InfoNu.nl > Zakelijk > Banen > Werk en ontspanning combineren: vakantiewerk aan zee

Werk en ontspanning combineren: vakantiewerk aan zee

Werk en ontspanning combineren: vakantiewerk aan zee Jongeren en studenten nemen in de zomermaanden vaak een vakantiejob of vakantiebaantje om wat bij te verdienen. Toch willen ze ook nog van hun vakantie kunnen genieten. De ideale oplossing is een baantje aan zee: werken en vakantie kunnen daar probleemloos gecombineerd worden! Er zijn genoeg vakantiebaantjes te vinden voor jongeren en studenten die in de zomermaanden een extra centje willen bijverdienen. Werken kan je doen dichtbij huis, maar je kan ook andere oorden opzoeken en zo een leuke vakantie combineren met een baantje, aan zee bijvoorbeeld. We overlopen enkele mogelijkheden voor vakantiewerk aan de kust.

Redder

Wie een goede conditie heeft en houdt van zee en strand, kan zich inschrijven om tijdens de zomermaanden als redder op het strand te werken. Met dit baantje ben je gegarandeerd de hele dag in de frisse buitenlucht en kan je genieten van de vakantiesfeer op het strand. Een vakantiejob als redder is echter niet te onderschatten: je dient vooraf een cursus te volgen en proeven af te leggen waaruit blijkt of je voldoende geschikt bent om in noodsituaties mensen uit het water te redden. Er zijn zowel theorie- als praktijklessen en examens. Voor een zomer als redder moet je minstens 16 jaar oud zijn.

Horeca

Hotels, restaurants en café's aan de kust kennen in de zomermaanden gouden tijden. Vaak zijn zij dan ook op zoek naar jobstudenten of hulpjes voor diverse taken. Aan de meeste horecazaken hangt vanaf mei of juni een briefje voor het raam met de werkkrachten waarnaar zij op zoek zijn: afwassers, hulpjes voor de keuken, barpersoneel of jonge krachten die de mensen in de zaak of op het terras willen bedienen. Hangt er geen briefje voor het raam, dan kan je toch een keer binnen vragen of er niemand gezocht wordt om een handje toe te steken. Aan horecazaken waar je in de zomer terecht kan is er aan zee in elk geval geen gebrek! Het voordeel aan deze job is dat je vaak ofwel overdag of 's avonds moet werken, waardoor je soms de hele dag vrij bent of nog gezellig van de zomeravonden kan genieten.

Promogirl of Promoboy

Diverse bedrijven sturen in de zomermaanden een promoteam op pad, richting drukbezochte vakantieplekken. Jaarlijks zoeken deze bedrijven naar jonge en vlotte meiden en jongens die graag flyers uitdelen, staaltjes verdelen of de mensen willen aanspreken voor een proefaanbod. Deze job is weggelegd voor jongens en meiden die vlot communiceren, een goede talenkennis hebben en een mooi voorkomen hebben. Een job als promogirl of promoboy kan erg leuk zijn: meestal werk je maar enkele uren per dag, en kom je op de leukste plaatsten zoals beachparties en discotheken.

IJsjes verkopen

In de drukke vakantiemaanden worden veel jobstudenten ingezet om rond te rijden met "mobiele ijskraampjes". Dit kan met een bakfiets op de zeedijk of boulevard, of met een quad op het strand. Je rijdt rond langs de kustlijn en probeert natuurlijk zoveel mogelijk ijsjes te verkopen!

In de supermarkt

Ook supermarkten zijn in juli en augustus vaak op zoek naar jonge mensen die een vakantiebaantje willen doen. Meestal is het mogelijk om parttime te werken, zodat je telkens nog van de voor- of namiddag kan profiteren. In de supermarkten kan je aan de slag als rekkenvuller of als kassahulp.

De mogelijkheden om aan zee te werken tijdens de zomer zijn dus talrijk. Wil je van het mooie weer en de vakantiesfeer genieten, maar toch een aardig centje bijverdienen? Ga dan zeker op zoek naar een leuke vakantiejob aan de kust!
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Werk en ontspanning combineren: vakantiewerk aan zee"

Infoteur: Juliedr
Laatste update: 09-07-2011
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Banen
Schrijf mee!