InfoNu.nl > Zakelijk > Banen > Fruit plukken als vakantiewerk

Fruit plukken als vakantiewerk

Fruit plukken als vakantiewerk Zit jij ook een beetje krap in kas terwijl de zomervakantie alweer bijna voor de deur staat? Fruit plukken is één van de soorten vakantiewerk, waarbij je lekker van de zon kunt genieten en ondertussen fruit zoals aardbeien en frambozen kunt plukken. Wie wilt nou niet geld verdienen in de buitenlucht? Maar hoe vind je nou zo'n leuk baantje? In dit artikel lees je hier meer informatie over en krijg je tips over het vinden van zo'n baantje!

Een schets van jou?

Jij bent vast iemand die graag in de buitenlucht wilt werken, het ook heerlijk kan vinden om geen klanten om je heen te hebben, prima je eigen dingen kunnen doen en het niet erg vind om hard te werken voor je geld. Jij wilt graag fruit plukken en het motiveert jou om zoveel mogelijk te doen, daar krijg jij een voldaan gevoel van. Ben jij zo'n iemand? In dit artikel staan wat handige tips!

Valse beloftes

Het duurt niet lang meer of de zomer breekt weer aan. Veel scholieren en studenten willen op vakantie en lekker relaxen. Echter kleeft daar vaak een nadeel aan, het geld! Vakantiewerk is daardoor erg in trek bij deze doelgroep. Helaas zijn de leuke baantjes vaak valse beloftes en dient er eerst geld over te worden gemaakt om aangemeld te kunnen zijn bij websites die over dat soort vacatures beschikken.Vaak leidt dit alleen maar tot teleurstelling. Je bent wel geld kwijt aan het inschrijven en aanmelden, maar je ziet er niks voor terug! De beloftes worden niet waar gemaakt.

Tips om fruitplukker te worden

Het vinden van een baantje als fruitplukker is in het buitenland niet moeilijk om te vinden, maar in Nederland kan het wat lastiger zijn. Typ maar eens 'fruit plukken' in in Google en je vindt vooral informatie over fruit plukken in landen als Australië of Frankrijk. Om daar nou heen te fietsen is ook geen oplossing. Hieronder vind je een aantal tips over het vinden van zo'n baantje in Nederland.

  1. Ga achter je bureau vandaan en bezoek de werkplek. Er is geen directere manier dan deze om na te gaan of je ergens terecht kunt als fruitplukker. Waar je ook woont, of dit nou Bennekom of Breda betreft, er zijn veel gebieden in Nederland waar fruit wordt geoogst. Wanneer je naar een boerderij fietst waar fruit wordt geoogst, kun je direct informatie opvragen zoals het loon en de werktijden. Mocht je iets te ver van de boerderij wonen en fietsen is geen optie, dan kun je ook altijd met de bus erheen.
  2. Zoek specifieke vacatures op het internet (niet degene waarbij je moet betalen). Zoek op specifieke benamingen zoals 'Fruit plukken als bijbaantje' of 'Fruit plukken in Nederland' en je zult verschillende vacatures te zien krijgen. Wees terughoudend wanneer het gaat om aanmeldingen voor vacatures waarbij je eerst een betaling dient te doen. Ook al zijn het niet altijd valse beloftes, het kan zijn dat je eerst een paar maanden moet wachten totdat ze een geschikt baantje voor jouw hebben gevonden.
  3. Bezoek een uitzendbureau bij jouw in de stad. Kun je geen vacatures vinden op het internet en weet je niet waar bij jouw in de buurt fruit wordt geoogst? Bezoek dan een uitzendbureau bij jouw in de stad. Dit is over het algemeen altijd gratis en ze kunnen direct inspelen op jouw eisen en wensen. Zo weet je direct of er vacatures beschikbaar zijn in het gebied waar jij aan de slag wilt gaan.

Wat zijn de voor- en nadelen?

Als fruitplukker heb je als voordeel dat je in de zomer buiten kunt werken. Hierdoor kun je tijdens het werken lekker van de zon en buitenlucht genieten. Het werk betaalt over het algemeen niet slecht, maar ook niet extreem goed. Het zal over het algemeen iets boven het minimumloon liggen. Verder mag je bij veel boerderijen ook onbeperkt eten van het fruit of deze overdag als beleg op brood eten. Tevens mag je je MP3 speler in of kun je tijdens het plukken kletsen met je collega's.

Een nadeel van dit werk is dat je soms een aardig stukje moet fietsen om op het werk te komen. Dit ligt natuurlijk puur aan het feit waar je woont en waar je aan de slag kunt. Wanneer je niet over een auto beschikt is het handig om iets te zoeken wat niet al te ver van huis is.
© 2012 - 2017 W-mdr90, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Vakantiewerk vanaf 13 jaarVakantiewerk vanaf 13 jaarVeel schoolgaande jongeren willen graag zelf wat geld verdienen. Vaak sparen ze voor een mobile telefoon, vakantie of kl…
Hoe vind je vakantiewerk?Hoe vind je vakantiewerk?Veel jongeren willen in de zomermaanden een vakantiebaantje. Maar hoe vind je vakantiewerk? Waar kun je terecht en hoe z…
Het populairste vakantiewerk op een rijHet populairste vakantiewerk op een rijVeel jongeren zoeken in de vakantie naar een vakantiebaantje. Vakantiewerk is erg populair omdat jongeren in de vakantie…
Vakantiewerk 2016 en 2017 (regels)Vakantiewerk 2016 en 2017 (regels)In de vakantie van 2016 of 2017 wat geld bijverdienen, welk soort werk mag als je 13 jaar, 14 jaar 15, 16, 17 of 18 jaar…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Fruit plukken als vakantiewerk"

Reactie

Wilson, 07-06-2014 21:08 #1
Hallo ik ben per direct beschikbaar ik wil graag fruiten plukken ik ben student ik wil graag lekker bijverdienen. Ik ben vriendelijk, betrouwtbaar, hardwerkend, ik sta altijd open voor anderen. Ik ben zelfstandig, een man van woord en daad, ik kom mijn afspraken altijd na. graag hoor ik van jullie

met vriendelijke groet

Infoteur: W-mdr90
Laatste update: 24-05-2012
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Banen
Reacties: 1
Schrijf mee!