Prijzen winnen bij de Lidl

Prijzen winnen bij de Lidl In Nederland heb je verschillende supermarktketens, waaronder Lidl. De Lidl staat bekend om zijn lage prijzen en daarom is de Lidl voor veel mensen aantrekkelijk. Veel mensen weten alleen niet dat de Lidl af en toe met grote acties komt en dat je als consument grote prijzen kunt winnen.

Prijzen winnen bij de Lidl

  • Waarom prijzen bij de Lidl?
  • Hoe kan ik een auto winnen?
  • Hoe werkt de krasactie?
  • Wanneer lopen deze acties en zijn dit terugkomende acties?
  • Hoeveel kans maak ik om te winnen?
  • Worden prijzen altijd weggegeven?
  • Wat gebeurt er met mijn persoonsgegevens?
  • Hoe kan ik meer kans maken op de prijzen?

Waarom prijzen bij de Lidl?

De Lidl probeert met de aantrekkelijke acties meer consumenten te kunnen aantrekken. Daarnaast zullen de vaste klanten vaker boodschappen doen of meer om meer kans te maken op de prijzen. De Lidl maakt dan veel reclame in Nederland, vanwege de 'grote' acties. Meestal geldt er een minimum bedrag wat je als consument moet besteden om mee te kunnen doen met een actie. De Lidl hanteert meestal een minimum bedrag van 20,- en 25,- euro.

Hoe kan ik een auto winnen tijdens de XXL weken?

Lidl komt tijdens de XXL weken met leuke prijzen en acties voor de consumenten. De consumenten maken pas een kans op een auto, als ze voor minimaal 20,- of meer boodschappen hebben gedaan. Als consument moet je de kassabon meenemen, zodat je de unieke code kan invullen op Lidl.nl. Op de site van Lidl kun je als consument er meer informatie over vinden. Consumenten kunnen zich zelf laten informeren in de supermarkt en daarnaast is er ook nog de mogelijkheid om naar de klantenservice te bellen. In het jaar 2012 en 2013 kon je als consument een BMW winnen, maar in het jaar 2014 kon je een Audi A3 winnen. De automerken verschillen nog wel eens.

Hoe werkt de krasactie?

Als consument moet je minimaal een bedrag van 20,- besteden voor één kraskaart. Bij een bedrag van 40,- krijg je er twee en bij een bedrag van 60,- krijg je er drie. Zo blijft het maar doorgaan en er is geen limiet voor de kraskaarten. De kraskaarten kun je meteen krassen als consument en je kunt meteen zien of je iets gewonnen hebt. Sommige consumenten winnen een wasmiddel of chocola, maar je kan bijvoorbeeld ook een jaar lang gratis boodschappen winnen. De autoprijs hoort niet bij de krasactie, want het staat los van elkaar. De prijzen van de krasactie kunnen per jaar wel verschillen, dus je moet niet elk jaar rekenen op een reischeque. Indien je als consument een prijs hebt gewonnen, dan moet je de originele en onbeschadigde kraskaart als bewijs inleveren. In de folder staat tot wanneer de actie loopt en tot wanneer je de kraskaart kan inleveren.

Wanneer lopen deze acties en zijn dit terugkomende acties?

De Lidl start deze acties altijd eind augustus en de acties zijn terugkomend. Tot nu toe hebben ze vanaf 2012 altijd een auto weggegeven bij de Lidl. De Lidl geeft dus ieder jaar een auto weg, maar de prijzen van de 'krasactie' kunnen nog wel eens verschillen per jaar, maar je kunt als consument ieder jaar rekenen op 'grote' prijzen.

Hoeveel kans maak ik om te winnen?

Dit verschilt natuurlijk per actie en van de hoeveelheid mensen die eraan meedoen. Niet iedereen zal zijn unieke code van de kassabon gebruiken om de auto te kunnen winnen, maar uiteindelijk zullen er ongetwijfeld 'veel' mensen meedoen met de actie. De kans is dus erg klein dat jij als consument de auto wint, omdat er meestal ook maar één auto wordt weggegeven. Als consument maak je met de kraskaart 'meer' kans op een prijs, omdat er met de krasactie veel prijzen worden weggegeven. Zo kun je als consument een wasmiddel winnen of een chocoladereep. Als er 'grote' prijzen tussen zitten zoals een reischeque ter waarde van 500,-, dan geeft de Lidl daar maar drie van weg bijvoorbeeld. De winkans kan dus per actie verschillend zijn, omdat winkans afhankelijk is van het aantal prijzen wat weg wordt gegeven en de waarde van de prijs of prijzen.

Worden prijzen altijd weggegeven?

De Lidl wordt betrouwbaar gezien en meestal maken zij de winnaar(s) bekend. Dit kunnen zij doen door foto's te plaatsen op Lidl.nl of door een lijst bekend te maken met de winnaar(s). Als de prijzen niet bekend zijn gemaakt op de juiste datum, dan kun je contact opnemen met Lidl. Zij kunnen je als consument meer informeren over de bekendmaking van de winnaar(s).

Wat gebeurt er met mijn persoonsgegevens?

De Lidl verstrekt de persoonsgegevens niet aan derden en je kunt het teruglezen op de site van Lidl. Bij de actievoorwaarden staat het meestal en zij hebben ook een privacy-statement. De Lidl is dus betrouwbaar en je hoeft je als consument geen zorgen te maken dat je persoonsgegevens worden verstrekt aan derden.

Hoe kan ik meer kans maken op de prijzen?

Een aantal tips om meer kans te maken op de prijzen.
  1. Bij de krasactie kun je het best boodschappen doen voor minimaal 20,- euro, omdat je dan een kraskaart krijgt. Als het bedrag vermeervoudigd wordt, dan krijg je er nog één bij en zo blijft het maar doorgaan.
  2. Bij een besteding vanaf 20,- euro maak je een kans op een grote prijs, dus als jouw boodschappen minder zijn dan 20,- euro, vraag dan het bonnetje van je voorganger bij de caissière of om een ander bonnetje dat in de prullenbak ligt.
© 2014 - 2020 Kocyigit50, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Een auto kopen bij Lidl: loont dat?Een auto kopen bij Lidl: loont dat?In oktober 2013 bood de supermarktketen Lidl in haar online shop winterbanden aan tegen dumpprijzen. En niet lang daarvo…
30% Besparen op boodschappen? Koop huismerken en vergelijk!Waarom zou je voor een pot pindakaas of een pak waspoeder 10% meer betalen dan nodig? Toch doen consumenten dat. Gemak i…
Besparen op boodschappen: 10 tips om geld te verdienenBesparen op boodschappen: 10 tips om geld te verdienenBesparen op boodschappen kan veel geld opleveren. Volgens het NIBUD geven Nederlanders gemiddeld namelijk tussen de 20 e…
Supermarktoorlog of prijzenoorlogSupermarktoorlog of prijzenoorlogEen supermarktoorlog of prijzenoorlog is een strijd die een supermarkt(keten) aangaat met andere supermarkten om klanten…

Primark: duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen?Primark is de winkel waar je moet zijn voor koopjes op het gebied van kleding en accessoires. Spotgoedkope kleding, hoe…
Vans Stores: overzicht winkels Nederland en BelgiëVans is een modemerk dat voornamelijk bekend staat om schoenen. Maar ook kleding en andere mode accessoires van Vans wor…
Bronnen en referenties
  • www.lidl.nl

Reageer op het artikel "Prijzen winnen bij de Lidl"

Plaats als eerste een reactie, vraag of opmerking bij dit artikel. Reacties moeten voldoen aan de huisregels van InfoNu.
Meld mij aan voor de tweewekelijkse InfoNu nieuwsbrief
Ik ga akkoord met de privacyverklaring en ben bekend met de inhoud hiervan
Infoteur: Kocyigit50
Gepubliceerd: 03-09-2014
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Bronnen en referenties: 1
Schrijf mee!