InfoNu.nl > Zakelijk > Diversen > Thuiswerk als bijbaantje

Thuiswerk als bijbaantje

Thuiswerk als bijbaantje Thuiswerk is een goede bron van inkomsten. Veel mensen verdienen op deze manier een extraatje, dat zij per maand kunnen sparen of bijvoorbeeld gebruiken om eens een dagje uit te gaan. Als bijbaan is thuiswerk ideaal, zowel voor jongeren als voor volwassenen. Iedereen kan werken in de thuiswerkbranche en zo een extraatje op de bankrekening ontvangen.

Thuis werken voor een extraatje

Veel mensen kunnen wel wat extra inkomsten gebruiken in deze tijden. Het is toch altijd wel prettig een bedrag per maand te kunnen sparen. Voor al deze mensen is thuiswerk ideaal. Je kunt thuiswerk doen als bijbaantje naast je vaste baan of als parttime baan wanneer je een andere parttime baan hebt. Natuurlijk kun je ook fulltime als thuiswerker aan de slag, hoewel het dan wel erg lastig is om aan een volledig maandsalaris te komen.

Thuiswerk als bijbaan

Bij de meeste thuiswerkaanbieders kun je zelf aangeven hoe veel uur per week of per maand je aan thuiswerk wilt besteden. Aan de hand daarvan worden je opdrachten bepaald. Zo kun je naast je vaste baan nog wat extraís bijverdienen met je bijbaan in de thuiswerkbranche. Ook met een uurtje per dag bouw je een salaris op. Ontdek je dat je er nog meer tijd aan wilt besteden of juist iets minder, dan kun je dit altijd overleggen met de opdrachtgever. Een bijbaan moet je wel opgeven aan de belasting. In de meeste gevallen ben je hier zelf verantwoordelijk voor.

Parttime functies

Wanneer je een parttime functie bekleed binnen een onderneming kun je naast dit werk je uren opvullen met parttime thuiswerk. Hier zijn veel mogelijkheden in en er is eigenlijk altijd wel een thuiswerkbaan te vinden die bij je past. Thuiswerk is er in vele verschillende vormen. Je kunt bijvoorbeeld administratief thuiswerk gaan doen, maar ook productiewerk of bijvoorbeeld inpakwerkzaamheden. Het is geen enkel probleem wanneer je naast je baan bij je werkgever bijverdient als thuiswerker. Wel is het verplicht dit op te geven aan de Belastingdienst. Aan de hand van de hoogte van het bedrag dat je bijverdient bepalen zij of je hier inkomstenbelasting over moet betalen of dat je het op moet geven als bijvoorbeeld winst uit resultaat.

Extra verdiensten

Thuiswerk levert extra verdiensten op. In sommige gevallen moet je goed informeren bij de Belastingdienst of je wel bij mag verdienen. Zo zijn er bijvoorbeeld regels betreft bijverdiensten en thuiswerk wanneer je een uitkering ontvangt. Je mag dan niet meer dan een bepaald bedrag verdienen. Wanneer je thuiswerk doet naast een vaste baan is het aan te raden om te kijken naar het salaris van beide werkgevers. Zo kun je de juiste keuze maken bij het inzetten van de loonheffingskorting. Deze keuze mag je namelijk zelf maken en dat moet je altijd in je eigen voordeel doen.

Vele voordelen

Als thuiswerker kun je leuk bijverdienen, je bent in je eigen omgeving en kunt naast je werk de wasmachine aanzetten, even de afwas doen of de kinderen uit school halen. Je bepaald zelf hoeveel je wilt werken, wat voor werk je wilt doen en hoe je het doet. Je bent volledig zelfstandig en bepaalt je eigen werktijden en werkwijzen. Ideaal voor iedereen die een bijbaantje wil, parttime vanuit huis wil werken of fulltime thuiswerker wil worden.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Eigen tekst www.thuiswerk.nl

Reageer op het artikel "Thuiswerk als bijbaantje"

Reactie

A. van Diggelen van de Vis, 19-09-2014 16:02 #1
Ik ben heel positief op thuiswerken. Je hoeft niet van negen tot vijf op kantoor te zitten. Het is een oplossing voor mensen die geen werk kunnen krijgen. Ze kunnen zelf tijd indelen. Verdienen bij en hebben weer een doel

Infoteur: Marensa
Gepubliceerd: 26-04-2010
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Diversen
Special: Thuiswerk
Reacties: 1
Schrijf mee!