InfoNu.nl > Zakelijk > Diversen > Spookfacturen, spooknota's, nepfacturen. Wie sturen ze?

Spookfacturen, spooknota's, nepfacturen. Wie sturen ze?

Het komt vaak voor: clandestiene bedrijven sturen spookfacturen die amper van echt te onderscheiden zijn. Elke dag worden bedrijven, stichtingen en overheden slachtoffer van zogenaamde acquisitiefraude. Wat kun je doen tegen spookfacturen en wie sturen ze?

Spookfacturen

Spookfacturen zijn valse facturen, vaak niet van echt te onderscheiden. De bedrijven die ze sturen, zijn in de loop der jaren steeds brutaler geworden. Ze schromen niet om logo’s van bestaande, vaak zeer gerenommeerde bedrijven zoals banken en Microsoft te gebruiken. Aangezien deze oplichters steeds slimmer worden en de mazen van de wet kennen, is het moeilijk om er tegen op te treden. Zelf opletten is dus het credo, want jaarlijks gaan er miljoenen euro’s verloren aan spookfacturen.

Wat te doen bij een spookfactuur?

Een aantal tips:
  • Betaal nooit een factuur zonder dat je hebt gecontroleerd of je bij het bedrijf een dienst of product hebt afgenomen
  • Lees de factuur goed door en let daarbij op de kleine lettertjes. Eenmaal betaald is het schier onmogelijk om het bedrag weer terug te vorderen.
  • Ga niet in op e-mailaanbiedingen
  • Teken nooit zo maar een fax, maar controleer of je zaken hebt gedaan met het bedrijf
  • Controleer of de afzender staat vermeld bij het Steunpunt Acquisitiefraude. Verderop in dit artikel staan de bedrijven vermeld.
  • Oplichters proberen een vertrouwensband met u op te bouwen. Ze bewerken u zo dat u denkt dat het allemaal wel goed zit. Trap daar niet in.
  • Spookfacturen bevatten vaak kenmerken die er op wijzen dat er al een klantenrelatie bestaat. Dat is dus niet het geval.
  • Informeer bij de Kamer van Koophandel of het bedrijf is ingeschreven.

Bent u er toch ingetrapt? Meld dit bij het Steunpunt Acquisitiefraude via de website www.fraudemeldpunt.nl

Frauderende bedrijven

Onderstaande bedrijven staan er om bekend dat ze regelmatig spookfacturen versturen:
  • 185 Online
  • AKO Mediaservice Bureau
  • Benelux Business House
  • Bedrijven Register Handel
  • Bedrijfs Register Handel
  • Belgium Pakket Service
  • BIZ Telefoongids
  • BMS
  • BTG uit Amsterdam (actief in 2012)
  • Bureau Metea, stuur facturen voor een ziekenhuiskleurgids
  • Centrale Bedrijfsdocumentatie
  • Construct Data
  • Commercial Center for Industrie and Trade
  • Central Data Register of Internationale Patents
  • Central Patent Database
  • Central Patent and Trademark Database
  • Centrale Bedrijfs Administratie
  • Centrale Bedrijfs Registratie
  • Centrale Bedrijven Register (met een nieuwe opmaak van de spookfacturen)
  • Centrale Bedrijven Register stuurt spookfacturen voor editie 2012 (en die is er dus niet)
  • Commercial Centre for Industry and Trade
  • Credit Check Holding
  • Consult Group (spookfacturen via internet)
  • Custom Contact Nederland
  • CPTD
  • Data Service
  • Deutscher Adressdienst
  • De Goudentelefoongids.nl
  • Daygr.com
  • DSN
  • Dutch Windmill Publischers
  • Eimers Administratiekantoor voor niet bestaande bedrijvengidsen 2012
  • Euro Business Guide
  • Euroguide.de
  • European City Guide
  • Easy Pages Ltd
  • Edition Hekking Cornelis
  • EPTR European Patent and Trademark Register
  • EWuropean Rade marks and Designs
  • Euro Credit Management
  • Eurex.eu
  • Europees Instituut voor Milieu en Bedrijf (erg actief in januari 2012!)
  • ExpoGuide
  • Federated Institute for Patent and Trademark Registry
  • Famous Muntlimedia (voor stadgidsen in 2012)
  • Flex Bedrijvengids.nl
  • In de gemeente Bergen onbekend bedrijf stuurt spookfacturen voor de gemeentegids Bergen 2012 a 428,00
  • In de gemeente Heerde stuurt een onbekend bedrijf spookfacturen voor de gemeentegids Heerde 2012
  • Gaia Almanach
  • Getty lmage UK
  • Guide pour la ville
  • Globe Trade Control
  • Global Earth Register
  • Gele Bedrijven Gids
  • HNKB Het Nederlands Kwaliteitsregister voor Bedrijven
  • Handel registratie voor het MKB
  • Holdin BV Advertentiebeheer
  • Hondervijfentachtigonline 185 online
  • IBFTPR Corp
  • IBR International Business Register
  • Ibip International Bureau for Intellectual Property
  • Index Entreprise
  • Inet Biz Solutions
  • Intercable Verlag
  • IRD
  • INCO Group (via e-mail)
  • International Organization for Patent and Trademark Service
  • Internettelefoongids.nl
  • Internetregistratiedienst
  • Internetregistratie Service (nieuwe opmaak van de spookfacturen)
  • Inetrnet Solutions NL
  • Intellectual Office Property Register
  • Internet Recreatie Gids
  • IPV6 Register
  • IOPR Intellectual Office Porperty Register
  • IOPTS
  • Kantoor voor Klanten KVK
  • Kapel Internetmarketing
  • Handel Registratie
  • Nationale Telefoongids
  • Makkelijk gevonden
  • MCH Printing Service
  • Media Belgiique Design
  • Media Bureau Nederland
  • Media Connect
  • Media Group Vlaanderen
  • Media Innofaith
  • Media en Marketing Groningen voor de niet bestaande website www.zoek-bedrijven-in
  • Mediaperspectief
  • Media Print
  • MKB Registratie Service
  • Multimedia Bureau Spotlight
  • Nederlandse Handel Registratie
  • Nederland Media Register
  • Nederlandse Bedrijven Documentatie
  • Network Media Groep
  • Nieuwe Bedrijven Gids
  • NMG
  • Nederlandse Bedrijven Documentatie uit Arnhem (Actief in januari 2012)
  • Office Data Management
  • Office Center Nederland uit Schiphol-Airport (actief in maart 2012 stuurt nepfacturen voor CMS Pack Advantage a 250 euro)
  • Online Web Media
  • Online Data Register
  • Office Direct 24
  • Open Source Apeldoorn
  • OHMI
  • Pan World Life
  • Paper Products Placements
  • Patent Trademark Register
  • Perdiso
  • Print Media Group/Plattegrond
  • Proweb Office Products
  • PC Office Service BV
  • Registre des branches professionelles
  • Regio Online
  • Regionalezakengids.nl
  • Regioburo Schut (voor gidsen in 2012)
  • Retail Manager.nl
  • Reclame en Adviesbureau Aaf
  • RIPT
  • Service Pro/Eurl Media Press
  • Structuurfonds Regio Stimulering Groningen
  • S&D Media (actief in Hardenberg)
  • TeleInfobel
  • Teledienst.nl
  • Tele Info Media
  • Tele Verzeichnis Erlag
  • TM Selection GMBH
  • TM Collections of TM Collection
  • TMP
  • TVV Tele Verzeichnis Verlag GmbH/Ondernemings Poortaal
  • United Lda/Nova Channel/Temdi/Med1Web
  • VK 24
  • Varemaerk Organisation Danmark
  • Vinduwfirma.nl
  • WBIP
  • WDTP
  • World Business Guide
  • World Company Register/World Company Directory
  • World Trade Company
  • WPTI
  • WZD
  • Yellow Pages
  • Zakelijke Specialisten Pagina
© 2010 - 2017 Enroute, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Fraude uitkeringen en toeslagen: melden fraude en misbruikFraude uitkeringen en toeslagen: melden fraude en misbruikIn Nederland hebben we uitstekende sociale voorzieningen voor mensen die het financieel niet al te breed hebben. Voorbee…
Cybercriminelen en kleine ondernemersCybercriminelen en kleine ondernemersKleine ondernemers zijn regelmatig het doelwit van cybercriminelen. Ze krijgen spookfacturen, komen op een nepwebsite te…
Basisbegrippen van het boekhoudenBasisbegrippen van het boekhoudenHet is verplicht om de boekhouding van je bedrijf bij te houden. Het is namelijk de basis van een gezond bedrijfsbeheer…
Een financiële brievenbus: De FiNBOXEen financiële brievenbus: De FiNBOXOnze betalingen gaan steeds meer online, facturen die via de gewone post binnenkomen worden steeds zeldzamer. Om te voor…
Houd de faillissementen van uw klanten in de gatenHoud de faillissementen van uw klanten in de gatenOnverhoopt kan er een relatie, waar u commerciële betrekkingen mee hebt, failliet gaan. Dat is nooit prettig, vooral als…
Bronnen en referenties
  • Medlpunt fraudeaquisitie
  • Diverse krantenartikelen

Reageer op het artikel "Spookfacturen, spooknota's, nepfacturen. Wie sturen ze?"

Reacties

Ingrid, 01-09-2017 09:49 #294
Wij hebben helaas ook te maken met het Bedrijfinuwregio, we kregen op 24-08-2017 een telefoontje met de woorden dat wij via hun site veel gezocht werden en kreeg de vraag of wij het contract met hun wilden verlengen, ik heb hierop nee gezegd. Bleek later toen ik het nakeek dat wij ook helemaal nooit een opdracht aan hun gegeven hadden. Maar nou kregen wij gisteren 31-09-2017 een vette factuur van € 602.58 en of wij die wilden betalen binnen een maand. Nou dat gaan wij dus ook niet doen hé.

Ik heb ze dus een brief geschreven dat wij nooit een opdracht aan hun gegeven hebben en ook nooit een contract met hun zijn aangegaan, dat ze zeker abuis zijn.

En dat wij ook niet van plan zijn die factuur te betalen en dat ze hem dus kunnen crediteren (het rare is toen ik ging kijken op hun site dat zij zelf ons logo daar op hebben staan, dat hebben wij hun nooit gegeven hebben ze dus gewoon van internet gepikt).

Heb gezegd dat ik melding heb gedaan van hun fraudepraktijk en dat als ze ons blijven lastig vallen ik ook melding ga doen bij de politie. Als ik zo de berichten van de andere zie zullen we nog wel de nodige telefoontjes en of brieven met dreigementen van ze krijgen, pfffffffffff helemaal geen zin in deze ongein. Iedereen sterkte met de afhandelingen van dit schandalige bedrijf.

Annelies, 01-03-2017 09:51 #293
Wat fijn om te lezen dat ook andere mensen in de mooie praatjes van deze bedrijven zijn gestapt. Ik heb een factuur ontvangen van Meditel reklame buro, maar geen enkel bewijs van een plaatsing. In overleg met de fraudehelpdesk aangetekende brieven gestuurd. Geen enkele reactie. De site geeft een postbus adres en een huisadres. Van beide adressen ontving ik de brief terug. Persoon al twee jaar geleden verhuisd en bij de post wordt het niet opgehaald. Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat het hier geen hoofdvestiging betreft, maar een nevenvestiging. De hoofdvestiging heet Solo Promotions. Ook zo'n bedrijf dat mij heeft benaderd en rare mailtjes stuurt. Ze stuurden een mail waarin ik zogenaamd bevestigde dat ik geen advertentie wilde, maar de tekst was zo opgesteld dat het leek alsof je akkoord ging met een advertentie. Mijn advies: doe geen zaken met één van deze oplichters. Wel vreemd dat zij niet op bovenstaande lijst staan, gezien alle berichten die ik hier lees. Vandaag heb ik aangifte gedaan van advertentiefraude. Gelukkig heb ik niet zoveel schade geleden als een aantal van jullie. Veel sterkte verder.
Groet,
Annelies

Petra, 21-02-2017 21:56 #292
Vandaag een aanmaning ontvangen van bedrijfinuwregio… Ze blijven maar doorgaan. Het "bedrijf" is gevestigd vlak in de buurt van waar ik woon. Vandaag maar even langs gereden, aangebeld, maar trof niemand thuis. Het "bedrijf" is ook maar geopend van 9.00 tot 15.00 uur. Zullen wel schoolgaande kinderen hebben. Nemen de telefoon ook niet aan. Zelfs geen voicemial kun je inspreken?
Ik betaal echt niet, gemeld bij fraudehelpdesk en mijn rechtsbijstand. Ze zijn niet van mij af! Heb radar en opgelicht ook al benaderd.

Freddy van Eerd, 02-01-2017 17:20 #291
Wat fijn om dit te lezen! Ook ik ben vorige week benaderd door bedrijfinuwregio. Ik vertelde dat ik wil stoppen met de registratie op hun site (ik had het idee dat ik door iemand anders gebeld werd, iemand waar ik wel zaken mee doe). Mevrouw vertelde me aan de telefoon dat het goed was. Dat ze een bandopname ging starten waarop ik bevestig te stoppen met de vermelding. Na de opname zegt ze: "U krijgt ook de bevestiging per brief thuis met de nota" en hangt op. Nota? NOTA? Ik bel terug. Hoezo nota? Ja, voor de tijd dat u heeft geadverteerd! Die nota blijkt dus € 602,58 te zijn. No way dat ik voor zo'n bedrag op een site zou gaan staan. Gezocht in administratie en oude mails om ergens een bevestiging/overeenkomst te vinden dat ik toestemming zou hebben gegeven. Helemaal niks! Ik ga dus niet betalen en heb net een mail gestuurd om dit te vertellen. Ik ben benieuwd wat de reactie is…

Michelle Lemmens, 28-12-2016 15:00 #290
We zitten met twee bedrijven die aanmaningen blijven sturen naar ons restaurant zonder dat we iets hebben toegezegd: bedrijfinuwregio.nl en Nederlands Domein Register. Pas echt op voor deze twee! Ze reageren zowel telefonisch als per mail allebei niet, dus het klopt van geen kant. We houden de facturen apart en hebben per post een brief gestuurd en diverse mails, deze bewaren we, mochten ze er een incassobureau opzetten. Daarnaast krijgen we vaker telefoontjes van 'nep' bedrijven, ik zeg altijd: zet je informatie maar op de mail, ik ga telefonisch nooit ergens mee akkoord. En als ze zeggen (en dat hebben we al eerder meegemaakt dat ze dit gebruiken!): we hebben u eerder gesproken en u bent toen al akkoord gegaan (maar vanwege de kerstdrukte bent u dat waarschijnlijk vergeten…) weet ik dat dat gewoonweg niet kan. Sommige zeggen dat ze geen mail kunnen sturen dat dit een telefonisch actie is, dan hebben ze al op voorhand pech. Ieder bestaand bedrijf kan altijd een mail sturen met informatie! Dus dat is al de eerste check of een bedrijf echt is of niet… Je kunt ook bij twijfel vragen of je hun website mag noteren, dan kun je er zelf op terugkomen. Deze wordt dus ook vaker niet gegeven en dan weet je ook dat dit dus nep is!

Erwin, 13-12-2016 13:47 #289
Gelukkig ik ben niet de enige, ik heb wél contact met de politie gehad. Die vroegen mij het e.e.a. uit te zoeken en dan aangifte te doen. Ik ga niet zeggen dat dit gaat helpen, maar alle beetjes helpen. Ik kreeg een WAV bestandje met mijn bevestiging. Het grappige is dat ik al zo'n WAV bestandje had opgeslagen van de vorige keer, en jawel dezelfde band met hier en daar wat slecht plakwerk. Daarnaast heb ik DAS op de hoogte gebracht van al deze ellende en ik denk dat ik hun een factuur stuur van gederfde inkomsten. Tenslotte zijn we er allemaal mee bezig met die flauwe kul.

Gunther Poelmans, 03-11-2016 17:18 #288
Ook ik zit met hetzelfde verhaal als zovelen met Bedrijf in uw regio. Een verwarde telefoon over het afsluiten van iets waarvan ik geen flauw benul van had waar 't over ging. Dezelfde week een hoge factuur van 695€ in de bus gekregen. Ik ga hier niet op in, maar stuur hun een mail met de vraag of ik een contract kon zien waarin ik iets zou hebben getekend voor akkoord. Dat zou lopen van maart 2016 tot september 2016. In maart zat ik in volle verhuizing/verbouwing en ben overtuigd dat ik in die periode zeker niets heb getekend of mijn toestemming voor heb gegeven. Ook heb ik een keertje proberen te bellen, maar zonder resultaat. In tussentijd Google ik eens en kom ik bij verschillende websites terecht waarin fraude wordt gesuggereerd. Dit stemt me enigszins gerust en ik wuif het voorval weg. Een maandje terug krijg ik nog een aanmaning, maar ook dat wuif ik weg. Tot ik gisteren weer een telefoon krijg waarin me verteld wordt dat ik een achterstallige factuur moet betalen. Met behoorlijk wat woede in m'n stem vraag ik achter het contract waarin ik iets getekend heb en dat ze met hun oplichterij moeten stoppen en dat ik naar de politie zal gaan omdat ik het zaakje niet vertrouw. Het meisje heeft het duidelijk wat moeilijk en na wat heen en weer gediscussieer sluit ze af "dat ze het zal uitzoeken".

Ik ben verder nog niet naar de politie geweest of naar andere instanties, maar ben geenszins van plan aan hun te betalen…

Hennie Steyn Massages, 14-10-2016 00:52 #287
Ook ik ben slachtoffer geworden van solo promotions, een man met een heel onsamenhangend verhaal wil elke keer zijn verhaal op mijn e-mail zetten, maar doet dit uiteindelijk niet. Hij blijft maar bellen, want hij wil blijkbaar het verhaal niet zwart op wit. Ook IMG is er 1, ze reageren niet op mails, ondanks verzoeken. Gewoon niet betalen!

Anouk Mulder, 01-09-2016 16:43 #286
Ook ik ben slachtoffer geworden van de praktijken van Bedrijf in uw regio. Middels een telefoontje over het opzeggen van een zogenaamd bestaand contract. Geluidsopname erbij en factuur nu achteraf van ruim 500€ over de laatste twee jaar! Ongelofelijk hoe een overdonderende agressieve techniek! Ik zal ook onderstaande tips opvolgen. Jammer dat dit me zoveel tijd gaat kosten!
Groet, Anouk Mulder

Clarafeenstra, 22-06-2016 17:11 #285
Heb een factuur gekregen van bedrijfinuwregio. Is dit een bedrijf die regelmatig nepfacturen stuurt?
Vr. groet,
Clara Feenstra

Merel, 14-06-2016 16:26 #284
Er lijkt geen einde te komen aan de praktijken van Bedrijf in uw regio. Nu zijn wij aan de beurt. Net als de andere verhalen. Nee zeggen tijdens het telefoongesprek en dan direct een hoge factuur van het afgelopen jaar ontvangen. Wij hebben ook gevraagd om bewijs dat we ooit met ze in zee zijn gegaan wat we niet zijn. En nu dreigen met een deurwaarden. Ook wij slapen niet lekker. Wat kunnen we doen behalve naar de politie en de fraudehelpdesk?

Haije Vondeling, 12-06-2016 13:12 #283
We zijn vier maanden verder met Bedrijf in uw regio, maar het incassobureau heeft zijn handen er van afgehaald, vanwege niet gebleken betrouwbaarheid van de opdrachtgever, Bedrijf in uw regio. Ik heb in samenspraak met de politie en de fraudehelpdesk de aangifte van de politie opgestuurd naar het incassobureau. Dat was mijn laatste handeling voordat ik het goede bericht kreeg dat zij geen heil zagen in een incasso. Kortom, schakel de fraudehelpdesk in, doe aangifte bij de politie en vraag altijd, ja altijd wanneer het begincontact geweest is, als je zo'n acquisitiebedrijf aan de lijn krijgt. Bij dit bedrijf klopte de datum al niet. Dat moest, volgens hen, lopen vanaf 7 april 2014, maar zij vermeldden 20 maart 2014. Ik had toen wel contact gehad met een ander bedrijf die ik keurig had betaald. Houd je administratie goed bij. Beter een factuur en dagafschrift te lang bewaard dan te kort. Ik hoop dat iedereen zo verstandig zulke bedrijven direct af te kappen. Vooral diegenen die onterecht in zo'n situatie zitten, veel succes met het verkrijgen van je recht.

Haije Vondeling, 14-02-2016 16:32 #282
Ook ik heb een factuur gekregen van Bedrijf in uw Regio. Mijn zzp contactpersoon heeft me verteld niet te betalen en dit te melden bij de politie en het het fraudemeldpunt (www.fraudemeldpunt.nl). Ik ga ze zo dadelijk een aangetekende brief sturen, met daarin de vraag of ze een (schriftelijk) contract hebben met mij. Ik zal zoveel mogelijk advies van Carola opvolgen, de mail die hieronder staat. Sterkte allemaal in het verslaan van Bedrijf in uw Regio. Laten we met zijn allen deze bedrijven ten onder laten gaan op een nette manier.

Carola, 15-01-2016 16:33 #281
Ook slachtoffer van bedrijf in uw regio?
Doe aangifte bij de politie.
Stuur bedrijf in uw regio een aangetekende brief dat je bewijs wilt dat je ooit een contract bent aangegaan en niet over zal gaan tot betaling. En zeg dat dat dat de reden is dat je nog niet hebt betaald.
Neem nooit geen telefoon op als ze bellen want ze nemen alles op.
Iemand vroeg of ze echt een incasso op je af sturen. Antwoord ja! Maar stuur ook direct een kopie van de aangetekende brief die je hebt gestuurd naar bedrijf in uw regio naar het incassobureau.
Stuur bedrijf in uw regio ook elke week een mail dat je een contract wilt ontvangen die volgens hun ooit gesloten is.
Je zult dan een geluidsopname ontvangen als je tenminste het gesprek hebt laten opnemen.
Blijf vriendelijk en zeg dat de geluidsopname niet gaat over het afsluiten van een contract gaat maar over het stopzetten van een zogenaamd contract.
Bewaar alle mail en print ze uit en overhandig dat aan de politie.
Bel ook naar fraudehelpdesk en doe een melding.

Aangifte bij de politie is belangrijk!

Sefkija, 04-01-2016 14:06 #280
Ik heb via e-mail deze verzoek ontvangen.
Dat is volgens mij wel fraude.
Geachte heer/mevouw,

Bij deze willen wij u medelelen dat meerdere malen per brief hebben verzocht om over te gaan tot betaling van een veerkeersovertreding. Het bedrag is tot op heden niet door ons ontvangen. Wij krijgen vaak meldingen over valse brieven e-mails, vandaar dat wij nog niet zijn op overgegaan op strenge maatregelen.

Informatie over de overtreding en de opgelegde sanctie

Omschrijving overtreding: Overschrijding maximun snelheid op (auto)wegen buiten de bebouwde kom met 13KM/H

Datum 23-12-2015

Tijdstip 11:37

Toegestane snelheid 100KM/h

Gemeten snelheid 121KM/h

Gecorrigerde snelheid 113KM/h

Fotofilmnummer 274929406

Wij sommeren u om het totaalbedrag van €121,65 binnen 3 dagen na dagtekening over te maken. De betalingsgegevens die u dient te gebruiken kunt u terugvinden door op onderstaande link te klikken. U betaalt alleen het oorspronkelijke bedrag dat bij ons openstaat.

Klik hier om de betalingsgegevens in te zien.

Indien het openstaande bedrag niet (volledig) binnen de door ons gestelde termijn is voldaan, dan zien wij ons genoodzaakt de vordering uit handen te geven aan onze gerechtsdeurwaarders. Dan bent u aansprakelijk voor de kosten die de deurwaarder in rekening brengt.

Met vriendelijke groet,

CJIB te Leeuwaarden

Deze brief is aangemaakt in een geautomatiseerd proces, daarom treft u geen handtekening aan.

Michael, 25-11-2015 14:11 #279
Hetzelfde verhaal over bedrijfinuwregio.nl geldt voor mij ook. Heb ondertussen melding gedaan bij fraudehelpdesk.nl met een kopie van onderstaande berichten. En opnieuw contact gezocht met het zogenaamde bedrijf. ben benieuwd.

Denise, 20-11-2015 08:55 #278
Hier precies hetzelfde met Bedrijfinuwregio.nl. Ook mijn bedrijf is in België gevestigd. Een bandopname in oktober waarin ik aangeef het contract te beëindigen en dan een factuur krijgen van maart 2015 - maart 2016 van 698 Euro. Heb niet kunnen slapen vannacht! Bedankt voor alle vorige reacties, ik ga nu dus niet betalen. Als er stappen moeten en kunnen ondernomen worden tegen deze oplichters verleen ik alle steun hieraan.

Bianca, 26-10-2015 10:59 #277
Vrijdag een bericht hier op de site geplaatst (#276)
Vandaag opnieuw contact gezocht en ik kreeg mevrouw aan de telefoon. Ik was nogal boos en reageerde nogal heftig tegen haar waarop ze uiteindelijk alles bekeken heeft en opnieuw zei dat ik niet hoefde te betalen en dat de factuur gecrediteerd zou worden. Aangegeven dat ik dit 2 weken geleden ook had gehoord en dat ik er nu een bevestiging van wou op de mail. Nog geen half uur later kreeg ik daadwerkelijk de bevestiging en excuses via de mail. Hopende dat het hiermee ook helemaal klaar is nu.

Bianca, 23-10-2015 13:57 #276
Hallo,
Ook wij zijn er ingetrapt bij bedrijfinuwregio! Destijds (vorig jaar oktober) mee ingestemd, in februari, netjes zoals afgesproken een factuur gekregen. Contract stond van oktober 2014 tot oktober 2015. 21-09-2015 heeft ze mij gebeld met de vraag of ik het contract wilde verlengen of beëindigen. Ik heb toen aangegeven dat we wilden beëindigen. Dit moest ik nogmaals herhalen als ze de recorder aan had staan om alles te bevestigen. Ze vroeg me eerst alle gegevens nog eens waarop ik inderdaad alles heb bevestigd.
De volgende dag een factuur op de mat waarin staat dat het contract van januari 2015 tot januari 2016 zou lopen. Gelijk gebeld, werd niet opgenomen, uiteindelijk gebeld met het nummer voor de facturen, hier werd wel opgenomen.
Het verhaal uitgelegd en ze zei dat ik niet hoefde te betalen en dat ze het zou doorgeven en ik zou worden teruggebeld. Oke prima dacht ik, maar ik werd nooit terug gebeld. 2 weken later op 06-10-2015 een herinnering… ik weer bellen, werd weer niet opgenomen maar tot mijn verbazing werd ik netjes terug gebeld. Het verhaal nogmaals uitgelegd en ook nu kreeg ik te horen dat het een misverstand was en ik niet hoefde te betalen en ze zou de factuur ongedaan maken. Oke, nu is het afgesloten dacht ik.
Maar nee, deze week kreeg ik opnieuw een aanmaning! Vandaag al vanaf 10 uur proberen te bellen omdat men zegt alleen bereikbaar te zijn op maandag woensdag en vrijdag van 10.00-14.00 uur. Maar nog altijd heb ik geen contact met ze kunnen krijgen vandaag! Zelfs een mail gestuurd waar niet op gereageerd wordt!

Ik weet ook niet goed meer wat ik hier mee aan moet maar ben er wel zo klaar mee en zo kwaad over!

Sylvia, 15-10-2015 11:36 #275
Hallo,

Ik ben gevestigd in België en ben er vorig jaar wel ingetrapt en heb toen 2/3e van de factuur ook betaald. Achteraf kreeg ik pas te horen dat het nep was. Heb dan enkele brieven ontvangen via een Duits incassobureau in het Duits geschreven (als Nederlandstalige Belg)

In augustus kreeg ik ook telefoon met zogezegd bandopname om contract te eindigen, enkele dagen erna factuur dat het stopt in 2016. Heb er enkele herinneringen voor gekregen omdat ik het niet betaal. Vandaag telefoon en heb ze gewoon dichtgegooid, kreeg ik op de voicemail dat ze het overgeeft aan een deurwaarder. Mag dit zomaar grensoverschrijdend?

Bui, 09-10-2015 10:01 #274
Wij maken nu exact hetzelfde mee als Rens. Ook ik heb telefonisch een vermelding (die ik niet heb) op bedrijfinuwregio.nl opgezegd. Een dag later factuur en vandaag een herinnering. Ook ik heb bewijs opgevraagd maar nooit iets ontvangen. Dus let op deze mevrouw. Ik heb terug gedreigd met gerechtelijke stappen. Laat maat komen. Als iemand meer ervaringen heeft, graag reactie. Dan kunnen we samen een zaak spannen tegen haar. Al die negatieve energie (zonde).

Rens, 16-09-2015 18:32 #273
Ook wij hebben momenteel te maken met de duistere praktijken van bedrijfinuwregio.nl. Ze heeft mij enkele weken geleden onder werktijd gebeld met de vraag of ik het contract bij hun op de website wil beëindigen. Door middel van een geluidsopname heb ik aangegeven dat ik dit wil stoppen, dit omdat ik helemaal niet bekend ben met een advertentie van ons bedrijf op de website bedrijfinuwregio. Vervolgens heb ik een factuur binnen gekregen van 602,58 euro. Dit zou dan zijn voor een contract van afgelopen februari tot a.s. februari. Keer op keer vraag ik om een bandopname of schriftelijke overeenkomst uit februari, het enige wat ze doet is de geluidsopname van enkele weken geleden (augustus 2015) toesturen. Dit geeft dus duidelijk aan dat er inderdaad helemaal geen contact/contract is geweest. Inmiddels dreigt ze ook met gerechtelijke stappen. Pas dus allemaal goed op, want de dame in kwestie is een oplichtster!

Cees, 10-09-2015 12:26 #272
Het verhaal van Marjan, 31-03-2015 14:59 is nog steeds actueel: ik heb de afgelopen weken al vele telefoontjes van de heer Venema en emails ontvangen, waarin hij vraagt om bevestiging van de plaatsing van de advertentie (die hij ergens vandaan gehaald heeft…) en dat het om een eenmalige actie gaat. Erg vervelend! Wie kan die man stoppen?

J. Kuortti, 31-08-2015 17:12 #271
Folgende e-mail ontvangen, mijn naam, adres etc zijn niet opgenomen in de factuur!

PER E-MAIL
Amsterdam, 31 augustus 2015
Inzake: Smartphone app store - In-app aankoop #628849Onze ref.: 1934394.ID.JS
Mijn klant, Google Ierlanda SL gevestigd en kantoorhoudende te (09437) Dublin, Ierland, aan het adres Gordon House, Barrow St 4 heeft aan mij ter incasso overgedragen haar vordering op u, groot:
Hoofdsom: € 0,99Rente t/m 31/08/2015: € 0,21Incassokosten: € 8,80────────── Totaal te vorderen € 10,00
Rente en kosten bent u verschuldigd op grond van de algemene voorwaarden van mijn klant en op grond van de wet. Indien ik uiterlijk woensdag 02 september 2015 vóór 12:00 uur geen betaling heb ontvangen van het volledige hiervoor vermelde bedrag van € 10,00, heb ik opdracht om onmiddellijk over te gaan tot het nemen van vergaande rechtsmaatregelen.Indien er geen betaling voor woensdag 02 september 2014 vóór 12:00 uur is, zal ik de dagvaarding aan u laten betekenen, de kosten hiervoor kunt u onderaan vinden.
Voor de goede orde deel ik u hierbij mede, dat cliënte haar ter incasso overgedragen vordering onverkort handhaaft. Bij gebreke waarvan in opdracht van cliënte definitief zal worden overgegaan tot een kortgeding, zullen alle kosten geheel voor uw rekening komen. Een kortgeding zal betekenen dat we u dagvaarden en de rechter zullen vragen om beslag te leggen op uw inkomen (e.g. salaris, uitkering), beslag op uw gelden en uw complete inboedel, de bijkomende kosten (hieronder een specificatie) zullen geheel voor uw rekening komen.
Betaling kan uitsluitend bevrijdend geschieden middels spoedoverboeking op de door mij aangehouden rekening lopende bij Paysafecard, gelieve de betaling, met een totaal bedrag van € 10,00 direct te voldoen, u koopt eenvoudig een Paysafecard door hier te klikken, de 16 cijferige code kunt u doorgeven aan mijn kantoor door hier te klikken, na betaling zullen we contact met u opnemen en het dossier direct sluiten. BETAAL DIRECT!
Hoogachtend,
Mr. P.J.S. ZerjicEurope Incasso LTD.

Specificatie civiele (kortgeding) procedure:
Betekening van dagvaarding: € 77,84Griffierecht natuurlijke personen: € 78,00Beslag op roerende zaken: € 102,39Aanslaan derdenbeslag: € 163,16
Hoofdsom: € 0,99Rente t/m 31/08/2015: € 0,21Incassokosten: € 40,00Totaal: € 462.59

Woest, 03-07-2015 10:52 #270
Stadsplattegrond.nl (Gaby… /meneer Zuidhof?)

Net weer gebeld door stadsplattegrond (volgens mij was dit dezelfde mevrouw als "de gemeentegids"). De website bestaat wel, maar zeker niet intrappen.

Ze bellen anoniem, hebben ze je naam goed verstaan dan volgt de factuur.

Zalencentrum Ghk, 11-06-2015 10:07 #269
Let op uitgeverij 10 net benaderd telefonisch dat je volgend jaar geen publicatie meer wilt hebben

Dan mailen ze een formulier of je dat wilt ondertekenen naar dan ben je verbonden aan een contract 2015

Marloes, 09-06-2015 01:03 #268
Mijn man is zzp'er en ook in maart benaderd door uw bedrijf in uw regio. Ook steeds facturen gehad en dreiging incassobureau etc. Uiteindelijk naar rechtwinkel gegaan. Die hebben de zaak in handen genomen. Misschien voor jullie ook een tip. Het zijn wel doorzetters daar bij bedrijf in uw regio. Weet dat onze advocaat nog steeds met hun bezig is, omdat wij dus niet betalen. Dat was ook hun advies. Dus betaal niet, maar schakel professionele hulp in. Pas op met telefoon gesprekken met deze dame, ze neemt alles op en probeert dat te gebruiken door geluidsopname.

Meijboom, 28-05-2015 23:15 #267
Ja hoor precies hetzelfde met bedrijfinuwregio.nl, herken onderstaande taktiek, ik ga het denk overdragen aan rechtsbijstand, laat hen het afhandelen als je daarbij verzekerd bent. Of vraag info bij fraudehelpdesk oftwel SAF. Sterkte, het vreet energie en je wilt hiermee niet bezig zijn… ik snap volkomen de frustratie. Het zou keihard aangepakt moeten worden, persoonlijk politie op afsturen vind ik.

K. Daster, 18-05-2015 10:42 #266
Na de meer dan 250 reacties hieronder met voorbeelden van allerhande nepnota's, wil ik nu wel eens vernemen wat hier nou eigenlijk concreet aan gedaan wordt? Wij hebben op de zaak een dossier vol met deze nepnota's, dit gaat terug tot begin jaren '70! En het is altijd hetzelfde: een of andere registratie in een waardeloze database en/of register. Vroeger waren het telexlijsten en tegenwoordig is het internet.

Dit fenomeen is dus al tientallen jaren aan de gang, maar wat wordt er nou concreet aan gedaan? Het is allang bekend dat deze oplichters het vooral voorzien hebben op nieuwe bij de KVK ingeschreven bedrijven, wat doet de KVK hier concreet tegen? Dat je de nota's moet negeren en niets moet betalen, ondertekenen of retour sturen weten we nou wel. Wat doet het Steunpunt Acquisitiefraude nou concreet om te voorkomen dat deze oplichters gewoon door gaan met hun praktijken? Vandaag nog weer een nepper ontvangen van VAT-Identification.eu. Deze heb ik al vaker gezien, wordt dus niets tegen ondernomen.

Marthijn, 01-05-2015 11:22 #265
Wij hebben een tijd geleden ook een merkwaardige aanmaning gekregen van bedrijfinuwregio en zoals Robin #264 vermeld was het briefpapier van normaal A4 printerpapier en idd onprofessioneel. Wij hebben dit ook niet betaald en bij ons wordt er ook gedreigd met een incassobureau. De dame in kwestie heeft bij ons het excuus gebruikt dat ze zo laat contact opnam dat het werd veroorzaakt door KPN, problemen met de telefoon. Daarna heeft ze ons nog 2 keer boos opgebeld dat we snel moeten betalen omdat er anders een incassobureau op af wordt gestuurd. De brief is zeer amateuristisch opgesteld. Het bedrijf zit in Zwaag, maar de brief is in Hoorn opgesteld, ook wel wat vreemd wanneer je vanuit een 'kantoor' werkt. Overigens is het adres midden in een woonwijk. Bij ons is het bedrag 481,58, maar ik zag eerder al een bedrag van 460.

Nog meer mensen ervaring met dit vreemde bedrijf?

Robin, 22-04-2015 21:55 #264
Ik heb een tijd geleden een factuur binnen gekregen vanuit 'Bedrijf in uw regio' en vanaf het begin vertrouwde ik het niet. De factuur die wij binnen kregen was echt knip en plak werk, op normaal a4 papier en zo onprofessioneel opgesteld en opgevouwen, dat wij het vanaf moment 1 al niet vertrouwden. Dus we hebben niet betaald en zo kwamen de eerste en tweede aanmaning met daarop gevolgd een bedreiging dat ze zouden komen met een incassobedrijf. Toen heb ik geprobeerd contact op te nemen met dit bedrijf, wat eigenlijk vrijwel onmogelijk was. Dit omdat ik constant de voicemail kreeg. En ook de voicemail was heel onprofessioneel. Je kreeg niks te horen van u bent verbonden met de voicemail van bedrijf in uw regio alleen; spreek een bericht in na de piep… Piep! Heel apart vonden wij dit, en zo heb ik meerdere malen ingesproken dat ik niet eerder zou betalen of ook maar iets zou ondernemen totdat ik de geluidsopname had gehoord.
Ineens na 2 weken belde er een dame naar mij op met de vraag of ik zo snel mogelijk kon betalen, ik heb toen gezegd dat ik geen tijd had en dat ze vanavond maar terug moest bellen. Ze vertelde ook de reden waarom ze zo laat terug belde want dat was omdat ze met het bedrijf in een verhuizing zaten. (Geloof er niks van!) Ze hing toen op en belde mijn vriendin, weer iets wat heel onprofessioneel is. Ondertussen heeft ze die avond niet terug gebeld en zijn wij ook niet van plan om te betalen. De vraag is alleen, hebben meer mensen hier ervaring mee met dit bedrijf en wat kan ik eraan doen?

D. Schaap, 13-04-2015 22:02 #263
Factuur ontvangen van Tele Media voor vermelding in Gemeente wijzer ad 295 Euro per maand met automatische verlenging? Wie heeft hier ervaring mee?

Marjan, 31-03-2015 14:59 #262
Ik ben nu ook al meerdere malen de pineut. Al meerdere keren contact gehad met de heer Venema en de heer de jager van de firma Meditel en Uitgeverij Solopromotions. Zij vertellen je steeds dat het gaat om eenmalige plaatsingen en dat je zoals afgesproken uit hun bestand wordt verwijderd. Maar helaas: Onder het mom van plaatsingen in brochures voor gehandicapten en mensen die langdurig ziek zijn of medisch personeel worden er advertenties verkocht. Er wordt dus op je gevoel ingespeeld. Heel erg laag bij de grond. Omdat ik ging zoeken in mijn emails kwam ik erachter dat als ik op Meditel zocht er ook direct de emails van Solo Promotions verschenen. Het gaat steeds om ongeveer dezelfde bedragen, maar al met al ben ik nu dus al een behoorlijk bedrag kwijt. Omdat ze bij een andere bank zitten dan ikzelf kan ik niets doen, behalve aangifte doen.
Ik durf mijn telefoon bijna niet meer op te nemen, zo vaak word ik gebeld over advertenties. Mijn klanten beginnen gewoon te klagen dat ik niet meer bereikbaar bent. Wees gewaarschuwd.

Jansen, 20-03-2015 14:48 #261
Hallo, hebben mensen ervaring met( Bedrijf in uw regio).
Ben benieuwd of zij echt overgaan op incasso na de facturen of zal het bluf zijn?

Anton Beuting, 10-02-2015 15:23 #260
Begin januari was ik onderweg en stond even op een parkeerplats toen ik gebeld werd door een dame van bedrijfinuwregio.nl. zij beweerde dat ik een plaatsing bij hun had lopen waarvan ik nog een betaling moest doen. Normaal ben ik wel alert op dat soort dingen, maar in dit geval zat ik zelf in mijn eigen papieren te kijken zodat ik niet goed heb opgelet. Ze vertelde mij dat ik nog een bedrag van ruim € 460,00 moest betalen. Ik heb haar gezegd dat ik niets van doen wilde hebben met haar bedrijf waarop zij mij aanbood dat ik dan maar € 360,00 hoefde te betalen van 01-01-2015 t/m 30-04-2015. Om van het gezeur af te zijn heb ik via een bandje dat door haar is opgenomen toegestemd. De band die zij heeft opgenomen is anders dan het origineel maar dat kan ik niet bewijzen. Zit ik daar nu aan vast, of kan ik dit nog repareren?
Met vriendelijke groet,
Anton Beuting Reactie infoteur, 16-02-2015
Goedemiddag Anton,

Jammer dat het is voorgevalleln, ze blijven het maar proberen die fraudeurs. Je kunt het beste even contact opnemen met het meldpunt Aquisitiefraude. Misschien hebben zij ervaring met dit bedrijf en kunnen ze de klachten bundelen. Succes.

Hartelijke groet van Mathilde Lentjes

Tristan, 17-12-2014 11:21 #259
Zelfde als hieronder: Wij ontvingen een formulier van het "Europees Centraal Register voor de registratie en publicatie van BTW-nummers. Firma heet officieel EUCOMDAT Company Date GmbH., in Wenen. Men vraagt om ondertekening (bindende handtekening). Bij ons is dit formulier ook in de prullenbak beland.

Paul Teeuwen, 23-11-2014 13:19 #258
Ook een spookfactuur van EUCOMDAT gehad uit Wenen.
Ik vraag me wel af wat de trigger was want ik heb recent intercommunotaire transacties op moeten geven.

Rubie's Nl, 17-11-2014 13:30 #257
Wij ontvingen een formulier van het "Europees Centraal Register voor de registratie en publicatie van BTW-nummers.
Firma heet officieel EUCOMDAT Company Date GmbH., in Wenen.
Men vraagt om ondertekening (bindende handtekening).
Bij ons is dit formulier in de prullenbak beland.
Met vriendelijke groet,

Jan, 12-11-2014 10:39 #256
Vandaag (12-11-2014) via de fax een schrijven ontvangen van Europees Centraal Register voor de registratie en publicatie van BTW-nummers. Weliswaar alleen een invulformulier om de gegevens te controleren en te fiateren, maar als je dit doet, dan krijg je een factuur die bindend is, voor € 760,- per jaar.
Niet reageren dus!

J. Rasters, 09-10-2014 14:32 #255
Vandaag heb ik een spookfactuur ontvangen van STADSPLATTEGROND € 143.99 incl. btw.
Nooit opdracht gegeven en nooit contact mee gehad, OPLICHTERS dus.
NIET betalen dus, de site bestaat wel, maar ondanks de factuur staan we er niet in.
Het zal zeker een waardeloze nooit gebruikte site zijn. Want op google vind je meer.

Celi, 18-09-2014 19:13 #254
Hallo. Ik zit er ook midden in. bedrijf in u regio bedrijvenregister… en nog veel meer… ik heb 1 of 2 keer een bandje ingesproken. maar nu krijg ik telkens rekeningen van allemaal van zulke bedrijven ook bedrijven die me niets zeggen ze luizen me er allemaal in… wat moet ik hier mee? Reactie infoteur, 22-09-2014
Als u geen contract heeft getekend, kunt u de rekeningen negeren. Aangifte doen bij het Steunpunt Aquisitefraude is aan te raden.

Rob, 25-06-2014 14:40 #253
Ook ik als zelfstandig psychotherapeut een rekening van OMS. Heb hier niet om gevraagd en het al helemaal niet nodig gezien ik gewoon patiënten vanuit de huisarts verwezen krijg en betaald wordt door de zorgverzekeraar. Al twee keer proberen te bellen, maar kom dan in een antwoordapparaat zonder tekst. Daar ook maar aangegeven dat ik niets heb aangevraagd en dus ook niets ga betalen. Factuurdatum is 20-06-2014 en factuurnummer 1005646.

Michel, 24-06-2014 16:26 #252
Vandaag een factuur gekregen van OMS uit Groningen voor een bedrag van €299,00 ex.BTW. Voor advertentie op www.digitalebedrijvengids.nl. Nooit opdracht voor gegeven, maar wel eerder een zeer vervelende vrouw aan de telefoon gehad. Tegen haar zeer duidelijk gezegd dat ik geen interesse had.

Inge, 24-06-2014 12:45 #251
Vandaag factuur binnengekregen van OMS in Groningen voor een bedrag van € 299,00 excl. Nooit van gehoord, nooit door benadert. Maanden geleden een telefoontje gehad voor een vermelding op een website, weet niet eens meer precies waarvoor of waarvan. Maar dat heb ik afgekapt met "geen interesse" en neergelegd. Vreselijk je raakt er toch van van je stuk…

Paul, 19-06-2014 19:31 #250
Wij hebben vandaag een factuur binnen gekregen van OMS te Groningen (Online Marketing Services), dit voor een vermelding in de digitale bedrijvengids. Hier hebben wij nooit toestemming of opdracht toe gegeven. Spookfactuur van €361,79 incl. btw.
Wees gewaarschuwd en betaal niet. Wij hebben dit wel gemeld bij Steunpunt Acquisitiefraude. Houden jullie op de hoogte

Michel, 19-06-2014 19:16 #249
@Dennis. Hier ook factuur van OMS. Van mij iets meer, 299 ex btw.
Heb ook de neiging om ook langs te gaan. Maarja wat schiet je ermee op. Eigenlijk wil je weten wie hier achter zit en via socialmedia deze mensen en bedrijven bekend maken.
Toch gek dat dit allemaal kan en ze hier mee weg komen.

Caroline, 05-06-2014 12:28 #248
@Eva Feldbrugge

Wij zijn, als MKB bedrijf, ook benaderd door Dhr. Hans Venema van Solo Promotions. Hij gaf aan dat wij in het verleden hadden toegezegd inzake een vermelding in een regiomagazine. (aan de telefoon, wel te verstaan) Wij hanteren de regel als bedrijf niet akkoord te gaan indien er een schriftelijke, ondertekende opdracht ontbreekt. Deze ontbrak, daarom had ik gebeld naar Dhr. Venema om hier opheldering over te vragen. Hij kon geen ondertekende opdracht laten zien.

Marga Jonkman, 26-05-2014 16:19 #247
Hallo,
Ik heb een rekening van 297,66 van de NBDR, de Nederlandse bedrijven data register gekregen. Zij zeggen dat ze dit doen vanwege een bedrijfsvermelding. Ik heb hier echter nooit om gevraagd. Sterker ik wil dit helemaal niet.
Zij zeggen in Arnhem te zitten.
Wie weet wat voor firma dit is en is dit een "spooknota"?

Dennis, 06-05-2014 17:16 #246
Nou OMS (online Marketing Services) te groningen is weer begonnen met het verzenden van spookfacturen,
Wij hebben er vandaag eentje binnen gehad, ze zijn wel wat in kosten gezakt (€289.19), ja het is toch crisis he ;-)
Heb nog even gebeld naar het nummer en krijg een voicebox, morgen weer proberen…

Tevens ga ik een rekening versturen naar hun voor de tijd die ik heb geinvesteerd om het uit te moeten zoeken dat het om een spookfactuur gaat en dat wij helemaal nooit contact hebben gehad met deze oplichters.

Ze hebben dit keer precies de verkeerde een factuur gestuurd, want ik ga hier wel achteraan…
We wachten eerst het antwoord af en misschien dat we dan maar even persoonlijk langs gaan bij deze instelling…

Zal jullie op de hoogte houden

Joyce Leeftink, 24-04-2014 14:26 #245
Heb vandaag een factuur van NBDR gekregen.(Nederlandse Bedrijven Data Register uit Arnhem). M.i. identiek aan de naam in jullie lijst: Nederlandse Bedrijven Documentatie uit Arnhem (Actief in januari 2012). In mijn beleving is dit een spookfactuur. Het gaat om een bedrag van € 297,66 t.b.v. jaar 2014/2015. Ik ben sinds kort ingeschreven bij de KvK en dan krijg ik heel veel troep.

Savine, 14-04-2014 16:56 #244
@Eva Feldbrugge,

Idem, ik heb nu hetzelfde echter heb ik niets getekend en meteen fraude gedaan. Zo gaan die mensen te werk. Als je om een website vraagt dan zeggen ze dat ze die tijdelijk uit de lucht hebben gehaald i.v.m. ouderdom. Niemand kende het bedrijf dus vandaar dat wij ook niets tekenden. Het is belachelijk hoe mensen tegenwoordig te werk gaan. Bij de Fraude Helpdesk zijn ze echt super met de begeleiding van dit soort zaken, die kunnen je precies vertellen wanneer iets betrouwbaar is en wanneer niet.

Eva Feldbrugge, 08-04-2014 21:32 #243
Ik ben een paar keer benaderd door uitgeverij solo promotion te Groningen. Voorheen: meditel reclame en adviesbureau.
Eigenaar: Arend Jager.

Een ene Hans Venema belde met het verhaal dat ik had afgesproken om eenmalig te adverteren, volgens hem had ik dat 2 maanden geleden toegezegd. Ik heb het erg druk dus het kon wel kloppen. Het bedrag kwam me bekend voor. Maar achteraf bleek dat ik in de war was met het rode kruis. Ik kon er niet meer vanaf zien, ze werden ook erg boos toen ik belde en vroeg of ik er vanaf kon zien. 2 weken later een factuur zonder boekje, ik weer bellen voor mij leek het een spookfactuur. Beste meneer ging mij dreigen.

Nu aangifte gedaan. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Zijn er meer mensen die last hebben van Solo promotion in Groningen?

Dick van Spronsen, 14-01-2014 15:11 #242
Pas op voor telefoontjes van de Online Telefoongids. Zij liegen - ik kan het niet anders noemen - over een vermelding in hun gids en proberen je op een geniepige manier een formulier te laten ondertekenen. Voor details zie de reactie van Nema van 9 januari 2014.

Nema, 09-01-2014 10:44 #241
@Opgelicht16 Nee, ik heb niets ondertekend.

Ik kreeg een eerste telefoontje (van een zeker Philip Kooistra) van online-telefoongids met de vriendelijke mededeling dat ik mij niet had afgemeld voor hun website waardoor het aanvankelijk 'gratis eerste jaar abonnement' zou overgaan in een betalend abonnement. Ze benaderden mij, zo zei hij, omdat ik bij de eerste aanmelding had aangegeven geen betalend vervolgabonnement te willen hebben. Om dat nu definitief af te ronden moest ik een formulier ondertekenen. Die hadden ze me, zo beweerde die meneer, eind vorig jaar al toegestuurd maar daar had ik nog niet op gereageerd. Als ze dat formulier niet vandaag zouden binnenkrijgen, werd het vervolgabonnement definitief en zou ik moeten betalen. Gelukkig waren zij zo vriendelijk om mij hier nogmaals op te attenderen, en konden ze me het formulier nogmaals mailen. Ze zouden me zelfs daarna terugbellen om te checken of ik het wel goed had ontvangen.

Dit gaf mij het gevoel van "apart hoor, zo'n bedrijf dat je uiterst hulpvaardig uit het niets belt om je te helpen geen klant meer van hen te zijn". Daardoor gingen er al de nodige belletjes rinkelen. Aangezien het bedrijf mij verder ook zo snel niets zei, wilde ik graag eerst mijn administratie hierop naslaan. Dus had ik zoiets van 'stuur de boel maar op', denkend 'dan pluis ik ondertussen e.e.a. uit'. Uit mijn administratie en mailcorrespondentie van voorgaande jaren bleek inderdaad niet dat ik ooit iets met dit bedrijf had ondernomen. Ook hun website kwam mij onbekend voor en zag er niet zodanig uit dat ik daarop ooit vermeld zou willen staan. Verder bleek ik daar op dat moment ook helemaal niet vermeld te staan. En vroeg ik mij af waarom ik ooit een nieuw formulier zou moeten ondertekenen als ik - naar hun zeggen - al eerder had aangegeven geen vervolgjaar te willen doen.

Ondertussen kwam hun formulier per mail binnen. Voordat ik dat goed kon bekijken, kreeg ik een tweede telefoontje. De beller gaf weer opvallend hulpvaardig aan wat ik op het formulier wel/niet moest doorstrepen als ik niet meer vermeld wilde worden. En drong aan het zo snel mogelijk te retourneren om te voorkomen dat ik betalend klant zou worden. Ik gaf toen aan dat uit mijn administratie blijkt dat ik helemaal geen klant van hen was, en ik mij dus ook niet hoefde af te melden. Hij beweerde dat ik mij wel degelijk bij hen had aangemeld. Daarop vroeg ik hem dan maar die oorspronkelijke opgave te mailen waaruit zijn gelijk zou blijken. Dat kon dan weer niet, volgens hem, omdat die opgave per telefoon was gegaan en het een voicerecording betrof. Prima, zei ik, mail me dan maar een MP3 oid van die voicerecording. Nou, dat werd dan wel heel lastig en uiterst vervelend voor mij omdat daar minstens 3 werkdagen overheen zouden gaan voordat hij dat kon doen, en dat formulier moest toch echt vandaag binnen zijn, anders zou ik gewoon voor het lopende jaar moeten betalen en dat wilde ik toch niet?! Ik stelde dat als ik geen klant ben ik sowieso niet hoef te betalen. Bovendien stond ik niet op hun site vermeld. Dat laatste klopte volgens de beller, want iedereen wiens gratis eerste jaar was afgelopen, hadden ze er al afgehaald voor het geval ze niet door wilden gaan. En pas als bleek dat ze nog wel vermeld wilden blijven staan (in die aparte belronde op die allerlaatste gratis dag), dan zouden ze die er weer op zetten. Ik vrees dat ik toen enigszins in lachen ben uitgebarsten, de beller erop heb gewezen dat zijn verhaal wel steeds ongeloofwaardiger klinkt en het erg naar oplichterij riekt. Ik heb nogmaals duidelijk gesteld dat ik géén klant van hen ben, niet om vermelding heb gevraagd en dus ook niets hoef te betalen. De beller legde toen boos op.

Ik heb daarna nog zorgvuldig het formulier bekeken. De aandacht wordt erg getrokken naar het gedeelte 'hierna wel/niet verlengen'. Iets dat natuurlijk erg versterkt wordt door de 'hulpvaardigheid' van de beller die je precies aangeeft wat je moet doorstrepen als je niet meer vermeld wilt worden. Hierdoor zou je bijna de kleinere lettertjes 'looptijd t/m dec. 2014' over het hoofd zien en dus niet doorhebben dat het om een nieuw contract gaat. In ieder geval bevestigde dit mijn vermoeden dat het hier om een geval van oplichting ging en spoorde het mij aan het hier te vermelden in de hoop dat anderen er iets aan hebben als ze informatie over deze 'online-telefoongids' op internet zoeken.

Opgelicht16 (infoteur), 08-01-2014 20:46 #240
Nema, mij is precies het zelfde overgekomen. Heb je iets ondergetekend? Wat heb je dan gedaan?

Nema, 08-01-2014 15:02 #239
Online-telefoongids is nog steeds bezig rond te bellen en je ervan te overtuigen dat als je niet meer vermeld wilt staan in hun online gids (en dus zou moeten gaan betalen, naar hun zeggen), je een formulier moet onderteken en dezelfde dag moet retourneren. Op dat formulier staat (dit jaar) echter als looptijd 't/m dec. 2014' en de tekst 'hierna wel verlengen / hierna niet verlengen'. M.a.w. of je nou wel of niet 'verlengt' het betreft in feite een NIEUW contract en geen verlenging of opzegging van een oud contract! Ze doen het voorkomen alsof ze jou willen helpen op te zeggen, maar proberen je gewoon ongemerkt een contract aan te smeren - en worden behoorlijk nijdig als je ze daarop wijst. Let dus op!

J., 19-12-2013 22:18 #238
Peter M., 14-11-2013 22:14

Beste Peter, ik zit nu in dezelfde situatie en iedereen verteld mij, dat ik niet moet betalen. Je zegt dat ze niks doen. Welke stappen heb je ondergenomen? heb je nog iets van ze gehoord?

Cora, 10-12-2013 19:40 #237
Heb voor het tweede jaar een factuur ontvangen van Construct Data uit Slowakije Moet inmiddels 3.050,40 betalen omdat de factuur van vorig jaar ook niet is betaald. Wie heeft ervaring? Wat te doen?

Jac K., 10-12-2013 15:15 #236
Telefoongids online, of Online-Telefoongids is/zijn bezig met een belactie waarbij verteld wordt dat er een aantekening is dat je niet wilde verlengen i.v.m. de kosten. Maar omdat je het 'formulier' niet hebt teruggestuurd kan het bijna niet worden teruggedraaid en krijg je 'extra kosten'. Ze sturen dan via de email het formulier maar het moet dan wel voor 17 uur geregeld zijn want daarna sluiten ze de dossiers af. WEES ALERT!

Reinie Vinke -. van Boven, 23-11-2013 15:24 #235
Krijg net per post een factuur van Gettyimages UK toegestuurd, waarin staat dat ik in mijn webwinkel een foto gebruik die ik nog nooit gezien heb! En of ik maar even 800 euros wil betalen. Er is een zwart/wit foto van orchideeen in potjes bijgevoegd, en een screenshot van een hele andere website dan die van DroomDecor. Helaas is de kwaliteit van de screenshot zo slecht dat ik niet kan lezen welk internetadres er boven staat. Ik verkoop helemaal geen bloemen of planten, maar handgemaakte artikelen uit Bali en Thailand. Daarbij fotograveer ik al mijn arikelen zelf, vooral om dit soort zaken te voorkomen. Herkend iemand dit verhaal?

Peter M., 14-11-2013 22:14 #234
Ik ben in een brief gestonken van de telefoongids-online. Heb aangekruist dat ik geen verlenging wil, en heb daardoor erkend dat ik een contract heb. Wou het met dilectus incasso uitpraten, maar nee hoor. Dreigen en geld willen ze zien. Ik vind het oplichting. Ik heb gehoord dat incasso dilectus, die mij aanmaant, zelf betrokken is bij de oplichting. Bieslookstraat 31-1 zitten ze, heb ik gelezen, in groningen. Woest ben ik. Ga niet met ze in zee, want ze dreigen wel erg, maar doen uiteindelijk niets.

Steven, 08-11-2013 11:03 #233
Wij zijn ook het slachtoffer geworden van Webdirect, landelijke database. Beste infoteur, graag had ik in contact gekomen met Irene van met de reactie op 14-09-2012 13:18… om te kijken hoe het verhaal bij haar is afgelopen. Betaald? Niet betaald? Reactie infoteur, 12-11-2013
Vervelend voor je. Ik mag haar adres niet geven ivm de privacywetgeving.

W. Vreeke, 05-11-2013 16:59 #232
We krijgen steeds facturen en aanmaningen van N.E.O NEDERLANDSE ETHERMET ONLINE POSTBUS GRONINGEN
Post komt uit Zwolle. Wie kent of heeft ook klachten van dit bedrijf?
Graag reactie.

Henk, 01-11-2013 21:31 #231
Beste Mensen
Ook ik ben slachtoffer geworden van deze praktijken, heb op mijn beurt hulp gezocht bij SAF.
Nog geeneens reactie gekregen!
Onwijs bedankt!

Geert, 17-10-2013 10:12 #230
Ik ben zo dom geweest om offerte Ned Bedrijvenregister te betalen en vervolgens te ontdekken wat erachter schuilgaat. Goede leerschool noem ik zoiets. Rest de vraag: Wat te doen met de opzegverplichting? Ze bieden immers een stilzwijgende verlenging aan die na betaling ingaat. Eigenlijk wil ik er geen cent meer aan besteden maar voel toch wat argwaan.
Iemand tips?

Richard, 19-09-2013 08:25 #229
Ook wij hebben een factuur van OMS ontvangen voor 349,69.

Sylvia van Lochem, 15-09-2013 12:21 #228
Zaterdag 14 september 2014 lag er een factuur in mijn brievenbus van Getty Images met de mededeling dat ik een foto heb gebruikt voor mijn website, (formaat 2 x 3 cm), ooit gegoogled en gekopieerd en geplakt. Eigenaar voor mij onbekend. Ze willen nu dat ik per direct 700 euro overmaakt via een site naar Ierland.
Wat moet ik doen, was me van geen kwaad bewust. De website is momenteel offline daar ik reeds had besloten te stoppen als zzp-er. Graag uw advies Reactie infoteur, 16-09-2013
Ik kan je helaas geen advies geven, want dit artikel gaat over spookfacturen en ik weet niet of er bij Getty sprake is van een spookfactuur.

Bas, 23-08-2013 14:33 #227
Ook hier een onbekende factuur van OMS Online Marketing Services a 349,69 betalen binnen 8 dagen. Slim bedacht, maar trappen we niet in.

Magda, 15-08-2013 12:57 #226
Ook wij hebben als bedrijf een factuur ontvangen van OMS (Online Marketing Servcies). Zelfde verhaal als Anne-Marie op 9 augustus 2013. Onze factuur is 349.69 euro. Wij gaan niet betalen in ieder geval. Eens kijken of ze een herinnering durven sturen :)

Anne-Marie, 09-08-2013 14:23 #225
Factuur ontvangen van OMS (Online Marketing Services) voor het vermelden van logo + banner op www.zaken-courant.nl, periode 2012/2013. Wij hebben geen opdracht gegeven. Telefonisch kun je alleen een bericht achterlaten (geen medewerker te spreken), op de website kan ik ook de vermelding niet terugvinden. Het betreft dezelfde gegevens zoals door A. Kerste gemeld in zijn bericht van 7 mei j.l. Alleen het bedrag is iets hoger, n.l. € 385,99. Alles lijkt er dus op dat dit ook een spooknota betreft.

p.s. Jacq (1 juni j.l.) facturen BPL moeten overeenkomen met je pensioenopgave en is voor ons geen spooknota.

Ramon van der Goes, 20-06-2013 15:24 #224
Verkoopmedewerker geeft u aan dat er bij acceptatie van de toe te zenden aanbiedingsbrief kan worden gekozen voor het plaatsen van deze opdracht tussen geen automatische verlenging na 31 december 2013, en verlengen tot 31 december 2014. (of ander geldende tijdstip)

Dit staat bij het lijstje wat door QR online marketing een stukje terug wordt geplaatst, maar juist dit is NIET het geval en wordt NIET gemeld.

Ook ik zit met hetzelfde probleem als zovelen hier die zich beklagen over QR online marketing, er wordt juist een heel klein stukje maar oh zo belangrijk stukje weggelaten, het vermelden dat je van een gratis vermelding, door ondertekening van het document voor een jaar gaat betalen. Grappig is dat op het formulier staat dat er vooraf gefactureerd wordt en dit doen ze dus ook niet want ik krijg halverwege juni een factuur voor 2013-2014

Janssen, 14-06-2013 10:41 #223
Ze (QR online marketing) zijn bij mij ook aan de bel aan het trekken… eerst een telefoontje; ik zou een brief hebben gehad. Niet gezien, dus stuurden ze me een mail met bijlage. Of ik die in wilde vullen en z.s.m. terug wilde sturen. Dus ik even Googlen… kwam er al snel achter dat dit niet in de haak was! Ik heb dus verder niet meer gereageerd of iets teruggestuurd, ben inmiddels 3 x gebeld, direct de hoorn er weer opgegooid.
Krijg wel zin om met een groepje steigerbouwers even op de koffie te gaan bij die gasten…

Carola Lanser, 06-06-2013 23:13 #222
Ook ik ben gebeld door dit bedrijf, heb keurig vermeld dat ik niet bij hun wilde adverteren of ik dan even een mail wilde ondertekenen en deze terug sturen. Kreeg geen mail maar werd weer gebeld waarom ik niks terug stuurde, nogmaals e-mail door gegeven en nog een ander e-mailadres, moet ik een contract opzeggen per Dec 2013! Heb bedrijf gebeld en volgens mev García zou ik een mondelinge overeenkomst met hun afgesloten hebben, wanneer ik vraag of daar een bandje van is en deze graag wil horen krijg ik te horen dat de kosten voor het opvragen van het bandje € 99 is! Dit is een vorm van intimidatie en oplichting! Mensen niks tekenen en/of betalen!

H. de Jong, 06-06-2013 13:13 #221
Beste Henk, wij hebben de hele handel laatst aan de boekhouder gestuurd en na contact tussen hem en bedrijfsrefistratie.nl/ QR online marketing werd het bedrag aanzienlijk verlaagd. onze boekhouder heeft hier nooit 'n bevestiging van gekregen via de mail wat wel werd toegezegd. tot op heden hebben wij nog steeds niks betaald en ook niks meer ontvangen van herinnering of incassobedrijf.

For Fashion, 04-06-2013 11:04 #220
Beste Aafke, ook ik ben er in getrapt en heb getekend ik krijg nu dus een factuur en aanmaning. Fraude meld punt kan niets doen. Het lijkt mij erg lastig om er vanaf te komen en zoek daarom mede slachtoffers. Ze hebben volgens de wet gehandeld alleen erg misleidend.

Tom, 04-06-2013 10:05 #219
Mail gekregen van QR Online Marketing uit Groningen.Tel.050-8080299.Ik zou een brief ontvangen hebben met een kopie van de tekst van plaatsing in Online Bedrijvengids.Niet gekregen.Dus mail met verzoek om onmiddellijk terug te faxen.Vandaag telefoon waarom ik dit niet gedaan had… Medewerkster mevr. A.Hoving meldde mij dat er geen schriftelijk bewijs was van een contract dat ik ondertekend zou hebben.Opgenomen gesprek was voorlopig ook niet te vinden.Ik ga nu een rekening voor twee jaar plaatsing krijgen:99 euro per maand(excl.BTW).

Levens Time Centre, 03-06-2013 15:44 #218
Zelfde verhaal als handels onderneming 123parts. heb ze vandaag gebeld nadat ik een herinnering heb ontvangen en zij stelen dat ik binnen 8 dagen had moeten opzeggen… ik wilde juist helemaal niks! want wij hebben nu al een half jaar gratis! vermelding. enfin
ik ga het melden bij radar… ook wij zijn een bedrijf uit noord-Brabant (BREDA) en gaan mooi niks betalen.

Jacq, 01-06-2013 15:25 #217
Hallo,
Heeft U er iemand ervaring met BPL pensioen?Vragen ons af of dit ook een spookfactuur is.

M. Tamerus, 24-05-2013 11:16 #216
Hallo,
Helaas is ons dit ook overkomen. We hebben een telefoontje gehad dat we een formulier moeten invullen ivm de opzegging.
Helaas het vakje aangekruist van opzeggen en retour verstuurt.
Nu ook nog een dikke rekening van ruim 14oo ero en die is er doorheen geglipt met de betalingen.
QR Marketing is een hele grote fraude bende!
Advies is aangifte doen en nooiiiiiit betalen!

Groeten Marco Tamerus

Henk, 23-05-2013 21:19 #215
Beste H. de Jong, ook wij zijn erin getrapt en zijn niet van plan te betalen. Heb jij al een brief gehad van een incassobureau?

Handelsonderneming 123parts, 16-05-2013 00:24 #214
Hallo,

Ook ik ben er ingetuind, werd op 03-05-2013 gebeld door een dame die mij vertelde dat als ik niet zou opzeggen ik dan automatisch een verlenging tm eind 2014 zou krijgen.
Ik zei dat ik hun niet kon en hier allemaal geen interesse in had, ik ben een zelfstandige ondernemer en had het erg druk op het moment dus ze vroeg of ze mij later mocht terugbellen ik stemde toe.
Uurtje later werd ik gebeld en ze herhaalde haar riedeltje nogmaals en ze maakte mij ook heel duidelijk dat ik een formulier moest invullen om van de bedrijfsregistratie af te komen anders zou ik een rekening ontvangen. Ze heeft mij deze dus gemaild en ik omdat ik het zo druk had en er snel vanaf wilde heb met mijn domme hoofd ook dit ondertekend terug gestuurd. Ik vermelde er nog bij dat ik geen verlenging wilde en dat ze mij uit hun register moesten verwijderen.

Nu op 15-05-2013 krijg ik een rekening van een bedrijf met de naam Bedrijfs_registratie.nl ter hoogte van €1452,- even betalen binnen 5 dagen.
Nu naderhand heb ik dat formulier nog eens doorgelezen en dan zie je het gelijk dat het niet klopt, op het moment was ik te druk om het in de gaten te hebben.
Een vriend van mij werkt bij een brabantse krant en heeft aangegeven als er meerdere gedupeerden uit brabant zijn dat hij dit dan bij zijn werkgever wil aankaarten om er over te schrijven!
Dus als je wil meld je verhaal ook op Tros Radar en hopelijk kunnen we deze oplichters aanpakken.
Ik ga overigens niet betalen omdat het formulier van geen kanten klopt, er staat bovenin dat na telefonisch overleg met mij de overeenkomt eindigt in december 2014 en onderaan moet je dan aankruisen, geen verlenging hierna uit het bestand verwijderen of hierbij verlengen wij onze vermelding tm 2014.
Ik heb dus aangekruist geen verlenging hierna uit het bestand verwijderen, bij mij was die boodschap helder het woordje hierna is bij na deze email wil ik uit het bestand verwijdert worden!

Hopelijk kom ik er onderuit anders laat ik de gang naar de rechter maken die zal toch ook zien dat er geen hout klopt van zo'n slordig in elkaar gestoken papiertje!

Nog even wat meer onderzoek gedaan en via de diversen KvK nrs kom je al snel uit op KvK noord en blijkt dat het KvK nr 08209555 van QR Online Marketing niet klopt en staat geregistreerd op

Ako Autohandel
Adres
Gentiaanstraat 17
7322 BA Apeldoorn
Contactgegevens
Telefoonnummer : 0900-743 63 92 * (toestelcode: 8294)

Als je het KvK nr 56122349 van het bedrijf waarvan je de factuur ontvangt te weten Bedrijfs-registratie.nl googled krijg je te lezen KvK Noord waarschuwt voor fraude - dichtbij.nl - Groningen

Kamer van Koophandel Noord krijgt op dit moment gemiddeld tien meldingen van acquisitiefraude per week van ondernemers in het Noorden.

Bij acquisitiefraude gaat het om misleidende handelspraktijken waarbij de verkoper verkooptechnieken gebruikt die gericht zijn op het winnen van vertrouwen van de klant en het wekken van verwachtingen. Doel is een overeenkomst te sluiten.

Later blijkt dan dat er niet of nauwelijks een tegenprestatie wordt geleverd. Een veel voorkomende vorm van acquisitiefraude is de zogenaamde spooknota, waarbij steeds geraffineerdere technieken worden gebruikt. Ook het internet wordt hiervoor ingezet.

Niet betalen is denk ik de simpelste oplossing je zal er geen deurwaarder voor op de stoep krijgen.

Mvg Ruud

Korevaar, 08-05-2013 14:38 #213
Ik heb ook een nota mogen ontvangen van de firma ONLINE MARKETING SERVICE a € 856,88 voor het plaatsen van een advertentie op de side van bedrijfsvermelding.nl voor de tijd duur van twee jaar.
ook bij mijn ging er geen lampje branden bij het horen van de naam van deze firma.
ook in mijn administratie kan ik geen offerte c, q afspraken vinden met deze firma. en het adres is bij mijn kingsfordweg 151 1043 gr Amsterdam met de de zelfde firma naam
het kvk nr wat deze firma voert, is niet bekend bij de kamer van koop handel in Amsterdam

A. Kerste, 07-05-2013 11:53 #212
Ik heb zojuist een factuur ontvangen van OMS Online Marketing Services voor een bedrag van € 349,69 voor een vermelding op www.zaken-courant.nl
Heeft iemand deze ook al eens gehad want wij kennen het bedrijf niet. Er staat echter nergens in kleine lettertjes dat het om een aanbieding of offerte gaat. Alleen factuur met factuurnummer, factuurdatum, omschrijving: vermelding op www.zaken-courant voor de periode 2012/2013 en het bedrag.

Het gaat om OMS Online Marketing Services
Hornweg 6
1045 AR Amsterdam
Tel: 087-7842574
Fax: 084-0035527
KvK: 56898584
BTWnr: NL414623071B01

A. Muskens, 06-05-2013 09:45 #211
Wij hebben een factuur ontvangen van QR Online waarom niet gevraagd en er is ook geen tegenprestatie geleverd. Dus ik betaal niets.

Aafke, 26-04-2013 16:17 #210
Iemand ook al een spookfactuur gehad van Data construct? Fair Guide? Deze hebben wij dus getekend. Heb al contact gehad met fraudemeldpunt. Pas op het zijn ook oplichters.

Audiomedia, 24-04-2013 17:28 #209
Idem hier. Mijn vrouw wordt lastig gevallen door die Tessa Meijer die meldde dat mijn vrouw in december telefonisch akkoord was met de gratis vermelding en dat daar ook een opname van was. Als wij die wilden horen moeten we "wegens fraude bescherming" wel eerst even € 180 ex btw betalen om de opname te krijgen (sic). Er is natuurlijk geen opname en na zo'n betaling is hun vestiging en telefoon nummer natuurlijk alweer opgedoekt.
Mijn vrouw heeft 2 jaar geleden al eens zo'n spookfactuur betaald en is nu dus extra aantrekkelijke prooi. Geld nooit terug gekregen.
Ik heb al diverse malen aangifte gedaan over deze criminele bende bij het fraudemeldpunt maar die doen dus niets.

Heb ook via KvK onderzoek gedaan en het moederbedrijf zit op de Kaaimaneilanden en heeft zulke oplichters praktijken gevestigd in alle Europese landen. Geschatte omzet enkele tientallen miljoenen. Tip voor gedupeerde ondernemers; begin een BV-tje in een exotisch oord en ga ook zo te werk. Niemand legt je een strobreed in de weg en je bent binnen een jaar miljonair.

Gedupeerde ondernemers (die werkelijk betaald hebben) zouden gezamenlijk een rechtszaak moeten aanspannen mede namens alle gedupeerden, met een schade claim van een paar miljoen. Met de opbrengst van zo'n zaak (die gegarandeerd gewonnen zou worden) kan dan een commercieel initiatief gestart worden die acquisitiefraude te lijf gaat.
Het nare van dit hele verhaal vind ik dat de criminelen onze data gewoon van de Kamer van Koophandel ophalen. Dit is een voor ondernemers door de overheid verplichte inschrijving en dan wordt er zo omgegaan met je gegevens. Trouwens de KvK verdient dus mede aan deze duistere praktijken.

Van Uffelen, 24-04-2013 12:43 #208
Vandaag telefonisch benaderd door mevr. Tessa Meijer van bedrijvengids, oftewel bedrijvenregistratie / QR registratie na ook een spookfactuur te hebben ontvangen van € 296.40 (geweigerd te betalen). Ook wij zouden een gratis vermelding hebben aangevraagd (febr. 2012). Deze zou eindigen in 2014, maar konden deze nu al stopzetten. Wij hadden dit nog niet gedaan via hun formulier. (Wel grappig dat hun website na hun telefoontje 2 minuten lang geen vermelding van ons had en daarna wel ineens, heb hier print screen van gemaakt). Na doorvragen wie het contract afgesloten had (beide bevoegde personen hebben dit absoluut niet gedaan) of ref.nummer, e.d. werd haar verhaal onsamenhangend, wist geen naam en kregen het nummer QRM027 toegewezen. Hadden nu ineens een Contrac?, zonder naam en/of handtekening, een hakkelend QR nummer. Denk dat wij hun ook maar eens een factuur sturen, aangezien zij ook gedupeerde "klanten" hebben die geen handtekening hebben gezet onder een "contract". Hun telefoonnummer is overigens 050-8080299 maar bellen geblokkerd en dit meteen melden, ook bij SAF Steunpunt Acquisitiefraude www.fraudemeldpunt.nl

Marja, 23-04-2013 16:27 #207
Vandaag ook gebeld door QR online marketing. Ik heb ook een e-mail met soort overeenkomst gekregen. Ik heb de looptijd doorgekrast en verandert in heden, het linker vakje aangekruisd en toen getekend en teruggestuurd. Nu helaas, ik ben daarna weer gebeld dat dit zo niet kon en dat ik een nieuw formulier moet tekenen. Ik heb een nieuw formulier gekregen om te tekenen dat tot 30 april 2013 loopt. Maar ik teken niks meer want ik heb nog nooit iets met ze van doen gehad. Baal er nu alleen van dat ik het eerste formulier heb terug gestuurd. Wat moet ik hier verder mee?

Petra, 21-04-2013 23:31 #206
Niet betalen; brief schrijven met behulp van MKB (gratis). Dit bedrijf (QR) staat bekend als frauduleus misleidend! Alle bedrijven op de website zijn misleid.alle mensen die je belt zijn op zelfde manier benaderd/ bedonderd. Hopelijk wordt dit binnenkort ook strafbaar!

I. P. Dijkhuijsen, 20-04-2013 08:01 #205
Ik heb ook een faktuur van QR Online Marketing gekregen, met het verzoek inderdaad om het linker vakje aan te kruizen zodat je overal vanaf bent. En of ik het gelijk getekend kon terug faxen. Toen ik het formulier kreeg zag ik gelukkig dat het aan te kruizen vakje sloeg op dat je na deze opdracht geen automatische verlenging wilt maar dat je er wel een jaar aan vast zit voor 99,-- per maand. Ik heb dus helemaal niks getekend en ze een mail gestuurd dat ik hier niet aan mee doe omdat ik het niet vertrouw! Opletten dus!

Celebrity Kappers, 19-04-2013 12:59 #204
Hier heb ik ook precies het zelfde mee gemaakt maar dan factuur van 1437 euro
""Ha Sally, vandaag ook witheet geworden op QR online marketing! Precies hetzelfde. na telefoongesprek zou me een formulier gestuurd worden, zodat ik overal vanaf was; invullen het linker vakje; Geen automatische verleng hierna uit bestand verwijderen. witheet als ik al was dit gelijk opgestuurd; krijg ik week later rekening van €800 ; ja u moet betalen!? daarboven stond in kleine letters eindigt feb 2014! terwijl de verkoopster me een formulier zou sturen om er gelijk van af te zijn! wat een verlakkerij>> Wat hiermee te doen>? ""

H. de Jong, 19-04-2013 11:31 #203
Ja wij hebben al aanmaningskosten gehad en krijgen nu 'n laatste kans om te betalen, vandaar mijn vraag hier of er al iemand daadwerkelijk iets gehoord of gezien heeft van deurwaarderskantoor.

S. Mangnoesing, 19-04-2013 01:07 #202
Iemand al aanmaningskosten gekregen na 1x betalingsherinnering van QR online marketing? Factuurbedrag met aanmaningskosten moet binnen 5 dagen na dagtekening dd 16-04-2013 voldaan zijn, anders wordt de vordering definitief uit handen gegeven aan een incassodienst.

H. de Jong, 18-04-2013 13:19 #201
Iemand al daadwerkelijk bericht gehad van 'n deurwaarderskantoor omdat je je rekening niet voldoet aan Qr online marketing? Wij hebben al 3 x 'n betalingsherinnering gekregen en vandaag 'n mail dat we nog 1 maal de kans krijgen om te betalen en anders geven ze het over enkele dagen uit handen aan 'n gerenommeerd deurwaarderskantoor.

Tandarts van Olst, 15-04-2013 12:41 #200
Zoals onderstaande berichten ben ik ook benaderd:

Geachte heer van Olst,

Zoals telefonisch besproken hierbij de bevestigingsbrief inzake inkorting.
Gaarne volledig ingevuld retourneren voor een snelle en correcte afhandeling.
Hoogachtend,
Lisa Sanders

Beste Lisa,

Ik ben al meerdere malen benaderd door soortgelijke bedrijven sinds ik nieuw in kvk register sta. Ik heb hierover contact gehad met advocatenbureau en het advies gekregen niet op jullie "aanbiedingen" in te gaan.

Mvg.
J. van Olst

Geachte heer van Olst,

Nogmaals dit is GEEN '' aanbieding'' dit is een inkorting van uw vermelding.
Het is aan u wat u er mee doet op dit moment staat u vermelding tot 2015 vermeld en word er tot dan gefactureerd.

Hoogachtend,
Lisa Sanders

U geeft niet gauw op…
Maar jullie staan op google te boek als onfris bedrijf http://zakelijk.infonu.nl/diversen/54245-spookfacturen-spooknota-nepfacturen-wie-sturen-ze.html

U mag mij het bewijs (bv door mij ondertekende contract) opsturen voordat ik überhaupt nog reageer op jullie berichten.

met iets minder vriendelijke groet,
J.

En nu blijft het hopelijk stil Reactie infoteur, 15-04-2013
Goed gedaan! Zo moet je dit soort zaken aanpakken.

F. van Vliet, 13-04-2013 21:19 #199
Natuurlijk heb ik ook twee telefoontjes gehad, gezien mijn werkzaamheden, druk, heb ook ik getekend en retour gezonden.
uit het gesprek bleek dat ik reeds een contract had met BRN [bedrijfsreclame nederland bv en bedrijfsregistratie.nl van qr online marketing].
in het gesprek werd er duidelijk gemaakt dat er een ondertekening nodig was om te STOPPEN. dit heb ik natuurlijk gedaan. later blijkt dit een erg dure fout.

mijn vraag is, hoe is dit nog recht te zetten? ik heb reeds een factuur binnen, maar nog niet betaald.
groet Frank Reactie infoteur, 14-04-2013
Negeren, en je niets aantrekken van dreigementen.

Ton Weijers, 12-04-2013 10:14 #198
Ik heb al sinds nov 2012 geen bedrijf meer nu no spooknota van DATACONNECT.

Rob, 11-04-2013 18:45 #197
Vandaag zelfde verhaal heb dit aangemeld bij www.fraudehelpdesk.nl
ongehoord idd. Telefoontje gehad mijn vrouw vroeg naar de naam:
Sander Jansen (maar klonk erg buitenlands).en daarna nog een emailtje:

Naar aanleiding van ons telefonisch onderhoud zoals afgesproken hierbij de bevestiging betreffende uw vermelding in www.bedrijfs-registratie.nl

Zodra wij deze ingevuld retour ontvangen zullen wij dit meteen in ons systeem verwerken.
Met vriendelijke groet
Sander Jansen

QR Online Marketing

Postbus 5261, 9700 GG Groningen
Tel: 050 – 808 02 99, Fax: 050 – 820 00 94 www.bedrijfs-registratie.nl info@bedrijfs-registratie.nl

Roel, 10-04-2013 16:26 #196
Ook ik heb vandaag telefonisch contact gehad men QR online marketing. Heb nog telefonisch gemeld dat ik niets via telefoon doe, aangezien de firma list en bedrog tegenwoordig overal aanwezig is. Mevrouw Tessa Meijer heeft me toch mailtje toegestuurd om de gratis vermelding te beëindigen. Wat ze er niet bij verteld is dat je bij ondertekening er dan volgens de kleine letters een jaar aan vast zit voor € 59,- per maand.

Konrad, 09-04-2013 15:59 #195
Ik ben zzp'er en heb ook een mail ontvangen van QR online marketing, bedrijfs-registratie.nl

Die muts van een A. Hooving belt me constant op of ik al het formulier ondertekend heb toegezonden. Ik houd ze nu al meer dan 2 dagen aan het lijntje en zeg dat de baas er weer niet is en ook niet bereikbaar is, heb er nog wel een beetje lol aan. Zal ze over enkele dagen wel zeggen dat website van hen er belabberd uitziet en dat ik allang wist dat het oplichters zijn… Zielige mensen zeg.

Marja, 09-04-2013 14:30 #194
Lees veel over QR online marketing schandalig dat dit kan in Nederland., maar heb nu zelf een nota gekregen van Online Marketing Service, bedrijfsvermeldingen. Is dit ook zo'n bedrijf? kunnen ons niet herinneren dat wij deze opdracht hebben gegeven. zeer onaangenaam telefoongesprek achter de rug.
Wie kan mij hier iets over vertellen?

Marc, 09-04-2013 12:26 #193
Vandaag grote ruzie gehad met medewerker van QR online marketing
mensen kijk uit wat een oplichters!

Beweren dat je gratis twee jaar geadverteerd hebt en dat t nu een abonnement is.
Proberen je daarna met wat korting nog te paaien.

Niet goed voor de bloeddruk dit soort geintjes

Monique, 09-04-2013 11:03 #192
Vandaag ook een telefoontje van QR Online Marketing met hetzelfde verhaal gehad en al twijfels bij het telefoontje. Ik dacht, laat die mail maar even komen, heb ik wat meer informatie. Later teruggebeld en gemaild. Ze zijn bereikbaar via de volgende info:
QR Online Marketing
Postbus 5261,9700 GG Groningen
Tel: 050 – 808 02 99, Fax: 050 – 820 00 94 info@bedrijfs-registratie.nl

Jacq, 04-04-2013 14:58 #191
Vandaag weer een nieuwe binnen gekregen. Nu heet het niet centrale bedrijven register maar Nederlandse bedrijven register. Het bedrag is nog steeds 296.45. Wat ik niet begrijp hoe kan zo bedrijf ook nog een KVK nummer hebben? Als ze dat nou intrekken schiet het volgens mij al aardig op? En als je er wel mee akkoord gaat zit je er aan vast! Leuk altijd die kleine lettertjes. Zou verboden moeten worden!

Ml Houniet, 04-04-2013 14:36 #190
Betreft qr on line maketing (www.bedrijfs-registratie.nl). na vele anonieme telefoontjes(nummer onbekend) heb ik dus nu ook een qr online marketing zogenaamde opdrachtbevesting ontvangen. uiteraard en zeer zeker na het lezen van reacties van ondernemers wordt hier geen cent betaald. zo te zien is het dus nep om geld af te troggelen van kleine ondernemers. ik vroeg de man of hij mij een bevestiging kon sturen of een transcript van het zogenaamde gesprek eind 2012. transcript had hij dus niet. belazerij dus. kan aan deze ongure praktijken wat gedaan worden?

Paula, 03-04-2013 14:06 #189
Hallo allemaal, ook ik heb vorige week dat telefoontje gehad over verlening, ik zij dat ik noot ergens een akkoord voor heb gegeven.Kreeg ik per post een brief heb terug gemaild met een groot kruis door de hele brief en niet getekend! Nu belde hij vanmiddag weer Dhr sander janssen en ik heb gezegd dat ik het niet ga betalen en dat ik nooit akkoord heb gegeven. Wat moet ik hier verder mee?

Paula

Wesley, 03-04-2013 10:11 #188
Wij zijn dus ook gebeld met de vraag dat ze de verlening terug kunne brengen naar 1 jaar maar dan moeten je wel even getekend terug sturen maar ook wij hebben nooit wat afgesloten bij hun. maar meneer sander jansen die mijn dus op belt het verhaal voor gelegen wat er op internet staat over hun en dan zegt hij ja dat is maar een persoon die onder verschillende namen aan het posten lijkt mijn sterkt. hij wil een handtekening van ons maar als je vraagt wat de kosten zijn blijven ze heel onduidelijk.

Wesley

Petra, 28-03-2013 19:23 #187
FJ Mostert Ik heb die telefoontjes dus ook gehad en wilde ook geen verlenging, maar ik heb me daar ook nooit aangemeld en nu heb ik vandaag een factuur op de mat gekregen van echt een achtelijk hoog bedrag. wat moet ik hier mee, want tja dat ga ik dus niet betalen ben nooit met ze in zee gegaan.

Depasa (infoteur), 28-03-2013 11:43 #186
Hey Petra,

Ja goed vraag wat ermee te doen, in ieder geval wel een melding doen. Ik erger me dood aan hun domme spelletjes, nee wat blijkt. Het ligt natuurlijk allemaal aan de klanten zeker? Zo word het nu gepresenteerd! Bah bah de medewerkster is heel duidelijk in haar verhaal! Ja natuurlijk is ze duidelijk alleen niet met eerlijke woorden!

Groetjes Sally

Fj Mostert, 27-03-2013 15:41 #185
Ja hoor, beste Glenn van QR Online Marketing. Onze organisatie opbellen met de melding dat we al op jullie site staan (=leugen), en dat jullie hadden begrepen dat we geen automatische verlenging willen (=leugen, bij een niet-bestaande vermelding valt er namelijk niks al of niet te verlengen.)
Maar we moeten natuurlijk nog wél bevestigen dat we 'geen automatische verlenging' willen. Geen enkel woord over kosten in het 'acquisitiegesprek'. Komt een formulier met een aankruisvakje 'geen automatische verlenging, hierna uit het bestand verwijderen'.
Maar in de heel kleine lettertjes geef je geen opdracht voor niet-verlenging, maar juist een nieuwe opdracht voor 12 maanden lang een vermelding voor 79 euro per maand op een site die nog geen stuiver waard is. Totaal 948 euro, maar een totaalbedrag staat nergens.

Nee, je speldt je prospects eerst iets op de mouw en dan stuur je ze een vaag document waar heel andere dingen in staan dan je door de telefoon gezegd hebt. En zo gaat zakelijk Nederland met elkaar om? Dat je klanten constant op hun tenen moeten lopen om niet in jouw sluwe val te trappen? Ga toch hoepelen.

Mag ik alle gedupeerden adviseren om melding te doen en/of advies in te winnen bij het steunpunt acquisitiefraude, fraudemeldpunt.nl

J. Visser, 27-03-2013 09:05 #184
Wij hebben een telefoontje gekregen van Online Marketing Service, de mevrouw vertelde dat zij van de bedrijvengids was en dat als wij niet wilde verlengen wij het formulier wat zij zou toesturen moesten ondertekenen en retourneren. Vanmorgen op kantoor mail bekeken en voila, een overeenkomst voor 2 jaar ad € 99,-- /maand! telefoonnummer staat inderdaad al op wat fraudesites vermeld en is natuurlijk niet bereikbaar. Wij hebben dit bedrijf ook niet in ons bestand. Niet tekenen dus! en retourneren!

H. de Jong, 26-03-2013 15:42 #183
Beste Glenn of bert of bas of wie dan ook.

Tuurlijk reageren jullie pas na die desbetreffende 8 dagen want dan kunnen de mensen niet meer annuleren na ontvangst van 'n belachelijke regeling en dan nog wat na mn gesprek van vanmiddag bel je mijn man op die weer helemaal uit zn stekker gaat en dan verkondigen tegen hem dat we niet alles moeten geloven wat er op internet staat en vraag je mijn nummer omdat IK terug gebeld wil worden en ddat geeft ie je nog ook maar IK word niet meer gebeld omdat u mij ergens mee wilde verblijden? ik ga met deze handel en al deze onderstaande berichten naar de politie als ik nu geen bericht krijg dat we geschrapt worden uit jullie administratie!

Petra, 26-03-2013 14:51 #182
Graag zou ik van heer Bos willen horen hoe zijn zaak tegen QR Online marketing bedrijven- registratie is afgelopen; heb precies hetzelfde verhaal, en met nog iemand anders. hoe ver gaan deze lui? ik heb aangifte gedaan.
Hoe kunnen al deze melders over dit bedrijf nu de krachten graag bundelen?

Glenn Harms, 26-03-2013 14:42 #181
Uit de ruim 17 posts uit de tot dit moment 180 posts, hier op deze blog geplaatst, met betrekking tot QR-Online Marketing – www.bedrijfs-registratie.nl (9,44%), heb ik kunnen constateren dat men de schuld van eigen falen en alertheid tracht te plaatsen op de schouders van bedrijven die anno 21e eeuw opereren. Net als alle moderne bedrijven van deze tijd worden ook onze diensten telefonisch aangeboden.

Wij verwachten natuurlijk dat een ieder die door één van onze verkoopmedewerkers benadert wordt voor gebruik van onze diensten, onafhankelijk van het gevoerde telefoongesprek goed het toegestuurde aanbiedingsbrief (A4) goed leest en pas na akkoord bevinding dit ondertekend en terugstuurt.

U bent ondernemer en dient hierdoor uzelf als ondernemer te gedragen.

Even ter verduidelijking, leg ik graag uit hoe de spelregels zijn bij telefonische acquisitie.

• Verkoopmedewerker is duidelijk in zijn/haar verhaal naar u inzake de inhoud en het doel van zijn/haar gesprek (gebruik van onze diensten).
• Verkoopmedewerker geeft u aan dat er bij acceptatie van de toe te zenden aanbiedingsbrief kan worden gekozen voor het plaatsen van deze opdracht tussen geen automatische verlenging na 31 december 2013, en verlengen tot 31 december 2014. (of ander geldende tijdstip)
• Aan u wordt duidelijk gemaakt dat het handig is om te kiezen voor de eerste optie (niet verlengen) en uw gegevens na de looptijd hiervan uit ons bestand te verwijderen.
• Verkoopmedewerker stuurt u een zeer duidelijk document toe, waarin alles duidelijk beschreven staat, inclusief de mogelijkheid der annulering binnen 8 (acht) dagen na ondertekenen van het document.
• Bij het ondertekenen van het document wordt door u aangegeven, conform vermeld op deze aanbiedingsbrief (per fax/post/email toegestuurd document), dat de persoon in kwestie bevoegd is vanuit zijn/haar functie om deze rechtsgeldige overeenkomst aan te gaan.
• Ook wordt hiermee aangegeven dat u op de hoogte bent van onze Algemene handels- en leveringsvoorwaarden voor het gebruiken van onze diensten.
• U kunt alsnog binnen 8 dagen van uw recht tot annuleren gebruik maken, indien u achteraf gezien toch vind dat u dit document niet had moeten ondertekenen. Wij gaan ervan uit dat u ook na de “drukke” werkzaamheden ook even de tijd neemt om uw nieuwe gesloten overeenkomsten opnieuw onder de loep te nemen.
• Wij (Financiële Administratie / Debiteuren Beheer) wachten keurig 8 (acht) dagen voordat wij het door u naar ons toegestuurde document als rechstgeldig beschouwen. Dit conform regelgeving met betrekking tot verkoop op afstand.
• Op het moment dat deze opdracht rechtsgeldig presenteren wij onze factuur ter financiële afwikkeling van de opdracht.

Hoogachtend,
QR Online Marketing

H. de Jong, 26-03-2013 13:25 #180
Zie de naam Bert van Os voorbijschuiven maar vlak de naam Bas Reinders ook niet uit.
Ook de eikel werkt voor QR online marketing/ bedrijfsregistratie.nl
Heb al eerder melding hier gedaan dat wij ook zo sukkelig zijn geweest om dat vakje geen verlenging aan te kruisen en hebben daar na rekening nr 1 al contact over opgenomen en na aanmaning nr 3 net weer gebeld en deze half buitenlands klinkende meneer wist nergens vanaf maar kon dhr reinders wel en die verklaarde na onze eerste telefoontje dat hij het toch wel heel duidelijk had uitgelegd. jaja heel duidelijk ja dat als je geen verlenging aankruist dat je dan overal vanaf bent en hun niet meer hoort. maar je tekent gewoon 'n contract voor 12 maanden op 'n peppie en kokkie site wat kapitalen kost! het word weer uitgezocht zegt die en ik word door hem of dhr bas reinders terug gebeld. GELOOF JE HET ZELF! ga lekker 'n baan zoeken waar je eerlijk voor je geld werkt net als wij dus!

Pos, 26-03-2013 13:05 #179
Ook wij kregen vandaag van Centrale bedrijven Register binnen. Of wij ook even 296.45 wilden overmaken. Vertrouwden het niet dus meteen gezocht op internet. En daar komen er heel veel tegen met het zelfde verhaal! TRAP ER NIET IN!OPLICHTERS!

K. van Arnhem, 25-03-2013 16:00 #178
Een waslijst aan slechte ervaringen met het bedrijf QR Online Marketing en ook wij zijn de dupe hiervan. QR Online Marketing (www.bedrijfs-registratie.nl) en Online Marketing Service (www.bedrijfsvermeldingen.nl) schijnen elkaar niet te kennen terwijl ze wel de zelfde ''huisstijl'' hebben en ook de layout van de overeenkomsten zijn identiek. Zowel telefonisch als via e-mail hebben wij nadrukkelijk aangegeven dat wij NIET het contract willen verlengen. Uiteindelijk hebben wij een document getekend geretourneerd en waren wij ervan uit gegaan dat er geen binding meer is met 1 van deze bedrijven. Vandaag kregen wij een factuur binnen van QR Online Marketing met een bedrag van bijna 3000,00 Euro! Ik neem aan dat iedereen hiervan een melding heeft gemaakt en ook wij zijn voornemens om dat te doen maar tot op heden hebben zij ( Fraude Meldpunt) nog geen actie ondernomen? Kan iemand advies geven over de bovenstaande kwestie? Wij zijn absoluut niet gecharmeerd van de werkwijze van QR Online Marketing en we gaan zeker NIET die 3000,00 Euro betalen. Help!

Gr. K van Arnhem - Klein-Drukwerk

Cuco, 21-03-2013 09:35 #177
Hahaha, ik heb ook net Bert van Os aan de lijn gehad over ''onze registratie". Een van mijn collega's had eind 2011 een contract ondertekend, en zij zijn zo coulant om dit contract op ons verzoek met een jaar in te korten, we hoeven daar alleen maar voor te tekenen dat het contract niet tot dec 2014 loopt, maar slechts tot december 2013 en dat hebben wij foei-o-foei nog steeds niet gedaan! Hahaha, ik ben hier de enige medewerker, ik heb zeker niet getekend hiervoor en met mij is ook nooit gesproken over inkorten van ons contract! Maar Bert van Os komt wel op daverende incassobureau-achtige toonhoogte binnenzeilen. Je zou haast sorry zeggen en snel tekenen… hihi.

Jo, 19-03-2013 10:55 #176
Zelfde hier, ene Bert van Os (QR Online Marketing) belde een medewerker van ons of hij wat op mocht sturen, ja vooruit stuur maar dan kijken we wel even. Tref ik net hier die retour fax/mail aan, was al bijna verzonden, is het gewoon een verkapt contact voor 1 jaar op weer een waardeloze website! Alleen het erge is dat op dit retour formulier en in de mail al staat dat telefonisch is afgesproken dat het bevestigd is dat we met ze in zee willen gaan. No way!
Heb een duidelijke mail (zonder vloeken nog) terug gestuurd dat we geen interesse hebben en dat er niets is afgesproken. Formulier gaat in het mapje met andere Spooknota's als waarschuwing. 2 weken gelden ook al een hele onprofessionele spookfactuur gehad van de "Stadsplattegrond". Zijn dit nou jochies van 12 jaar? Wat een bloedzuigers zeg! We kunnen nog maar net ons hoofd boven water houden in deze crisis, komen dit soort figuren je tijd verspillen! Opsluiten en sleutel weggooien! Reactie infoteur, 19-03-2013
Aan Jo en alle andere mensen die hebben gereageerd op mijn artikel: nooit betalen en direct in de prullenbak gooien de spookfacturen. Aanmelden van de spookfactuur bij het meldpunt aquisitiefraude is ook verstandig. Zij hebben uiteindelijk de middelen om er iets aan te doen.

Petra, 18-03-2013 14:28 #175
Ha Sally, vandaag ook witheet geworden op QR online marketing! Precies hetzelfde.na telefoongesprek zou me een formulier gestuurd worden, zodat ik overal vanaf was; invullen het linker vakje; Geen automatische verleng hierna uit bestand verwijderen. witheet als ik al was dit gelijk opgestuurd; krijg ik week later rekening van €800 ; ja u moet betalen!? daarboven stond in kleine letters eindigt feb 2014!
terwijl de verkoopster me een formulier zou sturen om er gelijk van af te zijn! wat een verlakkerij>> Wat hiermee te doen>?

St Jb D., 15-03-2013 19:50 #174
Ook een NEP factuur ontvangen. Lijkt echt, maar is het niet. Trap er niet in. CBR staat voor Centraal Bureau Rijvaardigheid en NIET voor Centrale Bedrijven Register.

Jp Huinen, 15-03-2013 15:02 #173
Centrale bedrijven register stuurde ons een nota, alles met een geraffineerde tekst. Wij zijn er niet ingetrapt. Wel hebben wij de KvK gebeld.

296.45 euro

Harry van Wijlick, 15-03-2013 12:24 #172
Vandaag rekening gekregen van Centrale Bedrijven Register.
Driekoningendwarsstraat 10, 6828 EH Arnhem
Pure oplichting.
Wie doet er iets aan?

Henk de Boer, 15-03-2013 10:48 #171
Vandaag gebeld door QR Online Marketing, door Bert van Os. Pure oplichterij. Of we een melding op de waardeloze website www.bedrijfs-registratie.nl wilden verlengen. Want we hadden het formulier nog niet terug gestuurd. Zeer agressieve verkoopmethoden van deze pure oplichters. Dit zijn de contactgegevens van het bedrijf:

QR Online Marketing
KvK-nummer: 56122349
BTWnummer: NL167266731802
Telefoonnummer: +31(50) 808 02 99
Faxnummer: +31(50) 820 00 94
Adres: Postbus 5261 9700 GG Groningen
E-mail: info@bedrijfs-registratie.nl

Als je dit ook overkomen is doe dan een melding op http://www.fraudemeldpunt.nl/ om deze oplichters te stoppen!

H. de Jong, 14-03-2013 14:52 #170
Ook wij zijn telefonisch lastig gevallen door QR Online Marketing en na talloze telefoontjes zou ons 'n brief gemaild worden om overal vanaf te zien. Keuze uit geen verlenging of verlenging tm 2015. Helaas geen verlenging aangekruist en getekend. Nu dus 'n rekening van 856.68. Simpel logo beetje kokkie en peppie rekening, gisteren mega uit mn stekker gegaan en zou terug gebeld worden vandaag maar niks gehoord en die rekening kunnen ze steken op 'n plekje waar het heel donker is!

Boomsma & Koizumi, 14-03-2013 13:34 #169
Vandaag dezelfde brief gekregen als #161 en #168. Gelukkig niets getekend! Ik denk er over na om ze zelf een factuur te sturen voor het verspillen van mijn tijd en energie.

Andre, 14-03-2013 11:27 #168
Bedankt voor alle waarschuwingen!
Idd ook zo'n telefoon en mail gehad van "QR online Marketing" net als post #161.
Was ik toch bijna ingetrapt…

Marjo Kuijpers, 13-03-2013 20:01 #167
Vandaag 2 facturen van MKB registratie service gekregen. Beiden voor het bedrag van 296,45 euro. Beiden zijn in de vuilnisbak geland. Is wel steeds schrikken! Moet steeds alert blijven.

Sylvia, 12-03-2013 21:53 #166
Vandaag weer een spooknota ontvangen van MKB. Je blijft goed opletten!

Janet, 12-03-2013 18:00 #165
D.T. Media & More (provinciegids) stuurt ook valse facturen!

Depasa (infoteur), 12-03-2013 15:04 #164
Wij hebben binnen een week van QR online marketing een aanmaning gekregen. Nu met aanmaningskosten van 118,80€ die zijn helemaal gek! Dit mag wettelijke toch sowieso niet?

Een ding is duidelijk, wij betalen die onzin dus echt niet. Zou iemand naar ons willen mailen met hetzelfde probleem,

Alvast bedankt

Pv, 11-03-2013 14:45 #163
Vandaag ook benaderd QR Online Marketing, inclusief dreigementen van deurwaarders en rechtbanken. Mensen trap er niet in! Wij hebben nooit eerder contact gehad met deze oplichters.

Triadd Buro Voor Bouwkunst, 08-03-2013 08:02 #162
Ook wij ontvingen weer een rekening van het 'Centrale Bedrijven Register'. Voor de "Editie 2013". Lijkt wel onkruid, komt steeds maar terug. Dus… niet betalen en regelrecht in de papierversnipperaar.

S. Vdven, 07-03-2013 12:45 #161
Aan J de greef.

Ook wie zijn vaak benaderd door QR online Marketing. De telefoniste zei dat wij eerst gratis op hun site stonden. En die registratie nu betaald zou zijn, als wij er geen gebruik van wouden maken moesten wij dat zogenaamde faxje ondertekenen en terug sturen. Nou zo gezegd zo gedaan, wij kregen een factuur van bijna 1500-, toegestuurd. Wij gebeld, ik zou terug gebeld worden. Derde keer terug gebeld, en hun zeggen nu gewoon jullie hebben ondertekend voor 12 maanden. Nou lekker duidelijk dat contract! Er staan 2 vakjes om aan te kruisen: geen verleningen en hierbij verlenging t/m 2015 maar wat je ook ondertekend, dit is een abbonement. Terwijl die piep aan de telefoon zei dat wij dat moesten opsturen om er geen gebruik van te maken. Ik lang en breed liggen bellen, wouden ze ons uiteindelijk 15% korting geven, die 15 ging naar 30% en uitiendelijk dacht hij ons blij te maken met 50%. Ik ben hiermee niet akkoord gegaan, het enige wat wij doen is niets betalen. En als dat hard op hard moet dan gaat het maar zo, stelletje oplichters ( owja er werd mij ook verteld dat wij best naar de rechtbank konden gaan maar toen hebben ze ook steeds gewonnen) ja zeker god bezig, wil dus al zeggen dat er geen fuck van klopt!

Zou iemand die dit probleem ook heeft gehad contact willen opnemen. Samen sta je toch sterker.

Groet Sally

Sp, 27-02-2013 11:43 #160
Ook wij ontvingen een factuur van de telefoongids Nederland van € 393.25. Wij hebben via een aangetekende brief om opheldering gevraagd. De aangetekende brief is afgeleverd bij de Bedrijvensite in Barendrecht. Nog geen reactie ontvangen op de brief. Wel een herinnering. Dus ze zijn hardnekkige stokers.

J. de Greef, 21-02-2013 10:24 #159
Ik krijg in twee weken 7 telefoontjes over registratie bij QR Online marketing Groningen,
over vermelding in hun bedrijvengids, dat ik moet adverteren ivm met zogenaamde mondelinge toezeggingen, ze sturen mij een fax om t dan zogenaamd op te zeggen, maar het is inderdaad een verkapt contract, met elke maand een termijn van € 99, --, de telefonist
zei dat ze toch de rekening zullen sturen, nou, laat maar komen dan.
OPLICHTERS!

J. Dorr, 21-02-2013 09:22 #158
Spookfactuur ontvangen € 291, 65 voor niet geleverde vaag omschreven diensten.
Justitieel aanpakken lijkt me. Centrale Bedrijven Register

Jan Verlegh, 21-02-2013 08:52 #157
Op 20-2-2013 per post spookfactuur ontvangen van Centrale Bedrijven register (geen email en geen telefoonnummer vermeld op factuur), ziet er professioneel uit.
Spookfactuur verscheurd.

Toin Lips, 20-02-2013 15:06 #156
Zojuist per post een spookfactuur ontvangen van:
Centrale Bedrijven Register
oogt inderdaad zeer professioneel
mijn oplossing direct kapot scheuren en bij het oud papier.

Gert W., 20-02-2013 00:02 #155
Goedendag

Ik werd vandaag telefonisch benaderd door een gebrekkig nederlands sprekende dame van het bedrijf QR online marketing. Ze vertelde me dat ik op een website vermeld stond waar ik enkele jaren geleden opdracht voor geven had. www.bedrijfs-registratie.nl

Ik zou onlangs gebeld hebben om het contract in te korten?!?, uit coulance kon dat nu zei ze, maar ik moest dan wel met razende gezwinde spoed een formulier invullen en uitprinten, scannen en retourneren. De dame zou me per ommegaande de stukken mailen, .Heb haar verteld dat ik op voorhand nooit aan die onzin mee deed. Het formulier wat ik gemaild kreeg was geen opzeggingsformulier maar een verkapt contract waarin ik twee keuzes had:
Ik mag een jaar adverteren op hun site a 199 euro/mnd, Optie 2 was minstens net zo aantrekkelijk namelijk tot en met 2015 199 euro/mnd dokken. Heb er nog een mail aan gewaagd, waarin ik duidelijk heb gemaakt niet vermeld te willen staan!

Wat schetst mijn verbazing, weer telefoon, zelfde stem in gebrekkig nederlands (haha) of ik het niet begrepen had (nog meer haahaa). Heb ietsje minder vriendelijk trachten uit te leggen dat mijn snapvermogen prima is en dat ik al erelid van de belastingdienst ben, dus dat ik al genoeg betaal. Nadat ik gevraagd had naar enige vorm van een contact wat ik ondertekend zou moeten hebben, vertelde ze me dat het waarschijnlijk een ingesproken bandje betrof.
Het zou drie weken duren voordat het bandje boven water zou zijn.

Tegen die tijd zal mijn mechelse herder wel honger hebben als ik hem nu op rantsoen zet, dus laat maar komen.

Vind het ronduit schandalig dat je in dit land zo makkelijk weg kan komen door andere (vaak hardwerkende) mensen op te lichten. Het is gewoon diefstal! hoe mooi het ook verpakt is.

De Wandelende Coach, 18-02-2013 13:30 #154
Wij ontvingen aan nepfactuur van ODC Online Data Center - Zeeburgerdijk 7 te Amsterdam á € 321, 86 voor zogenaamde SEO verbetering.

Daarvoor nooit opdracht gegeven. Bedrijf is bij ons ook volstrekt onbekend.

Hun gegevens:
ODC
Zeeburgerdijk 7 IV
1093 SJ Amsterdam
Tel 084 003 98 63
Fax 084 003 64 19
kvk 56457928

DIT IS VALS - NIET BETALEN DUS!

Stf, 18-02-2013 11:15 #153
Wij ontvingen een factuur van Telefoongids Nederland van 484, - voor vermelding op www.detelefoongidsnederland.nl. Rekeningnummer 50.83.234 van De Bedrijvensite in Barendrecht. De site bestaat (niet te verwarren met www.detelefoongids.nl!), maar ziet er erg knullig uit en ons bedrijf staat er ook niet op. Ik ben Telefoongids Nederland al diverse malen tegengekomen op fraudesites, maar niet dat ze een rechtstreekse factuur sturen.
Kunnen we nu het beste deze factuur negeren of moeten we hem aangetekend bestrijden?

Sjoerd de Wilde, 14-02-2013 21:02 #152
Vandaag factuur van ODR ( Online Data Register) ontvangen met een aardig bedrag voor zaken op Google gedaan?! Nooit iets met hen gedaan of iets getekend! Adres van ODR, Hornweg 6, 1045 AR tel 087-7848887 k.v.K 56536941. Natuurlijk betalen wij niets!

Ben, 13-02-2013 12:05 #151
Vandaag spookfactuur ontvangen! Maakt mij boos dat er van deze mensen zijn die andere mensen pogen op te lichten. De overheid moet dit strafbaar maken door "poging" van dit soort delicten strafbaar te stellen.

Paul Rijnbeek, 12-02-2013 13:36 #150
Volgens mij hoort ook het volgende bedrijf op uw lijst t.w.

Nederlands Bedrijven Register KVK 37147699 Postbus 37666BH Amsterdam.
er staan wel bedrijven op hun internet lijst maar dat zijn volgens mij allemaal bedrijven die zonder op te letten een jaar bijdrage van 296, 45 hebben betaald.
Ik heb de KVK gebeld en die zeggen verscheur de nota maar - maar ze ondernemen als KVK geen actie tegen dit bedrijf die op het randje opereert. P.M.M. Rijnbeek

Martin, 11-02-2013 11:25 #149
Ook een factuur van ODC ontvangen, blijkt hier te gaan om een dame die naast het versturen van spookfacturen in de prostitutie zit. Volgens de kvk

Gini, 09-02-2013 14:18 #148
En zo'n zelfde nota over SEO-verbetering ad € 321, 86 komt bij mij binnen van ODC (Online Data Center) in Amsterdam, Zeeburgerdijk 7 IV. met een 084- telefoonnummer en fax.
Jaja…

Casper, 05-02-2013 16:26 #147
Online data registratie ( ODR ) uit Amsterdam stuurt spookfacturen. Niets klopt. Geen opdracht gegeven, KvK ongeldig, tel. onbereikbaar. Gevestigd in een verzamelpand in de haven van Amsterdam (?) Trap er niet in, niet betalen.

Frits ter Laak, 05-02-2013 15:25 #146
Vandaag ook een factuur ontvangen van Online Data Register.
BTW nummer ongeldig!
Telefoonnummer klopt niet!

Gemakkelijk geld incasseren over de rug van hardwerkende ondernemers. Vies volk

Sander van Ketel, 05-02-2013 14:22 #145
Mijn vriendin kreeg vandaag ook spookfactuur van Online Data Register. Stelletje boeven!

H. Huijser, 05-02-2013 13:35 #144
Vandaag een nota ontvangen van ODR Online Data Register Amsterdam groot 321, 86. Ik heb hier geheel geen weet van. Dus Spooknota. Kan ik aangifte doen?

Opletter, 05-02-2013 13:31 #143
Spookfactuur:

Online Data Register (ODR)
Hornweg 6
1045 AR AMSTERDAM

R. T. Z., 05-02-2013 11:44 #142
Vanmorgen kwam op ons bedrijf een factuur binnen van Online Data Register uit Amsterdam. Voor een gratis Quickscan en éénmalige zoekmachine optimalisatie. Dit is bij ons geheel onbekend en gaat dus ook niet betaald worden. Factuurbedrag is €321,86.

Herman Sommers, 02-02-2013 22:58 #141
Factuur van Centrale Bedrijven Register dd 22-01-13 ontvangen voor de 2013 editie (wat dit voor een editie is is mij niet duidelijk) of ik maar binnen 14 dagen € 235, 00 plus 19% BTW (moet dit geen 21% zijn) € 44.65 totaal € 279.65 wil betalen.

Dus maar NIET betalen! Ik hoop dat de overheid hier toch eens naar kijkt.

Rik van Trigt, 01-02-2013 20:08 #140
Wat wel weer enorm lollig is: we krijgen een nota van het CBR op 31-01- '13 met 19% btw. dus da's mooi 2% korting op de btw. als dat geen fantastische deal is dan weet k het niet meer.
Jammer dat hier niet gewoon juridisch iets aan gedaan kan worden?

doei doei en let op hoor. Reactie infoteur, 02-02-2013
Ha ha ha, dat is inderdaad enorm.lollig.

A. V. D. Vegt, 01-02-2013 00:42 #139
Vandaag heb ik net zoals de Hr. J. de Jager een spooknota ontvangen van het Nerderlandse Bedrijven Register kosten: 296.45 voor een totaal bij mij onbekende overeenkomst. Mocht er een overeenkomst zijn, dan mogen ze mij een kopie opsturen met mijn Handtekening erop. Het is mij totaal onbekend… Dus ook wij trappen hier NIET IN!

Koen J. de Jager, 31-01-2013 15:33 #138
Vandaag een spooknota van het Nederlandse Bedrijven Register ad. € 296,45 voor niet gevraagde en niet geleverde diensten. Daar trappen wij dus niet in.

Nath, 29-01-2013 13:14 #137
Ik heb er zojuist een gehad van IRD rotterdam

M. L. K., 23-01-2013 10:43 #136
Monique Oudendijk: ik heb hier hetzelfde verhaal op mijn bureau liggen! En weet ook niet goed wat ik ermee aan moet. Ook mijn gevoel zegt dat er iets niet klopt! Op brieven/email waarin ik mijn bezwaar maak wordt niet gereageerd.
Wordt vast vervolgd… :(

Cesar, 21-01-2013 22:01 #135
Beste mensen cq benaderden mbt deze 'SPOOKHANDEL' het sturen van een tegenfaktuur ovvv administratiekosten of " invoice" met minimale betalingstermijn moet deze lui toch ook aan het denken zetten? dat ze fout bezig zijn! en waar is onze OB- dienst ter controle? aan afdracht verplichting? is het echt zo makkelijk om fout geld te verdienen?

Monique Oudendijk, 14-01-2013 10:59 #134
Ik heb een rekening gekregen na een zeer agressieve verkoop, van BERDRIJFS-REGISTRATIE (QR Online Marketing) ze vertelde mij dat ik een abonnement op mn hosting had en of ze die voor het volgende jaar moesten verlengen, ik wilde dat niet maar dat kon niet! het goedkoopste was om €99 te nemen en volgend jaar te beëindigen. Het is geen excuus maar ik heb een kapsalon en het was op 13 dec.toen ze belden erg druk vanwege de feestdagen. Ik heb iets uitgeprint en de kleine lettertjes niet gelezen, handtekening gezet en nu komt het, de €99 was per maand en ik moet binnen 2 weken betalen, inmiddels heb ik de 2de aanmaning binnen! Binnen een maand! Ik heb argwaan over deze rekening, simpel papier, simpel logo dus ik de kvk bellen, blijken ze dus wel ingeschreven te staan sinds oktober 2012, mijn gevoel zegt dat dit niet klopt, wie heeft deze ervaring ook?

Richard, 10-01-2013 18:30 #133
Zijn de politie in dit land zonder ruggengraat? Dit is fraude op basis van misleiding en zou gedacht hebben dat de politie moeten worden betrokken. Hoe lang zal deze frauduleuze mensen worden toegestaan ​​om door te gaan met deze misleiding. Ze moeten ermee weg duizenden!
We hebben talloze brieven als deze en gezien alle adressen gevestigd in Arnhem en de bankrekening nummers die de banken hebben details over moet verschillen. En ongelooflijk, ze zijn in staat om de KVK nog gek,! Waarom zijn ze niet verwijderd uit dit register? Lijkt zo makkelijk om weg te hier te komen met fraude!

Cesar, 10-01-2013 15:52 #132
Ook een binnen CBR maar nu komt het;
op de afd finance ingeboekt, gerubriceerd, crediteurnr aangemaakt,
vervolgens naar afd bedrijfsbro ter fiatering, (zoeken en onderling overleggen uiteraard)
belletje gaat rinkelen echter zijn ongeveer zo'n halve dag verder dus tegenfaktuur sturen voor gemaakte (=daadwerkelijke) kosten? lijkt mij wel mee eens?

Lichting98, 10-01-2013 13:57 #131
Bedankt voor de waarschuwing! Net 'n factuur ontvangen van Centrale Bedrijven Registe uit Arnhem. Die gaan we mooi NIET betalen.

Henk, 10-01-2013 13:15 #130
Bedankt allemaal voor de waarschuwingen! Net twee facturen ontvangen van Centrale Bedrijven Register: kom er dus hier achter dat het om een spooknota gaat!
Ze gebruiken een vervallen KVK nummer en specificeren 19% BTW… dus ik had al mijn vermoedens…

S., 07-01-2013 13:18 #129
Net een factuur ontvangen van Centrale Bedrijven Register: kom er dus hier achter dat het om een spooknota gaat! Zijn ze helemaal, bijna ingetrapt. dus mensen let echt goed op!

Re-Style, 07-01-2013 13:02 #128
Weer een spooknota binnen. Nu van Nederlandse bedrijven register.

Yda Sinay, 07-01-2013 10:54 #127
Centrale bedrijven Register is er ook zo een, wij hebben een nepfactuur ontvangen, dus let op.

Jg, 27-12-2012 16:57 #126
Ook wij hebben een herinnering ontvangen van AZ-Websolutions, terwijl we niet eens een faktuur hebben ontvangen. Ik mis alleen in alle informatie over spookfakturen hoe je moet reageren naar het spookbedrijf toe. Niet reageren of juist wel? Moet je een kopie opvragen van een getekende overeenkomst (die er natuurlijk niet is)? Of moet de herinnering gewoon in de prullenbak? Hoe sta je het sterkst?

Kim, 21-12-2012 10:33 #125
Hier nog iemand die een factuur heeft gekregen van De Bedrijvensite, Telefoongids Nederland en daarna Dilectus Incasso, allebei uit Groningen. Zojuist gebeld met Dilectus Incasso en kreeg een behoorlijk asociale vent aan de lijn. Hij schreeuwde dat we het moesten betalen en dat hij anders beslag ging leggen. Lekker geloofwaardig zo'n man, haha! Zojuist de politie gesproken om aangifte te doen, ze zijn bekend met dit soort zaken. Zijn er meer mensen die met dit bedrijf problemen hebben?

Lit, 19-12-2012 02:58 #124
Ook eentje, Nederlandse bedrijfs register, blijkt een incasso bedrijf te zijn die onder het mom van een faktuur een offerte stuurt voor 296 euro per jaar.

Impact, 17-12-2012 10:57 #123
Spookfactuur van:

MCN Marketing Communicatie Nederland
Hoofdstraat 143
7811 EL Emmen
084-0038105

Tweewielerhoek Reinier, 17-12-2012 08:24 #122
Spookfactuur van MCN zoekmachine optimalisatie

Rob Hoeksma, 10-12-2012 15:58 #121
Ik heb hier ook een bedrijf die spook herinneringen verstuurd ; EUPHONY NEDERLAND BV / Nieuwegein

Frans, 10-12-2012 11:16 #120
MCN even KVK nagetrokken. Dit zegt genoeg:

Andonov, Doncho Kostov
Geboortedatum en -plaats
08-04-1983, Varna, Bulgarije
Adres
Hoofdstraat 143, 7811EL Emmen
Datum in functie
20-09-2012 (datum registratie: 19-09-2012)

Frans, 10-12-2012 11:11 #119
Vorige week fake factuur ontvangen van Marketing Communicatie Nederland uit Emmen. Bedrijf staat ingeschreven bij de KvK 56066899 in Emmen op de Hoofdstraat 143. Gewoon oplichting omschrijving Zoekmachine optimalisatie Locale Marketing via Internet Conversie-opitmalisatie en Contentanalyse Google Adwords. De factuur is gericht aan een slapende BV zonder personeel.

Ellen, 10-12-2012 10:24 #118
Vandaag nota ontvangen van MCN uit Emmen met omschrijving "zoekmachine optimalisatie (SEO) lokale marketing via internet, conversie-optimalisatie, Contentanalyse. Google AdWords (SEA)"
telefoonnummer 084-0038105 en als je belt krijg je een verzoek de voicemail in te spreken, als je opzoekt op nummer krijg je de vermelding 0840038105 - who called me from 084-003-8105? Who called me from 0840038105. Report about 0840038105 and help to identify who and why is calling from this number 0840038105.
Vreemde situatie, wie heeft nog zo'n nota gekregen en vertrouwt het niet?

Bos, 09-12-2012 22:53 #117
Factuur ontvangen van bijna 3000 euro incl. Factuur nr. QRM-0197 voor een vermelding op hun website.
3000 werd na telefonisch overleg en coulance verminderd met 50 (vijftig) procent korting, dus nog bijna 1500 euro. Daar koop ik 3 I-pads voor!
Zij hadden getekende papieren van me, zei de telefonist ( BEDRIJFSREGISTRATIE.NL) Postbus 5261 (geen nader adres) 9700GG GRONINGEN. Of ik de factuur BINNEN VIJF DAGEN wil overmaken op ING. 7418679
t.a.v. QR Online Marketing. Mooi niet dus… de leverancier zou maandag terugbellen en ik zei dat ik mijn advocaat had ingeschakeld en toen begon hij toch te dreigen met incasso.
Hoe brutaal kun je zijn?
Factuur was gestuurd naar de Financiële administratie, terwijl ik een eenmansbedrijfje heb?

Sjef de Brouwer, 03-12-2012 08:30 #116
Factuur ontvangen van reprorecht, nog nooit eerder ontvangen.
is dit een spookfactuur?

Michael, 30-11-2012 16:10 #115
Ik ben vandaag 30-11-2012 ook telefonisch benaderd door bedrijfs registratie nederland.
precies hetzelfde verhaal als Adv Plantage Tiel.
heb ook geen brief ontvangen
toen ik vroeg om bewijs zeiden ze dat ik 2 jaar geleden een bandje in heb gesproken en die kon ik bij een extern buro opvragen voor 250 euro.

Bob, 30-11-2012 10:05 #114
Vandaag faktuur ontvangen (met dagtekening 20 november 2012) DATA Service uit Hoogezand, Werkzaamheden welke niet verricht zijn, omschrijving Eenmalige zoekmachine optimalisatie á 249, 00 excl. 21% BTW

Rolffs, 28-11-2012 11:46 #113
27-11-2012 factuur AZ-Websolutions ontvangen. Even binnen 8 dagen 477,95 betalen anders aanmaning. Moeten we nu echt iedere spookfactuur of facturen nog aangetekend versturen naar die stelletje oplichters!

T. Appels, 28-11-2012 05:34 #112
Maandelijks wordt er door nationale faktuurmij 2.95 afgeschreven van een nooit afgegeven machtiging.
Bedrijf heet SVAD Rulstraat 7 4901 LH Ooosterhout
Ik heb het bedrag steeds laten terugboeken via de bank

P., 27-11-2012 15:28 #111
Gisteren ook een factuur v Nederlandse bedrijven documentatie ontvangen! Direct bij het oud papier?

Lulof, 27-11-2012 10:43 #110
Heden factuur ontvangen voor (niet bestaande) Bedrijvengids 2012-2013. (Herinnering). Kijk ook op fraudemeldpunt.nl. Deze factuur daar inmiddels ook gemeld.

Adv Plantage Tiel, 27-11-2012 10:29 #109
Ook ik kreeg zojuist een telefoontje van Bedrijfsregistratie Nederland over de vermelding op hun website. Ik heb nooit zo'n vermelding aangevraagd. De meneer die ik sprak (die de hoorn erop had gelegd voordat ik kon vragen zijn naam te spellen) beweerde dat ik vorig jaar 21 november drie keer ja heb geantwoord op 1 jaar gratis vermelding en vervolgens 2 jaar betaald. Ik kan me dat niet voorstellen, want als centrum voor de kunsten hebben we daar totaal geen belang bij. Hij zou een brief hebben gestuurd om eraan te helpen herinneren om de overeenkomst op te zeggen dan wel te verlengen. Aangezien ik niet heb opgezegd (ik heb de brief niet gezien) zou ik moeten betalen. Ik heb gezegd dat ik geen interesse heb, hij zou het uitzoeken en verbrak de verbinding.

M. Schuring, 26-11-2012 15:14 #108
Heb net de 2de factuur binnen 1 week van Nederlandse Bedrijven Register ontvangen!

C. M., 23-11-2012 18:29 #107
Kreeg een telefoontje van Bedrijfs Registratie Nederland. Of ik hun brief had gekregen (nee dus). Het ging om 1 jaar gratis adverteren en daarna automatisch 2 jaar betalen; het gratis jaar was al voorbij. Ik heb aangegeven niets van hem te willen afnemen. Hij vroeg en passant hoe mijn naam ook alweer gespeld moest worden. Hij gaf geen antwoord op mijn vraag langs welke weg hij de vorige brief zou hebben gestuurd. Hij zou de brief nogmaals sturen en dan moest ik maar met mijn bedrijfsjurist overleggen.

Rene Spjker, 13-11-2012 13:04 #106
Heb zojuist een herinnering gekregen van Online telefoonboek 2012/2013 en het lijkt verdacht veel op een fake factuur. rechtsboven staat de vermelding AZ-websolutions, een bedrijf dat in ASSEN zou zitten. Het gaat om een vermelding in de onlinertelefoonboek a € 395 ex btw. Zijn er meer van deze spookfacturen gezien?

Rob, 10-11-2012 09:10 #105
Ik krijg er net ook 1 binnen. met een beetje nuchtere blik prik je er wel doorheen. maar er zijn er zat die dit gaan overmaken. hoop dat ze dit soort gasten snel pakken

H. de Haan, 10-11-2012 08:57 #104
Pas op pas op.
Voor de 2e keer dit jaar een spookfactuur van Nederlandse Bedrijven Documentatie.
In de kleine lettertjes staat vermeld: Indien U met deze aanbieding akkoord bent
gelieve het bedrag binnen 14 dagen over te schrijven.
Het lijkt een factuur maar is een aanbieding.

H., 05-11-2012 15:18 #103
NB: gegevens van fraudebedrijf
De Bedrijvensite
Telefoongidsnederland
Postbus 60157
9703 BD Groningen

Telefoniste:
Dhr Simon…
Mw Nikki Verstappen

H., 05-11-2012 15:14 #102
L.S.,
Wij hebben een nota gekregen van de telefoongidsnederland. We hebben de voorwaarden getekend, helaas… Dit omdat het heel erg leek op de telefoongids & goudengids. Omdat wij een druk bedrijf hebben, is deze nota in de haast getekend. Na meerdere telefoontjes en emailcontact, vertrouwden wij de zaak niet. We hebben het bedrijf bij het fraudemeldpunt aangegeven. Een korte/bondige verweerbrief naar het bedrijf gestuurd (met onder andere het punt dat degene die ondertekend heeft, niet teken bevoegd is). DEZE VERWEERBRIEF MOET JE NIET ONDERTEKENEN. En de brief aangetekend versturen. Nu maar afwachten.
NB: het was mij ook opgevallen dat dit bedrijf niet op de lijst met frauderende bedrijven staat
Met vriendelijke groet,
H

José, 01-11-2012 11:34 #101
Hier in de omgeving van Leopoldsburg en Maasmechelen zijn Bart Boers (afkomstig uit Lommel) en Jeanine Martens actief bezig dergelijke zaken. Beiden gebruiken het valse adres Sweversveld 47 Kinrooi : uit deze woning werden ze een jaar gelden uitgedreven.

J. Burggraaff, 30-10-2012 16:09 #100
Geachte L.S.,
Ontvangen van "Telefoongids Bedrijven Instellingen" spookfactuur (Herinnering) € 386.75 incl. btw. vanwege zogenaamde :"Registratie Telefoongids" hiervoor is nooit en te nimmer voor akkoord gegaan e/o getekend, weet hier Nota Bene niets van af!
Vr. groet,
IR - Visible/Energy
ing. J. Burggraaff

Joop, 30-10-2012 10:01 #99
Ook ik heb zojuist een factuur van Centrale Bedrijven Register uit Aenhem ontvangen.
€235 ex BTW Editie 2012 Tnv Nederlandse Stichting Registratie Diensten

Robert Smit, 29-10-2012 23:45 #98
Ook ik heb een incasso mail ontvangen van fico. Wat mij het meest verbaasde is dat ze mijn prive mail hebben gebruikt en niet mijn zakelijke. Hierdoor was het wel heel erg makkelijk voor mij om dit te herkennen als een spookfactuur.

Carolien, 29-10-2012 14:12 #97
Ook wij hebben een incasso mail ontvangen van fico iets uit Brazilië. Heb niets geopend en verwijderd.

Galerie Kik, 29-10-2012 13:40 #96
Spook/nepfactuur van Nederlandse bedrijvenregister d.d 25/10-12, 245 € ex btw
kvk 37147699
postbus 3 7666BH Amsterdam!

Ernst, 29-10-2012 12:47 #95
In Amsterdam een factuur ontvangen van data@service Hoogezand, KvK 54773784 (www.onlinedataservice.nl) voor 301, 29. Via Google direct hier terecht gekomen en "factuur" in de oud papierbak.

Jan, 26-10-2012 16:18 #94
26-10-2012 ik heb dezelfde brief ontvangen van fico incasso.
Gaat direct in de prullen bak. Gr jan

Colinda, 26-10-2012 10:10 #93
Ook ik ontving vandaag 2x een mail van info@fico.com. Ontvang vaker mail met dreigingen van incasso`s ed. Hoe kom ik er vanaf? Reactie infoteur, 26-10-2012
Negeren is het enige en beste advies.

Ewout, 26-10-2012 09:51 #92
Vandaag een mail ontvangen van info@fico.com locatie Fair Isaac Brazil Ltda. Zij zouden een incassobureau zijn welke een vordering van Satimul NV heeft overgenomen. Ik vertrouw dit niet. Heeft iemand ervaring?

Laurieke, 22-10-2012 16:36 #91
Net een factuur ontvangen van Construct Data met de vraag even meer dan €1000 te betalen. Iemand hier ook ervaring mee? Ze zijn gevestigd in Slovakije, en opereren volgens de wet daar, welke ik uiteraard niet ken. Iemand advies? Reactie infoteur, 23-10-2012
Advies: negeren en dus vooral niet betalen.

Tuindecoratie, 22-10-2012 12:34 #90
Nederlandse bedrijven register stuurt nota die lijkt op een factuur of ik even 296.45 wil betalen! Oplichters! Reactie infoteur, 23-10-2012
Gewoon negeren en vooral niet betalen.

Rene Spijker, 22-10-2012 12:12 #89
Beste,

Zojuist een factuur ontvangen van TELEFOONGIDS Bedrijven en Instellingen. Adres: Directe publicatie, Donker Curtiusstraat 8, 1051 JL Amsterdam. De opmaak, layout en lettertype komt wel heel erg overeen met de nepfactuur van Bedrijvengids die in jullie lijst staat vermeld. Klopt dit ook? Xijn jullie bekend met dit nepbedrijf? Reactie infoteur, 23-10-2012
Niet bekend, maar klinkt als spookfactuur. Negeren dus.

Leon, 19-10-2012 16:05 #88
Ook in Twente een factuur ontvangen van Data Service (301, 29), na het googelen van de bedrijfsnaam gelijk op deze website beland.

Leon, 19-10-2012 14:27 #87
Ook in brabant vandaag een factuur ontvangen van Data Service (301, 29)

Edwin Keeris, 18-10-2012 10:31 #86
Ook wij hebben vandaag een factuur ontvangen van Data Service, wellicht kan deze toegevoegd worden aan de lijst met frauderende bedrijven

Gislie, 17-10-2012 15:17 #85
Ik heb vandaag een factuur ontvangen van DATA SERVICE (€ 301.29). Nergens staat vermeld dat het om een aanbieding gaat, maar ik heb niets besteld, ik betaal dus ook niets. De website www.onlinedataservice.nl is niet te bereiken.

Gewoon Fitness Gouda, 22-09-2012 00:47 #84
Spookfactuur van open source ontvangen, volgens mij sturen ze alle nieuwe bedrijven een factuur, voor de rest totaal eens met vorige reactie van Thijs 20-09-2012 12:29
Ongelooflijk dat hier niets aan te doen is.
Ongelooflijk dat dit mogelijk is!
Angela

Thijs, 20-09-2012 12:29 #83
Zo te zien staat open-source op de lijst frauderende zaken en kunnen ze blijkbaar doorgaan met hun werk zonder dat er wat aangedaan wordt. Nu krijg je een nota incl klantennr en dat je binnen 14 dagen moet betalen en wat je moet betalen terwijl helemaal onderaan de nota met piepkleine letters staat vermeld dat dit een aanbieding is. Zijn er binnen Nederland geen regels dit dit verbieden zodat deze bedrijven eens aangepakt kunnen worden Reactie infoteur, 20-09-2012
Aangifte doen is een van de weinige dingen die kunnen helpen.

Gerard, 19-09-2012 13:31 #82
Ik heb inmiddels ook een factuur binnengekregen van Getty images. Moet ik daar wel op reageren of niet? 3 foto's die niets eens continu in beeld zijn en ik heb de website kant en klaar gekocht bij een bedrijf. Reactie infoteur, 19-09-2012
Getty Images stuurt geen spook facturen. Als ik u was, zou ik contact opnemen met het bedrijf waarvan u de website kant en klaar heeft gekocht.

Nobodyelse, 19-09-2012 01:08 #81
Vandaag spookfactuur (herinnering) ontvangen van: detelefoongidsnederland.nl
Bedrijvensite
Postbus 60157
9703 BD Groningen
K.v.k. 55191312

www.detelefoongidsnederland.nl is een “bedrijf” wat u eerst telefonisch benaderd, om uw vermelding op hun website te verlengen. Gaat u hiermede niet akkoord dan dient u een formulier te onderschrijven, voorzien van een firma stempel en deze z.s.m. te retourneren.
Maar in de kleine lettertje staat vermeld dat het hier om een offerte gaat. Eenmaal geretourneerd, krijgt u de “gepeperde” factuur, met kort erop een telefoon van meestal een geïrriteerde jonge dame, (blond?) die u maant tot betaling en begint de dreigen met deurwaarders.

Webdesignerbureau (http://www.cronon-isp.net/) opgezocht bij sidn.nl en hun uitgelegd wat voor soort bedrijf zij ondersteunen.
Kreeg van hun netjes een mail terug. Site blijft op het internet staan, totdat er juridisch is aangetoond dat het hier om een frauderend bedrijf handeld.
Nou, bij cronon-isp.net laat ik NOOIT een site maken, zolang zij dit soort bedrijven ook nog verder helpt met hun praktijken.
(ik mis detelefoongidsnederland.nl bij Frauderende bedrijven)

Monique, 18-09-2012 21:42 #80
Vandaag ook die fantastische factuur van Open Source ontvangen. En het emailadres bounced ook. So fake! Daarnaast is in de kleine lettertjes ook nog een spelfout: acheterzijde. Heel professioneel!

Dus mensen, inderdaad niet intrappen.

Janis, 18-09-2012 21:31 #79
Vandaag open source factuur binnen gekregen… kanaalstraat 17 7311 ml Apeldoorn
055-2600149 kvk: 55651704 (op kvk staat een heel ander adres)

world pro web 2012 voor 249,98

Morgen maar eens aangiften doen.

Rik, 18-09-2012 17:38 #78
Vandaag ook factuur twv 297,48 van Open Source ontvangen. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar. Bij mij gingen gelijk alarmbellen rinkelen! Pas op. Hopelijk trapt hier niemand in.

Inge, 18-09-2012 17:18 #77
Ook in Krommenie viel er eentje op de mat. Gelukkig alleen en doe dus zelf de administratie van mijn bedrijfje, maar ben bang dat er toch veel mensen intrappen die iemand in dienst hebben om de financiële kant te regelen.

Back2basic-Didam, 18-09-2012 17:03 #76
Goedendag, ik kreeg net met de post een factuur van open source, ik ken het hele bedrijf niet! en dan ook nog betaling binnen 14 dagen daarbij zetten! Ik neem aan dat het adres wat er vermeld staat een leeg pand of ander bedrijf betreft?

mvg.jarno

Debora, 18-09-2012 16:30 #75
IPTS Registerfacturen vanuit Warsaw (Polen) ontvangen vandaag voor registratie van onze bedrijfsnamen, dochtermaatschappijen en onze merken, telkens voor 895€. Ze durven.

Rechtstreeks de vuilbak in!

Elfi, 18-09-2012 14:16 #74
Vandaag ook een factuur van open source. Belachelijk. Ik hoop niet dat er mensen zijn die erin trappen.

Anneke, 18-09-2012 13:55 #73
Vandaag 18-09 ook een spooknota ontvangen van open source gelukkig meteen alert getracht tel contact op te nemen maar constant in gesprek
Het bedrag is €297,48.

E. Melder, 18-09-2012 13:55 #72
Kregen ook een spookfactuur van www.open-source.nu. Er bestaat een zelfde type site, hoogstwaarschijnlijk van dezelfde eigenaar: www.obcsolutions.nl. Wanneer ik van de site WHOIS informatie opvraag (http://www.ip-adress.com/whois/open-source.nu), komt er een woonadres in Zutphen, een 06-nummer en een e-mail adres naar boven: bmxofzo@hotmail.com. Deze mailbox hoort toe aan een zekere Dave uit Zutphen.

Zzp-Er, 18-09-2012 13:30 #71
Ook ik heb vandaag (ongevraagd) een factuur binnen gehad van Open Source van €297,48. Iedereen, stuur de spookfaktuur, verzwaard met een oud telefoonboek retour, op hun kosten.

Jan K., 18-09-2012 13:24 #70
Op 18.9.2012 factuur "open source" ontvangen voor bedrag van € 297,48. Wij zijn inmiddels heel attent op deze facturen, ook al spookfacturen ontvangen van MKB en Registratie Handelsregister. Trieste en zielige mensen die zich met dit soort praktijken bezighouden, oplichting!

R. Schoolderman, 18-09-2012 12:34 #69
Vandaag ook een spookfactuur ontvangen van Open Source uit Apeldoorn. Volgens factuur heb ik software besteld world pro web 2012 voor een bedrag van €297,48. WEL KNAP OM SOFTWARE TE VERKOPEN DIE NIET BESTAAT EN OP HUN SITE OOK NIET TE BESTELLEN IS.

Barbara, 18-09-2012 12:17 #68
Ook ik heb vandaag een spookfactuur gekregen van open-source.nu met een bedrag van 297,48. Ziet er inderdaad uit als een normale factuur, adres klopt met dat op hun website. Als je zo aan je klanten moet komen is pure oplichting!

Boyke Ten Broeke, 18-09-2012 10:58 #67
Ik heb vannochtend een spookfactuur binnen gekregen van een bedrijf genaamd Open Source. Dit deed voorkomen dat het een echte factuur was alleen als je heel goed onderaan de factuur kijkt staat er dat het een aanbieding is. Maar dit valt echt niet op.

Het adres van het bedrijf is:

Open Source
Kanaalstraat 17
7311ML Apeldoorn
tel: 055-2600149
www.open-source.nu
info@open-source.nu

Trap hier vooral niet in

Germa, 17-09-2012 13:31 #66
Vandaag telefoontje ontvangen van de bedrijvengids met mededeling dat wij aangegeven zouden hebben geen verlenging te willen. Ze zouden fax sturen die we moesten tekenen om dit te bevestigen. Echter de fax bleek een bevestiging te zijn voor een bedrijfspresentatie gedurende 2 jaar à € 99, /maand. Onderaan stond een melding dat er overeengekomen is dat hierna niet automatisch verlengd wordt! Uiteraard niet getekend. Dit is dus pure oplichterij

A. E. A. Middel -Linden, 17-09-2012 11:45 #65
Van Centrale Bedrijven Register offerte/nota KvK nummer 54019192, BTWnummer 534283305B01 ontvangen voor de Stichting Karakteristyk Tytsjerksteradiel.
Met verzoek betaling 279,65 euro te betalen binnen 14 dagen. Heel klein staat erbij dat het om een offerte gaat. Die is door onze stichting echter nooit aangevraagd.

Beschouwen wij als spooknota!

Irene, 14-09-2012 13:18 #64
Werd ook gebeld door bedrijvensite.eu met het verhaal van vermelding en als wij hiervan af wilde hij een fax zou sturen en als wij dan geen automatisch verlening en hierna verwijderen aankruisen het geregeld zou zijn. Dus dat heb ik met mij stomme hoofd gedaan. Nu kreeg ik dus een factuur gestuurd van WebDirect maar daarop heb ik niet gereageerd en vervolgens een aanmaning en een email op de email gereageerd dat wij geen overeenkomst hebben met hun en dat wij dus de rekening niet betalen totdat hun kunnen aantonen dat er een overeenkomst is gesloten en toen kwamen ze met de fax aanzetten. Ik reageer niet meer en betaal ook niet dus wacht even af wat hun volgende stap is. Iemand nog advies met wat ik kan doen?

C. de Vries, 13-09-2012 12:45 #63
Bedrijfsvermeldingen.nl is nog steeds bezig. Let op! Geen formulier terug mailen of faxen! Gewoon negeren.

Metamorfase, 27-07-2012 01:03 #62
Hi there,

Ik begrijp iets niet. Hoe kan het dat dit maar door gaat? Hoe kan het dat ik nog steeds emails ontvang uit naam van de banken om mijn gegevens door te geven?
Zitten al die bedrijfjes in het buitenland?

Is er niet een hacker die die sites plat kan gooien? Gewoon een programma laten draaien een paar dagen lang, die de antwoordformulieren volautomatisch met nep-data vult en aan hen toestuurt. Dat is dan on(ver)werkbaar voor die lui lijkt mij.

maw, heeft aangifte doen zin?

grt
JOhan Berends
Metamorfase

*ik hoop niet dat ik voor deze reactie-gelegenheid een factuur ontvang… * Reactie infoteur, 28-07-2012
Uiteraard ontvangt u geen factuur, het artikel is bedoeld om bedrijven tw waarschuwen. U kunt aangifte doen bij het meldpunt acquisitiefraude en bij de politie. Er wordt volop gewerkt om dit soort dingen tegen te gaan, maar de bedrijven zijn moeilijk te grijpen.

D. Steinga, 24-07-2012 11:13 #61
Vandaag een factuur ontvangen van Nederlandse Bedrijven Register voor € 279, 65. Kvk 37147699 in Adam geen tel nr vermeldt. Nooit geen offerte getekend of wat dan ook! Dus in de prullebak ermee!

C. Wierda, 19-07-2012 14:47 #60
Wij ontvingen ook een spooknota van deze vreemde mensen. Wij weten bij wie we adverteren en gaan er niet op in. Maar kijk goed uit als je in het begin van het seizoen wordt gebeld en ze stellen zich niet duidelijk verstaanbaar voor, mompelen maar wat en willen de "gegevens controleren". Dan deugd er iets niet, want de gebruikelijke bedrijven zoals anwb e.a. die controleren niet de gegevens, we kunnen niet elk jaar onze camping verhuizen, dus, dat valt al op.
Camping De Wite Burch te Bakhuizen

Sabien, 19-07-2012 10:01 #59
Vandaag spookfactuur ontvangen van CBR € 279, 65 inclusief BTW. ben dus direct gaan zoeken op internet en de foute nieuwe nepfactuur van deze direct gevonden ;-) Als ze denken mij te pakken te nemen, hebben ze het mis! Belachelijk! Aanpakken die hap, want er zijn vrees ik toch genoeg mensen die hier dus wel intrappen, anders gingen ze er niet mee door… En wat ik ook wel vreemd vond is dat het bedrijf in Arnhem zit en gepost en gestempeld in 's Hertogenbosch. Dat mensen dit doen vind ik zeer laf, wat is er in godsnaam mis met eerlijk je geld verdienen, zonder al die malifide/frauderende bedrijven! Wat ben ik blij met ineternet, echter moeten ze wel aangepakt worden! Er is toch een rekeningnummer bekend, waar komt deze dan vandaan? Waar komt je geld terecht, dan moet onze overheid toch kunnen achterhalen. Ze weten immers toch alles van iedereen?

B. Kroon, 18-07-2012 11:32 #58
Vandaag een factuur ontvangen van Proweb Office Products, weet iemand of er een mogelijkheid is om dit type schoften aan te pakken, evt. via Kamer van Koophandel? Reactie infoteur, 18-07-2012
U kunt het kenbaar maken bij het Steunpunt Acquisitiefraude, de KvK kan er niets mee.

F. van der Heide, 16-07-2012 15:37 #57
Bedankt voor de waarschuwing. Vandaag ook een factuur ad. € 335, = voor plaatsing in bedrijvengids ontvangen van Administratiekantoor Eimers, Antillenstraat 1 34, 9714 JT Groningen. Tel. 0900-7755770 met vermelding toestelcode 6413. Toe ik dit nummer belde bleek toestelnummer 6413 niet te bestaan. Heb toen nog diverse andere fictieve nummers geprobeerd zonder succes. Reactie infoteur, 16-07-2012
Graag gedaan.

Ria, 11-07-2012 20:37 #56
In vindt het onbegrijpelijk dat dergelijke facturen nog verzonden kunnen worden. Iedereen die dit moet je opsluiten voor een paar jaar. Er staat een hele lijst van alle bekende mensen die spookfacturen versturen. Daar moet toch wat aan te doen zijn. Net als die spamberichten van een zogenaamde bank.

Huub Baars, 11-07-2012 14:57 #55
Ben ook al 3x gebeld door DeTelefoongidsNederland. De website bestaat, en heeft wel 100 (!) bedrijven vermeld staan. Is pure nep dus. Een fax ontvangen om een niet bestaande overeenkomst wel of niet te verlengen. Als je tekent en terugfaxt kost het je 350 euro.
Mij vertelden ze dat er in januari 2011 telefonisch "3x ja" gezegd is, waardoor een jaar gratis en een jaar betaalde vermelding op de site is overeengekomen. Toen ik zei dat ik dat bandje wel eens wilde horen kon ik dat (tegen betaling van 69 euro) opvragen bij VoicelogbeheerNederland BV uit Amsterdam opvragen. Ik Googelen, maar dit bedrijf bestaat ook niet.
Ik hoop dat negeren helpt…

Bart, 11-07-2012 14:43 #54
Ook hier vandaag een telefoontje van detelefoongidsnederland.nl. Ze zouden een brief hebben gestuurd ter beëindiging van een kostenloze vermelding gedurende het eerste jaar. De brief hebben wij nooit ontvangen, de kostenloze vermelding hebben wij ook nooit geaccepteerd. Ze zou de brief wel even faxen, zie voor de inhoud een paar berichten hieronder. Ook wij hebben de fax in de papiervernietiger gegooid.

Zojuist werden wij teruggebeld, deze keer door een heerschap, met de vraag of het kon kloppen dat ze de fax nog niet retour hadden. Uiteraard, want wij hebben met hen geen overeenkomst en hebben ook nooit getekend. Hij beaamde dat wij nooit ergens getekend hebben maar beweert dat wij wel een kostenloos eerste jaar geaccepteerd hebben. Ik heb hem gezegd dat hij dat dan maar moest bewijzen. Hij zou naar de backoffice lopen (lees: keukentafel) om dat bewijs te regelen en zou in de loop van de middag terugbellen. Ik ben benieuwd…

Chantal Vervaart, 11-07-2012 10:21 #53
Pas op Proweb Office Products is actief.
Het bedrag is 283, 28 incl. btw en korting…
Direct weggooien. Reactie infoteur, 11-07-2012
Bedankt voor de waarschuwing. Vriendelijke groet van Mathilde Lentjes

Kees Jan, 09-07-2012 15:59 #52
Ik was ook aan de beurt vorige week:

Telefoontje dat ik op zou hebben gezegd en dat dit nog schriftelijk bevestigd diende te worden. En dan vervolgens onderstaand bericht:

Geachte heer / mevrouw, 9 juli 2012

Naar aanleiding van ons telefonisch onderhoud hierbij de bevestiging inzake de naamsvermelding van uw bedrijf op de online bedrijvengids: www.detelefoongidsnederland.nl

Vermelding: Basis
Referentie: EM91
Prijs: €450, - excl. btw
Looptijd: t/m juni 2013
Als u in de toekomst nog gebruik wilt maken van de service van ons bedrijf, dan zult u zelf contact met ons op moeten nemen, want na deze periode wordt u volledig uit het bestand gehaald. Mocht controle bij de KvK uitwijzen dat geen nadere gegevens omtrent de bevoegdheid van de ondertekenaar bekend zijn, dan verklaart deze zich per ondertekening de bevoegdheid vanuit zijn of haar functie te hebben verkregen, hetzij dat deze handelt in opdracht van een daartoe bevoegd persoon. Indien u gebruik wilt maken van deze offerte, verzoeken wij u om een overeenkomst tot stand te brengen voor ondertekening door een daartoe bevoegd persoon. Indien akkoord wordt de bovenstaande advertentietekst als basis gebruikt voor uw internetpresentatie. Prijzen zijn excl. btw. Facturering geschiedt vooraf.

Doorhalen wat niet van toepassing is :

Hierna geen automatische verlenging

Verlenging naar 2014

www.detelefoongidsnederland.nl info@detelefoongidsnederland.nl Tel: 084 – 003 69 65 Fax: 084 – 003 90 23

Postbus 60157 9703 BD Groningen

P. Boers, 09-07-2012 13:29 #51
Werd gebeld door iemand van de Bedrijvengids, welke zei dat wij onze plaatsing wilde afmelden, waarom het formulier niet was teruggestuurd hiervoor. Nooit een formulier gezien. Hij zou het wel even faxen, en mij terugbellen om samen het formulier in te vullen (?) Krijg ik een fax inzake advertentie op bedrijvensite.eu; hij belde; dat ik het vakje moest aankruisen bij "hierna geen automatische verlenging" dus ik zeg; waarna? Wij willen niets, maar vlg hem was er sprake van een gratis vermelding van een jaar. Jaja. Er staat dus ook in kleine lettertjes dat je bij ondertekenen gebruik maakt van de bevestiging. Hij zei nog dat als ik niet aangekruist en ondertekend retourneer, hij niet kan voorkomen dat we een factuur krijgen. Wel graag vandaag nog terugfaxen. Overigens is de andere aankruismogelijkheid verlening t/m 2014. Ik ben er gelukkig niet ingestonken en heb niks geretourneerd, maar hierbij de waarschuwing!

Henk van den Berg, 27-06-2012 18:10 #50
Nota ontvangen van VindUwFirma, niemand van ons heeft contact met deze firma gehad. Ze melden echter dat er wel dat de opdracht middels een geluidsopname is bevestigd. Wij gaan dit natuurlijk nooit betalen maar de vraag is of als er inderdaad bewezen is dat er frauduleuze handelingen worden gepleegd er niemand bij de door hen genoemde bank- of giroinstelling verhaal kan halen. Het lijkt me toch voor een bank niet echt een goede reclame als je een relatie hebt met een frauderende firma.
Dus als er bewezen is dat er gefraudeerd wordt of er spookfacturen gestuurd worden niet alleen de naam van de firma maar ook de bankinstelling noteren zou misschien al een heel goed effect sorteren (ik weet overigens niet of dit is toegestaan). Reactie infoteur, 27-06-2012
U heeft volkomen gelijk, alleen kan ik de banken niet vermelden want daar krijg ik moeilijkheden mee.

Anne, 27-06-2012 16:49 #49
Beste mensen,

WIj zijn vandaag gebeld door het onlinebedrijfsregister.nl of com of wij onze vermelding voort wilden zetten.Ik zeg staan wij bij u geregistreerd dan? Ja maar daarom bellen wij ook omdat het eerste jaar om is en wij een aantal klachten gehad hebben van onze klanten dat de inschrijving te lang duurde.(normaal 3 jaar en of wij wel wilde verlengen) Ik zeg wat vreemd want ik heb nog nooit een factuur van jullie gehad en ik weet niet eens dat wij bij jullie vermeld stonden. Toen kreeg ik het antwoord u krijgt altijd achteraf gefactureerd. Ik zeg wat is uw site. Dus die meneer gaf de site ik zeg die bestaat niet hij zegt nou mevrouw u kunt dus niet typen. Ik zeg spel het dan even voor me dan kan ik het nakijken voor u. En toen hing hij de telefoon op. Dus pas op ze zijn weer actief! Reactie infoteur, 27-06-2012
Wat u gedaan heeft, is de beste manier om met dit soort bedrijven om te gaa.

Charles Out, 27-06-2012 12:57 #48
Factuur vandaag van proweb office products, referentienummer 213348 volgens hun,
echter weten wij van niets.
Graag advies
mvrg,
Charles Out Reactie infoteur, 27-06-2012
Niet betalen, niet meer op reageren. proweb stuurt al jaren spookfacturen.

Jeske van Erp, 25-06-2012 14:42 #47
Vandaag voor de derde maal gebeld door een medewerker van De Bedrijvengids met de vraag of wij het faxformulier al hadden geretourneerd. Het papier was op dus na aanvulling hiervan kwam er direct een fax binnen van Online Marketing Service te Amsterdam. Aangegeven dat wij geen interesse hadden, nu niet en nooit niet. Mevrouw gaf aan dat wij in het verleden wel aan hebben gegeven hier gebruik van te willen maken en nu moeten tekenen om het huidige contract te beindigen…
Lariekoek natuurlijk, we hebben nooit iets getekend! Heb vervolgens een edding gepakt en een dikke vette streep door het document gehaald. GEEN INTERESSE erop vermeld en per fax geretourneerd!
Na controle op de website www.bedrijfsvermeldingen.nl zie je direct dat het doorgestoken kaart is… oplichters zijn het!
Triest dat mensen over de rug van hardwerkende mensen hun geld proberen te verdienen! Reactie infoteur, 25-06-2012
Goed gedaan, dit is de enige manier waarop je met zulke bedrijven om kunt gaan.

Tekenatelier, 20-06-2012 10:38 #46
Twee! van deze nep facturen ontvangen afgelopen week. Centrale Bedrijven Register én Nederlandse Bedrijven Register. Gelukkig eerst onderzoek gedaan en nu verstuurd naar Steunpunt Acquisitiefraude en aangifte gedaan. Hoop dat ze deze oplichterij kunnen tegenhouden zodat minder hardwerkende ondernemers de dupe worden. Reactie infoteur, 20-06-2012
Goed gedaan, hoe meer onderemers aangifte doen, des te groter de kans is dat de bedrijven worden aangepakt.

Els Prins, 15-06-2012 11:39 #45
En zijn honderden verschillende spookfacturen (in de kleine lettertjes "aanbod, geen factuur" ). De laatste weken ook enkele valse facturen gezien (factuur zonder levering of opdracht: advies = pas op, controleer en doe aangifte!). Ook toename klachten over bewuste misleiding (bellen met verhaal A, bevestigingsfax met niet afgesproken contract B in de kleine lettertjes). Zomerperiode is altijd drukker en dit jaar lijkt het erger dan eerder! Dus wees gewaarschuwd! Melden en advies: fraudemeldpunt.nl (acquisitiefraude) en fraudehelpdesk.nl (alle soorten fraude). Het lukt de fraudeurs ca. 400 miljoen buit te maken. Dus oppassen en voorkomen loont! Els Prins, secretaris criminaliteit bij VNO-NCW/MKB-Nederland Reactie infoteur, 15-06-2012
Dit is precies waarom ik het artikel heb geschreven. Vriendelijke groet van Mathilde Lentjes

Manda van der Zon, 14-06-2012 13:23 #44
L.S.,

Ook wij ontvingen een factuur van de Fa. Eimers uit Groningen. Bij het doornemen van de factuur viel mijn oog op het telefoonnummer. Een 0900 nummer met een toestelcode.
Vreemd. Ik heb niet gebeld want ik had geen idee wat ik over me af zou roepen. Ook geen faxnummer of email/internetadres op de factuur. Dan maar Google geraadpleegd. 1e hit jullie site. Dank je wel. Reactie infoteur, 14-06-2012
Graag gedaan. ik ben zelf ondernemer en heb een hekel aan dit soort praktijken, vandaar dat ik het artikel heb geschreven. vriendelijke groet van mathilde lentjes.
e

Danielle, 05-06-2012 14:39 #43
Heb vandaag een factuur ontvangen van in Holding b.v. Advertentiebeheer. Ze hebben mij vorige week gebeld of ik gebruik wilde maken van de advertentie, en heb gezegd dat ik geen interesse had, met de vraag of ik een kruisje kon zetten bij geen automatische verlenging hierna uit het bestand te verwijderen. En mijn handtekening gezet. Nu ga ik de brief lezen en nu staan er bij de kleine lettertjes niet meer verlengen na 2013. En een rekening ontvangen van €2841,72. Ik ga deze rekening echt niet betalen. Deze is onder valse voorwendselen gestuurd. Weet iemand wat ik hiermee aan moet? Reactie infoteur, 05-06-2012
Neem contact op met het Steunpunt Acquisitiefraude onder www.fraudemeldpunt.nl Zij kunnen je wellicht verder helpen.

Jan, 04-06-2012 14:34 #42
Spook factuur vindUwfirma.nl kvk 54343453 factuur 498, 00 ex btw ik kan mij niet herinneren opdracht heb gegeven. Reactie infoteur, 04-06-2012
Bedankt voor uw reactie, ik zal het bedrijf op de lijst zetten.

Tbf van Schie, 01-06-2012 13:45 #41
Ik heb op 21-5 een herrinnering gekregen van bedrijvengids.nl ook een factuur van 275 euro ex btw wat gaan we er aan doen en wat kunnen we er mee er zijn meerdre van dit soort malle viede bedrijven die dit doen. Mvg het wasbeertje Reactie infoteur, 01-06-2012
U hoeft helemaal niets te doen met de factuur want u heeft niet om de dienst gevraagd en er geen contract voor getekend. Voor een overzicht van de malafide bedrijven die spookfacturen versturen, verwijs ik u naar het artikel.

Ellis, 25-05-2012 13:49 #40
Vandaag een factuur ontvangen.21-05-2012 herinneringsfactuur ontvangen voor bedrijvengids 2012. Ik kan me niet herinneren dat ik opdracht heb gegeven. Eimers Staat echter wel in het kvk. Kan hen echter niet via de telefoon bereiken. Heeft iemand aanvullenden informatie?
Naam: Eimers Administratiekantoor
Vestigingsadres: Antillenstraat 1 34
Vestigingsplaats: 9714JT Groningen
KvK-nummer: 55091415
Vestigingsnummer: 000024783943
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

Wat kan ik nu doen? Reactie infoteur, 25-05-2012
Negeren. Ook al is het een herinnering: je hebt geen opdracht gegeven voor het afnemen van een dienst, dus je bent tot helemaal niets verplicht. In de prullenbak ermee.

Presmat, 22-05-2012 15:05 #39
Dank je voor het informatieve artikel.
Zojuist 2 spooknota's ontvangen, 1 van de al in het lijstje genoemde Nederlandse Bedrijven Documentatie (Arnhem) van 285, 60 en 1 van MKB registratie Service die ook in Arnhem zit van 297, 50. Qua lay-out lijken de nota's erg veel op elkaar, wat mij al wantrouwend maakte.

Hoe moet je omgaan met deze nota's? Gewoon weggooien of ze via een aangetekende brief te kennen geven dat je niet op de 'aanbieding' ingaat? Reactie infoteur, 25-05-2012
Negeren is het enige antwoord op spookfacturen. Het is een aanbieding, geen contract. De moeite van een aangetekende brief sturen kunt u zich besparen.

Jacques, 18-05-2012 16:14 #38
Vandaag een factuur ontvangen van TM Publisher GESMBH uit Wenen voor een bedrag van € 795, 00 voor een woordmerk van ons bedrijf. Mochten meer mensen een dergelijke factuur ontvangen, niets betalen want het zijn spookfacturen.

Errol, 16-05-2012 18:10 #37
Vandaag 16-5-2012 een factuur ontvangen van CBR "Centrale Bedrijven Rigister"
van € 279, 65. Vond het een verdacht factuur en heb via kvk.nl gecheckt of deze staat ingeschreven… nou mooi niet dus. Er staat in het rood uitgeschreven uit het handelsregister… Ben er gelukkig niet ingetrapt

Rian, 04-05-2012 10:49 #36
5-05-2012 herinneringsfactuur ontvangen voor bedrijvengids 2012-2013 van Eimers nooit opdracht voor gegeven dus inderdaad een nepfactuur van € 327, 25.
Krijgen wel vaker "facturen" maar dan staat er in kleine lettertjes bij "dit is een aanbieding" bij deze stond dat echter niet vermeld.

Boze Ondernemer, 04-05-2012 00:11 #35
3-5-2012 een factuur ontvangen (herinnering) voor bedrijvengids 2012 van Eimer administratiekantoor. Deze factuur is echt en het bedrijf staat op het aangegeven adres geregistreerd bij de KvK. Ik heb echter nooit opdracht verstrekt om voor mij diensten te laten verrichten, dus het is weer eens een nepfactuur. Het gaat over € 327, 25 Reactie infoteur, 25-05-2012
Negeren deze spookfactuur. U heeft nooit een contract voor een af te nemen dienst ondertekend, dus u bent tot niets verplicht.

Anoniem, 02-05-2012 17:31 #34
Beste mensen vandaag een factuur ontvangen van de Bedrijvengids 2012-2013.
De kosten voor deze spookfactuur bedragen €275.
Heb melding gemaakt van oplichting bij de plaatselijke politie.

Wendy, 02-05-2012 14:32 #33
BT, ik heb vandaag precies dezelfde brief gekregen en ik heb niet eens een eigen bedrijf. Het gaat in deze brief eveneens om 327.25 euro.

Bt, 02-05-2012 13:23 #32
Vandaag heb ik een factuur gekregen. Het gaat over bedrijvengids 2012. Totaal 327,25 euro. Eimers Administratiekantoor staat vermeld. Mijn bedrijf bestaat al twee jaar niet meer. Er is wel een 900 nummer aangemeld. Heb ik gebeld zegt 80 ct/min en ik krijg voicemail. Ik ga dit niet betalen toch maak ik me zorgen over deze praktijken. Mensen met soortgelijke facturen graag een reactie plaatsen. Fijne dag. Reactie infoteur, 25-05-2012
U moet zich vooral geen zorgen maken over deze spookfacturen. Negeren is het beste advies.

Pk Events, 27-04-2012 14:04 #31
Factuur (ofwel herinnering) ontvangen van Eimers Administratiekantoor voor Bedrijvengids 2012-2013. Leuk geprobeerd maar ik trap er niet in. Zag op een andere site dat ik niet de enige ben. Nooit betalen zulk soort facturen!

Henny Kli, 04-04-2012 13:35 #30
Kunt u mij informeren of de INTERNET RECREATIE GIDS bij u bekent is? Deze IRG stalkt mij al een periode om €4995 te krijgen voor vermeende vermelding op hun IRG lijst. Wij staan niet op hun site, wij willen niet op hun site en wij betalen ook niet.

Karin, 04-04-2012 12:12 #29
Wij hebben in ons zorgcentrum 3 x een factuur van Centrale Bedrijven Register ontvangen van € 279.65. Ik wilde ze retour afzender sturen maar staat natuurlijk geen adres op de envelop, Stelletje gluiperds. Ga gewoon werken voor je geld i.p.v. mensen op zo'n manier geld af te troggelen.

M. van der Weide, 27-03-2012 09:13 #28
22-03-2012 factuur ontvangen van Office Centre te Schiphol Airport. Productomschrijving: CMS Pack ADVANTAGE 250 euro excl. BTW. Klopt van geen kant!

Ella Doomernik, 21-03-2012 15:59 #27
Ook vandaag een "faktuur" ontvangen van Office Centre Nederland voor een CMS Pack Advantage, excl. BTW € 250.00. Bedrijf zit volgens de "faktuur" aan de Evrt v/d Beekstraat 310 - Schiphol Airport. Als je googled kun je zien dat dat adres te huur staat.

E. van Ree, 21-03-2012 13:37 #26
Vandaag een spookfaktuur ontvangen van Office Centre Nederland, zogenaamd gevestigd aan de Evert v/d/ Beeksraat 310, 1181 CX Schiphol Airport. Het was een € 297,50 voor een CMS Pack ADVANTAGE, in de kleine lettertjes stond dat het om een aanbieding ging.

S. B. de Vries, 03-03-2012 12:55 #25
Schrijf Centrale Bedrijven Register er maar bij. Keer op keer krijg ik rekeningen over zogenaamde verleende opdrachten.
Ze zouden juridisch persoonlijk, hoofdelijk, goed gestraft moeten worden!
Vr grt Bouke de Vries

Annelies, 22-02-2012 14:24 #24
Ook ik ontving vandaag een 'factuur' van het centrale bedrijven register. Als je niet oplet zou je denken dat je betaald voor de KvK. Ze brengen 279,65 EUR in rekening voor een onduidelijk aanbod voor twee jaar, dat je alleen per aangetekende brief weer zou kunnen opzeggen. Waar kan je een klacht indienen over dit soort oplichters? En wie pakt deze dieven aan?

De Trotse Pauwen, 17-02-2012 06:59 #23
Vandaag ook een factuur ontvangen van Centrale Bedrijfs Registratie. Vond het meteen al vreemd dat er in de omschrijving niets stond over de door hun geleverde dienst of geleverd "produkt".

Leon Hazen, 13-02-2012 22:45 #22
Vandaag ook een factuur ontvangen van Centrale Bedrijfs Registratie. Vond het meteen al vreemd dat er in de omschrijving niets stond over de door hun geleverde dienst of geleverd "produkt". Ik hoop dat mijn melding bij het Acquisitiefraudesteunpunt een bijdrage zal leveren bij het oppakken van zulke criminele bedrijven en de sujetten hierachter die dit soort dingen bedenken en uitvoeren.

H. de Jonge, 09-02-2012 14:31 #21
Vanmorgen een factuur ontvangen van 'Centrale Bedrijven Register ' uit Arnhem.
Deze komt nog niet voor in de lijst van frauderende bedrijven.

Ron, 02-02-2012 14:27 #20
Vandaag nepfactuur ontvangen van BTG uit amsterdam. In de kleine lettertje staat dat het om een aanbieding gaan, maar alle rest van de brief is echt een factuur met groot het te betalen bedrag. Kan er niets tegen dit soort bedrijven gedaan worden?

R. Suijkerbuijk, 18-01-2012 19:23 #19
Vandaag spookfactuur mogen ontvangen van Europees Instituut voor Milieu en Bedrijf met acceptgiro en ongefrankeerd. Of ik even een euro wil betalen. Het moet niet gekker worden. Het niveau van het geschreven Nederlands in deze factuur is dermate laag, dat ik de factuur totaal niet associeer met een respectabel bedrijf of instelling. Jammer hoor dat sommige mensen te lui om te werken en allerlei nieuw gevestigde bedrijven proberen op te lichten. Hard aanpakken die gasten zou ik zo zeggen!

Am, 14-01-2012 12:12 #18
Vandaag kreeg ik een brief van een zg. Europees Instituut voor Milieu en Bedrijf met een nota erbij voor €86,72. De brief begon met 'Als ondernemer bent u verlicht een bijdrage te leveren aan ons mileu. Dat 'verlicht', daar ging bij mij een belletje rinkelen. Weer OPLICHTERS! SCHANDALIG HOOR!

W. van der Linden, 22-12-2011 09:20 #17
Ook ik ben door centrale bedrijfs registratie benaderd met een offerte/factuur. De vormgeving van factuur, envelope en website is totaalverschillend en erg rommelig. (kleine lettertjes zijn onmogelijk te lezen) Dat wektebij mij argwaan op. wilde vanochtend centrale bedrijfs registratieopbellen maar er staat nergens een telnr vermeld.

Ik ben opgelucht dat centrale-bedrijfs-registratie al op de frauderende bedrijvenlijst staat en niets betaald heb…

R. Vdmeer, 13-12-2011 20:03 #16
Al verschillende keren telefonisch benadert met de vraag van, ja ik zou u na een jaar terug bellen i.v.m. uw bedrijfsgegevens op onze site. Gewoon afpoeieren en dreigen met rechtzaak anders kost je dat honderden euro's. Dit komt allemaal bij de KVK vandaan. En vandaag nog een spookfactuur van ProwebOfficeProducts. Allemaal oplichters!

Gerda Cuiper, 08-12-2011 07:52 #15
Ik heb vandaag een spookfactuur ontvangen van Proweb office Products (€283.28) en volgens mij zoeken ze de bedrijfs gegevens van hun "slachtoffers" op bij de Kamer Van Koophandel, want mijn adres gegevens staan alleen zo bij de KVK. Je moet wel heel erg wanhopig zijn wil je zo aan je geld willen en moeten komen.

N. P., 02-12-2011 15:21 #14
Vandaag een spookfactuur ontvangen van "centrale bedrijfs registratie" met een netto totaal bedrag van EU285.60. Ik vertrouwde dit niet en ben meteen gaan googlen. De KvK zou hier beter mee om moeten gaan. Als er al bekend is dat meerdere bedrijven zo te werk gaan, zouden ze geen mogelijkheid moeten hebben om de gegevens in te zien van andere bedrijven, of ze nou wel of niet de mazen van de wet kennen. Dan moet er maar een nieuwe regel komen in de wet. Want dit gaat nergens over!

Slenders, 01-11-2011 13:47 #13
Ik heb vandaag een spookfactuur ontvangen van Proweb office Products (€283.28) en volgens mij zoeken ze de bedrijfs gegevens van hun "slachtoffers" op bij de Kamer Van Koophandel, want mijn adres gegevens staan alleen zo bij de KVK vermeld en ik gebruik bij al mijn correspondentie een afkorting van mijn bedrijfs naam.
Dus de KVK helpt deze oplichters aan bedrijfsnamen en adressen!
BEDANKT KAMER VAN KOOPHANDEL!

M., 11-09-2011 23:12 #12
Ook het bedrijf GettyImage uit de UK stuurt spookfacturen met de melding dat er afbeeldingen van hen zijn gebruikt op uw website en dat er auteursrecht+boete betaald moet worden. Ze sturen er een vage schermafdruk mee ter bewijs. Weer een mooi staaltje van fotobewerking. Na controle blijken deze afbeeldingen niet eens bestaan op uw website, laat staan gebruikt. Er wordt gelijk gedreigd met incasso, advocaten etc. Gewoon niet op ingaan dus.

Ruud Smit Chauffeursdiensten Veendam, 19-08-2011 23:42 #11
Centrale Bedrijfs Registratie staat niet in uw lijst!

mvg
R. Smit

Reza, 18-08-2011 17:07 #10
Zojuist ook een "spook"factuur ontvangen van Centrale Bedrijfs Registratie van 291,50
Deze mensen moeten hard worden aan gepakt, en gerechtelijk worden aangepakt.
Spookfactuur tja laat het maar spoken, wij betalen niet.
Groet, de schilder

Emile -. Hostinglab, 18-08-2011 11:40 #9
Na een beetje googlen en de kleine letters lezen er toch wel snel achter dat dit niet klopt!

Ingrid, 12-08-2011 18:33 #8
Ik ontving een spookfactuur van 291,00 euro van Centrale Bedrijfs Administratie. Het zag er inderdaad bedriegelijk echt uit! Gelukkig kon ik uit de (zeer) kleine lettertjes afleiden dat het geen zuivere koffie was.

Wim, 12-08-2011 12:35 #7
Ik heb ook een spookfactuur van € 191.50 ontvangen van centrale bedrijfs registratie
Ben tevens benieuwd hoe te handelen. Heb het bedrijf waar ik 17 jaar werkzaam ben net overgenomen. Misselijke praktijken zijn het van de spookfactuur bedrijven. Een ieder moet hard werken voor zijn geld, wanneer worden dit soort bedrijven nu eens aan de hoogste boom gehangen.

Ergo Mens Zorg, 02-08-2011 21:47 #6
Er lag een nota van centrale bedrijfs registratie op de mat. 291,50€. Nooit van gehoord, dus ging in googlen en ja hoor een spooknota. Wat moet ik nu doen? Ergens melden of gewoon verscheuren?

A. van der Meer, 26-07-2011 21:08 #5
Afgelopen week ontvingen wij een spookfactuur van Centrale Bedrijfs Registratie € 267,75 uit Arnhem en een van Proweb Office Products € 283,28 uit Amsterdam.

Groeten Berdien v/d Meer

Stg Cultuurbereik, 19-07-2011 13:45 #4
Nieuwe spookfactuur door: PC Office Service B.V. KvK nr 34245528, Postbus 4036, 6803 EA Arnhem www. pcofficeservice.nl, verstuurt nota s in blanco enveloppe kriskras naar bedrijven en stichtingen. gestuurd 19 juli 2011. Reactie infoteur, 20-07-2011
Ik zal dit bedrijf in het artikel verwerken.

Soldenier, 30-03-2011 13:44 #3
Ik heb een spookfactuur ontvangen van DDG Media, voor uitgebreide Internet registratie op www.online-bedrijfsgids.com. Factuur 1e jaar bedraagt € 1188,- exclusief BTW.
Overigens sta ik niet vermeld op de genoemde website.

Babs Mars, 18-08-2010 09:30 #2
Net een ontvangen van World Patent and Trademark Index voor betaling van 1476 euro voor trademark application. WPTI s.r.o. is in Tjechie gevestigd.

Marga Janssen, 05-08-2010 07:08 #1
Ik ben al een aantal malen gebeld door bedrijven.nl. ook een wantrouwend bedrijfje, ze vroegen mij een
fax te ondertekenen zodat ik zogenaamd geen overeenkomst meer met hen heb, nou dat ben ik uiteraard
niet van plan,
Ik heb niets met deze mensen en teken dus ook niets, ik baal ervan dat er mensen zijn die zo oneerlijk zaken
willen doen,
Mijn man en ik zijn beide zzp-ers en moeten hard werken, geeft niets zolang het maar op een goede manier verloopt.
dat wilde ik nog even kwijt.

Infoteur: Enroute
Laatste update: 06-02-2013
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Diversen
Reacties: 294
Schrijf mee!