InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Goedkoop tweedehands spullen kopen

Goedkoop tweedehands spullen kopen

Goedkoop tweedehands spullen kopen? Dit is niet zo lastig als het lijkt. Het internet biedt hiervoor veel mogelijkheden. Toch zijn er nog wat andere opties die men vaak niet zo snel te binnen schiet. Wat dacht u bijvoorbeeld van de Zwarte Markt of een Kringloopwinkel? Dat en meer in dit artikel over het goedkoop tweedehands spullen kopen.

Online

Sinds de opkomst van het internet is het net "de" plaats om tweede hands spullen te kopen. Op sommige websites worden zowel nieuwe als gebruikte voorwerpen te kopen aangeboden. Ook zijn er websites die zich gespecialiseerd hebben in het verkopen van tweedehands spullen.

Websites

  • Bol.com
  • Marktplaats.nl
  • Speurders.nl
  • Ebay.com

Waar moet men op letten?

Waar moet men op letten bij het online kopen van tweedehands spullen? Vaak is er een profiel te vinden van de verkoper met informatie over zijn of haar verkoopgeschiedenis. Ook staat er vaak hoelang de persoon in kwestie al werkt met de website en staan er bijna altijd reacties bij met ervaringen van andere gebruikers. Kijk ook of de betreffende website garantie bied bij een miskoop of als er helemaal niets ontvangen wordt. Probeer ook altijd zelf langs de verkoper te gaan en het niet op te laten sturen.

Kringloopwinkel

Een kringloopwinkel verzamelt spullen die mensen weg doen maar nog prima bruikbaar zijn. Ze knappen de spullen op waar nodig en met de opbrengst van het artikel worden de kosten weer gedekt. Kringloopwinkels horen daarom ook meestal bij een stichting omdat ze dan geen vast winstoogmerk nodig hebben. In deze kringloopwinkels ligt bijna altijd wel iets wat je graag zou willen hebben. Mocht je daarom iets tweedehands willen kopen is dit toch mijn eerste keuze. Je kunt zelf naar de spullen gaan kijken en je rekent gewoon af aan de kassa.

Kringloopwinkels

Er zijn in Nederland nogal wat kringloopwinkels. Als men zoekt naar een grote kringloopwinkel moet men meestal naar een grote stad gaan. Amsterdam, Rotterdam, Den Haag enzovoorts.

Waar moet men op letten?

Waar moet men op letten bij het kopen van tweedehands spullen in een kringloopwinkel? Allereerst moet men zeker zijn van de kwaliteit van het product. Check serienummers en andere kenmerken die op de authenticiteit van het product wijzen. Dit is niet altijd nodig maar bij bijvoorbeeld versterkers e.d. is dit toch wel handig. Vraag ook hier weer naar eventuele garantieregelingen.

Zwarte Markt

De "Zwarte Markt" in Beverwijk is een van de grootste bazaars van Europa. Echt alles is hier te vinden. Veel verzamelaars gaan dan ook regelmatig langs bij de bazaar. Mocht je nog iets zoeken en kan je het nergens vinden, dan is dit misschien de plaats waar je het toch gaat vinden.

Zwarte Markt

Bij een zwarte markt moet men meteen denken aan ondergrondse economie, oplichters, dieven en andere kwakzalvers. Vroeger was dit inderdaad zo. Nu is de Zwarte Markt (in Nederland) de onofficiële naam voor de Beverwijkse Bazaar. Alleen iedereen in Nederland spreekt van de Zwarte Markt. Maak je daarom dus geen zorgen over ernstige oplichterij.

Waar moet men op letten?

Waar moet men op letten bij het kopen van tweedehands spullen op de Zwarte Markt? Ook hier moet men weer zeker zijn van de echtheid van het product. Dit is helemaal belangrijk op de Zwarte Markt! Veel handelaren komen maar voor 1 keer langs en zullen je nooit je geld teruggeven of iets dergelijks. Vergeet garantieregelingen daarom ook maar. Op de Zwarte Markt kan men leuke dingen vinden maar wees wel zeker van je aankoop!
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia: Beverwijkse Bazaar

Reageer op het artikel "Goedkoop tweedehands spullen kopen"

Infoteur: VMusic
Gepubliceerd: 06-04-2010
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Schrijf mee!