InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Vans Stores: overzicht winkels Nederland en België

Vans Stores: overzicht winkels Nederland en België

Vans is een modemerk dat voornamelijk bekend staat om schoenen. Maar ook kleding en andere mode accessoires van Vans worden wereldwijd verkocht. Kom te weten waar filialen van Vans in Nederland en België te vinden zijn, hoe je officiële dealers van Vans kunt vinden, waar je online Vans producten kunt kopen en wanneer de sale plaatsvindt.

Vans

Het Amerikaans modemerk Vans richt zich voornamelijk op de productie van schoenen en in mindere mate in kleding en overige modeaccessoires. De stijl van het merk is alternatief en sportief en haalt inspiratie uit sporten als snowboarden, skateboarden en surfen. Het bedrijf heeft sinds de oprichting in 1966 een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt waardoor er Vans winkels over de hele wereld te vinden zijn.

Assortiment

Vans heeft zowel productlijnen voor mannen, vrouwen en kinderen. Het modemerk staat vooral bekend vanwege de uitgebreide schoenenlijn. Voorbeelden van soorten schoenen zijn sneakers, lederen schoenen, sandalen en canvas schoenen. Een andere grote pijler onder het succes van Vans is de kleding die wordt verkocht. Voorbeelden van kleding zijn zowel bovenkleding als shirts, truien en sweaters en onderkleding als broeken. Tenslotte produceert Vans modeaccessoires zoals riemen, rugzakken, portemonnees, sokken en zonnebrillen.

Steeds uitbundigere ontwerpen

De schoenen van Vans waren voorheen eenvoudig te herkennen: laag model, effen kleuren en veters. Het model was telkens min of meer hetzelfde, het verschil zat in de kleur van de schoen. Vans heeft echter een complete metamorfose ondergaan qua kleurstelling en modellen. De schoenen zijn nu verkrijgbaar in alle kleuren van de regenboog en vaak met gedurfde motieven. Ook zijn er tal van hoge modellen op de markt gekomen. Tal van beroemdheden hebben een eigen (zelf ontworpen) Vans model op de markt gebracht. Ondanks de steeds uitbundigere opties is het draagcomfort van Vans schoenen onveranderd, de schoenen zijn vrij licht qua gewicht en buigzaam. Qua imago en stijl zijn ze wel enigszins te vergelijken met schoenen van het merk Converse.

Vans winkels Nederland

In Nederland zijn er meerdere Vans winkels. Het filiaal in Roermond is een outlet en maakt onderdeel uit van Designer Outlet Roermond. Onderstaand zijn per filiaal het adres en telefoonnummer weergegeven.

Vans Store Amsterdam (Kalverstraat)

  • Adres: Kalverstraat 166
  • Postcode: 1012 XE Amsterdam
  • Telefoonnummer: 020-4220089

Vans Store Amsterdam (Runstraat)

  • Adres: Runstraat 19-21
  • Postcode: 1016 GZ Amsterdam
  • Telefoonnummer: 020-4276287

Vans Store Maastricht

  • Adres: Grote Staat 49
  • Postcode: 6211 CV Maastricht
  • Telefoonnummer: 043-3211888

Vans Store Roermond Outlet

  • Adres: Stadsweide 166
  • Postcode: 6041 TD Roermond
  • Telefoonnummer: 0475-311428

Vans Store Rotterdam

  • Adres: Oude Binnenweg 52
  • Postcode: 3012 JE Rotterdam
  • Telefoonnummer: 010-2136801

Vans Store Utrecht

  • Adres: Oude Gracht 107
  • Postcode: 3511 AG Utrecht
  • Telefoonnummer: 030-2322241

Vans winkels België

Ook in België zijn meerdere Vans filialen gesitueerd.

Vans Store Antwerpen (Kammenstraat)

  • Adres: Kammenstraat 47
  • Postcode: 2000 Antwerpen
  • Telefoonnummer: +32(0)37707069

Vans Store Antwerpen (IJzerenwaag)

  • Adres: IJzerenwaag 14
  • Postcode: 2000 Antwerpen
  • Telefoonnummer: +32(0)32332312

Vans Store Brussel

  • Adres: Grasmarkt 52
  • Postcode: 1000 Brussel
  • Telefoonnummer: +32(0)25119068

Vans Store Hasselt

  • Adres: Demerstraat 19
  • Postcode: 3500 Hasselt
  • Telefoonnummer: +32(0)1142 7908

Vans Store Leuven

  • Adres: Diestsestraat 74
  • Postcode: 3000 Leuven
  • Telefoonnummer: +32(0)16220028

Vans Store Luik

  • Adres: Rue Saint Adalbert 16
  • Postcode: 4000 Luik
  • Telefoonnummer: +32(0) 42234460

Vans winkels Nederland en BelgiŽ

Vans online store

Wanneer de winkels van Vans te ver weg gelegen zijn is het mogelijk om online de producten aan te schaffen via shop.vans.nl. De producten worden thuisbezorgd en kunnen, indien niet naar wens, eenvoudig worden teruggestuurd.

Overige verkooppunten

Naast de officiële Vans winkels en de online webwinkel van Vans worden de producten van Vans ook verkocht via tal van andere winkels. Een overzicht van deze officiële dealers is te vinden via vans.nl/stores.

Sale

Wanneer je Vans producten met korting wilt kopen kan je de outlet store in Roermond bezoeken. Een andere optie is om gewenste producten tijdens de sale te kopen. Zo vinden ieder jaar de zomersale en wintersale plaats. De zomersale is elk jaar in de maanden juni en juli terwijl de wintersale plaatsvindt in de maanden december en januari. De sale, oftewel uitverkoop, vindt plaats bij de officiële Vans Stores, op de Vans webshop en bij de Vans dealers. Ook in België is er sprake van een jaarlijkse uitverkoop. De wintersolden vindt ieder jaar plaats van 3 tot en met 31 januari en de zomersolden van 1 tot en met 31 juli.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.vans.nl

Reageer op het artikel "Vans Stores: overzicht winkels Nederland en België"

Infoteur: Advies-eb
Gepubliceerd: 28-08-2014
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Special: Winkelketens
Schrijf mee!