InfoNu.nl > Zakelijk > Diversen > Ed Hardy kleding kopen, waar is het goedkoop?

Ed Hardy kleding kopen, waar is het goedkoop?

Ed Hardy kleding kopen, waar is het goedkoop? Ed Hardy is een razend populair kledingmerk van de Franse ontwerper Christian Audigier (Avignon Frankrijk). Audigier ontwierp al kleding sinds zijn vijftiende maar pas enkele jaren geleden bracht hij Ed Hardy op de markt, genoemd naar de beroemde tatoeage kunstenaar Don Ed Hardy. Het merk is zo populair dat het binnen enkele jaren wereldwijd een verkoopsucces is geworden. Ed Hardy verkoopt niet alleen kleding en accessoires, maar ook lekkere geurtjes zoals eau de parfum en eau de toilette. Ed Hardy kleding en producten zijn niet goedkoop, waar vind je betaalbare kleding en spullen van Ed Hardy?

Ed Hardy kleding kopen

Ed Hardy is te koop in meer dan 69 landen, waaronder in Nederland. De Ed Hardy-kledinglijn levert meer dan alleen kleding:
  • zonnebrillen
  • tassen
  • ceintuurs
  • badkleding
  • T-shirts
  • jacks
  • jassen
  • broeken
  • laarzen
  • schoenen
  • sokken
  • rugtassen
  • handtassen
  • parfums
  • overige accessoires

Ed Hardy kleding, ontwerpen

De Franse ontwerper Christian Audigier woont momenteel in Los Angeles maar hij werd op 23 mei 1958 in Avignon (Frankrijk) geboren. Zijn kledingmerk Ed Hardy is volgens hem veel meer een lifestyle (levensstijl) dan alleen maar een wereldberoemd kledingmerk. De kleding van Ed Hardy met drukke tatoeage-achtige prints, zijn kleurrijk en sensationeel en van goede kwaliteit. De kledingstijl is gebaseerd op de tatoeages van Don Ed Hardy dus die behoort eigenlijk alle eer te krijgen, vandaar dat zijn naam aan het merk verbonden is. Don Ed Hardy (Californië) werd bekend door zijn experimentele en originele tatoeages. Zijn bijnaam is “The Godfather of Modern Tattoo”. Christian Audigier heeft de rechten om de tattoos op kleding en overige producten van het merk Ed Hardy af te drukken. In 2004 verkocht Hardy de copyrights van zijn tatoeages aan Christian Audigier. Don Hardy kleding wordt ook door beroemdheden gedragen, zoals Madonna, Snoopy Doggy Dog en Mariah Carey.

Kledingstijl

De kledingstijl Ed Hardy is een regelrechte financiële hit gebleken. Het kledingmerk is wereldwijd al snel mega populair onder jongeren (en ook bij ouderen). De designs zijn precies als de tatoeages van Don Ed Hardy: stripachtig. Cartoony, kleurrijk, grafisch, hip, cool, stoer, vernieuwend, spannend en tegelijkertijd zijn de ontwerpen vertrouwd. Het heeft namelijk steevast herkenbare elementen van airbrush en graffiti. Op ieder kledingstuk of andere producten tref je de tatoeage ontwerpen aan. Vaak met doodskoppen, rozen, harten, linten met tekst, menselijke figuren, draken en andere fantastische dieren. De felle kleuren zijn opvallend. De tatoeages van Don Ed Hardy hebben soms veel (oud) Japanse elementen, wat het geheel soms ook nog een Oosters tintje geeft.

Goedkope Ed Hardy kleren, waar vind je die?

Ed Hardy goedkoop vind je eigenlijk alleen maar in de uitverkoop of tweedehands. Ed Hardy bestaat momenteel (2017) al meer dan tien jaren en het is al sinds 2007 een wereldwijd succesnummer. Daarom hangt er ook een fors prijskaartje aan een product wat uit de collectie van (de echte) Ed Hardy komt. Die prijzen zijn voor veel mensen te hoog, maar toch kun je regelmatig betaalbare Ed Hardy spullen vinden, bijvoorbeeld via online webshops of in de uitverkoop en in outlet stores (wees op internet wel op je hoede voor namaak).

Ed Hardy namaak herkennen

Van Ed Hardy is erg veel namaak in omloop. De namaak is over het algemeen zo knap nagemaakt dat het soms zelfs voor kenners nauwelijks van echt te onderscheiden is. De kwaliteit van namaak merkkleding is eigenlijk altijd matig of slecht. Naast dat het niet legaal is om namaakkleding te verhandelen, mag je van dat soort kleding niet verwachten dat het erg mooi is. De stoffen zijn vaak dun, de prints in slechte inkt gedrukt en het merklabel ontbreekt nogal eens. Je kunt nepkleding ook herkennen aan de prijs. Als het om nieuwe kleding gaat die spotgoedkoop is in verhouding met de winkels, dan is het te mooi om waar te zijn.

Tweedehands

Omdat Ed Hardy-kleding van goede kwaliteit is kun je het merk gerust wel tweedehands kopen. Tweedehands is het vaak ook nog heel erg mooi, en dan is het meestal wel betaalbaar. Tweedehands kleding van Ed Hardy vind je voornamelijk via het internet op sites waar tweedehands producten worden aangeboden. Ook dan is het niet altijd goedkoop, maar wel een stuk goedkoper dan wanneer je het nieuw koopt.

Ed Hardy geurtjes

Net als veel bekende kledingmerken heeft ook Christiaan Audigier het merk uitgebreid met een eigen parfumlijn. Ed Hardy-parfums zijn te verkrijgen als eau de parfum, eau de toilette en als andere verzorgingsaccessoires zoals zeep of badschuim, enzovoorts. De verzorgingsproducten zitten in de bekende kleurrijke Ed Hardy-verpakkingen, versierd met de specifieke tatoeage ontwerpen van Christiaan Audigier. Ze zijn te verkrijgen als dames- en herengeuren. Deze producten kan je goedkoper krijgen als er aanbiedingen zijn of in de uitverkoop.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Mijn kind wil alleen maar merkkledingMijn kind wil alleen maar merkkledingKinderen onderling kunnen hard zijn en elkaar afrekenen op uiterlijk vertoon. Kinderen die niet voldoen aan de verwachti…
Zin en onzin over merkkledingmijn kijk opZin en onzin over merkkledingMerkkleding dragen, het lijkt tegenwoordig bijna noodzakelijk om erbij te horen. Waarom is merkkleding duurder en beter?…
Allergisch voor parfumAllergisch voor parfumAllergisch zijn voor parfum is lastig, parfum zit in zeer veel huidverzorgingsproducten, zodat het vermijden van parfum…
Vintage laarzen en kleding: waar moet je zijn?Vintage. De kleding en het schoeisel van toen is weer helemaal van nu! Lees hier wat vintage is, en vooral waar je moet…
Chanel No. 5, een tijdloze geurChanel No. 5, een tijdloze geurChanel No. 5 is het parfum dat zo bekend werd dat er naar men zegt tegenwoordig elke 30 seconde een flesje over de toonb…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Ed Hardy kleding kopen, waar is het goedkoop?"

Reacties

Noud, 18-12-2009 18:08 #2
Noem gewoon daadwerkelijke namen van winkels of sites waar je het goedkoop kan halen; in dit stuk zit totaal geen inhoud

Pipo, 05-10-2009 18:58 #1
Als je echt mooie Ed Hardy t shirts wil kopen moet je in L.A, S.f of Las Vegas zijn daar is het echt 1 van de populairste merken op dit moment en niet alleen voor jongeren je ziet daar ook oudere mensen er mee lopen.Dus wil je Ed Hardy kijk eens op de officiele site dan weet je zeker dat je echte kleding hebt

Infoteur: Kisses
Laatste update: 26-06-2017
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Diversen
Special: Merkkleding overzicht
Reacties: 2
Schrijf mee!