InfoNu.nl > Zakelijk > Banen > Hoe verder na het schrijven van je eerste artikel

Hoe verder na het schrijven van je eerste artikel

Hoe verder na het schrijven van je eerste artikel Je eerste artikel staat op InfoNu. De kop is eraf. Erg veel levert het nog niet op en je wilt meer. Maar hoe neem je die grote stap van één naar vijf artikelen ? De tips hieronder helpen je bij het uitbreiden van jouw verzameling zelfgeschreven artikelen.

Borduur voort op een eerder geschreven artikel

Het werkt het makkelijkst om een paar artikelen over hetzelfde onderwerp te schrijven, waarbij je telkens een ander onderdeel behandelt. Als het onderwerp van je eerste artikel zich daarvoor leent dan kun je in een tweede artikel een andere kant belichten. Heb je bijvoorbeeld je eerste artikel over de verzorging van papegaaien geschreven, dan zou je in je tweede artikel iets kunnen vertellen over papegaaien in het wild. Een derde artikel zou kunnen gaan over het kweken van deze vogels en een vierde over waar je op moet letten bij de aanschaf van een papegaai. Lukt dat niet, zoek dan een nieuw onderwerp.

Tips bij het zoeken naar een onderwerp

Schrijf over je interesses, dat schrijft het makkelijkst en je interesses zijn vaak breder dan je denkt. Denk hierbij niet alleen aan je hobbies, maar ook aan je werk. Vaak heb je kennis in huis die voor jou heel vanzelfsprekend is, maar waar anderen graag een artikel over zouden willen lezen.

Kijk eens in je boekenkast. Ook daar vind je een boel informatie die jij (hoogstwaarschijnlijk) interessant vindt en die je aan anderen kunt overbrengen.

Surf wat over internet of kijk eens een documentaire. Heel leerzaam en vaak kun je aan het eind de grote lijnen samenvatten en verwerken in een informatief artikel.

Verder zijn er vast nog wel dingen die jij graag zou willen weten, hoe een bepaald apparaat werkt, hoe je iets op de computer voor elkaar krijgt. Zoek uit hoe het werk en deel je kennis met anderen.

Structuur aanbrengen

Probeer, als je een onderwerp hebt gevonden, er wat structuur in aan te brengen. Deze structuur kun je terug laten komen in de onderverdeling in kopjes of zelfs in de onderverdeling in verschillende artikelen die elk een gedeelte van het onderwerp behandelen.

Noteer ideeën

Het is handig om altijd een lijstje bij je te hebben waarop je nieuwe ideeën voor onderwerpen kunt noteren. Je zult er versteld van staan hoe vaak je een idee te binnen schiet en zo gauw je actief met zo'n lijstje gaat werken zul je merken dat je anders naar de wereld om je heen gaat kijken en bij de gekste dingen gaat denken: "Hee, hier zou ik wel eens een leuk artikel over kunnen schrijven!"
© 2008 - 2019 Artistik, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Geld verdienen met artikelen schrijvenGeld verdienen met artikelen schrijvenGeld verdienen met artikelen schrijven op internet is voor iedereen. Je kunt dit in de vorm van een weblog doen, maar ve…
Hulp bij je eerste artikel op InfoNuHulp bij je eerste artikel op InfoNuBij InfoNu kun je geld verdienen als tekstschrijver. En een eenmaal geschreven artikel blijft geld opleveren. Dit klinkt…
Wat is een infoteur?Wat is een infoteur?Infoteurs schrijven artikelen op de site InfoNu.nl. Maar wat doet een infoteur nou precies. wat verdienen ze en waarover…
Geld bijverdienen en of geld verdienen met je hobbyGeld bijverdienen en of geld verdienen met je hobbyWat is er nu leuker om geld te verdienen met je hobby? Geld verdienen met je hobby is met behulp van het internet ook mo…

Reageer op het artikel "Hoe verder na het schrijven van je eerste artikel"

Infoteur: Artistik
Gepubliceerd: 24-02-2008
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Banen
Schrijf mee!