InfoNu.nl > Zakelijk > Banen > Werken als dagbladbezorger

Werken als dagbladbezorger

Functieomschrijving

Als dagbladbezorger ben je natuurlijk een vroege vogel. Zes ochtenden per week vroeg op staan gaat je niet in de koude kleren zitten. Iemand die niet goed kan opstaan kan dus ook beter snel een andere baan zoeken.

Als dagblad bezorger ga je iedere ochtend naar het verzamelpunt, om je kranten op te halen. Iedereen heeft zijn eigen wijk, en weet ook per wijk bij welk huis een krant bezorgd dient te worden. De meeste ochtendbladen moeten voor zeven uur in de ochtend bezorgd worden. Een goede basisconditie is geen overbodige luxe, aangezien een bezorger toch al snel een aantal kilometers per ochtend fietst. Als dagbladbezorger hoef je niet sociaal ingesteld te zijn, je werkt immers in de vroege morgen en alleen de fluitende vogels houden je gezelschap. Daarnaast is het mogelijk om een muziekje op je mp3 speler te zetten, waardoor de tijd sneller voorbij lijkt te gaan.

Wat ga ik verdienen

Wat je precies gaat verdienen is niet te zeggen. Dit ligt aan de grootte van je wijk en het salaris dat je werkgever bied. Wat wel te zeggen is, is dat je als dagbladbezorger vaak per uur meer verdiend dan leeftijdsgenoten die bijvoorbeeld in een supermarkt werken. Dit komt natuurlijk door de werktijden. Verder kan je zelf ook invloed hebben op je uurloon. Je krijgt namelijk niet per uur, maar per krant betaalt. Hoe sneller je bezorgt, hoe meer je per uur verdient dus. Daarnaast krijgen de meeste bezorgers ook nog een fietsvergoeding, aangezien zij op hun eigen fiets rijden.

Voordelen

  • Werken in de buitenlucht: Als dagbladbezorger werk je in de buitenlucht. Lekker in de ochtendzon werken is natuurlijk een van de voordelen.
  • Werken op je eigen tempo: Je kunt op je eigen tempo werken. Wil je snel je bed weer in, dan fiets je flink door. Als je een keer wat rustiger aan wilt doen kan dit ook, als de krant maar op tijd is. Er is geen baas die op je vingers kijkt.
  • Goed salaris: Dit is natuurlijk het meest aantrekkelijke aan de baan. Het salaris is in verhouding erg hoog.

Nadelen

  • Elke dag vroeg op: Je moet elke dag vroeg je bed uit, maar dus ook op tijd naar bed. Door de weeks de kroeg in of een late film kijken is leuk, maar als dagbladbezorger kan dit ook wat minder leuk uitvallen.
  • Niet veel uren maken: Het is niet mogelijk om veel uren te maken. De meeste bezorgers werken maximaal een uurtje per dag. Per week is dit dus maar zes uur. De tijd tussen het drukken van de krant en het tijdstip waarop hij op de mat moet liggen is nou eenmaal niet erg lang.
  • Als je niet kunt, moet je meestal zelf voor vervanging zorgen: Ben je een weekendje weg, of ga je op vakantie? Dan moet je bij de meeste werkgevers zelf voor vervanging regelen.

Lees verder

© 2011 - 2017 Timkraai, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Werken als dagbladbezorger"

Reacties

Walid, 22-03-2017 17:51 #2
Hoe oud moet je zijn om dagbladen te bezorgen?

Edward Melgers, 15-10-2014 07:40 #1
Hallo,

kunt u mij iets vertellen wat het inkomen ongeveer zal zijn? Wat zijn de opties v.w.b de regio's en de groottes van de wijken?

groet
Edward

Infoteur: Timkraai
Gepubliceerd: 04-04-2011
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Banen
Reacties: 2
Schrijf mee!