InfoNu.nl > Zakelijk > Banen > Thuiswerken, het ideale bijbaantje?

Thuiswerken, het ideale bijbaantje?

Thuiswerken als bijbaan lijkt de nieuwe hype; steeds meer mensen in Nederland doen het. Heb je vrije tijd, behoefte aan geld maar geen zin in vast werk buitenshuis? Of heb je al vast werk en wil je nog wat bijverdienen? Dan is thuiswerken misschien wel ideaal voor jou.

Voorbeelden van thuiswerk

Wat is thuiswerken?

Thuiswerken is, het woord zegt het al, dat je thuis werkt en daarvoor betaald wordt. Er zijn heel veel verschillende manieren om aan thuiswerk te doen, maar voor de meeste banen heb je internet nodig. Je kunt echter ook gewoon inpakwerk doen, daar heb je geen internet voor nodig. Voor thuiswerk heb je bijna nooit een opleiding nodig, alleen scheelt het soms als je handig bent als je inpakwerk doet of dat je creatief bent als je artikelen wilt schrijven. Als je wat voorbeelden wilt zien, moet je maar gewoon op internet surfen, dan komen er vanzelf genoeg aanbieders.

Bijles geven

Ook zijn er aanbieders die je kunnen helpen om bijlesleerlingen te vinden. Als je goed bent in een vak, zijn er vaak een hoop middelbare scholieren die je hulp goed kunnen gebruiken! Er is een constante vraag naar bijlesgevers Wiskunde, Nederlands, Economie, Natuurkunde, Scheikunde, Engels, Frans, noem maar op! Dit soort thuiswerken levert meestal het meeste geld op, maar je moet natuurlijk wel ergens goed in zijn, en je moet sociaal zijn. Ook heb je een kleinere kans op leerlingen als je in een kleine plaats woont.

Inpakwerk

Een van de weinige thuiswerkvarianten waar je geen internet voor nodig hebt. (Misschien heb je het nodig voor contact met je werkgever, maar dat kan ook op de computer van iemand anders of soms telefonisch.) Je haalt een doos op bij het thuiswerkcentrum met materialen die moeten worden bewerkt. Dit kan bijvoorbeeld een doos zijn met kaarten die in enveloppen moeten worden geplaatst of spulletjes die in elkaar gedraaid moeten worden, zoals pennen en dergelijke. Je wordt uitbetaald per stuk en niet per uur, dus naarmate je dit vaker doet gaat het steeds sneller.

Reclamemails lezen

Er is tegenwoordig een enorm aanbod van sites die reclamemails versturen. Bij zo'n site kan je je aanmelden, en die site zal dan emails naar je sturen met reclamemails. Voor elke mail die je opent krijg je een vergoeding van enkele centen, die automatisch worden bijgeschreven op je puntensaldo van de site. Vaak is het handig om een nieuw emailadres aan te maken voordat je je opgeeft voor de sites, anders moet je steeds je privemails uitzoeken tussen alle reclamemails. Het gaat nooit echt snel, en het nadeel van deze sites is dat je pas bij een bepaald saldo je je punten als geld op je rekening kan laten zetten. Als je het een tijdje volhoudt en bij meerdere sites tegelijk inschrijft kan het toch wel aardig oplopen, maar dat verschilt een beetje per site. Al met al een goede manier om een klein zakcentje te verdienen.

Artikelen schrijven

Tot slot

Veel mensen vragen zich af of je belasting moet betalen over je inkomsten voor het thuiswerken. Voor het lezen van reclamemails is dit in elk geval niet zo, want dit gaat om slechts kleine bedragen. De limiet bij de belasting zit op 450 euro per maand, dus als je meer dan dit verdient moet je belasting betalen over je inkomen. Het inpakwerk kan wel boven dit bedrag uitkomen als je het veel doet, het artikelen schrijven kan wel al over grotere bedragen gaan maar zal niet boven de 450 euro per maand komen, dit gaat dus prima samen met een uitkering.

Er zijn nog andere vormen van thuiswerken, zoals sorteerwerk, maar ik hou het nu bij deze drie bekendste vormen. Het zijn behoorlijk verschillende vormen, waarbij het inpakwerk veel tijd kost en veel oplevert, het reclamemails lezen weinig tijd kost en weinig oplevert en je bij het artikelen schrijven zelf bepaald hoeveel tijd je erin steekt en dus ook hoeveel je verdient.
© 2008 - 2018 Scheerbajes, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Thuiswerken, het ideale bijbaantje?"

Reacties

Aurélie, 27-01-2015 10:15 #4
Goedemorgen,
Ik ben op zoek naar een bijbaan.
Ik zoek iets zoals Inpakwerk of Bijles geven in Frans, ik ben Française en ik heb ervaring met les geven.
Kunt u misschien mij helpen om iets te vinden?
Met vriendelijke groet,
Aurélie Eberhardt

Teatske, 04-01-2012 15:37 #3
Hallo ik ben Teatske Hansma Ben 18 jaar
ik wil graag wat bij verdienen en heb best wel veel vrije tijd thuis.
ik ga altijd heel netjes te werk. ik hoop dat ik snel een reactie van u krijg

Mvg

Teatske Hansma

Maarten Sol, 07-06-2010 16:56 #2
Dag ben een man van 57 veel tijd veel ruimte maar wil graag wat bijverdienen het liefst iets van inpakwerk liever niet via internet of telefoon, ben accuraat stipt en netjes, hoor graag van u vr gr van m sol

Niek, 28-01-2009 11:47 #1
Het lijkt me een leuke bijverdienst, maar wat zal ik ongeveer verdienen bij het inpakwerk, ik weet dat er staat vermeld dat ligt aan wat, maar wat kan ik verwachten per kaart in envelop en waar is het thuiswerkcentrum waar ik het eventuele pakket moet ophalen. En hoe oud moet ik zijn?

Infoteur: Scheerbajes
Laatste update: 26-05-2010
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Banen
Reacties: 4
Schrijf mee!