Makro: vestigingen, adressen en openingstijden

De zelfbedieningsgroothandel Makro is een begrip in Nederland onder ondernemers. De grote winkels, ruime openingstijden en voordelige producten maken de Makro een populaire winkelketen. En wat te denken van de Makro restaurants en het voordelige tanken? Onderstaand een overzicht van de verschillende vestigingen van Makro waarbij is aangegeven wat het adres is en wat de openingstijden zijn.

Inhoud

De winkelketen Makro

De eerste vestiging van Makro werd geopend in 1968 in Amsterdam. Makro is een zelfbedieningsgroothandel voor ondernemers. Sindsdien heeft Makro door de jaren heen meerdere vestigingen geopend. Momenteel staat de teller op 17 filialen. Klanten kunnen de Makro alleen bezoeken wanneer ze een klantenpas hebben. Alleen bedrijven, verenigingen, stichtingen (geregistreerd bij Kamer van Koophandel) en vrije beroepsbeoefenaars kunnen per aanvraag twee klantenpassen aanvragen. Naast de gewone Makro-pas zijn er ook de Makro HorecaCard voor horeca ondernemers en de Makro GoldCard voor grote inkopers.

Adressen Makro winkels

Makro heeft in Nederland 17 vestigingen. Onderstaand een overzicht van de vestigingen inclusief adressen.
  • Amsterdam, De Flinesstraat 9
  • Barendrecht, Zeemanstraat 2
  • Best, Brem 4
  • Beverwijk, Parallelweg 126
  • Breda, Konijnenberg 92
  • Delft, Schieweg 104
  • Dordrecht, Toermalijnring 2000
  • Duiven, Nieuwgraaf 28
  • Groningen, Kattegat 1
  • Hengelo, Diamantstraat 8
  • Den Bosch, Moermanstraat 4
  • Leeuwarden, Hidalgoweg 2
  • Nieuwegein, Laagraven 7
  • Nijmegen, Energieweg 50
  • Nuth, Thermiekstraat 15
  • Vianen, Edisonweg 4
  • Wateringen, Hoefsmid 10

Openingstijden Makro

De filialen van Makro kennen dezelfde openingstijden.

Weekdagen

Op de doordeweekse dagen (maandag tot en met vrijdag) zijn alle vestigingen geopend van 9 tot 22 uur. Bezoekers met een Horeca- of Goldcard mogen al om 7 uur binnen.

Zaterdag

Op zaterdag zijn alle vestigingen geopend van 9 tot 18 uur. Voor mensen met een Horeca- of Goldcard openen de deuren al om 7 uur.

Zondag

De Makro filialen zijn allen ook op zondag geopend. Alle filialen zijn op zondag geopend van 12 tot 17 uur. Dit geldt ook voor mensen met een Horeca- of Goldcard.

Openingstijden tijdens feestdagen

Wel is er sprake van afwijkende openingstijden tijdens feestdagen. Op de website van Makro zijn de afwijkende openingstijden weergegeven. De Makro vestigingen zijn geheel gesloten op Eerste Paasdag, Eerste Pinksterdag en Eerste Kerstdag.

Restaurants

De vestigingen Amsterdam, Best, Breda, Delft, Duiven, Groningen, Hengelo, Nijmegen, Nuth en Vianen beschikken overeen restaurant. De openingstijden van de restaurants zijn identiek aan de normale openingstijden.

Tankstation

De vestigingen Amsterdam, Best, Breda, Delft, Duiven, Groningen en Nuth beschikken over een tankstation. De tankstations zijn 24 uur per dag geopend. LPG kan echter alleen worden getankt wanneer de vestigingen geopend zijn, omdat LPG niet mag worden verkocht wanneer er geen toezicht is. Dit heeft te maken met veiligheidsredenen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • www.makro.nl

Reageer op het artikel "Makro: vestigingen, adressen en openingstijden"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 10-11-2014
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Special: Winkelketens
Schrijf mee!