InfoNu.nl > Zakelijk > Banen > Werken vanuit huis als telefonisch enquêteur bij TNS NIPO

Werken vanuit huis als telefonisch enquêteur bij TNS NIPO

Werken vanuit huis als telefonisch enquêteur bij TNS NIPO Wie wil dat niet, vanuit je luie stoel achter je eigen computer geld verdienen. Geen reistijd, zelf je werktijd indelen. Het kan met een bijbaan als telefonisch enquêteur bij TNS- NIPO.

Thuiswerk

Het internet staat er vol mee. Geld verdienen vanuit huis wordt steeds populairder. Het leven is al duur genoeg en wat extra geld is mooi mee genomen. Werken vanuit je eigen huis op tijden wanneer het jou uit komt. Thuiswerk is goed te combineren naast een gezin, studie of andere baan. Helaas is het aanbod voor thuiswerk minder groot dan de vraag naar thuiswerk. Er zijn op internet veel bedrijven die thuiswerk aanbieden. Bij sommige bedrijven wordt inschrijfgeld gevraagd of moet er gebeld worden naar 0900 nummers, vervolgens hoor je er niets meer van. TNS NIPO is een betrouwbaar bedrijf en er wordt geen inschrijfgeld gevraagd.

TNS NIPO

TNS NIPO is één van de oudste marktonderzoekbureaus in Nederland. In 2013 is TNS NIPO tot marktonderzoeksbureau van het jaar uitgeroepen. TNS NIPO is het grootste fullservice marktonderzoeksbureau in Nederland en voert al sinds 1945 markt- en opinieonderzoek uit in opdracht van binnen- en buitenlandse opdrachtgevers. Fullservice wil zeggen dat het onderzoek van a tot z wordt uitgevoerd. Van de opzet en uitvoering van het onderzoek tot en met de verwerking van de gegevens en rapportage aan de opdrachtgever. NIPO staat oorspronkelijk voor het Nederlands Instituut voor de Publieke Opinie en Marktonderzoek. De opdrachtgevers zijn zowel detailhandelsbedrijven als producenten van puur industriële producten. TNS NIPO voert niet alleen onderzoek uit voor commerciële instellingen, maar ook voor de overheid, semi overheid, universiteiten en liefdadigheidsinstellingen. In 1999 heeft het NIPO zich aangesloten bij het wereldwijde Taylor Nelson Sofres (TNS). TNS is het grootste marktonderzoekbureau in Europa en één van de grootste ter wereld.

Telefonisch enquêteur vanuit huis

Als telefonisch enquêteur bij TNS NIPO voer je telefonische vraaggesprekken over diverse onderwerpen. De onderwerpen kunnen heel uiteenlopend zijn zoals politiek en maatschappelijke onderwerpen, bankzaken, levensmiddelen, voetbal of snoepgedrag. Er wordt zowel gebeld naar bedrijven en organisaties om informatie te verzamelen als ook naar mensen thuis. Het is een afwisselende baan met steeds weer andere vragenlijsten. Via een computergestuurd programma komen de vragenlijsten op je scherm en kun je deze oplezen. Als er vragen zijn kun je tijdens ten aller tijden tijdens het werk via het computersysteem bellen met de supervisor.

De verdiensten bij TNS NIPO als telefonisch enquêteur

Bij TNS NIPO werk je op uitzendbasis. Het loon is € 10,11 bruto per uur. Dit bedrag is inclusief vakantiegeld, vakantiedagen en reserveringsdagen. Ook ontvang je elke maand € 7,50 voor de kosten van het internetgebruik. De telefoonlijn gaat via TNS NIPO, deze kosten zijn niet voor de enquêteur. Je wordt wekelijks uitbetaald.

De werktijden

Telefonisch enquêteur bij TNS NIPO moet gezien worden als bijbaan en niet als volledig inkomen. Je dient minimaal 2 shifts per week beschikbaar te zijn, dit houdt in dat je minimaal 7,5 uur per week beschikbaar dient te zijn. Je bepaalt zelf welke dagdelen je werkt, dit gaat wel in overleg afhankelijk van het aanbod. In het midden van een shift mag je een pauze van een kwartier nemen, deze wordt doorbetaald. De shifttijden zijn:

  • Ochtendshift: 09:00- 12:45
  • Middagshift: 13:15 - 17:00
  • Avondshift: 17:30 - 21:15

Aanmeldingscriteria en benodigdheden

De belangrijkste aanmeldingscriteria zijn een duidelijke (ABN) telefoonstem, minimaal een HAVO of MBO opleiding op niveau 3 of 4 of vergelijkbaar, zelfstandig met internet en e-mail kunnen werken en bereid zijn een training in Amsterdam te volgen. Je dient ook minimaal een half jaar beschikbaar te zijn. Je dient een pc te hebben met Windows (minimaal 56K), een Pentium-processor van minimaal 166 MHz, Minimaal 64 MB intern (RAM) geheugen, Windows 98 (2e editie) of hoger. Je dient een vaste telefoonlijn te hebben en een pc-verbinding (geen ISDN).

Training in Amsterdam

Voordat je bij TNS NIPO aan de slag gaat heb je een training van een hele dag in Amsterdam. Deze training wordt door TNS NIPO vergoed, evenals de reiskosten. Tijdens deze training leer je hoe het telefonisch enquêteren in zijn werk gaat, wat de regels zijn en hoe je de software op je computer moet installeren. Je krijgt de telefoon en de headset mee om vervolgens thuis aan de slag te kunnen gaan.
© 2014 - 2019 Nathalier, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Snel geld verdienen met thuiswerk mogelijk?Snel geld verdienen met thuiswerk mogelijk?Je hebt het vast wel eens gezien: aanbieders voor thuiswerk die vaak duizenden euro’s per maand beloven. Veel mensen dro…
Thuiswerk als bijbaantjeThuiswerk als bijbaantjeThuiswerk is een goede bron van inkomsten. Veel mensen verdienen op deze manier een extraatje, dat zij per maand kunnen…
Spullen inpakken: Thuiswerk als inpakkerWil jij vanuit huis werken? Misschien is het dan een optie om dingen in te pakken. Het werk als inpakker kan een leuk za…
Hoe vind je betrouwbaar thuiswerk?Hoe vind je betrouwbaar thuiswerk?Thuiswerk is voor veel mensen iets wat ze graag willen doen. Je kunt vanuit huis werken en ondertussen een zakcentje ver…
Bronnen en referenties
  • http://cati.tns-nipo.com/
  • http://www.tns-nipo.com/

Reageer op het artikel "Werken vanuit huis als telefonisch enquêteur bij TNS NIPO"

Reacties

Mika, 12-05-2015 14:54 #2
Dag,

Zit je nog op deze site? Ik heb een vraag over TNS Nipo.

Mika

Stephanie, 07-12-2014 00:18 #1
Geachte heer/mevrouw,

Met veel interesse heb ik uw vacature gelezen op de website. Ik ben Stephanie Vrede 26 jaar en ik volg de opleiding Hbo maatschappelijk werk en dienstverlening. Naast mijn studie ben ik op zoek naar een uitdagende bijbaan. Daarnaast heb ik een afgeronde opleiding Mbo communicatie medewerkster. Ik ben klantgericht, flexibel en kan goed zelfstandig werken. Mocht u nog interesse hebben in mijn C.V. dan wil ik deze graag toezenden. Gaarne hoop ik op een reactie.

Met vriendelijke groet,

Stephanie Vrede Reactie infoteur, 07-01-2015
Beste Stephanie,
Ik kan je verder niet helpen, ik ben zelf telefonisch enqueteur bij Nipo. Ik raad je aan de site goed in de gaten te houden. Als er een vacature is komt deze op de site te staan, succes!

Infoteur: Nathalier
Gepubliceerd: 04-06-2014
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Banen
Reacties: 2
Schrijf mee!