Boohoo.com webwinkel

Boohoo is de opkomende online shop in heel Europa, Boohoo gaat zowel de Primark als de ASOS achterna met hun goedkope prijzen. Waar komt Boohoo zo spontaan vandaan?

Boohoo Webshop

Boohoo is een wereldwijd bekende webshop, opgericht in 2006, die alleen verkoop doet via hun webshop, www.boohoo.com. Hun hoofdkantoor bevindt zich in Manchester Centre, de stad waar zich vroeger de katoenindustrie bevond.
Op het gebied van 'pure play webshops' (webshops die alleen online verkopen) is Boohoo.com de op een na grootste van Engeland, alleen ASOS domineert Boohoo nog. Daarentegen is Boohoo de meest gezochte online webshop op Google (in de Engelse modebranche).

Artikelen

Alle artikelen die worden verkocht op Boohoo.com zijn van het eigen merk en worden ontworpen door de eigen ontwerpers. Om Boohoo toch exclusief te houden maken ze van ieder artikel maar een beperkte voorraad. Dagelijks komen er op de website zo'n honderd nieuwe artikelen bij.
De hoofdgroepen die Boohoo verkoopt zijn kleding, schoenen en accessoires. Deze groepen zijn onder te verdelen in subgroepen, nl:

Kleding

  • Broeken
  • Leggings
  • Jumpsuits
  • Rokken
  • Jassen
  • Truien
  • Shirts
  • Vesten
  • Badkleding
  • Tops

Schoenen

  • Sneakers
  • Sandalen
  • Hakken

Accessoires

  • Sieraden
  • Mutsen
  • Tassen
  • Shawls

De Boohoo geschiedenis

Abdullah Kamani (vader van Mahmud Kamani) startte met de Kamani-textielzaken toen hij moest vluchten uit Kenia in de late jaren zestig. Toen hij in Engeland aankwam begon hij kavels op te kopen in de onbekendere gedeeltes van de stad. Hij begon onder meer de merken Pinstripe Clothing, Starsign en Jogo in het Dale Street warenhuis waar zich nu het hoofdkantoor van Boohoo in bevindt.
Na twintig jaar had hij zo'n twintig miljoen verdiend en besloot toen het vastgoed en de horeca in te gaan (o.a. een Italiaans restaurant). Nu is hij een steun voor zijn zoon met zijn zakelijk ingestelde brein en is hij de voorzitter van Boohoo.com.

Mahmud Kamani is eerst aan het werk geweest voor zijn vader bij Pinstripe Clothing, waar ook Carol Kane kwam te werken. Nadat de twee (Kane en Mahmud Kamani) inzagen dat in de 'Pure Play' de toekomst lag, besloten zij een eigen 'Pure Play' zaak op te starten (Boohoo). Met de hulp van het uitgebreide portfolio wat ze overgenomen hadden van zijn vader hadden ze in ieder geval een start.
De start was niet gemakkelijk; de eerste maanden werden er kapitalen verloren en kwam er veel te weinig geld binnen om lang te kunnen blijven draaien zonder failliet te gaan. Daarna begonnen de consumenten de website steeds meer te vinden, onder meer vanwege reclamecampagnes en begonnen de bezoekersaantallen te stijgen.
Vooral concurrent Primark maakte het niet gemakkelijk voor de Kamani's met hun extreem lage prijzen, ook dit was een reden waarom ze een webshop begonnen in plaats van een normale winkel. In een webshop is men minder geld kwijt aan personeel, interieur en andere zaken en zo kunnen de prijzen lager blijven terwijl de kwaliteit van de kleding hoger en exclusiever is.

Verzendkosten

De verzendkosten (naar ieder willekeurig land) zijn boven de 25 euro geheel gratis en daaronder betaalt u 5 euro verzendkosten. De verzending gebeurt vanuit het distributiecentrum in Manchester, Engeland.

Retourneren

Mocht u spullen willen retourneren bij Boohoo dan kan dit binnen 14 dagen. Labels en de originele verpakking moeten worden bijgevoegd. Wanneer het pakketje wordt teruggestuurd zullen de verzendkosten (vanuit Nederland zo'n 13 euro) voor de koper zelf zijn. Vanaf het ontvangst moment zal binnen 21 dagen het volledige bedrag teruggestort worden (exclusief eventuele verzendkosten). Mocht het een product zijn dat kapot is aangeleverd krijgt u ook de verzendkosten volledig vergoed.

Gewonnen Prijzen

  • 2009 Cosmopolitan Online Fashion Award: Best Newcomer Catwalk Videos Launched
  • 2010 Reveal Click to Buy Awards: Brilliant Bargains
  • 2011 Reveal Click to Buy Awards: Best for Bargains, Best place to spend 50pounds
  • 2012 Lorraine Award: Best online retailer
  • 2013 Lorraine Award: Best online Retailer, The Notebook Award: Best Online Shop
  • 2014 Lorraine Award: Best online Retailer, Reveal Award: Best Online Retailer, Best for a Bargain, Best One Stop Shop
© 2014 - 2020 Yvette001, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Tips voor een geslaagde dag shoppen bij PrimarkShoppen bij Primark is anders dan bij andere winkels. Bijna nergens vind je zoveel voordelige mode in één winkel. Hierdo…
Primark Amsterdam: alles wat je moet wetenDankzij een uitgekiende combinatie van de laatste mode en de laagste prijzen heeft Primark een plek aan de top van de mo…

Flying Tiger vestigingen & adressenFlying Tiger vestigingen & adressenFlying Tiger is een onderdeel van de Deense winkelketen Tiger, met een exclusief assortiment op het gebied van huishoude…
Primark Zuidplein Rotterdam: adres en openingstijdenPrimark heeft een tweede filiaal geopend in Rotterdam, waardoor Rotterdam de eerste stad van Nederland is met twee Prima…
Bronnen en referenties
  • http://www.boohoo.com/

Reageer op het artikel "Boohoo.com webwinkel"

Reactie

Jordy Menger, 31-03-2019 20:43 #1
Ik wil twee jurkjes retourneren.maar er zit geen retour blad bij inů hoe weet boohoo nu waar ze mijn geld op moeten terug storten?

Infoteur: Yvette001
Gepubliceerd: 27-08-2014
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Reacties: 1
Schrijf mee!