InfoNu.nl > Zakelijk > Diversen > Geld verdienen met internet

Geld verdienen met internet

Geld verdienen met internet Er valt veel geld te verdienen met internet. Zo kun je een eigen website of webshop maken, mailtjes beantwoorden, andere bedrijven promoten of bijvoorbeeld teksten publiceren. Niet elk online baantje is voor iedereen weggelegd, maar er zijn tal van mogelijkheden om online je geld te verdienen. Ontdek hier enkele mogelijkheden om met behulp van internet een extraatje te verdienen.

Online geld verdienen

Met de komst van internet kwamen er ook veel thuiswerkbanen bij. Je kunt dan ook ontzettend veel doen met behulp van internet en de mogelijkheden worden steeds uitgebreider. Er zijn wel honderden manieren om online een extra centje te verdienen en het is bijna onmogelijk al deze manieren te beschrijven. Daarom vind je hieronder de meest populaire vormen van online geld verdienen.

Geld verdienen met de mail

Voor veel thuiswerkbanen heb je niet meer nodig dan een mailbox. Voor dit werk is het vaak wel een vereiste dat je de Nederlandse taal goed beheerst en een klantvriendelijke instelling hebt. Het meest voorkomende thuiswerk met behulp van de mail is namelijk het beantwoorden van binnenkomende mailtjes of het versturen van mailings naar klanten en potentiële klanten. Het is hiervoor ook belangrijk dat je precies weet wat het bedrijf doet en op welke manier je de mails moet beantwoorden. De meeste opdrachtgevers leveren je een handboek om de antwoorden in op te kunnen zoeken. Om een goede mailing in elkaar te kunnen zetten heb je enig schrijftalent nodig. In sommige gevallen krijg je een voorbeeldmailing die je kan versturen.

Artikelen schrijven

Er zijn diverse websites waar je artikelen voor kunt schrijven. Hiervoor krijg je geen vast bedrag per artikel of per maand uitgekeerd. De inkomsten hangen volledig af van jouw schrijfkunsten en het aantal lezers dat je hebt. Je krijgt namelijk betaald via Google Adsense. Bij jouw artikelen worden advertenties van Google geplaatst die de lezers van jouw teksten doorverwijzen naar andere sites. Elke keer dat iemand via jouw tekst op de site van een ander terecht komt, krijg jij hiervoor betaald. Dit kan maar een cent per klik zijn, maar het kan ook twee euro per klik zijn en dan kan het lekker oplopen. Je moet wel opletten dat je goede woorden in je teksten gebruikt die veel gezocht worden met zoekmachines. Zo trek je de meeste lezers naar jouw teksten toe en maak je de kans groter dat ze vervolgens doorklikken naar een andere site.

Enquêtes en vragenlijsten

Voor veel mensen is dit toch wel een heel leuk thuiswerkbaantje. Het enige wat je bij deze werkzaamheden hoeft te doen is het invullen van jouw mening en gedachten en er is niets makkelijker dan dat. De opdrachtgevers van dit soort thuiswerk zijn vaak onderzoekbureaus die onderzoek doen naar de meest uiteenlopende zaken. Het enige wat jij als thuiswerker hoeft te doen is het invullen van de vragenlijsten en enquêtes. Wel het liefst ook naar waarheid natuurlijk!

Je eigen webshop

Ondernemende thuiswerkers gaan voor een eigen webshop. Een eigen webshop is tegenwoordig heel eenvoudig op te zetten. Er zijn ontzettend veel aanbieders van webshops. Je kunt de webshop naar eigen smaak en inzicht inrichten, je eigen condities bepalen en alles zelf regelen. Je kunt binnen een paar uurtjes zelfstandig ondernemer zijn. Voor de webshop betaal je een vast bedrag per maand, per half jaar of per jaar. Dan is de domeinnaam vanzelfsprekend wel helemaal van jou. Met deze vorm van online geld verdienen kun je het snelst geld verdienen en het meest verdienen.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Eigen tekst www.thuiswerk.nl

Reageer op het artikel "Geld verdienen met internet"

Infoteur: Marensa
Gepubliceerd: 26-04-2010
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!