InfoNu.nl > Zakelijk > Onderneming > Danny De Cactus: hippe multicultiwinkel in Rotterdam

Danny De Cactus: hippe multicultiwinkel in Rotterdam

'Danny De Cactus' is inmiddels een begrip in Rotterdam. Met zijn trendy multicultiwinkel trekt Danny bezoekers uit heel het land. Maar wie denkt dat Danny alleen cactussen verkoopt heeft het mis. In de winkel zijn allerlei mooie spullen en snuisterijen uit vele werelddelen te koop. Danny begon zijn winkel, die gevestigd is aan de Schilderstraat in Rotterdam, zo'n vijftien jaar geleden. Hij is-zoals hij het zelf zegt- besmet met het cactussenvirus. Dit virus liep hij op tijdens bezoeken aan warme landen. Veel medestanders had Danny destijds nog niet. De liefde voor cactussen kwam langzaam op gang bij de Rotterdammers, inmiddels worden ze goed verkocht. De cactussen zijn verkrijgbaar in alle soorten en maten, met of zonder mooi gedecoreerde plantenpot. De cactussen of jongens-zoals Danny ze noemt- zijn afkomstig uit Mexico en Zuid-Amerika.

Cactussen en wereldse spulletjes bij Danny de Cactus

De winkel werd uitgebreid met leuke meubeltjes, sieraden en decoratiemateriaal uit allerlei landen. Zo is er bij 'Danny De Cactus' een groot assortiment aan Zuid-Amerikaanse snuisterijen en verkoopt hij ook spullen uit Marokko en India. Enkele andere spullen:
  • (Baby-)Hangmatten
  • Sieraden
  • Egyptische lampen
  • Poefjes
  • Tassen
  • Marokkaanse dienbladen
  • Marokkaanse theeglazen
  • Spiegels uit allerlei landen
  • Potten en schalen
  • Terraskachels
  • Tuinbanken
  • Vetplanten
  • en vele andere leuke (cadeau-)artikelen

De winkel bezoeken: een belevenis op zich

Een bezoek aan de winkel 'Danny De Cactus' is een belevenis op zich. Aan de buitenkant van de winkel wordt je al verrast door de uitgestalde cactussen en leuke spullen. Binnenin de winkel staan overal cactussen en andere planten. De winkel is geschilderd in leuke Zuid-Amerikaanse kleuren en het plafond is behangen met een zeer grote collectie oosterse lampen. Ook ruikt het nog eens heerlijk in de winkel. Een bezoek is beslist de moeite waard.

Openingstijden Danny de Cactus

Danny De Cactus is op maandag en dinsdag gesloten. Op alle overige dagen kunt u in de winkel terecht. Raadpleeg de website voor de exacte openingstijden. Het adres is:
Danny De Cactus
Schilderstraat 63 a
(verlengde v.d. Witte de Withstraat)
3011 ER Rotterdam
Tel. 010 - 413 04 96
www.dannydecactus.nl
E-mail: info@dannydecactus.nl

Route en openbaar vervoer

De winkel Danny De Cactus ligt op ongeveer 5 minuten loopafstand van metrostation Beurs in Rotterdam. Vanaf Centraal Station Rotterdam is het twee metrohaltes naar Beurs. De Schilderstraat is eventueel ook aan te lopen vanaf Station Blaak.

Website Danny de Cactus

Danny heeft een eigen website: www.dannydecactus.nl. Op deze website staan allerlei foto's van de winkel. Ook staat per categorie aangegeven welke spullen te koop zijn. Het is zelfs mogelijk een virtuele rondleiding op de website te krijgen. Kortom: een interessante website voor iedereen die van cactussen en wereldse spulletjes houdt.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.dannydecactus.nl www.9292ov.nl

Reageer op het artikel "Danny De Cactus: hippe multicultiwinkel in Rotterdam"

Reactie

Maaike van Nieuwenhuyzen, 10-11-2010 19:50 #1
Wat een mooie winkel, propvol met allerlei leuke spulletjes. Ik heb een mooie lamp gekocht, hij was niet goedkoop maar wel mooie kwaliteit. Ben er helemaal blij mee. Beslist de moeite waard om een kijkje te nemen. Reactie infoteur, 11-11-2010
Leuk om te lezen!Ik was zelf ook verrast door de grote collectie mooie en bijzondere spulletjes. Echt een aanrader.

Infoteur: Schoontje
Laatste update: 12-12-2010
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Onderneming
Reacties: 1
Schrijf mee!