InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Jumbo Foodmarkt: boodschappen doen en er lekker eten

Jumbo Foodmarkt: boodschappen doen en er lekker eten

Jumbo Foodmarkt: boodschappen doen en er lekker eten We kennen de Jumbo als "gewone" supermarkt, maar de Jumbo heeft ook een ander concept: een Jumbo Foodmarkt. Dit is een supermarkt met uitsluitend verse producten én met de mogelijkheid om daar voor een klein prijsje lekker te kunnen eten. Naast boodschappen doen of iets eten, kun je vaak ook terecht voor bepaalde workshops of andere activiteiten. Waar zijn deze foodmarkten gevestigd en wat kun je er zoal kopen?

Boodschappen doen

Helaas hebben velen van ons niet de beschikking over een kok (wat zou dat soms trouwens erg handig zijn) en moeten we dagelijks zelf beslissen wat we 's avonds weer op tafel zetten. Het liefst gebruiken we verse ingrediënten. Hiervoor kunnen we naar de traditionele supermarkt gaan, maar je kunt ook terecht bij een Jumbo Foodmarkt.

Jumbo Foodmarkt Veghel / Bron: ©ottergraafjesJumbo Foodmarkt Veghel / Bron: ©ottergraafjes

Jumbo Foodmarkt

In 2013 begon de Jumbo met het concept van een speciale Foodmarkt. Maar wat is eigenlijk een Foodmarkt en wat was het idee erachter? Zoals de naam al aangeeft heeft een Foodmarkt alles met eten te maken. Het is een grote supermarkt met een groot assortiment aan onder andere verse producten. Het idee van het concept was om de klant gezond, vers en gemakkelijk eten tegen een voordelige prijs aan te bieden. Voor wie het wil, is er zelfs een mogelijkheid om er voor niet al te veel geld te eten. Het eten wordt ter plaatse door een kok klaargemaakt en er wordt uitsluitend gewerkt met verse producten. Voor wie wel lekker en niet zo duur wil eten, maar geen zin of tijd heeft om het in de Foodmarkt te nuttigen, is het mogelijk om de ingrediënten te kopen en thuis een heerlijke maaltijd te bereiden.

Vestigingen Foodmarkt

Een Jumbo Foodmarkt zit (nog) lang niet overal in Nederland. De allereerste Foodmarkt werd in maart 2013 in Breda geopend. Verder is er een anno 2019 een Jumbo Foodmarkt te vinden in:
  • Amsterdam (geopend november 2014)
  • Veghel (geopend november 2015)
  • Leidsche Rijn (geopend mei 2018)
  • Groningen (geopend september 2018)
  • Tilburg (geopend november 2018)
  • Leidschendam (geopend juni 2019)

Openingstijden

Iedere Jumbo Foodmarkt is van maandag tot en met zondag geopend. Er zit wel verschil in openingstijden per vestiging en hou er – indien je er wilt eten – rekening mee dat de keukens eerder gesloten zijn dan de winkel zelf.

7-zekerheden

Jumbo staat bekend om zijn 7-zekerheden en die gelden ook bij een Foodmarkt. De 7-zekerheden zijn:
  1. beste service
  2. grootste assortiment
  3. laagste prijs
  4. persoonlijke service
  5. echt verse producten
  6. bij niet tevreden zijn, krijg je geld terug of een vervangend product
  7. de wensen van de klant zijn belangrijk
  8. snel winkelen zonder onnodig oponthoud

Verschillende afdelingen met verse producten

Er zijn verschillende soorten afdelingen in een Foodmarkt waar je verse producten kunt kopen. Zo kun je terecht bij de afdeling:
  • fruit en groente
  • vis
  • brood
  • slagerij
  • vleeswaren
  • banketbakkerij
  • kaas

Naast de eerder genoemde afdelingen kun je er uiteraard ook terecht voor de gewone boodschappen, zoals: cosmetica, diervoer, bloemen, zuivel- en borrelproducten.

wereldkeuken Jumbo Foodmarkt Veghel / Bron: ©ottergraafjeswereldkeuken Jumbo Foodmarkt Veghel / Bron: ©ottergraafjes

Wereldkeukens

In principe zijn er vier verschillende wereldkeukens in een Foodmarkt, maar het aanbod aan keukens kan per vestiging verschillen. Per wereldkeuken kun je uit verschillende prijsklassen kiezen wat past bij je budget. De wereldkeukens zijn:
  • Hollandse keuken
  • Aziatische keuken
  • Italiaanse keuken
  • Sushi keuken

Koksproducten

Zoals eerder aangegeven is het ook mogelijk om aan de hand van ingrediënten thuis zelf een lekkere en niet dure maaltijd op tafel te zetten. Hiervoor kun je speciale koksproducten kopen en kun je variëren met verschillende recepten.

Foodmarkt Café

In het Foodmarkt Café kun je even lekker genieten van een kop koffie met (of zonder) iets lekkers. Ook kun je daar het eten dat de koks ter plaatse voor je hebben bereid opeten. Maar hoe gaat dit eigenlijk in zijn werk? Nadat je het gerecht dat je wilt eten hebt gekregen, reken je dit af bij de kassa die aan het begin van het café is. Daarna kun je een plekje uitzoeken en in het Foodmarkt Café genieten van je maaltijd. Hou er wel rekening mee dat winkelwagentjes niet welkom zijn in het café. Heb je al iets gekocht? Dan kunnen de medewerkers van de Jumbo Foodmarkt het wagentje voor jou bewaren.

Jumbo Foodmarkt Café Veghel / Bron: ©ottergraafjesJumbo Foodmarkt Café Veghel / Bron: ©ottergraafjes

Workshops/activiteiten

Naast het doen van je boodschappen, kun je ook deelnemen aan diverse workshops/activiteiten. De workshops/activiteiten variëren van het proeven van champagne, cognac, wijn of bier tot leren bloemschikken. Er wordt zelfs aan kinderen gedacht, want bij veel Foodmarkten is er op woensdagmiddag een doe-middag voor kinderen. De workshops/activiteiten kunnen per locatie verschillen. Sommige activiteiten zijn gratis, voor andere moet worden betaald.
© 2019 Ottergraafjes, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Jumbo nog klantvriendelijker door online initiatievenIn een tijd van sociale media is het goed dat ook supermarkten zich daar op richten en van de mogelijkheden gebruik make…
Jumbo supermarkt: Pick Up Point en bezorgserviceJumbo supermarkt: Pick Up Point en bezorgserviceVoor boodschappen hoef je allang niet meer de deur uit. Je kunt bijvoorbeeld online je boodschappen bestellen en bij je…
30% Besparen op boodschappen? Koop huismerken en vergelijk!Waarom zou je voor een pot pindakaas of een pak waspoeder 10% meer betalen dan nodig? Toch doen consumenten dat. Gemak i…
Jumbo: werken bij JumboJumbo: werken bij JumboDe supermarktketen Jumbo is met honderden winkels en een miljardenomzet is Jumbo uitgegroeid tot de tweede supermarktket…
Waar doen vegetariers en veganisten hun boodschappen?Tegenwoordig hoor je steeds vaker dat mensen besluiten om minder vlees te gaan eten. De redenen hiervoor zijn uiteenlope…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: ©ottergraafjes
  • Eigen ervaring
  • https://hallo.jumbo.com/foodmarkt
  • https://hallo.jumbo.com/klantenservice/jumbo-foodmarkt
  • https://nieuws.jumbo.com/persbericht/grootste-supermarkt-van-regio-tilburg-geopend--jumbo-foodmarkt/356/
  • https://hallo.jumbo.com/foodmarkt/in-de-winkel/afdelingen
  • https://www.jumbo.com/content/jumbo-foodmarkt/
  • https://www.jumbo.com/content/jumbo's-7-zekerheden/?redirect=true
  • https://hallo.jumbo.com/foodmarkt/in-de-winkel/de-4-keukens
  • Afbeelding bron 1: ©ottergraafjes
  • Afbeelding bron 2: ©ottergraafjes
  • Afbeelding bron 3: ©ottergraafjes
  • Afbeelding bron 4: ©ottergraafjes
  • Afbeelding bron 5: ©ottergraafjes

Reageer op het artikel "Jumbo Foodmarkt: boodschappen doen en er lekker eten"

Infoteur: Ottergraafjes
Laatste update: 30-11-2019
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Schrijf mee!