InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > De Media Markt Dordrecht - elektronica met goedkope prijzen

De Media Markt Dordrecht - elektronica met goedkope prijzen

De Media Markt Dordrecht - elektronica met goedkope prijzen Sinds 2013 heeft Dordrecht een grote elektronicawinkel gekregen: de Media Markt (voorheen Saturn). Het heeft lang mogen duren voordat het eindelijk zo ver was. Voorheen ontbraken grote zaken zoals Saturn en Media Markt in Dordrecht volledig. Met een groot assortiment, ruime openingstijden en lage prijzen heeft Media Markt veel te bieden, biedt service en is het de enige in zijn soort in Dordrecht. Of kan je toch beter shoppen in Rotterdam?

Voorgeschiedenis

De Media Markt is gevestigd op de hoek van de Spuiboulevard en de Johan de Wittstraat in het centrum van Dordrecht. Tot september 2014 was het een Saturn, maar is de winkel omgebouwd naar een Media Markt. De komst van de Saturn maakte deel uit van het project Achterom/Bagijnhof. Dit project omvatte nieuwbouw aan het Achterom (Albert Heijn en woningen), de parkeergarage Achterom, renovatie van de Hema en nieuwbouw aan de Spuiboulevard en Johan de Wittstraat (Saturn). De plannen voor dit deel van de stad werden al twintig jaar geleden gemaakt. Milieuregels (fijnstof), bezwaren van bewoners en onenigheid tussen de gemeente en de projectontwikkelaar van Pelt zorgden voor veel vertraging in de uitvoering. De komst van de Saturn was het sluitstuk van dit langdurige project.

Media Markt

De Media Markt is een grote elektronicawinkel met een breed assortiment. De producten liggen niet achter de toonbank of in glazen vitrines, maar je kan alles zelf aanraken en sommige producten zelfs uitproberen. Hoewel de prijzen doorgaans lager zijn dan bij kleinere elektronicawinkels is het zeker niet zo dat de Media Markt de goedkoopste winkel is. Zeker de webwinkels vormen een geduchte concurrent. De Media Markt heeft 45 vestigingen in Nederland, inclusief die in Dordrecht. Door de overname van de winkels van Saturn is het aantal vestigingen flink uitgebreid.

Assortiment en winkel Dordrecht

Grootte van Media Markt

De Media Markt in Dordrecht is met 3.200 m2 één van de grotere vestigingen in Nederland. Dit is echter klein in vergelijking met sommige andere filialen van de Media Markt. Zo heeft de Media Markt in het centrum van Rotterdam een oppervlak van 8.500 m2.

Assortiment

Het assortiment van de Media Markt in Dordrecht bestaat uit Computer, Foto & Video, Gaming, Film & Muziek, Telecom & Navigatie (begane grond), Verzorging, Beeld & Geluid, Huishouden en Keuken (1e verdieping). Het assortiment wordt regelmatig aangevuld. Nieuwe modellen zijn dan ook vrij snel te vinden in de Media Markt. Ook zijn er productdemonstraties. De Media Markt is ruim opgezet met brede paden en thematische ‘producteilanden’. Hoewel het assortiment kleiner is dan bijvoorbeeld in het naburige Rotterdam, is het aanbod wel breed en goed uitgekiend en is de winkel goed op de klant gericht. Maar voor een veel groter assortiment is een ritje naar Rotterdam wel aan te bevelen.

Service

Er lopen over het algemeen veel medewerkers rond die je kunt aanschieten om iets te vragen. De gemiddelde leeftijd van de medewerkers is jong; verwacht niet per se diepgaande kennis over de producten. Er is daarnaast een servicebalie aanwezig bij de kassa’s waar producten omgeruild, teruggebracht of voor reparatie aangeboden kunnen worden.

Openingstijden & adres

Openingstijden

  • maandag 11:00 - 21:00 uur
  • dinsdag 09:30 - 21:00 uur
  • woensdag 09:30 - 21:00 uur
  • donderdag 09:30 - 21:00 uur
  • vrijdag 09:30 - 21:00 uur
  • zaterdag 09:30 - 18:00 uur
  • zondag 12:00 - 17:00 uur

Adres

De Media Markt is gevestigd aan de Johan de Wittstraat 15 in Dordrecht. Parkeren kan onder meer in de parkeergarage Achterom vlakbij de winkel (bereikbaar vanaf de Spuiboulevard).
© 2014 - 2019 Rogier1984, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Fastfood centrum Dordrecht: snackbars, broodjeszaken en meerFastfood centrum Dordrecht: snackbars, broodjeszaken en meerZeg je frikandel dan zeg je Dordrecht. Veel mensen weten het niet maar de frikandel en ook de mexicano zijn Dordtse uitv…
Makelaars in Dordrecht - aanbod en belangrijkste verschillenMakelaars in Dordrecht - aanbod en belangrijkste verschillenIn Dordrecht (Zuid-Holland) zijn veel woningmakelaars actief. Deze makelaars kunnen je helpen bij de verkoop van je woni…
Saturn: openingstijden, adres- en contactgegevensSaturn: openingstijden, adres- en contactgegevensSaturn is een grote, toonaangevende elektronicaketen in Nederland en de rest van Europa. Onderstaand lees je alles over…
De Fair trade winkelroute in DordrechtSinds het najaar van 2010 is Dordrecht de trotse bezitter van de titel Fair trade gemeente. Maar liefst 21 winkels en re…
Bronnen en referenties
  • Media Markt - http://www.mediamarkt.nl - bezocht op 5 oktober 2014
  • Nieuwe aanloopstraat voor winkelhart Dordrecht - www.triflex.nl/downloads.html?dlID=6164&type=1004‎ - bezocht op 22 januari 2014

Reageer op het artikel "De Media Markt Dordrecht - elektronica met goedkope prijzen"

Infoteur: Rogier1984
Laatste update: 07-11-2016
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Schrijf mee!