Kk Wiersma, 29-03-2013
Mijn vrouw is tijdens het serveren van koffie met koek gevallen in de kerk waar oudere leden een paasviering hielden. Ze heeft zich behoorlijk bezeerd aan haar hoofd en handen, waarbij de bril sneuvelde. Montuur kapot en ook een van de glazen.
Ze moet dus een nieuwe bril. Is er een kans op vergoeding door een verzekering.
Mijn inboedelverzekering heeft al aangegeven dat zij dat niet vergoeden.
Graag uw reactie.
HG,
KK Wiersma
Reactie infoteur, 29-03-2013
Wat ontzettend vervelend dat uw vrouw zich zo bezeerd heeft! Jullie zouden het kunnen proberen te verhalen op de WA-verzekering van de kerk, mocht zij gestruikeld zijn over een loszittende steen/onhandige drempel of iets dergelijks. Beterschap en sterkte!
Arno02, 25-04-2011
Tijdens een zeiltripje moesten we onverwachts overstag waardoor een medereiziger per ongeluk omdraaide en mijn Ray ban bril van mijn hoofd sloeg.plons in het water. Weg bril. Is dit via zijn WA verzekering te regelen denk je? Hoe pakken we dit het beste aan? Alvast dank!
Reactie infoteur, 26-04-2011
Dit kan je zeker via zijn WA-verzekering proberen te regelen ja. Neem even contact op met zijn WA-verzekering, of eventueel het Juridisch Loket (http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx)
Ria, 28-12-2009
Tijdens mijn korte vakantie in Oostenrijk ben ik tijdens een wandeling in de sneeuw mijn brillekoker kwijtgeraakt. Hierin zaten twee brillen. beide multifocaal. 1 multifovala zonnebril en 1 multifocale (nette) bril in een vierkant etui. Ik heb de Gasthof in de buurt en de Toursten info centra in de omgeving geinformeerd over het verliesIk heb een woon en vrijtijdspakket van Aegon. Kan ik de schade claimen op mijn reisverzekering?
Bij navraag vraagt Aegon eerst te claimen op mijn ziektekostenverzekering en indien deze niet uitkeren dan met de afwijzingsbrief de reisverzekering aanspreken. ( Ik heb een top verzekering van delta lloyd, deze vergoed 2x bril in 2009 ik heb voor deze brillen dus al een vergoeding (voor glazen ontvangen). Hoe te handelen?
Reactie infoteur, 29-12-2009
Beste Ria,
je kan het best even contact opnemen met het juridisch loket. Men kan je daar vrijblijvend en gratis advies geven. Het telefoonnummer is 0900 8020.
Groeten Kim
Molenaar, 18-02-2009
Mijn dochtertje stoot per ongeluk de bril van opa zijn neus. De bril valt met als gevolg een breuk in het glas. Doordat dit een zgn. montuurvrije bril is kan de opticiën de bril niet repareren en zal hij een nieuwe bril moeten aanschaffen.
Ik begreep van mijn verzekering dat dit onder mijn woongarantverzekering valt. Keert een verzekeringsmaatshappij deze schade uit is nu mijn vraag.
Reactie infoteur, 18-02-2009
Goedemiddag,
dit is niet zonder meer te zeggen, elke verzekeringsmaatschappij springt hier weer anders mee om. Maar niet geschoten is altijd mis :)
L. V. D. Geer, 18-09-2008
Een collega van mij heeft haar bril laten vallen tijdens haar werk en nu zit er een barst in 1 van haar glazen. Zij heeft het niet breed en kan niet zomaar even een nieuw glas erin laten zetten. Wat zijn haar opties? Ze heeft die bril hard nodig want zonder ziet ze niets.
Reactie infoteur, 19-09-2008
Wat een vervelende situatie zeg!
Ik zou haar aanraden haar WA-verzekering te bellen, of anders haar inboedelverzekering. Mogelijk vergoeden zij het brilglas.
Groetjes Kim/MeloD
J. Sirag, 21-07-2008
Tijdens de vakantie in Turkije is mijn vrouw van de trap in het hotel gevallen en heeft daarbij, naast enig lichamelijk letsel, schade aan haar bril opgelopen en wel dusdanig (glas kapot/bril in tweeen) dat deze niet meer gerepareerd kon worden. Zij was dus gedwongen aldaar een nieuw exemplaar te kopen. Terug van vakantie hebben we bij de Postbank reisverzekering een claim ingediend.Deze vergoedt de vervangende bril niet omdat er geen schade aan is. De oude bril vergoeden zij ook niet omdat de dagwaarde beneden het eigen risico voor bagageschade (100 euro) ligt. Klopt deze redenering van de Postbank? Als je koffer tijdens het vervoer beschadigd is en niet meer te gebruiken moet je toch oo een nieuwe aanschaffen. Wordt dit dan ook niet vergoed. Gaarne uw reactie Mvg J.Sirag
Reactie infoteur, 21-07-2008
Wat ontzettend vervelend dat uw vrouw gevallen is! Hopelijk heeft dit de vakantiepret niet al te erg bedorven.
Op de website van de Postbank staan de voorwaarden voor tijdelijke- en doorlopende reisverzekeringen. Deze heb ik doorgenomen.
Volgens deze voorwaarden valt een bril onder reisbagage. Over schadevergoeding staat vermeld dat u de nieuwwaarde terug krijgt van voorwerpen jonger dan 1 jaar, en de dagwaarde van voorwerpen ouder dan 1 jaar. Hierbij dient u aankoopbewijzen of andere vorm van bewijs van leeftijd van de bril te kunnen laten zien. Uit de voorwaarden kan ik verder op maken dat een bril jaarlijks 20% van de nieuwwaarde verliest. Een bril van bijvoorbeeld 2 jaar oud die €200 gekost heeft, heeft een dagwaarde van €120. U kunt dus zelf de dagwaarde van de bril van uw vrouw berekenen.
De reisverzekering kent inderdaad een eigen risico. De tijdelijke reisverzekering kent een eigen risico van €50, de doorlopende reisverzekering kent een eigen risico van €100. Het kan dus inderdaad zijn dat de dagwaarde van de bril lager uitvalt dan uw eigen risico van de reisverzekering.
Bovendien staat in de voorwaarden dat wanneer de schadevergoeding verhaald kan worden op een andere verzekering, die eerder afgesloten is dan de reisverzekering, dit bij deze verzekering gedaan moet worden. U kunt hierbij denken aan uw WA-verzekering.
Voor koffers en dergelijke geldt overigens hetzelfde: u kunt de dagwaarde of nieuwwaarde terug krijgen, afhankelijk van de leeftijd van de koffer en de situatie/context van de schade. Het eigen risico bestaat ook hier bij.
Wat ik u aanraadt is om een schadeclaim in te dienen bij uw WA-verzekering en/of uw inboedelverzekering, wellicht kunnen zij u wel helpen.
Succes en groeten :)