InfoNu.nl > Zakelijk > Banen > Bijbaan bij Albert Heijn (AH)

Bijbaan bij Albert Heijn (AH)

Bijbaan bij Albert Heijn (AH) Albert Heijn is een van de grootste werkgevers onder jongeren. Werken bij Albert Heijn kan heel divers zijn en is uitermate geschikt als bijbaan. Zo zijn er vakkenvullers, cassieres en medewerkers voor de afdelingen brood, kaas en deli. Vaak heeft Albert Heijn vacatures open staan voor jongeren. Zo'n vacature opent de weg naar een baan bij Albert Heijn. Wat houdt het werk bij Albert Heijn in en welke voordelen en nadelen heeft de baan?

Wat is Albert Heijn

Albert Heijn is een van de grootste supermarktketens in Nederland. De supermarkt staat bekend om haar kwaliteit en bonusaanbiedingen. Er zijn verschillende soorten AH winkels. Als eerste is er de gewone buurtsuper. Dit is de AH bij u in de buurt. Deze filialen zijn vaak te vinden in wijken en dorpen. Een ander concept is de AH To Go. Dit zijn kleine AH winkels, gevestigd op treinstations. Tot slot zij er de AH XL's. Dit zijn de grote supermarkten met uitgebreid assortiment. Dit artikel beschrijft bijbanen voor de gewone en de XL filialen van Albert Heijn.

Welke functies zijn er bij AH

AH kent verschillende functies binnen haar organisatie. De functies die geschikt zijn als bijbaan, worden hieronder beschreven.

Vakkenvuller
Functieomschrijving
De functie van vakkenvuller is waarschijnlijk de bekendste. Veel jongeren kiezen ervoor om vakken te gaan vullen. Als vakkenvuller zorg je dat de schappen gevuld worden met de binnengekomen artikelen. Verder zorg je ervoor dat de winkel er netjes en verzorgd uitziet. Dit doe je door te 'spiegelen'. Spiegelen is het naar voren halen van producten in de schappen. Reden hiervoor is dat de schappen er zo netjes en vol uitzien. Een vakkenvuller moet verder letten op de datums van artikelen. De nieuwe artikelen moeten achter in het schap geplaatst worden, zodat de producten die korter houdbaar zijn eerder verkocht worden. Dit is ook wel bekend als FIFO-vullen.

Als vakkenvuller werk je meestal in de avond. De reden is dat de vrachtwagen met nieuwe artikelen bij de meeste filialen in de avond komt. Dan moeten de schappen dus gevuld worden.

Leeftijd
De minimale leeftijd voor deze functie is 14 jaar. De meeste filialen hanteren echter een leeftijdsgrens van 15 jaar, omdat 14-jarigen veel handelingen niet zelfstandig mogen uitvoeren. Te jong? Kijk eens hier!

Cassiere
Functieomschrijving
Als cassiere ben je het verkoopplaatje van de winkel. Jij bent degene die in contact staat met de klant. Als cassiere is het dus belangrijk om altijd vriendelijk en sociaal over te komen. Een kort praatje met de klant aan de kassa hoort hier dus ook bij. Een cassiere is degene die achter de kassa of infobalie staat/zit. Jij rekent de producten af. Een erg verantwoordelijke baan dus. Deze functie is dus uitermate geschikt voor mensen die betrouwbaar en sociaal ingesteld zijn.

Leeftijd
De minimumleeftijd voor deze functie is 16 jaar. De reden hiervoor is dat de medewerker met geld omgaat.

Medewerker brood, deli en kaas
Functieomschrijving
Als medewerker van brood, deli en kaas ben je constant bezig met voedsel. Hygiëne speelt dus een zeer belangrijke rol. Je taken zullen bestaan uit het snijden van vleeswaren, bakken van brood, snijden van kaas en vullen van de vitrines van de afdeling. Ook voor deze functie is een sociaal ingesteld persoon vereist. Wie kent de uitspraak 'anders nog iets' nou niet? Veel klanten komen een praatje met je maken of vragen je om advies voor ingrediënten voor bijvoorbeeld een barbecue. Aan het eind van de dag, wanneer er niet gebakken en gesneden hoeft te worden, zul je bezig zijn met het schoonmaken van de afdeling en het klaarzetten van het brood voor de volgende dag.

Leeftijd
De minimumleeftijd voor deze functie is 16 jaar. De reden hiervoor is dat je werkt met gevaarlijke machines waaraan je je kunt branden of snijden.

Wat ga ik verdienen

Wat je verdient hangt af van je leeftijd en de tijd dat je al bij AH werkt. Hoe langer je werkt bij AH, des te meer salaris je krijgt. Dit kan betekenen dat je na een aantal jaar evenveel verdient als iemand die een jaar ouder is. Heb je een contract tot en met 12 uur per week? Dan zitten ADV, vakantiegeld, vakantiedagen én winstuitkering direct bij je salaris. De volgende brutosalarissen zijn door AH gegeven (Bron: werk.ah.nl April 2001):
  • tot en met 15 jaar € 4,08
  • 16 jaar € 4,71
  • 17 jaar € 5,37
  • 18 jaar € 6,08
  • 19 jaar € 7,10
  • 20 jaar € 8,27
  • 21 jaar € 9,63
  • 22 jaar € 11,17
  • 23 jaar en ouder € 13,03
Daarnaast ontvang je 10% korting op je boodschappen. Dit tot een maximum van €75,- korting per kwartaal.

Voor en nadelen

Voordelen
  • Een baan met veel leeftijdsgenoten
  • Veel korting op je boodschappen
  • De mogelijkheid om van functie te veranderen

Nadelen
  • Meestal 's avonds werken
  • Werktijden niet zelf in te plannen per week

Lees verder

© 2011 - 2017 Timkraai, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Vakkenvuller bij Albert Heijn (AH)Vakkenvuller bij Albert Heijn (AH)Ongelofelijk veel jongeren werken bij de supermarktketen Albert Heijn. Het grootste deel van deze jongeren is vakkenvull…
Bijbaan als caissière bij Albert Heijn (AH)Bijbaan als caissière bij Albert Heijn (AH)Veel jongeren zoeken een bijbaan om extra geld te verdienen. Een populaire bijbaan is caissière bij Albert Heijn. Achter…
Datum uitbetaling Albert Heijn - Uitbetaaldata 2012Datum uitbetaling Albert Heijn - Uitbetaaldata 2012Albert Heijn betaalt al haar medewerkers tegelijkertijd uit. Heb je een (bij)baan bij Albert Heijn? Lees hieronder wanne…
Bijbaan in de supermarkt: werken als caissière/vakkenvullerVeel jongeren hebben een bijbaan in de supermarkt. Het gaat vooral om 15 en 16-jarigen, aangezien zij goedkope krachten…
Albert Heijn: Salaris uitbetalingen 2012 + PersoneelskortingAlbert Heijn: Salaris uitbetalingen 2012 + PersoneelskortingHeb je een (bij)baan bij Albert Heijn? Ben je benieuwd wat de betaaldata van je salaris zijn? Kijk dan in het onderstaan…
Bronnen en referenties
  • http://werk.ah.nl

Reageer op het artikel "Bijbaan bij Albert Heijn (AH)"

Reacties

Janet Nelson, 16-12-2016 14:55 #19
Ik ben 14 jaar en ik wil in deze kerstvakantie bij ah gaan werken als een vakkenvuller, en ik zou graag weten of dat mag.

Met vriendelijke groeten
Janet

Nicheska E. J. Meulens, 02-09-2016 23:46 #18
Ik ben 14 kan ik bij albert heijn werken?

Nonja van Triest, 05-07-2016 18:23 #17
Hallo, ik ben nu 14 en ik wordt in December 15, en ik zou graag wat meer geld willen bij verdienen. het lijkt me dan ook leuk om bij AH te werken, de vraag is zou dat kunnen en moet ik dan in de winkel vragen om een solicitatie formulier of kan dat ook via internet?
met vriendelijke groet,
Nonja van triest Reactie infoteur, 07-07-2016
Hallo Nonja,

Het best kun je even een winkel binnen lopen om te vragen wat mogelijk is.

Diete Vandyck, 14-04-2016 19:13 #16
Hallo.
Ik ben nu 14 jaar, wordt in december 15.
En zou graag een beetje geld willen sparen door misschien eventueel bij jullie te komen werken?
Maar zou ik misschien nog wat meer informatie kunnen krijgen, over wanneer ik zou kunnen beginnen of wat je per uur verdient?
Alvast bedankt! Groetjes diete

Awa, 16-03-2016 21:37 #15
Als je 12 uur per week werkt en je bent 14. Krijg je dan 4,08 per week? Of moet je dan het aantal uur (12) keer 4,08 doen? =48,96 euro Reactie infoteur, 07-04-2016
Hoi Awa,

Dit is inderdaad de uurprijs. Dus het aantal uren dat je werkt moet je vermenigvuldigen met dit bedrag.

Tim

Soukaina, 04-02-2016 20:35 #14
Hallo.
Ik ben al heel lang op zoek naar een bijbaan maar bij ah staat er als je 14 bent kan je werken maar waar kan je solliciteren dan? En kan ik een bijbaan vinden hier in Amsterdam?

Dalsio, 28-01-2016 20:45 #13
Ik ben 14 en wordt dit jaar in oktober 15 kan ik vakkenvullen bij ah?

Sanne, 09-01-2016 15:43 #12
Hallo,
Op deze site staat dat als je vakkenvuller bij Albert Heijn wilt worden je meestal 's avonds moet werken.
Maar kan je ook alleen op zaterdag werken als vakkenvuller?
mvg Reactie infoteur, 14-01-2016
Hoi Sanne,

Ook op zaterdag kan je werken bij de AH. Het is echter wel zo dat de manager vaak alleen mensen aanneemt die ook in de avonduren kunnen werken. Deze mensen zijn namelijk flexibeler in te zetten en kunnen vaak 'savonds én in het weekend werken.

Lisanne, 20-12-2015 21:01 #11
Op welke site kan je solliciteren op Ah…? Ik kan het niet vinden, alvast bedankt.

Piet, 26-07-2015 21:44 #10
Ik heb een vraag. Mijn pa werkt al precies 20 jaar bij Albert Heijn en intotaal heeft hij maar 960 euro gekregen
en zijn vriend werkt net zo lang als hem en ze deden alles het zelfde maar zijn vriend kreeg intotaal meer dan 40 duizend euro dat vindt ik on eerlijk dus kun je op mijn e-mail reageren

Dixit, 08-06-2015 21:07 #9
Hallo, ik ben 13 ik word in juli 14. Kan ik dan werken bij AH?

Mo, 21-05-2015 20:14 #8
Hallo, ik ben 13 jaar en ik wil graag werken kan dat?

Rinke, 21-05-2015 14:48 #7
Mag je als je 14 ben al vakkenvullen?

Roos, 01-05-2015 18:13 #6
Je kan pas vakkenvullen bij de AH als je 15 jaar bent. Ik heb het namelijk gevraagd in de winkel. :/

Karim, 04-01-2015 15:32 #5
Geachte,

Ik zou graag een baantje willen bij jullie in de supermarkt in Kiel als vakantiejob ik ben 14 jaar. Hoe en wanneer moet ik me inschrijven?

Mvg. Reactie infoteur, 04-01-2015
Hallo Karim,

Dit is slechts een informatief artikel. Als je daadwerkelijk wilt solliciteren zul je contact op moeten nemen met de desbetreffende supermarkt. Het makkelijkste is om binnen te lopen en te vragen wat mogelijk is.

Mvg,
Tim Kraai

Anne, 05-05-2014 18:56 #4
Ik ben 14, in welke filialen mag ik een bijbaan als vakkenvuller?

Niek, 27-11-2013 20:32 #3
Kan je bij appie deventer als 14 jarige al aangenomen worden? want er staat nie bij bij welke winkels je 15 moet zijn, en bij welke je nog 14 kan zijn.

Ik, 27-03-2013 09:03 #2
Hahah, zeker wel!
Ik ben nu 20 en verdiende 7,± bij Bas vd. Heijden!

Ik zou, als ik jou was, je melden bij je leidinggevende en het erover hebben. Ik heb nu een bijbaan aangenomen en ga 10,± p.u. verdienen.

Succes Meriam!

Meriam, 01-03-2013 00:34 #1
Hoi,
Ik had een vraagje, ik werk in de Albert Heijn en ben 22 jaar en krijg €8.72, - per uur. Moet ik eigenlijk niet €11,17 per uur ontvangen?

Groetjes

Infoteur: Timkraai
Laatste update: 02-05-2011
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Banen
Reacties: 19
Schrijf mee!