InfoNu.nl > Zakelijk > Banen > Dress for success

Dress for success

Dress for success Dress for success: hoe ga je netjes gekleed naar een sollicitatiegesprek, wanneer je niet de middelen hebt om nieuwe kleding te kopen.

Wat is Dress for Success?

Dress for success is een organisatie die voor een groot deel draait op vrijwilligers. Dress for success levert een gratis outfit voor mensen met een laag inkomen. Het gaat dan specifiek om mensen die een sollicitatiegesprek hebben en die door hun beperkte budget niet het geld hebben om goed gekleed naar het sollicitatiegesprek te gaan.

Wie komt er voor in aanmerking?

  • Mensen met een uitkering die (weer) op zoek gaan naar een betaalde baan
  • Mensen met een minimumloon die solliciteren voor een andere of betere baan

Hoe gaat het in zijn werk?

Wanneer iemand een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek heeft gekregen, gaat deze met de uitnodiging voor het gesprek, of met een brief van een reïntegratiebedrijf naar een filiaal van Dress for success. Daar kan men rondkijken voor een geheel nieuwe outfit. De Dress for Success filialen beschikken over een uitgebreid assortiment aan kleding, er is voor iedereen iets, passend bij verschillende beroepen en in diverse maten en stijlen. Wanneer je dat wilt, kunnen de vrijwilligers in de Dress for Success winkel je adviseren in de keuze van je kleding. Je krijgt een basisoutfit geheel gratis, en wanneer nodig kun je ook accessoires uitkiezen. Is je sollicitatiegesprek een succes geworden, en wordt je aangenomen, dan kan je nog een outfit uit gaan zoeken bij de Dress for Success winkel, zodat je nóg een mooie outfit hebt om goed gekleed naar je werk te gaan.

Waar komt de kleding bij Dress for Success vandaan?

De kleding die bij Dress for Success in de rekken hangt is gedragen kleding of nieuwe kleding, maar altijd tot in de puntjes in orde. Gedragen kleding wordt geschonken door particulieren die de kleding zelf niet meer dragen, nieuwe kleding wordt geschonken door winkels en/of sponsors.

Waar vind ik Dress for Success?

In de volgende plaatsen zijn er inmiddels Dress for Success winkels:
  • Rotterdam
  • Amsterdam
  • Gorinchem
  • Spijkenisse
  • Tilburg
  • Leeuwarden
Er komen nog steeds Dress for Success winkels bij.

Zelf een Dress for Success winkel starten?

Dress for Success is op zoek naar mensen die zelf een winkel willen starten, ben je hier in geïnteresseerd dan kun je voor meer informatie kijken op hun website: www.dressforsuccess-nederland.nl
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Dress for success"

Infoteur: Ceetee
Laatste update: 17-08-2008
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Banen
Schrijf mee!