InfoNu.nl > Zakelijk > Diversen > Geld verdienen met websites

Geld verdienen met websites

Geld verdienen met websites Miljoenen websites leveren dagelijks veel geld op. De kunst is om een website zo te maken dat het veel bezoekers trekt en veel kliks oplevert. Er zijn veel manieren om via het internet en door middel van websites geld te verdienen, van enkele euro's per maand tot wel duizenden euro's. Hoe verdien je geld met websites?

Bijverdienen met websites

Met de komst van internet zijn er ook veel meer thuiswerkbanen bij gekomen. Steeds meer mensen verdienen een leuk centje bij op het net. Er zijn diverse websites te vinden om wat extra’s mee te verdienen door punten te verzamelen en daarnaast kun je natuurlijk ook extra inkomsten binnen halen door een eigen website op te zetten.

Punten verdienen

Op honderden sites kun je punten verdienen welke je boven een bepaald aantal kunt inwisselen voor geld. Er zijn vele mogelijkheden om deze punten te verdienen. Zo kun je vrienden uitnodigen voor punten, vragen beantwoorden, banners plaatsen, gratis producten proberen, spellen spelen of je aanmelden op andere sites. Iedere punt die je verdient wordt bijgeschreven op je saldo, welke je uit kunt laten betalen in euro’s.

Banners plaatsen

Wanneer je een eigen website hebt waar nog wat ruimte is voor extra reclame kun je tegen een vergoeding banners plaatsen van bedrijven. Veel bedrijven geven een maandelijkse vergoeding voor het plaatsen van de banners of betalen je een bepaald bedrag per persoon die via jouw website naar die van het bedrijf is gekomen. Je hoeft er dus eigenlijk verder helemaal niets voor meer te doen.

Je eigen website

Natuurlijk kun je ook geld verdienen door een eigen website op te zetten. Wanneer je aangemeld bent bij Google Adsense krijg je per klik betaald. Hoeveel je hiermee verdient is uiteraard afhankelijk van het aantal bezoekers op je site. Zo kun je per maand slechts tien euro verdienen, maar een druk bezochte site kan ook enkele duizenden euro’s per maand in het laatje brengen.

Je eigen webshop

Ideaal is natuurlijk het opzetten van je eigen webshop. Dit hoeft ook eigenlijk helemaal niet zo moeilijk te zijn. Er komen steeds meer aanbieders bij die complete websites aanbieden. Het enige wat je dan zelf nog hoeft te doen is het invullen van je gegevens, het invoeren van je producten of diensten en de site een beetje persoonlijker en uniek te maken.

Schrijven voor websites

Het schrijven van teksten voor websites kan een leuk extra centje opleveren. Hier zijn ook weer verschillende mogelijkheden in. Je kunt teksten schrijven die je aan de beheerder verkoopt. In dat geval ontvang je een vast bedrag voor je tekst en heb je in de meeste gevallen daarna geen rechten meer over het artikel. Je kunt je ook inschrijven op een site waar je zelf teksten op kunt plaatsen. Hierbij houdt je altijd zelf de rechten over je teksten en krijg je betaald via Google Adsense. Hoe meer artikelen je op zo’n website plaatst, hoe meer je verdient. Je blijft ook altijd verdienen met de teksten, tenzij ze helemaal niet meer bezocht worden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Eigen tekst www.thuiswerk.nl

Reageer op het artikel "Geld verdienen met websites"

Infoteur: Marensa
Gepubliceerd: 26-04-2010
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!