Google Adwords: online adverteren op Google

Inhoud
- Google Adwords
- Hoe werkt Google Adwords?
- Kosten
- Voordelen Google Adwords
- Starten met online adverteren op Google
- Vinden geschikte zoektermen
- Ondersteuning door Google
- Google Adwords 75 euro promotie
Google Adwords
De Google zoekmachine is de meest gebruikte online zoekmachine ter wereld. Met behulp van zeer geavanceerde technologie is Google in staat om miljoenen internetpagina’s te sorteren op relevantie. Het is met de grote online concurrentie niet altijd even eenvoudig om een goede positie te behalen in de Google zoekmachines. Maar om veel online klanten te bereiken is een prominente positie op de eerste Google pagina echter noodzakelijk. Met behulp van Google Adwords is het mogelijk om een hoge ranking in Google te behalen.Hoe werkt Google Adwords?
Het principe van online adverteren via Google is vrij eenvoudig. Wanneer personen zoeken op Google gebruiken ze hiervoor een zoekterm, bijvoorbeeld ‘restaurant Utrecht’ of ‘Italiaans restaurant Utrecht’. Google toont vervolgens de meest relevante internetpagina’s voor deze zoektermen. Wanneer u online adverteert via Google Adwords worden uw advertenties op een prominente positie getoond wanneer iemand een door uzelf vooraf ingestelde zoekterm gebruikt. U hoeft pas te betalen wanneer iemand op de advertentie klikt.Kosten
Hoeveel het online adverteren op Google kost heeft u in eigen hand. Het is mogelijk om per zoekwoord aan te geven wat u wilt betalen voor een bepaalde ranking op Google. Hoe hoger het bedrag dat u per zoekterm wilt betalen, hoe hoger u rankt in Google en hoe meer bezoekers u zult aantrekken. Wanneer er niemand op de advertenties klikt hoeft u niks te betalen. U begint dus pas te betalen wanneer de online advertenties via Google daadwerkelijk succesvol zijn. Om niet voor verrassingen te komen staan kunt u een maximaal dagbudget instellen. Veel bedrijven starten bijvoorbeeld met een maximaal dagbudget van € 10,- per dag. Wanneer het maximale dagbudget wordt bereikt zullen de advertenties tijdelijk niet meer worden vertoond. De volgende dag zijn uw advertenties echter weer gewoon zichtbaar.Voordelen Google Adwords
Adverteren op Google heeft enkele zeer grote voordelen. Onderstaand worden enkele van de grootste voordelen behandeld.Zeer specifiek
De kunst bij adverteren is om uw doelgroep te bereiken. U moet dus het podium zien te vinden waar u zoveel mogelijk potentiële klanten kunt bereiken. Het allergrootste voordeel van Google Adwords is dat het mogelijk is om zeer gericht klanten te bereiken. Dit wordt bereikt door alleen de advertenties te tonen wanneer personen zoeken naar door de ingestelde zoektermen. Uw advertentie wordt bijvoorbeeld wel getoond wanneer iemand zoekt op ‘restaurant Utrecht’ en niet wanneer er iemand zoekt op ‘slagerij Rotterdam’. U voorkomt dus overbodig adverteren, en daarmee ook overbodige kosten.
Targeten klanten op basis van locatie
Het is mogelijk om zelfs op basis van zoeklocatie uw doelgroep te kiezen. Een restaurant in Utrecht heeft in principe geen baat bij een landelijke advertentiecampagne. Vanwege de lokale doelgroep is het mogelijk om alleen personen uit vooraf ingestelde locaties de advertenties te tonen. Er kan worden getarget op basis van land, provincie, regio, woonplaats of een bepaalde straal rondom uw winkel of bedrijf. Ook is het mogelijk om uw advertenties alleen te tonen op bepaalde tijdstippen.
Online vindbaarheid op meerdere apparaten
Google Adwords is geschikt voor verschillende online platforms. Of consumenten een desktop, laptop, smartphone of tablet gebruiken maakt niet uit, Google Adwords is in staat om de advertenties op elk platform te tonen. De advertenties worden automatisch aangepast aan het formaat van het apparaat zodat uw advertenties optimaal worden gepresenteerd.
Geen contract
Het adverteren op Google vindt plaats zonder contractuele verplichtingen. Het is mogelijk om zelfstandig op elk gewenst moment de campagne te beëindigen, tijdelijk te onderbreken, te hervatten, enzovoorts.
Continu zicht op prestaties
Wanneer u adverteert via Google Adwords is het mogelijk om op elk moment de resultaten van uw advertentiecampagne in te zien via de website van Google Adwords. U kunt het aantal bezoekers, het aantal klikken, de klikfrequentie, de kosten, de ranking op Google, enzovoorts continu bijhouden. Deze gegevens worden getoond op detailniveau. De gegevens zijn in te zien per advertentiecampagne en zelfs per zoekwoord. Het is dus mogelijk om direct te sleutelen aan campagnes, advertenties en zoekwoorden of door nieuwe zoektermen uit te proberen. Ook kunt u direct het dagbudget en de maximale kosten per klik verhogen of verlagen.
Geen bezoekers, geen kosten
Adverteren kost normaliter geld, ongeacht of de advertentiecampagne succesvol is of niet. Bij Google Adwords is dit anders. U hoeft alleen te betalen wanneer er daadwerkelijk bezoekers gebruik maken van de advertentie. Maakt er niemand gebruik van de online advertenties, dan heeft u ook geen kosten.