InfoNu.nl > Zakelijk > Diversen > Veel geld verdienen met Marktplaats

Veel geld verdienen met Marktplaats

Iedereen de spullen over heeft, kan ze verkopen op het internet. Spullen die vroeger op de zolder terecht kwamen, en uiteindelijk weg werden gegooid, worden nu verkocht. U kunt ook geld verdienen op het internet door spullen op te kopen en weer te verkopen. De komst van internet biedt grote kansen om redelijk eenvoudig spullen te verkopen. In het verleden werd er met spulletjes geadverteerd in een plaatselijk krantje, maar nu kunt u iets in de verkoop zetten in een paar minuten, en het is gelijk zichtbaar. De afzetmarkt is in de principe de hele wereld, maar in de praktijk zal het uitsluitend om Nederland gaan en mogelijk nog Vlaanderen.

Goedkoop inkopen

Bepaalde spullen kunt u goedkoop op het internet kopen. Hierbij kunt u denken aan speelgoed, zoals lego en plymobil. Zodra uw kinderen er niet meer naar omkijken, kunt u het voor een vergelijkbaar bedrag weer verkopen via Marktplaats. Hetzelfde gaat ook op voor tafels en kasten en andere gebruiksgoederen die niet snel slijten.

Spullen opkopen en duurder weer verkopen

U kunt het niet bedenken, of het wordt te koop aangeboden op het internet. Dit varieert van kortingsbonnen die u voor 0,50 kunt overnemen tot huizen. U kunt er geld mee gaan verdienen als u iets goedkoop kunt inkopen, en tegen een hoger bedrag weer gaat verkopen. Het probleem is echter waar moet u de goedkope spullen opkopen? Veel handelaren richten zich op één of enkele handelswaren waar ze zeer goed in thuis zijn.

U kunt bijvoorbeeld tegen een scherpe prijs merkkleding inkopen. Dit zijn spullen die het goed doen op marktplaats, en waar veel geld mee te verdienen is. U moet wel zeker weten dat het geen nepmerken zijn. U bent namelijk strafbaar als u nepmerken verkoopt.

Met het internet kunnen potentiele kopers eenvoudig prijzen vergelijken

U hoeft niet te verwachten dat u spullen gaat inkopen op Marktplaats tegen een zeer lage prijs, om deze tegen een hoge prijs weer te verkopen. Dit zal een enkele keer lukken, maar er zijn dagelijks zoveel bezoekers, dat u er snel bij moet zijn op het moment dat iemand voor een te laag bedrag iets aan heeft geboden op het internet. Dit zou kunnen gebeuren met spullen waarvan de koper niet weet dat het kostbaar is, maar waarschijnlijk zijn er op dat moment meer kapers op de kust.

U moet verkoopwaar nemen waar u goed in thuis bent

Het is belangrijk dat u precies weet wat de juiste prijs is om in te kopen en weer tegen te verkopen. Iemand die bijvoorbeeld goed op de hoogte is van de waarde van spellen voor de spelcomputers, kan op Marktplaats zijn slag slaan door goedkoop in te kopen. Vervolgens kunnen de spellen met een flinke winst doorverkocht worden. U moet er wel bij stil staan dat u er veel tijd in moet steken, en dat de opbrengst vaak tegen valt. De meeste handelaren op Marktplaats, zullen het inkopen en verkopen van spullen ook als een hobby zien.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Marktplaats.nl

Reageer op het artikel "Veel geld verdienen met Marktplaats"

Reactie

B., 11-11-2013 00:02 #1
Dus het is legaal om spullen te kopen en dan weer te verkopen?

Infoteur: Esmee
Gepubliceerd: 07-10-2011
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Diversen
Reacties: 1
Schrijf mee!