InfoNu.nl > Zakelijk > Diversen > Pakket versturen naar Duitsland: vergelijking verzendkosten

Pakket versturen naar Duitsland: vergelijking verzendkosten

Pakket versturen naar Duitsland: vergelijking verzendkosten Om een pakket naar Duitsland te sturen heeft u de keuze uit verschillende bedrijven die uw pakket kunnen bezorgen. Voorbeelden van dergelijke pakketdiensten zijn GLS, DPD, PostNL, DHLFORYOU, UPS, enzovoorts. Per pakketdienst worden andere tarieven en voorwaarden zoals het gewicht en de afmetingen gehanteerd.

Pakket versturen naar Duitsland

De verzending van een pakket wordt niet via de normale brievenbuspost bezorgd maar via de zogenoemde pakketpost. Pakketpost is post die qua formaat te groot is om door een brievenbus te passen. Het pakket wordt daarom aan de deur aangeboden door een bezorger. Onderstaand volgen de verzendkosten die de meest gebruikte pakketdiensten hanteren. Overigens betreffen het alleen de prijzen voor het verzenden van losse pakketten met een normaal formaat. Wanneer u zeer frequent pakketten verstuurt of wanneer u een pakket wilt verzenden met een afwijkend formaat of gewicht gelden andere tarieven.

DPD

Het van oorsprong Duitse DPD mag uiteraard niet ontbreken in het overzicht. Voor kleine pakketten hanteert DPD zeer eenvoudige richtlijnen. De verzendkosten zijn gesplitst voor pakketten tot 10 kilogram en voor pakketten van 10 tot 20 kilogram:
  • 0 10 kilogram: 10,75
  • 10 - 20 kilogram: 14,75

Een pakket dat via DPD wordt verzonden mag maximaal een omtrek van 300 centimeter hebben waarbij de afmetingen maximaal 50 centimeter breedte x 50 centimeter hoogte x 100 centimeter lang mogen hebben.

DHLFORYOU

DHLFORYOU is het bedrijfsonderdeel van DHL dat gespecialiseerd is in de verzending van pakketten van particulieren. Verzending naar Duitsland is binnen het pallet aan internationale verzendingen bij DHLFORYOU het voordeligst. De verzendkosten bedragen 12,50. Een pakket mag maximaal 10 kilogram wegen en een inhoud van maximaal 60 liter bevatten. De maximale afmetingen zijn gesteld op 40 bij 80 centimeter.

GLS

De Nederlandse pakketdienst GLS verzorgt ook de verzending van pakketten naar Duitsland. Afhankelijk van de afmetingen kost verzending respectievelijk 11,95 (S-pack), 15,95 (M-pack) of 18,25 (L-pack). Welk pakket van toepassing is hangt af van de afmetingen van het pakket. Om dit te bepalen dient u de langste en de kortste zijde van het pakket op te meten. Wanneer de opgetelde afmetingen maximaal 50 centimeter bedragen geldt het tarief voor de S-pack. Het M-pack is van toepassing tussen de 50 en 80 centimeter. Van 80 tot maximaal 120 centimeter geldt het tarief voor L-pack.

PostNL

Het bekende Nederlandse postbedrijf PostNL is ook actief in de internationale pakketbezorging. Een internationaal PostNL pakket mag maximaal 50 x 100 x 100 centimeter bedragen. De tarieven die worden gerekend zijn gebaseerd op het gewicht van het te verzenden pakket:
  • 9,- (0 tot 2 kilogram, verzending zonder track and trace)
  • 13,- (0 tot 2 kilogram)
  • 19,50 (2 tot 5 kilogram)
  • 25,- (5 tot 10 kilogram)
  • 34,- (10 tot 20 kilogram)
  • 45,- (20 tot 30 kilogram)

Het is mogelijk om uw pakket aangetekend te verzenden tegen een meerprijs van 1,65. Ook kunt u uw pakket tot 5.500,- laten verzekeren voor 7,50.

Grote pakketten of zakelijk

De getoonde tarieven zijn de tarieven die worden gebruikt door de bekendste pakketdiensten voor kleinere en eenmalige pakketten. Overige pakketten kunnen in veel gevallen worden verzonden door vrachtvervoerders als UPS, TNT en DHL.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
PostNL raakt pakket kwijt: waar is mijn pakketje nu?PostNL raakt pakket kwijt: waar is mijn pakketje nu?Je hebt een pakketje opgestuurd of wacht met smart op een pakketje wat je hebt besteld op internet. Na enige tijd wachte…
Brievenbuspost PostNL: brievenbus zoekenBrievenbuspost PostNL: brievenbus zoekenWanneer u een brief wilt posten is de kans groot dat u hiervoor gebruikt maakt van een oranje brievenbus van PostNL. De…
Een pakket moet voor het verzenden goed verzorgd wordenEen pakket moet voor het verzenden goed verzorgd wordenPakketten worden door particulieren vaak verstuurd met verjaardagen, Sinterklaas en kerstmis. Meestal bevatten ze cadeau…
WinZip: comprimeren van bestandenWinZip: comprimeren van bestandenJe hebt een enorm leuk feest achter de rug en wilt de foto's die gemaakt zijn dolgraag delen met je vrienden. Enthousias…
Postpakket: post verzenden via TNT ExpressPostpakket: post verzenden via TNT ExpressTNT Express is de grootste post- en pakkettenverzender binnen Europa. Het bedrijf verzendt wekelijks meer dan 4,4 miljoe…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Hitcom, Pixabay
  • Dpd.com
  • Dhlforyou.nl
  • Gls-netherlands.com
  • Postnl.nl
  • Kiala.nl

Reageer op het artikel "Pakket versturen naar Duitsland: vergelijking verzendkosten"

Infoteur: Advies-eb
Gepubliceerd: 21-09-2014
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Diversen
Special: Pakket verzenden
Schrijf mee!