InfoNu.nl > Zakelijk > Banen > Kort-parttimer bij Albert Heijn; uitbetaling 2020

Kort-parttimer bij Albert Heijn; uitbetaling 2020

Kort-parttimer bij Albert Heijn; uitbetaling 2020 Als kort-parttimer bij Albert Heijn ontvang je vierwekelijks salaris voor de door jou gewerkte uren in jouw supermarkt. Het maakt niet uit welke functie je hebt in de supermarkt, iedereen ontvangt zijn salaris op hetzelfde moment. Waaruit is je salaris opgebouwd en hoe zit het met uitbetaling van je uren wanneer je een periode ziek bent geweest? Welke toeslagen krijg je en op welke data ontvang jij als medewerker van Albert Heijn salaris?

Op welke data ontvang je salaris als kortparttime medewerker van Albert Heijn in 2020?

Voor het kalenderjaar 2020 ontvang je als medewerker van Albert Heijn salaris op de volgende data. Eén keer per kwartaal ontvang je personeelskorting.

UitbetaaldatumOpmerkingen
06 januari 2020
03 februari 2020Inclusief personeelskorting
02 maart 2020
30 maart 2020Inclusief winstuitkering
27 april 2020Inclusief personeelskorting
25 mei 2020
22 juni 2020
20 juli 2020Inclusief personeelskorting
17 augustus 2020
14 september 2020
12 oktober 2020
09 november 2020Inclusief personeelskorting
07 december 2020
06 januari 2021

Wat verdien je bij Albert Heijn als caissière A, medewerker verkoop(klaar), kwaliteitsmedewerker of vakantiewerker?

Als kort-parttimer bij Albert Heijn val je onder de Collectieve Arbeidsovereenkomst van de Vereniging van Grootwinkelbedrijven (CAO-VGL). In deze CAO staat welk salaris van toepassing is op een caissière A, een medewerker verkoopklaar, een medewerker verkoop, een kwaliteitsmedewerker en een vakantiewerker. De genoemde bedragen gelden met ingang van 1 juli 2019.

LeeftijdFunctiejaarPer uurAll-in uurloon
13, 14 en 15 jaar 3,57 4,75
16 jaar 4,12 5,48
17 jaar 4,71 6,26
18 jaar 5,16 6,86
18 jaar1 functiejaar 5,22 6,94
19 jaar 6,04 8,03
20 jaar 7,55 10,04
21 jaar 9,44 12,55
22 jaar en ouder 11,07 14,72

Wat verdien je bij Albert Heijn als teamleider?

De salaristabel voor een teamleider verkoopafhandeling of teamleider verkoopklaar is opgenomen in de CAO voor het winkelmanagement van Albert Heijn. Voor de overige arbeidsvoorwaarden is de VGL CAO ook van toepassing op teamleiders. De genoemde bedragen gelden met ingang van 1 juli 2019.

LeeftijdPer uurAll-in uurloon
20 jaar 10,14 13,48
21 jaar 11,30 15,03
22 jaar en ouder 12,97 17,25

Ieder jaar krijg je - afhankelijk van je functioneren - met ingang van de vierde periode een normtrede toegekend tot het maximum van de schaal bereikt is. Afhankelijk van je beoordeling kun je een extra verhoging toegekend krijgen. Bij een 4 beoordeling wordt een extra verhoging toegekend gelijk aan de helft van de normtrede. Bij een 5 beoordeling wordt een extra verhoging toegekend van 1 normtrede. Het maximum van de schaal kan hierbij niet worden overschreden. De salarisverhoging is afhankelijk van je totaalbeoordeling en gebaseerd op het salaris einde periode 13 van het beoordelingsjaar. De onderstaande tabel geeft het minimale en maximale uurloon weer van een teamleider bij Albert Heijn. De genoemde bedragen gelden met ingang van 1 juli 2019.

Per uurAll-in uurloon
Minimum 9,98 13,27
Maximum 14,22 18,91
Normtrede 0,53

Waaruit is je salaris opgebouwd?

Als je als kort-parttimer (48 uur of minder per periode) werkzaam bent bij Albert Heijn, dan ontvang je naast de uitbetaling van je gewerkte uren ook een aantal toeslagen. Deze toeslagen worden bepaald aan de hand van de jaarresultaten van Ahold, je hoeveelheid gewerkte uren of kunnen een percentage van je uurloon zijn.
  • Een deel van de winstuitkering van Ahold (afhankelijk van de hoogte van de winst).
  • De opgebouwde ADV-uren (arbeidsduurverkorting) of PVT-uren (tijdspaaruren).
  • De opgebouwde vakantie-uren.
  • Een voorschot van de opgebouwde vakantietoeslag.
  • Een toeslag van 50% over de gewerkte uren op maandag tot en met zaterdag tussen 22.00 en 06.00.
  • Een toeslag van 25% als je meer dan 12 uur en maximaal 31 uur per week krijgt uitbetaald en werkt tussen 06.00 en 07.00.
  • Een toeslag van 50% als je 32 uur of meer per week krijgt uitbetaald en werkt tussen 06.00 en 07.00.
  • Een toeslag van 100% over de gewerkte uren op zondagen.
  • Een toeslag van 100% over de gewerkte uren op feestdagen.

Feestdagen

De volgende dagen worden bij Albert Heijn gezien als feestdagen, op deze dagen ontvang je een toeslag van 100% over je gewerkte uren.
  • Nieuwjaarsdag
  • Eerste en Tweede Paasdag
  • Koningsdag,
  • Bevrijdingsdag (eenmaal in de vijf jaar vanaf 2000)
  • Hemelvaartsdag
  • Eerste en Tweede Pinksterdag
  • Eerste en Tweede Kerstdag

Reiskostenvergoeding

In het geval dat je in Nederland bij de Albert Heijn werkt en woont tussen de 5 en 45 kilometer van het filiaal waar je werkzaam bent, dan ontvang je ook reiskostenvergoeding voor het woon-werkverkeer (2020).

AfstandVergoeding
5 kilometer of minderGeen reiskostenvergoeding
6 t/m 15 kilometer0,238 per kilometer
15 t/m 45 kilometer0,174 per kilometer
45 kilometer of meerGeen reiskostenvergoeding

Personeelskorting

Als kort-parttimer bij Albert Heijn kun je 10% korting ontvangen op je boodschappen die je doet bij Albert Heijn. Deze 10% korting wordt ieder kwartaal uitgekeerd met je salaris. De maximale personeelskorting die je in een kwartaal kunt ontvangen is 75,-. Hiervoor moet je dus voor 750,- of meer aan boodschappen bij Albert Heijn hebben gekocht in dit kwartaal. Bij de indiensttreding ontvang je als medewerker binnen 3 weken per post een persoonlijke brief met een MVP-bonuskaart.

Winstuitkering

Een kort-parttimer ontvangt bij Albert Heijn in Nederland winstuitkering van het moederbedrijf Ahold Delhaize. De hoogte van de winstuitkering die je ontvangt is afhankelijk van je gemiddelde periodesalaris. Door het percentage aan winstuitkering te vermenigvuldigen met je gemiddelde periodesalaris (loon voor alle heffingen op je jaaropgaaf delen door 13), kun je berekenen wat je aan winstuitkering zal ontvangen.

Hoogte van de winstuitkering

Elk jaar maakt Ahold Delhaize een inschatting van de winst die wordt verwacht. De gerealiseerde winst wordt aan het einde van het jaar vergeleken met de verwachte winst. Op basis van het verschil tussen de verwachte winst en de gerealiseerde winst wordt de hoogte van de winstuitkering bepaald.
  • De winstverwachting is gerealiseerd - de winstuitkering is 85%.
  • De winst is minder dan verwacht - de winstuitkering ligt tussen de 42,5% en 85%.
  • De winst is hoger dan verwacht - de winstuitkering ligt tussen de 85% en 127,5%.

Uitbetaling van ziekte-uren

Het kan voorkomen dat je door ziekte (tijdelijk) niet kan werken bij jouw Albert Heijn. Ook voor de uitbetaling van ziekte heeft Albert Heijn regels. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen uitbetaling wanneer je korter dan één week ziek bent en uitbetaling wanneer je een week of langer ziek bent.

Uitbetaling wanneer je korter dan één week ziek bent

Bij ziekte korter dan één week worden de uren uitbetaald die in je rooster zijn vastgesteld. Mocht je met de ingeroosterde uren niet aan je contracturen voor de periode toekomen, dan wordt het verschil aangevuld met ziekte-uren. Het aantal ziekte-uren dat nodig is om je contracturen te bereiken wordt zichtbaar in je werkrooster op de laatste zondag van de week.

Uitbetaling wanneer je een week of langer dan een week ziek bent

Het kan natuurlijk voorkomen dat je langer dan één week ziek bent, in dat geval wordt er op een andere manier uitbetaald.

Aantal weken dat je ziek bentUitbetaling
1e en 2e weekDe in het rooster vastgestelde uren of je contracturen (hoogste van deze twee)
3e t/m 13e weekHet gemiddelde betaalde uren over de dertien weken voorafgaand aan het ziekteverzuim of je contracturen (hoogste van deze twee)
Vanaf de 14e weekJe contracturen worden uitbetaald

Toeslagen bij ziekte

Bij ziekte vervallen eventuele toeslagen. Mocht je op een zondag ingepland staan en normaal 100% toeslag uitbetaald krijgen, dan krijg je in geval van ziekte deze toeslag dus niet uitbetaald.
© 2018 - 2020 Rminfo, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Betaling salaris Albert Heijn en personeelskorting 2019Betaling salaris Albert Heijn en personeelskorting 2019Werken bij Albert Heijn is vaak werken tegen goede arbeidsvoorwaarden. Een goed salaris, personeelskorting en bonussen v…
Albert Heijn vacatures: werken bij AHAlbert Heijn vacatures: werken bij AHAlbert Heijn, ook wel bekend onder de afkorting AH, is de grootste supermarktketen van Nederland met bijna duizend winke…
Vakkenvuller bij Albert Heijn (AH)Vakkenvuller bij Albert Heijn (AH)Ongelofelijk veel jongeren werken bij de supermarktketen Albert Heijn. Het grootste deel van deze jongeren is vakkenvull…
Bijbaan als caissière bij Albert Heijn (AH)Bijbaan als caissière bij Albert Heijn (AH)Veel jongeren zoeken een bijbaan om extra geld te verdienen. Een populaire bijbaan is caissière bij Albert Heijn. Achter…
Albert Heijn, de grootste supermarkt van NederlandAlbert Heijn, de grootste supermarkt van NederlandDe Albert Heijn is al enige tijd ronduit de grootste supermarktketen van Nederland. Sterker nog, één op de 3 supermarkte…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Albert Heijn, Wikimedia Commons (Publiek domein)
  • SAM, sam.ah.nl, bezocht op 04-10-2018

Reageer op het artikel "Kort-parttimer bij Albert Heijn; uitbetaling 2020"

Infoteur: Rminfo
Laatste update: 14-01-2020
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Banen
Schrijf mee!