InfoNu.nl > Zakelijk > Banen > Vakantiewerk op Terschelling

Vakantiewerk op Terschelling

Vakantiewerk op Terschelling, de manier om zomers een extra zakcentje te verdienen. De sfeer is goed en het werk leuk. In je vrije tijd kun je naar het strand of losgaan in de discotheek. Heb je snel last van heimwee? Dan is dit niets voor jou.

Vakantiewerk op Terschelling

Je bent 16, altijd braaf met je ouders mee op vakantie geweest, maar nu heb je dr genoeg van. Je wil zonder je ouders op vakantie of gewoon thuis blijven. Of je wil best mee op vakantie, maar je wil ook sparen voor die leuke scooter die je hebt gezien. De oplossing: In je zomer vakantie werken op Terschelling. Je zit op een echt vakantie eiland en kan dus lekker stappen, en ondertussen verdien je nog geld ook! Ideaal natuurlijk! Maar niet alleen voor 16 jarigen is vakantie werk op Terschelling aantrekkelijk, ook als student zijn er leuke kansen om wat extras te verdienen in de zomer maanden.

De opties

Als je denkt aan vakantiewerk op Terschelling denken de meeste mensen aan de horeca. En inderdaad, in de horeca zijn vooral zomers veel baantjes te vinden. Dat is immers de drukste periode van het jaar voor het eiland. Het grote voordeel van de horeca is dat het leuk en sociaal werk is. Het nadeel is dan weer wel dat je vaak s avonds werkt, dus stappen word lastig. Maar je kunt dan natuurlijk wel overdag naar het stand, ook leuk.

Daarnaast zijn er zomers meerdere winkels die personeel zoeken. Denk hierbij aan supermarkten, en snackbar etc. Vaak is dit het soort werk dat je met je standaard bijbaantje ook doet, met als grote voordeel dat je op Terschelling zit, en dus toch een beetje vakantie hebt.

Een misschien onverwacht vakantie baantje is het werken bij paarden stallen. De rijpaardverhuur bedrijven zoeken vaak ervaren ruiters die de paarden kunnen verzorgen en de buitenritten kunnen begeleiden. Je moet dan natuurlijk wel hard werken, maar kunt ook lange ritten maken over duin strand en bos en genieten van de schitterende natuur.

Een laatste optie is meer geschikt voor studenten, hier is namelijk een rijbewijs voor nodig. Je kan namelijk ook op Terschelling gaan werken als taxichauffeur. Dit leuke baantje is erg afwisselend, de ritjes zijn tussen de 10 en 15 minuten en je spreekt dus veel verschillende mensen. Daarnaast kun je zelf kiezen of je overdag wil werken, of juist graag s nachts. Een nadeel van werken als taxichauffeur is dat je een officiële taxipas nodig hebt, en die kosten natuurlijk geld. Je taxipas is wel 5 jaar lang geldig, en je kan er overal in Nederland mee werken als taxichauffeur. Je hebt er dus ook thuis nog wat aan voor een bijbaantje in de taxi branche.

De voordelen van werken op Terschelling

Een aantal voordelen zijn al genoemd. Terschelling is een echt vakantie eiland en in de zomer druk bevolkt met jeugd. Je kan dus in je vrije tijd naar het strand, stappen, vrienden op de camping bezoeken, en alle andere dingen die je anders ook zou doen. Daarnaast leer je veel nieuwe mensen kennen. Vakantiewerk verdient over het algemeen hetzelfde als een gewoon bijbaantje, maar je kan vaak wel volle werkweken draaien als je dat graag wil.

En, omdat het vakantie is, zijn de meeste mensen heel vrolijk en relaxt. Mensen zijn op het eiland om te ontspannen en lol te hebben, en hebben dus vaak alle tijd. Dat maakt dat er een hele gemoedelijke sfeer hangt, wat ook de werksfeer zeker ten goede komt.

Nadelen van een vakantiebaantje op Terschelling

Je zit natuurlijk wel een paar week lang op een eiland. Omdat je met de boot heen en weer moet, kun je dus niet heel makkelijk naar huis. Als je snel last hebt van heimwee is werken op terschelling voor jou dus niet de beste optie. Ook kost de veerboot nou eenmaal geld, dus je moet wel een kleine investering doen om op het eiland te komen. Sommige werkgevers zijn echter wel bereid dit te vergoeden.

Onderdak

Veel bedrijven op Terschelling hebben een huisje of appartement voor vakantie werkers. Vaak is dit keurig geregeld. Soms moet je een kamer delen, maar dat is met mensen van je eigen leeftijd en dus ook wel weer gezellig. Er zijn ook een aantal bedrijven waarbij er geen huis beschikbaar is, en dan zul je met een tentje op een camping moeten staan. Dat kan zowel een voordeel als een nadeel zijn, hangt er vanaf hoe je tegenover kamperen staat.
© 2011 - 2019 Airborn, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Vakantiewerk in de horecaVakantiewerk in de horecaZoek jij vakantiewerk in de horeca? Er zijn heel veel baantjes die je kunt doen in de zomermaanden en waar jij wat extra…
Het populairste vakantiewerk op een rijHet populairste vakantiewerk op een rijVeel jongeren zoeken in de vakantie naar een vakantiebaantje. Vakantiewerk is erg populair omdat jongeren in de vakantie…
Hoe vind je vakantiewerk?Hoe vind je vakantiewerk?Veel jongeren willen in de zomermaanden een vakantiebaantje. Maar hoe vind je vakantiewerk? Waar kun je terecht en hoe z…
Vakantiebaan: vakantiewerk voor scholierenVakantiebaan: vakantiewerk voor scholierenScholieren kunnen vaak best relatief veel verdienen wanneer ze besluiten in de zomer een baantje te zoeken. Er is nameli…
Vakantiewerk in SpanjeVakantiewerk in SpanjeWil jij vakantiewerk in Spanje? Dat kan, want ze zoeken vaak veel extra mensen in Spanje tijdens de zomermaanden. Ga naa…

Reageer op het artikel "Vakantiewerk op Terschelling"

Reacties

Meggie, 09-04-2013 10:29 #2
Hallo.
Ik ben Meggie 20 jaar en werk full time in de paarden. Heb ook opleiding paardenhouderij gedaan en daar een diploma van. Het verzorgen van buitenritten etc lijkt mij een hele leuke verandering van het werk dat ik nu doe.
groetjes Meggie

Naomi Calis, 08-02-2012 16:40 #1
Hallo mijn naam is: Naomi Calis.
25 juni tm 13 juli ben ik beschikbaar om te werken en 26 juli tm 26 augustus ook. Ik wil graag veel werken in de zomervakantie. Ik heb veel ervaring in de horeca, en ik wil nog meer ervaring opdoen omdat ik ook op de hotelschool zit.

Leeftijd: 17 Jaar.

Ik hoop dat jullie wat voor mij kunnen vinden.

Groetjes,
Naomi Calis

Infoteur: Airborn
Gepubliceerd: 01-06-2011
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Banen
Reacties: 2
Schrijf mee!