InfoNu.nl > Zakelijk > Banen > Kort-parttimer bij AH; uitbetaling, ziekte en toeslagen

Kort-parttimer bij AH; uitbetaling, ziekte en toeslagen

Kort-parttimer bij AH; uitbetaling, ziekte en toeslagen Als kort-parttimer bij Albert Heijn ontvang je vierwekelijks salaris voor de door jou gewerkte uren in jouw supermarkt. Het maakt niet uit welke functie je hebt in de supermarkt, iedereen ontvangt zijn salaris op hetzelfde moment. Waaruit is je salaris opgebouwd en hoe zit het met uitbetaling van je uren wanneer je een periode ziek bent geweest? Welke toeslagen krijg je en op welke data ontvang jij als medewerker van Albert Heijn salaris?

Waaruit is je salaris opgebouwd?

Als je als kort-parttimer (48 uur of minder per periode) werkzaam bent bij Albert Heijn, dan ontvang je naast de uitbetaling van je gewerkte uren ook een aantal toeslagen. Deze toeslagen worden bepaald aan de hand van de jaarresultaten van Ahold, je hoeveelheid gewerkte uren of kunnen een percentage van je uurloon zijn.
  • Een deel van de winstuitkering van Ahold (afhankelijk van de hoogte van de winst).
  • De opgebouwde ADV-uren (arbeidsduurverkorting) of PVT-uren (tijdspaaruren).
  • De opgebouwde vakantie-uren.
  • Een voorschot van de opgebouwde vakantietoeslag.
  • Een toeslag van 50% over de gewerkte uren op maandag tot en met zaterdag tussen 22.00 en 06.00.
  • Een toeslag van 25% als je meer dan 12 uur en maximaal 31 uur per week krijgt uitbetaald en werkt tussen 06.00 en 07.00.
  • Een toeslag van 50% als je 32 uur of meer per week krijgt uitbetaald en werkt tussen 06.00 en 07.00.
  • Een toeslag van 100% over de gewerkte uren op zondagen.
  • Een toeslag van 100% over de gewerkte uren op feestdagen.

Feestdagen

De volgende dagen worden bij Albert Heijn gezien als feestdagen, op deze dagen ontvang je een toeslag van 100% over je gewerkte uren.
  • Nieuwjaarsdag
  • Eerste en Tweede Paasdag
  • Koningsdag,
  • Bevrijdingsdag (eenmaal in de vijf jaar vanaf 2000)
  • Hemelvaartsdag
  • Eerste en Tweede Pinksterdag
  • Eerste en Tweede Kerstdag

Reiskostenvergoeding

In het geval dat je in Nederland bij de Albert Heijn werkt en woont tussen de 5 en 45 kilometer van het filiaal waar je werkzaam bent, dan ontvang je ook reiskostenvergoeding voor het woon-werkverkeer (2018).

AfstandVergoeding
5 kilometer of minderGeen reiskostenvergoeding
6 t/m 15 kilometer0,238 per kilometer
15 t/m 45 kilometer0,174 per kilometer
45 kilometer of meerGeen reiskostenvergoeding

Personeelskorting

Als kort-parttimer bij Albert Heijn kun je 10% korting ontvangen op je boodschappen die je doet bij Albert Heijn. Deze 10% korting wordt ieder kwartaal uitgekeerd met je salaris. De maximale personeelskorting die je in een kwartaal kunt ontvangen is 75,-. Hiervoor moet je dus voor 750,- of meer aan boodschappen bij Albert Heijn hebben gekocht in dit kwartaal. Om personeelskorting te kunnen ontvangen moet je een bonuskaart aanvragen met een koppeling aan het Medewerkersvoordeelpan (MVP), dat kan via dit formulier.

Winstuitkering

Een kort-parttimer ontvangt bij Albert Heijn in Nederland winstuitkering van het moederbedrijf Ahold Delhaize. De hoogte van de winstuitkering die je ontvangt is afhankelijk van je gemiddelde periodesalaris. Door het percentage aan winstuitkering te vermenigvuldigen met je gemiddelde periodesalaris (loon voor alle heffingen op je jaaropgaaf delen door 13), kun je berekenen wat je aan winstuitkering zal ontvangen.

Hoogte van de winstuitkering

Elk jaar maakt Ahold Delhaize een inschatting van de winst die wordt verwacht. De gerealiseerde winst wordt aan het einde van het jaar vergeleken met de verwachte winst. Op basis van het verschil tussen de verwachte winst en de gerealiseerde winst wordt de hoogte van de winstuitkering bepaald.
  • De winstverwachting is gerealiseerd - de winstuitkering is 85%.
  • De winst is minder dan verwacht - de winstuitkering ligt tussen de 42,5% en 85%.
  • De winst is hoger dan verwacht - de winstuitkering ligt tussen de 85% en 127,5%.

Uitbetaling van ziekte-uren

Het kan voorkomen dat je door ziekte (tijdelijk) niet kan werken bij jouw Albert Heijn. Ook voor de uitbetaling van ziekte heeft Albert Heijn regels. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen uitbetaling wanneer je korter dan één week ziek bent en uitbetaling wanneer je een week of langer ziek bent.

Uitbetaling wanneer je korter dan één week ziek bent

Bij ziekte korter dan één week worden de uren uitbetaald die in je rooster zijn vastgesteld. Mocht je met de ingeroosterde uren niet aan je contracturen voor de periode toekomen, dan wordt het verschil aangevuld met ziekte-uren. Het aantal ziekte-uren dat nodig is om je contracturen te bereiken wordt zichtbaar in je werkrooster op de laatste zondag van de week.

Uitbetaling wanneer je een week of langer dan een week ziek bent

Het kan natuurlijk voorkomen dat je langer dan één week ziek bent, in dat geval wordt er op een andere manier uitbetaald.

Aantal weken dat je ziek bentUitbetaling
1e en 2e weekDe in het rooster vastgestelde uren of je contracturen (hoogste van deze twee)
3e t/m 13e weekHet gemiddelde betaalde uren over de dertien weken voorafgaand aan het ziekteverzuim of je contracturen (hoogste van deze twee)
Vanaf de 14e weekJe contracturen worden uitbetaald

Toeslagen bij ziekte

Bij ziekte vervallen eventuele toeslagen. Mocht je op een zondag ingepland staan en normaal 100% toeslag uitbetaald krijgen, dan krijg je in geval van ziekte deze toeslag dus niet uitbetaald.

Op welke data ontvang je salaris als kortparttime medewerker van Albert Heijn in 2019?

De uitbetaling van Albert Heijn is verdeeld in 13 periodes. De uitbetaling vindt vierwekelijks plaats en is altijd op een maandag. Voor het kalenderjaar 2019 ontvang je als medewerker van Albert Heijn salaris op de volgende data. Eén keer per kwartaal ontvang je personeelskorting.

UitbetaaldatumOpmerkingen
07 januari 2019Inclusief personeelskorting
04 februari 2019
04 maart 2019
01 april 2019Inclusief personeelskorting
29 april 2019
27 mei 2019
24 juni 2019Inclusief personeelskorting
22 juli 2019
19 augustus 2019
16 september 2019Inclusief personeelskorting
14 oktober 2019
11 november 2019
09 december 2019Inclusief personeelskorting
© 2018 Rminfo, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Albert Heijn: Salaris uitbetalingen 2012 + PersoneelskortingAlbert Heijn: Salaris uitbetalingen 2012 + PersoneelskortingHeb je een (bij)baan bij Albert Heijn? Ben je benieuwd wat de betaaldata van je salaris zijn? Kijk dan in het onderstaan…
Betaling salaris Albert Heijn en personeelskorting 2017Betaling salaris Albert Heijn en personeelskorting 2017Werken bij Albert Heijn is vaak werken tegen goede arbeidsvoorwaarden. Een goed salaris, personeelskorting en bonussen v…
Albert Heijn 2018: betaaldatum loon en personeelskortingAlbert Heijn 2018: betaaldatum loon en personeelskortingBij Albert Heijn werken betekent ook in 2017 en 2018 extra voordelen voor het personeel. Het loon wordt elke vier weken…
Albert Heijn vacatures: werken bij AHAlbert Heijn vacatures: werken bij AHAlbert Heijn, ook wel bekend onder de afkorting AH, is de grootste supermarktketen van Nederland met bijna duizend winke…
Vakkenvuller bij Albert Heijn (AH)Vakkenvuller bij Albert Heijn (AH)Ongelofelijk veel jongeren werken bij de supermarktketen Albert Heijn. Het grootste deel van deze jongeren is vakkenvull…
Bronnen en referenties
  • SAM, sam.ah.nl, bezocht op 04-10-2018

Reageer op het artikel "Kort-parttimer bij AH; uitbetaling, ziekte en toeslagen"

Infoteur: Rminfo
Laatste update: 11-10-2018
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Banen
Schrijf mee!