InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > VVV Cadeaukaart inleveren

VVV Cadeaukaart inleveren

VVV Cadeaukaart inleveren De VVV Cadeaukaart is de bekendste en meest verkochte giftcard in Nederland. Er worden per jaar 8 miljoen exemplaren van verkocht. Voorheen heette het nog de VVV Cadeaubon en daarvoor Irischeque, maar de zeer ruime mogelijkheden zijn gelukkig al die jaren nog niet veranderd. Nog steeds is de VVV Cadeaukaart bij tienduizenden punten in te leveren, variërend van grote nationale ketens tot kleinere boetiekjes op de hoek van de straat.

Wat is de VVV Cadeaukaart?

De VVV Cadeaukaart is een begrip in Nederland en enorm geliefd omdat deze op enorm veel plaatsen kan worden besteed. Een VVV Cadeaukaart kan namelijk bij ongeveer 23.000 aangesloten ondernemingen worden uitgegeven, waardoor er voor iedereen wel een geschikte besteding te vinden is. Tot de acceptanten behoren grote winkelketens, kleine boetiekjes, goede doelen, musea, enzovoorts. De acceptanten zijn onder te verdelen in de branches Beauty en verzorging, Boeken, Cadeaus, Dieren, Computers, Electronica en Telecom, Er op uit en ontspanning, Eten en drinken, Huis, Tuin en Keuken, Kunst en cultuur, Mode, Sport, Hobby en Warenhuis. VVV Cadeaukaarten zijn verkrijgbaar in de range van 5 tot 250 euro.

Landelijke acceptanten

Tot de acceptanten behoren landelijke winkelketens zoals bijvoorbeeld Blokker, Bruna, C&A, de Bijenkorf, de Efteling, Gamma, HEMA, Intertoys, Intratuin, Kruidvat, Praxis en Xenos. In totaal zijn er meer dan 100 landelijke acceptanten. Een actueel overzicht van de landelijke acceptanten van de VVV Cadeaukaart is online via de website te raadplegen.

Lokale acceptanten

De VVV Cadeaukaart dankt haar veelzijdigheid vooral door de vele duizenden lokale acceptanten. In elke gemeente zijn er vaak meerdere winkels en acceptanten te vinden. Op de website van de VVV Cadeaukaart is een handige shopfinder te vinden waar je een postcode of een woonplaats kunt invoeren. Wanneer je de straal aangeeft waar binnen je zoekresultaten moeten liggen genereert de shopfinder een overzicht van alle acceptanten. Het voordeel aan het gebruik van de shopfinder is dat de zoekresultaten altijd actueel zijn en te verfijnen zijn door te selecteren op branche.

Online acceptanten

Ook de VVV Cadeaukaart volgt de tendens van de groeiende consumentenbestedingen op internet. Er zijn steeds meer online acceptanten. Hiertoe behoren internetwebwinkels van grote ketens zoals bijvoorbeeld Zalando en BCC. De meeste online acceptanten zijn op zichzelf staande webshops.

Saldo controleren

Voordat je de Cadeaukaart gaat uitgeven is het mogelijk om online het saldo te controleren. Hiervoor heb je het 19-cijferige kaartnummer nodig en een pincode die onder de kraslaag op de kaart is te vinden.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.vvvcadeaubonnen.nl

Reageer op het artikel "VVV Cadeaukaart inleveren"

Reacties

Gert ter Schure, 16-03-2018 14:47 #2
Kun je de vvv cadeau bon ook inleveren bij Mediamarkt?

Marrie Nieuwenhuis, 23-05-2016 22:32 #1
Kun je de VVV bon inleveren tegen contant geld? Reactie infoteur, 30-05-2016
Er zijn bedrijven die zo'n ruil mogelijk maken, maar zover ik weet mag het eigenlijk niet

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 20-04-2018
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Special: VVV Cadeaubon
Reacties: 2
Schrijf mee!