InfoNu.nl > Zakelijk > Banen > Spullen inpakken: Thuiswerk als inpakker

Spullen inpakken: Thuiswerk als inpakker

Wil jij vanuit huis werken? Misschien is het dan een optie om dingen in te pakken. Het werk als inpakker kan een leuk zakcentje opleveren en je hoeft het huis niet uit. Lees hier meer over thuiswerk als inpakker! Thuiswerk is de laatste tijd steeds populairder geworden. Mensen vinden het prettig om vanuit huis thuiswerk te doen. Je kunt bijvoorbeeld thuiswerk doen als inpakker. Wat houdt dit precies in en wat kun je ermee verdienen?

Inpakwerk en thuiswerk

Inpakwerk wordt ook vaak sorteerwerk of productiewerk genoemd. De werkzaamheden zijn vrij simpel: je pakt producten in of zet ze in elkaar. Bij inpakwerk kan het ook dat je brieven in enveloppen stopt of je stelt bijvoorbeeld pakketten samen zoals kerstpakketten.

Levering aan huis

Het bedrijf waar je inpakwerk voor doet levert het werk doorgaans aan huis. Ook wordt het weer opgehaald. Je hoeft dus echt de deur niet uit en je kunt in je eigen vertrouwde omgeving werken. Zet bijvoorbeeld een gezellig muziekje op om de tijd door te brengen. Doorgaans neemt het inpakken veel tijd in beslag. Je hebt veel spullen die in elkaar gezet moeten worden en vaak duurt het langer dan je in eerste instantie had verwacht. Een groot voordeel is natuurlijk wel dat je in je eigen tempo kan werken en dat je pauze kunt nemen wanneer je wilt. Het is wel belangrijk dat je een goed verantwoordelijkheidsgevoel hebt, want de klus moet wel op tijd af zijn.

Hoeveel kun je verdienen met inpakwerk?

Bij de meeste opdrachten voor inpakwerk krijg je betaald per product dat in elkaar hebt gezet of hebt ingepakt. Er wordt niet in uren berekend, omdat dit moeilijk te controleren valt. Ook zijn er mensen die dan lekker rustig zullen werken in de hoop zo meer te verdienen. Hoe sneller je dus werkt, hoe meer je verdient. Opdrachten zitten meestal tussen de vijf cent een een euro per product. Dit is geheel afhankelijk van de tijd die je nodig hebt om iets in te pakken of in elkaar te zetten.

Waar vind je thuiswerk als inpakker?

Wil jij graag thuiswerk doen als inpakker? Je kunt het thuiswerk vinden op vacaturesites. Let alleen wel op dat er veel thuiswerksites zijn waar je moet betalen om de vacatures te zien. Dit is doorgaans niet betrouwbaar en de sites zijn alleen maar uit op je geld. Je kunt ook kijken in lokale kranten voor vacatures of eventueel productiebedrijven uit de buurt aanschrijven. Wellicht kunnen zij iets voor je betekenen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Spullen inpakken: Thuiswerk als inpakker"

Reactie

Cox Tanja, 26-12-2015 11:28 #1
Ik ben al een tijdje in ziektenverlof en kan mijn job als verpleegster misschien niet meer uitvoeren daarom zou ik graag thuiswerk willen doen zoals inpakken, vouwen, sorteren enz… Het is zo moeilijk om thuiswerk te vinden hopelijk kunnen jullie mij helpen en ik help jullie heel graag. Dank u Met beleefde groeten Tanja

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 17-03-2014
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Banen
Special: Thuiswerk
Reacties: 1
Schrijf mee!