InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Tips voor een geslaagde dag shoppen bij Primark

Tips voor een geslaagde dag shoppen bij Primark

Shoppen bij Primark is anders dan bij andere winkels. Bijna nergens vind je zoveel voordelige mode in één winkel. Hierdoor is het vaak erg druk bij Primark. Een bezoek aan Primark kan daarom het beste goed gepland worden, anders loop je het risico om met een hoop chagrijn thuis te komen. Wie zijn of haar bezoek aan Primark echter goed voorbereid weet zeker dat hij of zij tevreden huiswaarts zal keren met tassen vol zeer voordelige en modieuze kleding.

Welke Primark winkel

Allereerst zal je beslissen welke Primark je wilt bezoeken. Het aantal winkels groeit snel in Nederland, dus de keuze wordt steeds groter. Ook vlak over de grens in Duitsland of België zijn meerdere Primark filialen gehuisvest. Een overzicht van de huidige en toekomstige Primark winkels in Nederland, Duitsland en België vind je hier. In het overzicht zijn per filiaal de adresgegevens, contactgegevens en tips met betrekking tot de bereikbaarheid gegeven.

Kies een tijdstip

Primark winkels zijn bijna zonder uitzondering zeer goed bezocht. Hierdoor is het vaak erg druk in de winkels. Houd je niet van drukte, mijd dan de piekmomenten zoals bijvoorbeeld koopavonden. Wanneer je op je gemak wilt shoppen is het raadzaam om bijvoorbeeld vroeg op de dag naar de winkel gaan. Ook later op de dag is het vaak rustiger.

Wat heb je nodig?

De prijzen bij Primark liggen zeer laag, wat uiteraard mooi meegenomen is. Toch schuilt hierin het gevaar dat je al snel artikelen gaat kopen die je misschien niet echt nodig hebt. Door de prijs denk je al snel dat het geen kwaad kan om het product toch maar gewoon te kopen. Je komt vervolgens thuis met tassen vol kleding, maar de helft trek je niet of nauwelijks aan. Zonde toch? Het is altijd aan te raden om goed na te denken over je aankopen. Vele goedkope (onnodige) aankopen tezamen kosten ook veel.

Let op de kwaliteit

Hoewel de kwaliteit van de kleding, schoenen en andere mode accessoires bij Primark gewoon prima is en van eenzelfde kwaliteitsniveau als bijvoorbeeld kleding van Zara of H&M, is het altijd raadzaam om goed op de kwaliteit te letten. Werkt de rits bijvoorbeeld goed, zijn de prints in orde, zijn de patronen niet scheef, enzovoorts. Je voorkomt hiermee dat je weer terug moet naar de winkel.

Neem de tijd

Bij Primark is het assortiment gigantisch. Het assortiment bestaat uit verschillende merken. Deze verschillende merken hanteren niet altijd exact dezelfde maattabellen. Wanneer je bijvoorbeeld normaal gesproken maat M kleding draagt, wil dat niet zeggen dat je incidenteel maat S of L nodig hebt. Pas daarom altijd je gewenste aankoop voordat je deze koopt.

De paskamers

Soms staan er enorme rijen bij de paskamers. Het is natuurlijk nooit prettig om een uur in de rij te moeten staan voor een pashokje. Een bekend fenomeen bij Primark zijn shoppers die onder hun kleding basic (strakke) kleding dragen. Hierover kunnen ze dan eenvoudig in de winkel een kledingstuk passen, waardoor ze niet in de rij voor de paskamers hoeven te staan.
Een andere tip om het leed van het wachten te verzachten is door niet alleen te gaan winkelen. Op deze manier kan je de wachttijden gezelliger doorkomen. Of één wacht in de rij terwijl de ander kan dan rustig verder shopt en op een later moment bijsluit.

Geen zin in drukte?

Lijkt een bezoek aan Primark je toch niks? Helaas heeft Primark momenteel geen eigen webwinkel. Toch bestaat er de mogelijkheid om beperkt online artikelen van Primark te kopen. Primark werkt namelijk samen met modebedrijf Asos om te testen of een eigen webwinkel tot de mogelijkheden behoort in de toekomst. Indien de ervaringen positief zijn zal Primark overwegen ook zelf een webwinkel te gaan openen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Primark Den Haag: adres, openingstijden en bereikbaarheidAls winkelstad tel je niet meer mee als je geen Primark hebt binnen je stadsgrenzen. Ook Den Haag heeft een eigen Primar…
Primark Zwolle - winkelinformatiePrimark Zwolle, gelegen in de historische binnenstad, is de tweede winkel van Primark in de provincie Overijssel na het…
Primark assortiment (damesmode, herenmode en kindermode)De winkelketen Primark is de snelst groeiende modeketen van Nederland. Elke opening van een nieuwe winkel gaat gepaard m…
Werken bij Primark: vacatures, solliciteren en carrièreVoor vele modeliefhebbers is het een droom om bij Primark te werken. Gelukkig wordt de kans dat je een baan kunt krijgen…

Reageer op het artikel "Tips voor een geslaagde dag shoppen bij Primark"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 01-04-2014
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Special: Primark
Schrijf mee!