InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > VVV Cadeaukaart online besteden?

VVV Cadeaukaart online besteden?

De meest verkochte giftcard van Nederland is de VVV Cadeaukaart. De VVV Cadeaukaart is te koop en te besteden bij duizenden winkels waarmee het de best geaccepteerde kaart van heel Nederland is. Ook online kan je prima terecht met je VVV Cadeaukaart aangezien een flink aantal webwinkels de giftcard accepteren als betaalmiddel. Je hoeft dus niet eens je huis uit als je je kaart wilt verzilveren.

Wat is de VVV Cadeaukaart?

De VVV Cadeaukaart is de meest verkochte giftcard in Nederland. Dit wordt onderstreept door de meer dan 8 miljoen verkochte exemplaren per jaar. De VVV Cadeaukaart kan worden besteed bij ruim 20.000 aangesloten ondernemingen en acceptatiepunten. Zowel grotere winkelketens als kleine lokale ondernemers zijn aangesloten als acceptatiepunt. Er zijn VVV Cadeaukaarten verkrijgbaar in iedere waarde naar keuze tussen de 5 en 250.

Waar kan je een VVV Cadeaukaart online inleveren?

Je kunt je VVV Cadeaukaart bi honderden online bestedingspunten inleveren. Op de website van de VVV Cadeaukaart is een overzicht weergegeven van de online acceptanten. De online acceptatiepunten zijn eenvoudig onderverdeeld in categorieën wat het vinden van een gewenst acceptatiepunt vereenvoudigt. De online acceptanten zijn onderverdeeld in de volgende categorieën:
  • Boeken
  • Cadeaus
  • Computers & Elektronica
  • Dieren
  • Er op uit en ontspanning
  • Eten & Drinken
  • Fashion
  • Foto & Video
  • Huis, Tuin en Keuken
  • Mooi & gezond
  • Muziek, Film & Games
  • Sport & Hobby
  • Tickets
  • Travel
  • Warenhuis

Hoe werkt het?

Het online besteden van je VVV Cadeaukaart berust op hetzelfde principe als het besteden van je giftcard in een winkel; je kunt namelijk de waarde van je bon gebruiken voor de aankoop van een product. In de meeste gevallen kan je eenvoudig afrekenen door je kaartnummer en veiligheidscode in te vullen waarna het bedrag van je Cadeaukaart wordt afgehaald. Als je nog een oude VVV Cadeaubon (papieren versie) hebt zal je vaak de giftcard nog moeten opsturen. De exacte mogelijkheden kunnen variëren per acceptant en de mogelijkheden zijn weergegeven op de websites van de aangesloten webwinkels. Het grote voordeel van het online besteden van je VVV Cadeaukaart is uiteraard dat je de deur niet uit hoeft, de producten worden opgestuurd.

Bekende acceptanten

Zoals eerder aangegeven participeren er webwinkels die onder te verdelen zijn in verschillende categorieën. Ook zijn er verschillen qua grootte. Tot de acceptanten behoren enkele grote online webwinkels. Enkele zeer bekende acceptanten zijn BCC, Zalando, Blokker, Lucardi, FonQ en Thuisbezorgd.

Gespecialiseerde webwinkels

Tot de acceptanten van de VVV Cadeaukaart behoren ook verschillende webwinkels die zich specialiseren in één productgroep. Voorbeelden hiervan zijn webwinkels die bloemen verkopen, boeken, radio's of batterijen. Het voordeel aan dit soort webwinkels is dat ze vaak producten aanbieden voor heel scherpe prijzen en dat ze een zeer ruim assortiment hebben.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.vvvcadeaubonnen.nl

Reageer op het artikel "VVV Cadeaukaart online besteden?"

Reacties

Yara, 31-05-2017 19:27 #3
Waardeloze bon, online bijna nergens te gebruiken direct. Nooit meer.

Steenhuisen, 05-12-2016 18:55 #2
Wat nou je hoeft de deur niet uit!? Je moet het opsturen! Geef het nooit cadeau! Onhandig.

Copini, 19-12-2015 14:56 #1
De VVV cheques zijn mede door de detailhandel groot en populair gemaakt. Met de VVV cheque online stuurt het VVV de consument/toerist naar het internet en handelt mijns inziens tegen haar principes en doelstelling in!. Reactie infoteur, 21-12-2015
Misschien is het een goed idee om uw zorgen eens voor te leggen aan de organisatie achter de VVV Cadeaubon

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 20-04-2018
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Special: VVV Cadeaubon
Reacties: 3
Schrijf mee!