InfoNu.nl > Zakelijk > Diversen > Succesvol en rijk worden: onmisbare kwaliteiten

Succesvol en rijk worden: onmisbare kwaliteiten

Succesvol en rijk worden: onmisbare kwaliteiten Mensen die succesvol en rijk zijn, bezitten allemaal onmisbare persoonlijke kwaliteiten. Zonder deze kwaliteiten hadden zij hun doel niet bereikt. Welke persoonlijke kwaliteiten bezitten succesvolle mensen? Welke persoonlijke kwaliteiten bezitten rijke mensen? Welke persoonlijke kwaliteiten bezitten mensen die slagen in het leven?

Weten wat ze willen

Mensen die slagen in het leven hebben een visie: zij krijgen wat ze willen omdat ze weten wat ze willen. Zij zien wat ze willen, zij voelen wat ze willen en zij weten met hun verstand wat ze willen. Ze dompelen zichzelf onder in hun eigen visie: dat houdt hun scherp en gemotiveerd.

De juiste weg

Mensen die slagen in het leven volgen een strategie: zij volgen de juiste weg: hun weg. Zij willen hun einddoel halen en via kalenders en schema´s hebben ze een tijdschema opgesteld waar zij zich strikt aan houden. Hindernissen staan vermeld op deze schema´s, maar zij volgen nooit een zijpad: zij volgen de juiste weg: hun eigen weg dat hen brengt naar hun einddoel.

Passie

Mensen die slagen in het leven, branden van passie. Hartstochtelijk volgen zij de weg die hen zal brengen naar het einddoel: rijk worden! Hun dag kan niet lang genoeg duren en hun energie werkt positief en aanstekelijk. Het najagen van hun doel is leuk en zij zien het nooit als iets vervelends.

Realistische normen

Mensen die slagen in het leven zijn eerlijk tegen zichzelf en tegen anderen. Er is geen ruimte voor:
  • Fantasie,
  • Fictie of
  • Ontkenning.
Zij eisen wel:
  • Eerlijkheid,
  • Realiteit en
  • Waarheid.
Van iedere nieuwe informatie en uitdaging willen ze leren, zonder in de verdediging te schieten.

Flexibel

Mensen die slagen in het leven zijn flexibel. Zij weten dat het leven niet alleen uit successen kan bestaan zonder dat er grote crisissen er tegenover staan. Zij stellen hun plannen en doelen bij tijdens de komst van slecht weer. Zij buigen, zonder ooit te breken.

Nieuwe dingen

Mensen die slagen in het leven zijn bereid nieuwe dingen uit te proberen als ze beseffen dat hun veilige, vertrouwde en comfortabele baantje hun geen rijkdom verschaft. Zij worden nooit roekeloos en verliezen hun doel nooit uit het oog.

Netwerk

Mensen die slagen in het leven hebben een netwerk van mensen om hen heen opgebouwd waar zij zich prettig bij voelen. Deze mensen zitten in het netwerk om hun:
  • Vaardigheden,
  • Kennis,
  • Specialisme,
  • Eerlijkheid en om hun
  • Vertrouwen.

Knoop doorhakken

Mensen die slagen in het leven ondernemen actie! Zij handelen doelbewust en actiegericht. Zij nemen snel een beslissing, hakken knopen door en laten zich niet uit het veld slaan.

Prioriteit

Mensen die slagen in het leven hebben 1 prioriteit in hun leven: hun einddoel halen. Zij richten hun leven zo in dat ze al hun tijd indelen om te besteden aan hun enige prioriteit.

Gezondheid

Mensen die slagen in het leven hebben een goede gezondheid en zorgen goed voor hun uiterlijk. Niemand is geslaagd in het leven als je je beroerd voelt en er slecht en onverzorgd uitziet. Zij zelf zijn de belangrijkste bron om hun doel te bereiken. Daarom houden zij zich actief bezig met hun:
  • Mentale gezondheid,
  • Fysieke gezondheid,
  • Emotionele gezondheid en met hun
  • Spirituele gezondheid.
Gerelateerde artikelen
Rijkdom: geld vasthouden - financiële zekerheidRijkdom: geld vasthouden - financiële zekerheidDe kunst van het rijk worden is door te leren hoe u uw geld kunt vasthouden. Hierdoor kunt u financiële zekerheid opbouw…
Slapend rijk worden: succesvol zijn met beleggen in aandelenSlapend rijk worden: succesvol zijn met beleggen in aandelenSlapend rijk worden is niet onmogelijk, maar over het algemeen moet je er veel inspanningen voor leveren. Een van de mog…
Maakt het Masterplan ons rijk?Maakt het Masterplan ons rijk?Wat is het Masterplan? Hoogopgeleid zijn? Hardwerken? Kinderen op school met goede opleidingen? Succesvol zijn met onze…
Is het mogelijk om geld te verdienen met internet?Vanuit huis geld verdienen met internet is niet moeilijk. Er zijn veel beschikbare opties voor thuiswerk, waar je alleen…
Financiële stabiliteit - Meerdere bronnen van inkomstenFinanciële stabiliteit - Meerdere bronnen van inkomstenDoor meerdere bronnen van inkomsten naast elkaar te creëren waarvoor een relatief kleine tijdsinvestering noodzakelijk i…
Bronnen en referenties
  • http://zakelijk.infonu.nl/diversen/72320-7-overtuigingen-naar-succes.html
  • http://zakelijk.infonu.nl/diversen/72354-7-kenmerken-van-succes.html
  • http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/recensies/22341-succes-voor-het-oprapen-anthony-robbins-boekbespreking.html
  • http://zakelijk.infonu.nl/diversen/72681-5-sleutels-tot-rijkdom-en-geluk.html

Reageer op het artikel "Succesvol en rijk worden: onmisbare kwaliteiten"

Reacties

Febe Visser, 05-04-2016 12:29 #2
Goed artikel! Duim!
Een kanttekening naast de flexibiliteit. Ook succesvolle mensen kunnen wel eens breken, ligt eraan of en hoe je weer op staat denk ik. Kijk naar diverse BN'ers (Marco Borsato failliet, Patty Brard failliet.)

Eva |. Trainingen, 13-12-2011 11:29 #1
Je kan natuurlijk ook rijk geboren worden. Maar los daarvan kan ik mij heel goed vinden in met de auteur, behalve dat Roberta zegt dat men geen fantasie mag hebben. Ik denk juist wel.

Infoteur: Roberta
Gepubliceerd: 02-11-2011
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Diversen
Reacties: 2
Schrijf mee!