InfoNu.nl > Zakelijk > Diversen > Spullen verkopen op Marktplaats zonder te investeren

Spullen verkopen op Marktplaats zonder te investeren

Spullen verkopen op Marktplaats zonder te investeren Veel Nederlanders verdienen geld door spullen op het internet te verkopen. U kunt niet zomaar spullen gaan opkopen en dit weer proberen te verkopen op het internet. U weet namelijk niet of u het geïnvesteerde geld terug gaat verdienen. Door slim te handelen kunt u slechte investeringen voorkomen. Er zijn particulieren die hun geld verdienen door het opkopen en verkopen van spullen op het internet. Deze mensen richten zich vaak op één product en gaat dit goedkoop aankopen en voor een hogere prijs weer verkopen. Ze blijven bewust bij één product, want hiervan weten ze voor welk bedrag ze het weer kunnen verkopen. De handelswaren moet u voor een laag bedrag kunnen aankopen en voor een hoog bedrag weer verkopen. U loopt het risico dat u met de gekochte spullen blijft zitten. Door slim te handelen, kunt u investeringen tot een minimum terugbrengen.

In eerste instantie niet groot inkopen

Indien u niet weet of het gaat lukken om het product voor een hoger bedrag te verkopen, kunt u eerst proberen om slechts enkele stuks op te kopen. In het groot inkopen is interessanter, want de verkoper zal hoge kortingen geven bij het kopen van grote aantalen. U kunt beter iets meer betalen voor een paar producten, dan een groot aantal producten te kopen, waar u mee blijft zitten.

Niet investeren, maar het gewoon in de verkoop zetten

Voordat u überhaupt geld investeert, kunt u ook eerst proberen om het te verkopen. U upload een foto van het product en zet het op internet, zonder dat u de spullen zelf bezit. Op het moment dat er belangstelling voor is, kunt u het alsnog kopen en het opsturen naar de koper. U kunt aangeven aan de koper dat het zo hard loopt dat u alweer moet bijbestellen. De koper moet hierdoor wel langer wachten, maar zal daar waarschijnlijk geen moeite mee hebben.

Hoe kan ik spullen verkopen via Marktplaats?

U kunt zich eenvoudig inschrijven via de website. Het enige dat u op moet geven is uw e-mailadres, en uw adresgegevens. Vervolgens kunt u gelijk beginnen. Marktplaats (en andere veilingsites) zijn zeer gebruiksvriendelijk en niet moeilijk om mee te werken.

Wat moet ik gaan verkopen?

Alles wat u zich kunt bedenken en waar geld mee te verdienen is, wordt al aangeboden op het internet. Echter dat is nog geen reden om er geen mogelijkheden in te zien. U moet wel goed letten op de prijzen waar het nu voor aangeboden wordt. U moet de spullen kunnen kopen voor een veel lager bedrag, om er ook nog rendement op te kunnen maken. Indien inkoop 5 kost, moet u het minimaal zien te verkopen voor 7. De kosten voor de verzending zijn voor de koper van de spullen.

Ebay om internationaal te verkopen

Door middel van Marktplaats bereikt u voornamelijk kopers uit Nederland en Belgie. Bij het verkopen via Ebay, verruimt u de afzetmarkt tot de hele wereld. Dit biedt voordelen, maar ook nadelen. Het grootste nadeel is dat er waarschijnlijk meerdere verkopers actief zijn die het product aanbieden voor een lager bedrag.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Marktplaats.nl

Reageer op het artikel "Spullen verkopen op Marktplaats zonder te investeren"

Infoteur: Juul
Gepubliceerd: 03-09-2011
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!