InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Primark Rotterdam Alexandrium: adres en openingstijden

Primark Rotterdam Alexandrium: adres en openingstijden

Niemand had kunnen vermoeden dat toen de eerste Primark in Rotterdam de deuren opende de groei van Primark zo snel zou gaan. Het aantal Primark winkels in Nederland en de rest van Europa groeit namelijk nog steeds erg snel. Primark Rotterdam is gelegen in het winkelcentrum Rotterdam Alexandrium. Een bezoek aan Primark Rotterdam is daarom te combineren met een bezoek aan andere leuke modewinkels. Wanneer je graag eens een bezoek brengt aan Primark Rotterdam Alexandrium moet je zeker doorlezen. Onderstaand worden namelijk gegevens over het adres en de openingstijden op een rijtje gezet. Verder lees je waar je kunt parkeren en hoe Primark Rotterdam bereikbaar is via bijvoorbeeld het openbaar vervoer. Tenslotte is aangegeven hoe je kunt werken bij Primark Rotterdam en hoe je de vacatures kunt vinden.

Primark Rotterdam Alexandrium

Primark Rotterdam is één van de Primark filialen in Nederland. Niet alleen in Nederland is Primark actief, Primark heeft namelijk honderden winkel in geheel Europa en er zullen er nog vele volgen. Het Primark filiaal in Rotterdam was de eerste Primark winkel in Nederland. Primark Rotterdam bestaat uit twee verdiepingen. Op de begane grond vind je damesmode, terwijl je op de eerste verdieping mannenmode, kindermode, schoenen, sieraden en mode accessoires aantreft. Primark Rotterdam is gelegen in het winkelcentrum Rotterdam Alexandrium. Dit winkelcentrum is bekend op het gebied van wonen, lifestyle, mode en elektronica. Rotterdam Alexandrium is onderverdeeld in drie onderdelen, namelijk Alexandrium Shopping Center, Alexandrium Woonmall en Alexandrium Megastores. Primark Rotterdam is gelegen in Alexandrium Shopping Center. Dit deel van winkelgebied Alexandrium huisvest bijna 150 winkels waarvan het grootste deel modewinkels betreft.

Contact en adresgegevens

Het adres en de contactgegevens van de Primark in Rotterdam zijn als volgt:
  • Adres: Poolsterplein 100
  • Postcode: 3067 LW Rotterdam
  • Telefoonnummer: 010-4201211

Modeketen Primark

Primark is als modeketen in korte tijd op hetzelfde niveau gekomen als gerenommeerde winkelketens zoals Zara en H&M. De reden dat het Primark, in tegenstelling tot menig andere modeketens, wel is gelukt heeft te maken met een uitgekiend imago. Primark staat namelijk voor trendy mode tegen outletprijzen. Daar komt bij dat rondom Primark een soort van mysterieuze sfeer hangt. Het marketingapparaat van Primark is namelijk niet zo prominent aanwezig als bij andere modeketens. Primark heeft bijvoorbeeld geen dure reclamecampagnes en vertrouwt op de kracht van internet en social media. Ook is Primark terughoudend met de online verkoop van haar truien, broeken, schoenen, lingerie, hoeden, sokken, pyjama's, enzovoorts. Primark heeft namelijk geen eigen webwinkel. Primark is wel gestart met tests op het gebied van internetverkoop van haar producten, zie hiervoor Primark webshop: online kopen Primark mode.

Bezoeken met auto en parkeren

Primark Rotterdam is gelegen aan het Poolsterplein 100, wat toebehoort aan het winkelcentrum Rotterdam Alexandrium. Dit winkelgebied is perfect bereikbaar met de auto. Met de auto kan je vanaf de snelweg A20 (afslag 16) of de snelweg A16 (afslag 27) het winkelcentrum bereiken. Volg vanaf de snelwegen de borden Rotterdam Alexandrium. In de buurt van Rotterdam Alexandrium is voldoende parkeergelegenheid. Er zijn vier parkeergarages bij winkelgebied Alexandrium met samen ruim 2.000 parkeerplaatsen. De parkeergarages Noord en Zuid zijn de aangewezen parkeergarages voor bezoekers van Alexandrium Shopping Center waartoe Primark Rotterdam behoort. De parkeertarieven bedragen 0,20 per tien minuten voor de eerste 3 uren. Na de eerste drie uren geldt een parkeertarief van 0,60 per tien minuten. Het maximale dagtarief bedraagt 25,-. Ook kan er tegen betaling worden geparkeerd in de wijk rondom Alexandrium.

Ligging Primark Rotterdam

Legenda
A. Primark Rotterdam
B. Treinstation Rotterdam Alexander
C. Parkeergarages

Bezoeken met openbaar vervoer

Ook met de trein is Primark Rotterdam perfect bereikbaar. Het treinstation Rotterdam Alexander is op minder dan tien minuten lopen gelegen van de winkel. Eventueel kan ook de bus of de metro worden genomen. Zo ligt op slechts enkele tientallen meters afstand de bushalte Rotterdam Alexandrium I. Elk uur stoppen hier meerdere buslijnen zodat je nooit lang hoeft te wachten.

Bezoeken met fiets

Ook per fiets is de Primark bereikbaar. Het winkelgebied Alexandrium heeft meerdere bewaakte fietsenstallingen. De bewaakte fietsenstallingen zijn te vinden op het Prins Alexanderplein en tussen de Megastores en de Woonmall.

Werken bij Primark Rotterdam

Bij Primark Rotterdam werken honderden enthousiaste werknemers. De meeste functies betreffen winkelfuncties waarbij je bijvoorbeeld achter de kassa werkt of als winkelbediende. Om alle werknemers goed aan te sturen zijn er uiteraard ook verschillende leidinggevenden werkzaam bij Primark. Primark Rotterdam is vaak op zoek naar nieuwe werknemers, bijvoorbeeld wanneer iemand ontslag heeft genomen of is doorgegroeid naar een andere functie. Alle vacatures bij Primark Rotterdam zijn terug te vinden op de website van Primark. Meer informatie over werken bij Primark lees je in Werken bij Primark: vacatures, solliciteren en carrières.

Openingstijden Primark Rotterdam Alexandrium

Primark Rotterdam Alexandrium is zeven dagen per week open. Ook op zondag is de winkel dus gewoon geopend. De wekelijkse koopavond vindt plaats op vrijdag wanneer Primark Rotterdam langer geopend is dan normaal. Primark Rotterdam sluit op vrijdagavond de deuren pas om 21.30 uur. Ook de rest van het winkelcentrum Rotterdam Alexandrium is op vrijdag langer geopend. De openingstijden van Primark Rotterdam zijn per dag als volgt:
  • Maandag: 11.00 - 19.00 uur
  • Dinsdag: 9.00 - 19.00 uur
  • Woensdag: 9.00 - 19.00 uur
  • Donderdag: 9.00 - 19.00 uur
  • Vrijdag: 9.00 - 21.30 uur
  • Zaterdag: 8.30 - 18.00 uur
  • Zondag: 12.00 - 17.30 uur

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.primark.nl

Reageer op het artikel "Primark Rotterdam Alexandrium: adres en openingstijden"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 06-01-2015
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Special: Primark
Schrijf mee!