InfoNu.nl > Zakelijk > Banen > Post bezorgen als bijbaantje: bij welk bedrijf?

Post bezorgen als bijbaantje: bij welk bedrijf?

Post bezorgen als bijbaantje: bij welk bedrijf? Netwerk SVP, Post NL (de nieuwe TNT post), Selektmail, Sandd... Allemaal bedrijven waar je als postbezorger aan de slag kunt. Post bezorgen kan een heerlijk bijbaantje zijn, maar bij welk bedrijf kun je nu het best solliciteren? Hoe zien de werktijden er uit, wat is je salaris en uurloon en wat zijn de functie-eisen voor dit bijbaantje?

Post bezorgen voor Netwerk SVP

Bij Netwerk SVP worden de te bezorgen poststukken op woensdag bij je thuis afgeleverd. Vervolgens moet je de poststukken zelf sorteren. Het is handig om de stukken zo te sorteren dat je een fijne loop- of fietsroute af kunt leggen. Wanneer het sorteren klaar is, bezorg je de post tussen donderdag 7:00 en vrijdag 21:00. De minimum leeftijd om geadresseerde post te mogen bezorgen is zestien jaar. Netwerk SVP heeft echter ook folders voor jongere mensen. Je salaris ontvang je tweemaal per maand. Je salaris is geen vaststaand uurloon, maar is afhankelijk van het aantal te bezorgen poststukken en het aantal brievenbussen. Naast een vergoeding in euro's kan je voor leuke producten sparen met de zogenaamde 'Wheelees'. Wheelees zijn punten die je krijgt voor het bezorgen van de post. Iedere maand ontvang je wheelees. Naarmate je langer postbezorger bent, krijg je meer wheelees per maand. De wheelees kan je in de speciale Wheelees Store omzetten in producten, zoals een mp4-speler en een digitale fotolijst.

Post bezorgen voor Sandd

Wanneer je postbezorger voor Sandd wordt ontvang je tweemaal per week de te bezorgen poststukken bij je thuis. Deze poststukken sorteer je vervolgens, waarna je de post op dinsdag en vrijdag tussen 8:00 en 18:00 dient te bezorgen. Voor het postbezorgen moet je minimaal zestien jaar oud zijn en de Nederlandse taal spreken. Ook Sandd werkt niet met een vast uursalaris. Je salaris wordt gebaseerd op het aantal poststukken en aantal kilometers dat je af moet leggen. Ook Sandd heeft een aantrekkelijk spaarprogramma, waarmee je onder andere CD's en DVD's kunt sparen.

Sandd en Selektmail

Op 29 april 2011 heeft Sandd Selektmail overgenomen. De klanten van Selektmail zijn automatisch klanten van Sandd geworden. Per 1 mei 2011 is het logistieke netwerk van Selektmail opgehouden met bestaan.

Postbezorgen voor Post NL (voorheen TNTpost)

Bij Post NL werk je maximaal vijf dagen, tussen de drie en vijf uur per dag, waarbij je geadresseerde en ongeadresseerde bij de juiste personen aflevert. De werktijden zijn variabel en liggen tussen 10:00 en 17:00. Je salaris wordt elke vier weken op je bankrekening gestort. In tegenstelling tot Sandd en Netwerk VSP werkt Post NL wel met een vast uurloon. Wanneer je begint met postbezorgen is je uurloon 8,69. Je uurloon stijgt echter elk jaar, tot maximaal zes loonsverhogingen. Wanneer je meeruren maakt, worden deze netjes uitbetaald, evenals vakantiegeld. Bij Post NL begin je met een tijdelijk contract, wat mogelijk omgezet kan worden in een vast contract.

Zaterdagpostbezorger bij Post NL

Wanneer je doordeweeks weinig tijd hebt, maar in het weekend graag iets bij wilt verdienen, is zaterdag postbezorger misschien iets voor je! Elke zaterdag werk je tussen de 2,5 en vijf uur, tussen 10:00 en 17:00. Hierdoor kun je je eigen werktijd indelen en 's bijvoorbeeld morgens lekker sporten en 's middags je postronde lopen. Het loon en de loonvoorwaarden zijn hetzelfde als voor de 'gewone' postbezorgers.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.netwerkvsp.nl/
  • http://www.sandd.nl/
  • http://www.postnljobs.nl/

Reageer op het artikel "Post bezorgen als bijbaantje: bij welk bedrijf?"

Infoteur: Melod
Gepubliceerd: 14-07-2011
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Banen
Schrijf mee!