InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Zara vacatures: werken bij Zara

Zara vacatures: werken bij Zara

Zara vacatures: werken bij Zara Zara behoort tot de grootste modeketens ter wereld met winkels in tientallen landen. Ook in Nederland en België is Zara aanwezig. Om de schappen van de vele winkels gevuld te houden en om de klanten goed te kunnen bedienen zijn er medewerkers nodig. Wanneer je op zoek bent naar werk bij Zara kan je solliciteren op één van de vele vacatures. Kom alles te weten over werken bij Zara, waar je de vacatures kunt vinden, welke banen er zijn en hoe je moet solliciteren op een functie.

Inhoud

Zara modeketen

De modeketen Zara is een zeer populaire winkelketen en heeft winkels in circa 80 landen wereldwijd. Zara behoort tot het Spaanse modeconcern Inditex, wat de moedermaatschappij is van diverse grote modeketens. Het assortiment van Zara bestaat uit kleding en mode voor zowel mannen, vrouwen en kinderen. De winkelketen Zara heeft in Nederland en België tientallen vestigingen en een online webwinkel. Bij Zara werken vele mensen en er zijn continu openstaande vacatures.

Vacatures Zara

Het raadplegen van de vacatures van Zara kan via het vacatureportaal van Inditex, de moedermaatschappij van Zara. Op de website van het vacatureportaal (www.joinfashioninditex.com) zijn de vacatures van alle modeketens die onder Inditex vallen weergegeven. Voorbeelden van de modeketens zijn Zara, Bershka, Massimo Dutti, Pull&Bear, Stradivarius, Oysho, Zara Home en
Uterqüe.

Vacatures zoeken

Het zoeken van geschikte vacatures doe je door op het vacatureportaal bovenin de pagina te klikken op ‘vacatures’. Vervolgens kan je selecties instellen voor de volgende parameters:
  • Afdeling: winkels, product, logistiek of kantoor
  • Land: selecteer het land waarvan je de vacante functies wilt zien
  • Merken: maak een keuze voor één van de modeketens die tot Inditex behoren

Verder kan er nog worden gezocht op trefwoorden en plaats van een winkel. Uiteraard kan er ook voor worden gekozen om alle vacatures te tonen.

Banen Zara

Zara heeft 200 verschillende soorten banen. Het gros van de vacatures bestaat uit functies in de winkel zoals bijvoorbeeld verkoopmedewerker. Een andere grote groep banen bestaat uit verkoopfuncties met leidinggevende aspecten zoals floormanager of shopmanager. Bij dit soort functies ben je bijvoorbeeld verantwoordelijk voor het voorraadbeheer, bestellingen, klantenservice, omzet, enzovoorts. Overige functies zijn te vinden op het vlak van merchandising, mode adviseurs, personeelszaken, juristen, communicatie, vastgoed, financiën, administratie, enzovoorts.

Arbeidsvoorwaarden

Werknemers hebben naast het salaris ook recht op diverse secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder personeelskorting op Zara artikelen, een maandelijkse commissieregeling en deelname aan een collectieve zorgverzekering. Indien noodzakelijk heb je de mogelijkheid om uitgebreide trainingen te volgen.

Vereisten

Elke baan of functie heeft eigen specifieke voorwaarden. Een gemeenschappelijke deler is echter dat je werkzaam zult zijn voor een modeketen waardoor je veel menselijke contacten zult moeten onderhouden. Algemene eisen waaraan je altijd moet voldoen zijn:
  • Gepassioneerd voor mode
  • Enthousiast en creatief
  • Goede communicatieve vaardigheden
  • Goede beheersing van de Nederlandse (en Engelse) taal

Solliciteren

Indien je interesse hebt in één of meerdere vacatures op het vacatureportaal kan je je curriculum vitae (cv) sturen naar het e-mailadres solliciteren@nl.inditex.com. Vermeld bij je sollicitatie om welke functie het gaat waarop je solliciteert. Het is raadzaam om een motivatie bij te voegen, hiermee kom je professioneler en gemotiveerder over. Het is ook mogelijk om op de pagina waar de vacature is weergegeven te klikken op de knop ‘schrijf je in’, waarna je je kunt opgeven.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Ernesto, Wikimedia Commons (Publiek domein)
  • www.zara.com
  • www.joinfashioninditex.com

Reageer op het artikel "Zara vacatures: werken bij Zara"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 10-11-2014
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Special: Mode
Schrijf mee!