InfoNu.nl > Zakelijk > Banen > Hoe goed betalen echt mannenbanen?

Hoe goed betalen echt mannenbanen?

Hoe goed betalen echt mannenbanen? In principe kunnen vrijwel alle banen door vrouwen als door mannen bekleed worden. Toch zijn er bepaalde beroepen die vooral door mannen of vrouwen uitgeoefend worden. In dit artikel treft u de meest voorkomende mannenberoepen aan en het salaris dat ze daarmee verdienen per uur. Mensen die dezelfde baan uitoefenen, verdienen er verschillende bedragen mee. Het inkomen binnen één bedrijf is wel ongeveer gelijk, maar in de branche bestaan er grote verschillen. De website Loonwijzer.nl verzameld informatie over het inkomen dat werknemers verdienen met hun baan. Op basis hiervan kan er een gemiddelde worden bepaald. Hieronder treft u de meest voorkomende mannenberoepen aan, met het uurloon dat ze daar gemiddeld mee verdienen. Het gaat om bruto bedragen.

Uurloon van een automonteur

In de praktijk zult u niet vaak vrouwen aantreffen in een dergelijke functie. Het zijn voornamelijk mannen die geïnteresseerd zijn in autotechniek, dus is het ook niet zo verwonderlijk. Het inkomen van de automonteur is voor een groot deel afhankelijk van de werkervaring en de kennis. Het gemiddelde uurloon bedraagt 11,53.

Uurloon van een elektromonteur

Een elektromonteur onderhoudt elektro-mechanische installaties. Hij installeert ze en moet er voor zorgen dat de installaties werken, zoals ze zouden moeten werken. Het uurloon dat een elektromonteur gemiddeld verdient is 11,89.

Uurloon van een helpdeskmedewerker IT

Een helpdeskmedewerker kan de technische aanspreekpunt zijn bij één werkgever, maar ze kunnen ook werken in een helpdesk van bijvoorbeeld een internetprovider. Het uurloon dat een helpdeskmedewerker gemiddeld verdient is 12,67.

Uurloon van een vrachtwagenchauffeur

Het uurloon van een vrachtwagenchauffeur is afhankelijk van verschillende zaken. Internationale chauffeurs zijn langere tijd van huis, en krijgen hierdoor hoge vergoedingen naast het reguliere inkomen. Gemiddeld komen ze uit op een bedrag per uur van 12,70.

Uurloon van een administratief medewerker

De functie administratief medewerker is een zeer ruim begrip. U zou het samen kunnen vatten dat deze werknemer alle voorkomende administratieve werkzaamheden verricht. Het uurloon voor deze functie bedraagt gemiddeld 13,57.

Uurloon van een logistiek medewerker

Deze werknemers zijn werkzaam in de transportsector. De werkzaamheden bestaan uit zorgen voor een goede verwerking van de goederenstroom. De beloning per uur staat op gemiddeld 13,59.

Uurloon van een verkoopmedewerker binnendienst

De verkoopmedewerker binnendienst is een medewerker die goederen of diensten probeert te verkopen vanuit kantoor. Voor de fysieke benadering zijn vaak accountmanagers in dienst. Naast de verkoop ondersteunt de verkoopmedewerker binnendienst vaak de accountmanager. Gemiddelde uurloon bedraagt 13,67.

Uurloon van een timmerman

Er is een tekort aan echte vakmannen. Een vakman die goed is in zijn vak, kan eenvoudig aan werk komen. Per uur verdienen zij gemiddeld 14,50.

Uurloon van een buitendienst medewerker

Onder deze noemer vallen bijvoorbeeld accountmanager en vertegenwoordigers. Dit zijn werknemers die rechtstreeks met de klanten schakelen en die het bedrijf waar ze voor werken vertegenwoordigen. Over het algemeen met als doel om de klanten tevreden te stellen en om de omzet te verhogen. Het uur loon van een buitendienst medewerker bedraagt gemiddeld 17,32

Uurloon van een afdelingshoofd

Leidinggevende functie zijn over het algemeen goed betaalde functies. Het is hun taak om leiding te geven aan de werknemers die onder hun aansturing vallen. Het uurloon bedraagt gemiddeld per uur 23,09.
Gerelateerde artikelen
Best betaalde banenBest betaalde banenDit artikel biedt een overzicht van de best betaalde banen. Bijna iedereen is wel op zoek naar een goed betaalde baan. D…
Best betaalde beroepenBest betaalde beroepenEr is nog steeds een verschil in salarissen tussen mannen en vrouwen. In dit artikel treft u de best betaalde beroepen a…
Tips bij een bijbaanVeel jongeren willen tegenwoordig een bijbaantje. De meesten weten echter niet hoe ze dit aan moeten pakken. Vaak werken…
Bronnen en referenties
  • http://www.loonwijzer.nl/home/carriere/meest-voorkomende-beroepen

Reageer op het artikel "Hoe goed betalen echt mannenbanen?"

Infoteur: Esmee
Gepubliceerd: 23-10-2011
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Banen
Schrijf mee!