InfoNu.nl > Zakelijk > Banen > Geld verdienen met thuiswerk

Geld verdienen met thuiswerk

Geld verdienen met thuiswerk Kun je geld verdienen met thuiswerk of is al het thuiswerk onbetrouwbaar? Thuiswerk kan zeker een goede inkomstenbron zijn, maar je moet tegelijkertijd ook erg oplettend zijn.

Wat is thuiswerk?

Thuiswerk betekent dat je vanuit huis werkt. Er zijn allerlei banen die je kunt doen vanuit huis. Zo kun je spullen inpakken, mailtjes versturen, teksten schrijven, websites ontwikkelen. Ook een baan als pedicure kan onder thuiswerk vallen. Thuiswerk is de laatste jaren steeds populairder geworden, dankzij de vele voordelen. Zo hoef je niet telkens in de file te staan of kun je bij je kinderen in de buurt blijven.

Soorten banen

Er zijn verschillende banen bij thuiswerk. Er is dus voor iedereen wel wat te vinden dat bij hem of haar past. Denk bijvoorbeeld aan:

Is thuiswerk betrouwbaar?

Lang niet alle aanbieders van thuiswerk zijn betrouwbaar. Wanneer er bergen geld worden beloofd voor simpele klusjes, is het vaak te mooi om waar te zijn. Ook zijn er bedrijven die eerst willen dat je geld investeert. Je moet bijvoorbeeld betalen om de vacatures te zien, of eerst een e-book kopen. In dit soort gevallen heb je vrijwel altijd te maken met oplichters. Ze zijn alleen maar uit op je geld. Gelukkig zijn er ook aanbieders die wel betrouwbaar zijn en die je zeker aan wat extra geld kunnen helpen. Wees echter wel kritisch wanneer je op zoek gaat naar een thuiswerkbaan.

Waar vind je thuiswerk?

Geld verdienen met thuiswerk kan natuurlijk alleen wanneer je een baan hebt. Waar kun je thuiswerk vinden? Je kunt eens kijken op vacaturesites, maar het is ook mogelijk een uitzendbureau binnen te lopen. Soms hebben ze ook daar mogelijkheden voor thuiswerkbanen. Bekijk ook zeker goed de lokale kranten of stuur open sollicitaties naar bedrijven. Toch is internet vaak de beste plek om te zijn, omdat veel bedrijven met thuiswerkers voornamelijk op internet adverteren.

Snel rijk?

Wat zou het toch fijn zijn als je snel rijk kon worden met thuiswerk. Helaas valt dit in de praktijk vaak erg tegen. De lonen voor veel banen zitten vaak zelfs nog onder het minimumloon. Ook kan het zijn dat je op vreemde tijdstippen moet werken, zoals ís nachts, in de weekenden of op feestdagen. Thuiswerk kan vooral handig zijn voor mensen die graag een extra zakcentje ontvangen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Geld verdienen met thuiswerk"

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 22-06-2012
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Banen
Special: Thuiswerk
Schrijf mee!