InfoNu.nl > Zakelijk > Diversen > Samenwerkingscontract projecten

Samenwerkingscontract projecten

Samenwerkingscontract projecten Een stukje uitleg en een duidelijk voorbeeld van een samenwerkingscontract. Altijd handig voor een project, handelsovereenkomsten en interne duidelijkheid naar elkaar toe.

Wat is een samenwerkingscontract?

Een samenwerkingscontract is een aantal regels dat wordt opgesteld en waarbij alle partijen bij een samenwerking zich aan moeten houden en mee akkoord gaan. Hierin staat hoe de samenwerking moet gaan verlopen en wat de beide partijen juist wel moeten en juist niet moeten of mogen doen. Een duidelijk contract creeeren waarmee iedereen het eens is, verbeterd een samenwerking.

Waarom een samenwerkingscontract?

Het belangrijkste van een samenwerkingscontract is dat er duidelijkheid ontstaat. Zorg dat de afspraken duidelijk staan en dat iedereen genoeg gegevens van elkaar heeft om contact te houden en elkaar op verschillende manieren kan bereiken. Ook eventuele problemen of afwezigheid bij afspraken moet er duidelijk in vermeld staan. De conclusies moeten zo geformuleerd worden dat er makkelijk aan te houden is en dat de mensen weten waar ze op moeten letten. Voor zeer belangrijke handelsovereenkomsten zorg voor een handtekening.

Onderdelen uit een samenwerkingscontract

  • Persoonsgegevens/bedrijfsgegevens: Elk samenwerkingscontract moet bedrijfs- en persoonsgegevens bevatten zodat beide partijen op de hoogte zijn van elkaars gegevens. Adres, telefoonnnummer, email, geboortedatum, geboorteplaats en bij bedrijven het kvk-inschrijfnummer en wettelijke eigenaren.
  • Het doel van de samenwerking wordt duidelijk geformuleerd en bij bedrijven eventueel in overleg meer informatie over de bedrijven, acties, imago enz.
  • Bij een (grote) bedrijfssamenwerking duidelijk opgestelde vergoedingen en hoe de financien precies geregeld zijn.
  • De belangrijkste activiteiten die plaats vinden tijdens de samenwerking, als er beurzen worden bezocht of producten worden samen gebracht moet dit duidelijk op papier staan en hoe beide partijen dit regelen en communiceren naar elkaar.
  • Zorg altijd dat alle partijen duidelijk akkoord gaan met het gehele contract en dat alle partijen een handtekening zetten.

Elk samenwerkingscontract is anders en bij elk contract zullen bepaalde extra richtlijnen en gegevens verstrekt moeten worden. Zorg dat u volledig gedekt wordt in het contract en dat er geen dingen open of vrij gelaten wat later voor u nadelig kan uitpakken.

Projecten en samenwerkingen begin je om een bepaald doel te halen en door een samenwerkingscontract dat goed is opgesteld en is geaccepteerd door alle betrokken partijen zal het doel makkelijker bereikt worden.

Voorbeeld samenwerkingscontract:

Samenwerkingscontract

Persoon 1
Naam:
Nummer:
Telefoon:
E-mail:

Persoon 2
Naam:
Nummer:
E-mail:
Telefoon:

Regels van aan- en afwezigheid

  • Aanwezig zijn op de lessen en de afgesproken contacturen.
  • Bij afwezigheid tijdig laten weten: mail/telefoon

Herhaaldelijke afwezigheid leidt tot

Procedure te vaak afwezig/niet genoeg doen.
  • Na herhaaldelijk afwezig(niet gemeld) zijn zal je op de hoogte gebracht worden door de groep
  • Komt er geen verbetering zal je 1 tot 2 waarschuwingen krijgen van de groep
  • Nog geen verbetering. Mentor en begeleiding wordt op de hoogte gesteld.
  • Geen verbetering. Uitzetting groep!!

Regels van deelname

  • Per week kan het zijn dat je opdrachten verdeeld worden om thuis te maken. Dit moet iedereen uitvoeren. Na herhaaldelijk verzuim is de kans op uitzetting groep aanwezig.
  • Een ieder wordt verwacht betrokken bij de groep te zijn en zich in te spannen voor een zo optimaal mogelijk resultaat.

Regels van verslaglegging taken

  • Manager van de groep:
  • Pioniers van de groep:
  • Verkopers van de groep:
  • Vakmensen van de groep:

De wijze om elkaar aan te spreken

  • Via telefoon
  • Via E-mail
  • Via MSN
  • Persoonlijk

Aanwezigheidscontrole

Week1234567
Naam
Naam

  • + = Aanwezig
  • -/+ = Afwezig, gemeld
  • - = Afwezig, niet gemeld
© 2008 - 2017 Flix, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Wat is IPMA voor project managersNaast Prince II en PMI bestaat er nog een zeer belangrijke certificerings mogelijkheid voor project managers. In deze ro…
Certificeringen voor project managersVoor elk soort werk bestaat er wel een opleidings- of certificeringstraject. Zo ook voor Projectmanagers. Door het enorm…
Horizontaal Toezicht en Integraal ManagementHorizontaal Toezicht en Integraal ManagementHorizontaal Toezicht en Integraal Management komen bij sommige gemeenten bij elkaar. Focus op dienst of product door de…
Speelschema Topklasse zondag 2012-2013Speelschema Topklasse zondag 2012-2013Speelschema Topklasse zondag 2012-2013. De Topklasse is na de Eredivisie en de Jupiler League het hoogste niveau waarop…
Wat kost een vakman?Wat kost een vakman?Het inhuren van vakmensen is een dure aangelegenheid. Dit geldt niet alleen voor advocaten en vergelijkbare vakmensen, m…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Samenwerkingscontract projecten"

Infoteur: Flix
Laatste update: 01-10-2009
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!