Tweedehands boeken verkopen via www.bol.com/nl + kopen

Tweedehands boeken verkopen via Bol.com
- Hoe gaat het verkopen van tweedehands boeken via Bol.com in z'n werk?
- Wat gebeurt er bij een bestelling van een boek?
- Bestelling terugsturen en ervaringen
- Bemiddelingsbijdrage
- 2ehands Engelse boeken verkopen bij www Bol.com
- Een goed doel steunen?
Hoe gaat het verkopen van tweedehands boeken via Bol.com in z'n werk?
Het is heel simpel; een kind kan de was doen. Je opent een eigen verkoop-account en je bedenkt een naam voor je winkeltje. Daarna kun je de boeken invoeren die je wilt verkopen. Je vult alleen het ISBN-nummer, de prijs (die jezelf bepaalt) en de conditie van het boek in. Andere informatie - alsook een afbeelding van het boek indien deze beschikbaar is - wordt automatisch toegevoegd. Bol.com regelt de bestelling, facturering en betaling.
Conditie van het boek
Wat betreft de conditie, kan een keuze gemaakt worden tussen de volgende vier opties:
- als nieuw: lijkt niet gelezen; schone intacte pagina's en kaft;
- goed: gelezen, maar in prima conditie; lichte sporen van gebruik;
- redelijk: gebruikt, maar compleet; kan lichte verkleuring en ezelsoren hebben; kan aantekeningen bevatten;
- matig: nog te gebruiken exemplaar, compleet; verkleuring en uitgebreide aantekeningen kunnen aanwezig zijn.
Daarnaast kun je aanvullende informatie kwijt over het boek. Ook kun je aangeven of het een eerste druk betreft, een speciale uitgave of dat het een gesigneerd exemplaar is.
'Vanaf prijzen'
Je ziet ook de 'vanaf prijzen' van andere verkopers, zodat je een richtlijn hebt om je prijs te bepalen. Ook zie je wat de eventuele nieuwprijs is van het boek bij Bol.com.
Op het moment dat je artikelen aanbiedt op bol.com geef je de verkoopprijs in, inclusief de verzendkosten en de verwachte bezorgtijd. De verzendkosten worden bepaald door het land van bestemming, de door jou gekozen bezorgtijd, het gewicht en de afmetingen van je pakket (inclusief verpakking).
Wat gebeurt er bij een bestelling van een boek?
Een potentiële klant kan een vraag stellen over een boek, die je vervolgens kunt beantwoorden. Buiten Bol.com mag het boek niet verkocht worden.Bericht van Bol.com
Als een klant één van jouw boeken koopt, dan krijg je een mailtje van Bol.com die jou daarvan op de hoogte stelt. Het mailtje heeft als onderwerp: "Er is een koper voor jouw artikel!" Bol.com verzoekt je daarbij om binnen 3 dagen jouw bestelling te accepteren en het boek te verzenden. Houd daarbij rekening met de richtlijnen betreffende de levertijd. Indien na controle blijkt dat je het boek niet meer heeft, ga dan naar jouw verkoopaccount om de bestelling te annuleren.
Pakbon
Als de bestelling hebt bevestigd, dan maakt Bol.com een pakbon voor je aan. Deze pakbon moet je uitprinten en hierop staat alle gegevens betreffende de koper, waaronder de adresgegevens. Je pakt het boek vervolgens goed in en voegt daarbij de pakbon voor de klant. Een aantal weken later zal Bol.com de betaling aan je overmaken. In sporadische gevallen betaalt de klant niet, ook niet na verschillende aanmaningen van de zijde van Bol.com. In dat geval kun je fluiten naar je geld. Dat gebeurt slechts in uitzonderlijke gevallen. Wellicht ten overvloede: Bol.com regelt de bestelling, facturering en betaling. Dat scheelt je een pak werk.

Bestelling terugsturen en ervaringen
De klant heeft het recht om één of meerdere artikelen uit de bestelling te retourneren. Dat moet plaatsvinden binnen 7 dagen na ontvangst van zijn bestelling. In geval (een deel van) de bestelling geretourneerd wordt, komen de door jou gemaakte verzendkosten voor je eigen rekening. Uiteraard moet de klant de bestelling voldoende gefrankeerd naar je terugsturen.Verkopersevaluatie
De klant kan nadat hij de bestelling ontvangen heeft, een verkoperevaluatie geven (zie afbeelding 2 - klik erop voor een vergroting). Hij beoordeelt he op productinformatie, verzending en service. Het is daarom van belang dat je alle bijzonderheden omtrent een boek vermeldt bij het product. Ook is een snelle afhandeling van de bestelling zeer belangrijk. Deze beoordelingen zijn voor iedere bezoeker zichtbaar! Ook kan de klant, zo hij dat wil, een aantal opmerkingen kwijt over hoe hij de transactie heeft ervaren. Andere potentiële kopers kunnen deze ervaringen lezen. Onthoud daarom dat de klant te allen tijde koning is.