InfoNu.nl > Zakelijk > Zakelijk > Extra inkomsten naast uw baan

Extra inkomsten naast uw baan

Carrière maken is in de meeste gevallen niet eenvoudig. Jaarlijks krijgt u er mogelijk kleine bedragen bij, maar het gaat niet in grote stappen. U kunt ook uw maandelijkse inkomen verhogen door er extra bij te gaan werken naast uw baan. U moet er wel rekening mee houden dan u over deze inkomsten inkomstenbelasting moet betalen. Wij hebben de eigenschap om ons leven aan te passen aan ons inkomen. Op het moment dat u meer gaat verdienen, kunt u ruimer gaan leven. Op deze manier blijft u altijd in een vergelijkbare financiële positie. Op het moment dat wij veel meer gaan verdienen, gaan wij ook op zoek naar een duurdere woning, want er kan met meer loon, meer hypotheek verkregen worden. Mogelijk moet er ook nog een duurdere auto worden gekocht, en het extra inkomen is al weer weg.

De mogelijkheid om meer te gaan verdienen in een functie is een keer afgelopen. Dit kan zijn door het bereiken van het maximale inkomen in uw loonschaal, of doordat de werkgever niet meer wenst te betalen. U kunt vervolgens blijven vechten voor een paar tientjes extra per maand, of u zorgt voor extra inkomsten naast uw baan.

Extra inkomsten worden zwaar belast

Het extra inkomen dat u gaat verdienen, moet u optellen bij uw inkomen bij de werkgever. Hierdoor kan de situatie ontstaan dat het extra inkomen in een hogere belastingschijf terecht komt. Dit hoeft op zich geen probleem te zijn, maar u moet wel meer belasting gaan betalen over het extra inkomen.

Op marktplaats een handeltje beginnen

Er zijn honderden misschien wel duizenden mensen die hun geld verdienen door op het internet spullen te gaan opkopen en weer te verkopen. Deze mensen richten zich op een bepaald segment en kunnen daar flink geld mee verdienen. Veruit de meeste handelaren zullen deze inkomsten niet opgeven bij de Belastingdienst. Hierdoor kunnen ze op een handige manier bedragen netto bijverdienen.

Geld verdienen met een website

U kent de succesverhalen wel van de oprichters van Marktplaats en Hyves, maar geld verdienen op het internet gaat niet vanzelf. U kunt een website op het web plaatsen met advertenties erin, maar daar gaat u nog geen geld mee verdienen. Het internet is namelijk overladen met websites over alle onderwerpen die u zich kunt bedenken. U moet wel een goed idee hebben met de website, anders is het verspilde moeite.

Voor een vergoeding advertenties lezen

Hier kunt u inderdaad geld mee verdienen, maar het gaat slechts om kleine bedragen. Vaak loont het niet de moeite, want u zult veel spam gaan ontvangen en met moeite komt u misschien op een paar tientjes in de maand.

Geld verdienen met het schrijven van artikelen

Door artikelen te schrijven kunt u ook een extraatje bijverdienen, maar geld als enige motivatie gaat u het niet redden. U moet er namelijk veel uren in steken en u moet veel artikelen schrijven om er maandelijks een redelijk bedrag aan over te houden. U hebt de keuze uit verschillende websites, maar de website die zorgt voor de beste positie in de zoekmachines is Infonu.nl.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Extra inkomsten naast uw baan"

Infoteur: Juul
Gepubliceerd: 01-07-2011
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Zakelijk
Schrijf mee!