InfoNu.nl > Zakelijk > Banen > Piloot worden op de KLM Flight Academy

Piloot worden op de KLM Flight Academy

Vliegen naar mooie landen, in dure hotels overnachten en een topsalaris. Redenen genoeg op piloot bij de klm te worden. In Nederland moet je daar een 2 jarige opleiding voor doen bij de KLM Flight Academy of natuurlijk een andere luchtvaartschool. De opleiding is niet goedkoop en helaas zitten een studiefinanciering en ov-jaarkaart er ook niet in, maar na deze relatief korte opleiding kun je met een beetje geluk gelijk beginnen bij een vliegmaatschappij.

Algemene Selectie-eisen voor de KLM Flight Academy

  • Nationaliteit van een lidstaat van de EU
  • Goede beheersing van de Engelse en Nederlandse taal
  • Oogafwijking minder dan -6 of +5 en niet kleurenblind
  • Lengte tussen de 157,5 en 203 cm
  • Minimaal een HAVO of VWO vooropleiding

HAVO: met minimaal Engels, Nederlands, Wiskunde B1 en natuurkunde 1 in het examenpakket.
VWO: met minimaal Engels, Nederlands, Wiskunde A12 of B1 en natuurkunde 1 in het examenpakket.

De Selectieprocedure

Fase 1: Psychologisch onderzoek van 2 dagen
Fase 2: Onderzoek naar vliegaanleg van 4 dagen
Fase 3: Intervieuw met de toelatingscomissie van 45 minuten
Fase 4: Medisch onderzoek van 1 dag

wanneer je deze 4 fase met succes afrond ben je zeker van een plaats op de opleiding van de KLM flight academy.

De Opleiding

  • Introductie week in Eelde 1 week
  • Theorie in Eelde +/- 39 weken
  • Praktijk deel 1 in Amerika +/- 22 weken
  • Praktijk deel 2 in Nederland +/- 8 weken
  • Afronding +/- 6 weken
  • totaal +/- 21 Maanden

Wil je na je opleiding graag bij de KLM werken dan heb je wanneer je de opleiding van de KLM flight academy hebt afgerond een voorkeurspositie op beginnend piloten van andere vliegscholen.

Opleidingskosten

De basisopleiding kost 117.500,- Euro
Dit is een heel bedrag maar gelukkig heeft de school daar een speciaal fonds voor opgesteld.

Het garantiefonds

De school heeft met de Friese bank en de ABN-AMRO bank een overeenkomst dat toekomstige leerlingen hier hun lening kunnen afsluiten. Omdat er tijdens de opleiding geen tijd is voor bijbaantjes etc. kun je extra geld voor je levensonderhoud erbij lenen. Het mooie aan het garantiefonds is dat wanneer je om geldige redenen de opleiding moet beëindigen, het complete bedrag van 117.500,- euro door de school wordt betaald aan de bank. Geldige redenen zijn dat je niet voldoende capaciteiten of motivatie hebt.
© 2008 - 2019 Etjuh007, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Luchtvaartscholen België: piloot wordenLuchtvaartscholen België: piloot wordenWerken in de luchtvaart? Piloot worden? Verschillende opleidingen in de luchtvaart, van lijnpiloot, privaatpiloot, beroe…
Werken als pilootWerken als pilootVeel mensen willen piloot worden, terwijl er weinig ruimte is bij vliegmaatschappijen voor nieuwe vliegeniers. Als gevol…
Opleiding tot pilootOpleiding tot pilootVliegen is een van de meest veilige manieren van transport, want er gaat zelden iets mis. Om piloot te worden heb je dus…
Vliegangst: waarom vliegangst niet nodig isVliegangst: waarom vliegangst niet nodig isVliegangst. Veel mensen hebben vliegangst, terwijl het niet nodig is. Als je in een vliegtuig zit, dan zijn van de 100 m…
Piloot worden bij Stella Aviation AcademyPiloot worden bij Stella Aviation AcademyPiloot worden, voor vele jongens en meisjes een droom. Is het alleen een droom of kan dit ook werkelijkheid worden? Via…
Bronnen en referenties
  • Folders van de KLM Flight Academy

Reageer op het artikel "Piloot worden op de KLM Flight Academy"

Plaats een reactie, vraag of opmerking bij dit artikel. Reacties moeten voldoen aan de huisregels van InfoNu.
Meld mij aan voor de tweewekelijkse InfoNu nieuwsbrief
Ik ga akkoord met de privacyverklaring en ben bekend met de inhoud hiervan
Reacties

Thomas Norder, 04-03-2016 10:50 #45
Vanaf 2016 is er geen samenwerking meer tussen KLM Flight Academy en Abn-Amro. Er wordt ondertussen wel naar andere mogelijkheden gezocht.

Nikki Snel, 06-04-2015 15:28 #44
Hoi ik ben Nikki, eergisteren 13 geworden en zit op HAVO-1. Ik zou heeeel graag pilote willen worden en ik ga volgend schooljaar naar atheneum (hoogstwaarschijnlijk). Mijn vraag is of je ook al mag beginnen met studeren voor piloot met de overgang van 5 atheneum naar 6 atheneum. Dus dan hoef je het 6e jaar niet te doen. Dat scheelt.
Groetjes

Wendy, 17-06-2014 19:41 #43
Hoi esther! Ik denk er ook al heel lang over om piloot te worden. En ben serieus van plan om me aan te melding voor de selectieprocedure bij de klm. Ik vroeg me alleen af hoe heb jij je voorbereid? En hoe stak die psychologische test precies in elkaar? Ik hoor graag van je!
Mvg Wendy

Jordy, 21-01-2014 18:59 #42
Hallo

Ik zit nu in havo 3 en moet binnenkort alweer een profiel kiezen maar kun je ook met wiskunde A piloot worden? wiskunde is eigenlijk geen probleem maar wiskunde B zou ik het misschien niet halen (denk ik) maar wiskunde A waarschijnlijk wel.
Is het dus mogelijk om met wiskunde A piloot te worden?

Jeffrey, 17-07-2013 22:33 #41
@ Yasin: Als geld geen probleem is en je hebt het vliegen een beetje in je en je wil
een beetje moeite doen om de theorie te doen, is de kans dat je kan afstuderen als piloot zeer groot. Werk vinden bijna onmogelijk.
@ Bram: Op dyslexie ben ik nooit getest alvorens ik de opleiding mocht beginnen. Het lijkt me wel gevaarlijk als je een probleem hebt om bijvoorbeeld runway 02 en runway 20 (om maar iets te zeggen) zou kunnen verwarren door dyslexie.
@ Kees: Ik heb zelf een ingenieursdiploma. Voorlopig is dat nog niet echt een voordeel geweest. Vlieguren of geld zijn altijd beter.

Amanda, 10-04-2013 17:03 #40
Hallo

ik zit nu in mijn 4e jaar mavo en omdat ik geen 6,8 sta mag ik geen havo doen en moet ik me aanmelden bij een mbo opleiding. maar ik wil heel graag piloot worden. Zou ik mischien eerst een mbo opleiding kunnen doen en daarna de hbo pilotenopleiding. Zoja welke dan

mvg

amanda

Yasin, 18-02-2013 16:49 #39
Hallo,

ik zit nu in 1 vwo en ik wil heel graag piloot worden. Krijg ik enorme schulden als ik piloot word? Hoe groot is eigenlijk de kans dat ik het kan worden?

Gr. Yasin

Omar, 11-12-2012 21:31 #38
Hallo, Ik doe aan het 3de jaar kader. Is het voor mij mogelijk om piloot te worden?

Bram Jansen, 10-02-2012 19:31 #37
Hallo ik heb zelf ook een vraag.Ik zit nu in havo 4 met een NT profiel en alle benodigden eisen, Maar ik heb ergens gehoord dat als je dislectiesch bent je niet kan worden aangenomen als piloot. Klopt dit?
Alvast bedankt.

Tom, 14-01-2012 20:36 #36
Ik wil ook erg graag piloot worden, ik zit nu in de derde van havo en ik wil natuur en teckniek gaan doen zodat ik piloot of iets anders in de luchtvaart gaan doen. Ik heb alleen 1 vraag wat is nou precies de kans om piloot te worden? Ik heb alleen we goede ogen en ik ben niet kleurenblind, wat voor meer dingen mag je niet hebben om piloot te worden zoals ander medische klachten.

Tom, 14-01-2012 20:36 #35
Ik wil ook erg graag piloot worden, ik zit nu in de derde van havo en ik wil natuur en teckniek gaan doen zodat ik piloot of iets anders in de luchtvaart gaan doen. Ik heb alleen 1 vraag wat is nou precies de kans om piloot te worden? Ik heb alleen we goede ogen en ik ben niet kleurenblind, wat voor meer dingen mag je niet hebben om piloot te worden zoals ander medische klachten.

Nls'er, 25-08-2011 21:14 #34
@Rini, er zijn nu bijna geen banen, verwachting is dat het over 3/5 jaar weer aantrekt. En nee, KLM betaalt voor zover ik weet niet, je betaalt je lening ook echt niet af in een paar jaar, daar gaan wel wat jaren overheen.

Rini, 28-07-2011 10:55 #33
Hoeveel banen zijn er voor afgestudeerde piloten en als ik de opleiding heb afgerond en kan geen baan als piloot krijegen omdat die er op dit moment niet zijn, hoe kan ik die lening dan terug betalen met een baan als vakkenvuller bij AH. Betaald KLM dan?

Kees, 06-05-2011 23:21 #32
Jongens het is beter dat je een piloot opleiding begint met een hbo diploma op hand want anders wordt het moeilijk om werk te vinden. Airlines willen het liefst hoog opgeleiden gasten. Mensen met een mbo heb geen kans.

David, 27-04-2011 17:10 #31
Ik zit nu in de 3e en heb het profiel E&M gekozen, met wiskunde A en zonder Natuurkunde, nu wil ik na mijn middelbare school op het Luzac college Natuurkunde gaan doen, want dit staat gelijk aan een examen op de middelbare school, kan dat ook?

Kls'er, 04-04-2011 14:20 #30
Goedemiddag, ik ben zelf student op de KLS en zal even wat problemen de wereld uit helpen. - Het is niet mogelijk om met een VMBO opleiding te starten op de KLS, dit moet met minimaal een HAVO diploma (zonder deelcertificaten). Wiskunde en natuurkunde moeten ook in je pakket zitten. Met kleurenblindheid verwijs ik je naar KLM health services, deze nemen je medische keuring af. Zover ik weet is het niet mogelijk om piloot te worden met kleurenblindheid, maar misschien zijn er uitzonderingen.
Als er nog meer vragen zijn zie ik ze wel verschijnen. Groeten

Haji, 01-03-2011 00:53 #29
Ik zou me zo graag willen inschrijven om piloot te worden. Hoe en waar moet ik zijn

Ricky, 30-01-2011 21:52 #28
Hallo,

Ik had een vraagje.
Ik wil heel graag piloot worden maar ik weet nu niet echt zeker of dat nou ook gaat lukken, want ik doe nu VMBO Kader en ik zit in de 3e klas.
Hoe moet ik hierna verder als ik nog wel piloot zou kunnen worden?
Alvast bedankt!

Mvg,

Ricky

Antoine, 15-10-2010 23:55 #27
Ik ben roodgroenkleurenblind maar ik kan andere kleuren goed zien mag ik piloot worden?

Rob, 22-08-2010 23:36 #26
@Esther
"en dat als je ogen dus slechter worden dan -5 of +5, je afgekeurd wordt". Wat een onzin. Dat geldt alleen op het moment dat je je brevet haald. Daarna mag je zelfds tot maximaal -8 hebben geloof ik. Zou jij toch moeten weten als gemotiveerde aspirant-piloot.
En dan dit "Sowieso, de helft van de mensen valt al af omdat ze geen geschikte vooropleiding hebben". Hoe kun je in godsnaam meedoen aan de selectieprocedure als je geen eens de juiste papieren heb? Vreemd… erg vreemd.

Oud Kls'er, 15-08-2010 13:18 #25
Tegenwoordig is het niet meer mogelijk om met deelcertificaten op de KLS te komen. Alleen indien je VWO hebt afgerond, mag je 1 deelcertificaat halen. Deze vlieger gaat dus niet op voor HAVO cursisten.

Jos, 10-08-2010 16:45 #24
Hallo Omar,
Ik weet niet of je al een reactie hebt gehad op je vraag over je Wiskunde A in jou profiel. Men was er bij mij klasgenoten vrij streng op. Wiskunde B1 is naar mijn weten een vereiste. However, er zijn genoeg cursussen te doen voor een aantal weken waarmee je het "gemiste" B deel kunt behalen.
Goodluck!

Omar, 11-05-2010 22:34 #23
Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik zit nu in 4HAVO maar ik doe Wiskunde A.
Zijn ze daar streng om?!

Kevin, 07-03-2010 16:33 #22
@ Jeroen Brakenhoff: ik zit zelf nu op 4 Mavo. als je op jou school de optie hebt om door te kunnen doorstromen naar de HAVO dan zou ik dit aanbevelen. Er zijn wel piloten opleidingen waar jemet een MBO diploma kunt beginnen maar als je dan bij een maatschappij gaat soliciteren dan wordt er meestal toch een vooropleiding van inimaal HAVO gevraagd.

@ Cas: je moet Natuurkunde hebben. maar volgends mij zijn er bij sommige opleidingen de mogenlijkheid om een deelcertificaat te halen.

Jeroen Brakenhoff, 04-02-2010 21:13 #21
Hallo, ik wil graag piloot worden maar, ik zit in 2 mavo heb een vakkenpakket gekozen met natuurkunde, wiskunde en engels standaard. Als ik deze school dan afmaak kan ik dan nog een opleiding volgen bij de academy? groetjes.

Cas, 04-01-2010 15:41 #20
Ik wil graag piloot worden.
Ik spreek goed engels maar waarom moet je bij havo natuurkunde in je pakket hebben?
kan je niet zonder natuurkunde piloot worden?

Niek, 23-12-2009 15:46 #19
Mooi stukje(Y) Ik wil al erg lang piloot worden, maar is het ook zo dat vanwege de crisis de kans om piloot te worden erg klein is? Ik heb namelijk van een paar mensen gehoord dat bijv. de KLM geen piloten meer aannemen vanwege de crisis. Als dat zo is dan is het voor de mensen die het willen worden niet fijn! Ik hoop dat u daar iets meer over weet, want ik kan niks erover op internet vinden;)
Even voor de mensen die vragen of je met havo ook naar de vliegschool kunt. Ja dit kan! Alleen ik ken iemand en die was leraar op een vliegschool (KLS) en die zei dat ze voornamelijk alleen maar vwo leerlingen aannamen. Alleen de beste Havo leerlingen gingen door. Dus het is mooi meegenomen als je vwo kunt doen, meer kans om piloot te worden dus!

Olivier, 01-12-2009 20:10 #18
Hallo, ik ben Olivier bijna 16 jaar en zit in 4 HAVO op Het Rhedens lyceum in Rozendaal. Ik heb vorig jaar het profiel natuur en gezondheid gekozen met natuurkunde en wiskunde A maar ik wil heel graag piloot worden mijn beide ouders hebben namelijk ook bij de KLM gewerkt. Is er echter een mogelijkheid om met wiskunde A aangenomen te worden of een evt. vervolg cursus wiskunde B?

Fatih Topal, 08-09-2009 22:58 #17
Halo, ik ben uit turkije gekomen en nu zit ik bij havo vier ik wil een goede piloot worden, de vraag is moet je voor piloot en gymnasium of een vwo diploma hebben kant u michien over iets zeggen dank u well hartelijk bedankt

Winnifred, 04-04-2009 18:48 #16
Kan je piloot worden als je bruin/groen kleurenblind bent?

Kylian(14), 21-03-2009 19:25 #15
Ik ben 14 jaar en zit in de derde van het VMBO-T Natuurkunde, wiskunde en engels gaan goed bij mij maar Nederlands iets minder, dat krijg ik wel opgehaald. Ik heb een goede kans om HAVO nog te halen. Ik zou heel heel heel erg graag piloot worden(sinds m'n vierde al). maar nu komt mijn vraag wanneer is er een soort van voorlichtingsdag op het KLM flight academy en is dat ook iets voor 14 jarige?

alvast bedankt,
groeten Kylian :p

Kevin, 04-03-2009 10:48 #14
Bedankt voor het tipjes Esther, en verder succes op je studie.

groetjes, kevin:-)

Esther, 05-02-2009 18:08 #13
Bericht voor iedereen:

Ik ben door de hele selectieprocedure die je door moet staan om aan de pilotenopleiding te beginnen, doorgekomen. In maart begin ik dan ook met trots mijn opleiding (sorry, niet bij de KLM maar bij Martinair ;-) ).
De tip die ik voor iedereen wil meegeven: laat zien dat je gemotiveerd bent! Bedenk je sowieso of dit echt is wat je wilt want als je niet voor 100% achter je keuze staat is de kans dat je niet door de selecties heenkomt al heel groot (en als je tijdens de opleiding zelf er pas achter komt dat dit niks voor jou is gaat het je ook veel geld kosten).
Bedenk waarom je piloot wil worden en waarom JIJ geschikt bent.
Sowieso, de helft van de mensen valt al af omdat ze geen geschikte vooropleiding hebben. Als je geen minimaal HAVO-diploma hebt met wiskunde, natuurkunde, Engels en Nederlands, kom je er simpelweg niet doorheen. Ook niet met een MBO diploma!
Kortom je vooropleiding+juiste instelling is het halve werk.
De meeste vliegscholen beginnen als eerst met een psychologisch/psychotechnisch onderzoek. Dit wordt wel als de zwaarste selectie beschouwd en hier vallen dan ook de meeste mensen af. Als je deze selectie hebt gehaald heb je het zwaarste gedeelte er wel op zitten. Afhankelijk van de resultaten van je psychologisch/technisch onderzoek wordt je uitgenodigd voor de zogenaamde ''grading'' bij de desbetreffend vliegschool. Dit zijn meestal een aantal dagen dat je naar de vliegschool toe moet om in een simulator te vliegen (voorafgaand aan deze grading krijg je theorie die je moet leren en toe moet passen in de simulator). Vaak gaat het hierbij niet eens om hoe goed je al kan vliegen maar of jij in die aantal dagen laat zien dat je van je fouten leert en progressie boekt.
Als je dit gehaald hebt volgt er meestal een toelatingsgesprek met de directie van de vliegschool waarin je je natuurlijk weer laat zien hoe gemotiveerd jij bent om aan de opleiding te beginnen.
Als laatst volgt meestal pas de vliegmedische keuring waarin je ogen, oren, urine, bloed, longfunctie en hart onderzocht worden. Voor de mensen met een slecht zicht (je mag -5 tot +5 hebben): houdt er dus inderdaad rekening mee dat je ogen in de loop der jaren achteruit kunnen gaan en dat als je ogen dus slechter worden dan -5 of +5, je afgekeurd wordt.
Ik hoop dat iedereen wat aan dit bericht heeft en des te gemotiveerder wordt om de opleiding tot het mooiste beroep ter wereld te volgen ;-)
Als iemand vragen heeft mag hij.zij mij gerust mailen.

Groetjes, Esther

Raymond, 19-01-2009 18:20 #12
Ik doe nu de HAVO/VWO opleiding. Ik zou heel graag piloot willen worden bij KLM! Alleen mijn probleem is mijn bril. Ik heb nu volgens mij -3 of +3. Dat zou nog kunnen, maar hopen dat het niet slechter word. Wiskunde is voor mij een sterk vak. Natuurkunde gaat minder. Engels spreken is voor mij ook geen probleem! Ik hoop als ik eenmaal mijn studie heb afgerond, echt piloot te worden. Maar de kans is redelijk klein. Als het niet zou lukken zou ik dan iets anders in de luchtvaart kunnen doen? Dat was mijn vraag. Raymond Molleman

Jord Koetje, 13-01-2009 15:19 #11
Momenteel zit ik in HAVO-4. Ik heb wel wiskunde A in mijn profiel maar geen B en natuurkunde. Ik wil graag piloot worden. Heb ik dan een kans dat ik aangenomen word voor de opleiding? Wordt er misschien extra aandacht besteed in de opleiding voor mensen die deze vakken niet hebben gehad? Graag hoor ik van u.
Groeten, Jord Koetje

Kevin, 11-01-2009 20:55 #10
Ik zit in vmbo 4 in curacao bij het luzac college, ik wil later ok graag piloot worden en zeker voor klm vliegen
mijn vraag is heb je niet een voorsprong als je een vwo opleiding heb?

-kevin-

Sarah, 10-01-2009 16:03 #9
Ik word dit jaar 18 en ik zit nu in mijn examenjaar van de havo. mijn profiel is na&ge. helaas heb ik de vakken natuurkunde en wiskunde B niet. Mijn vraag was of ik ergens die vakken kan aanvullen? Alvast bedankt!

Gavin Du Porto, 01-12-2008 14:29 #8
Helaas heb ik mavo en mbo gedaan en geen havo. Anders was ik allang aan de opleiding begonnen…

Sergio Hoever, 15-11-2008 22:11 #7
Ik wil later graag piloot worden.Ik heb een Surinaamse nationaliteit maar, ik heb een verblijfsvergunning. Is het dan wel mogelijk om de piloten opleiding bij de KLM te doen? Reactie infoteur, 26-11-2008
Ja, als je maar minimaal een havo diploma haalt

Troy, 06-11-2008 00:19 #6
Ik ben 14 jaar en doe nu havo/vwo, Ik wil erg graag piloot worden alleen ik dacht at het nooit kon met havo, dus toen ben ik gaan kijken en toen kwam ik hier terecht. Ik ben erg blij om te zien dat het ook kan met havo. Want ik ben niet totaal zeker dat ik vwo ga halen. Gelukkig heb ik goede ogen, ben ik niet kleure blind en ben ik ook wel goed en wiskunde, en mijn tweede taal is zoiets engels omdat ik al jaren een engels meisje in ons huis woont. Alleen nou was mijn vraag hoeveel % ongeveer de kans is dat ik als ik mijn diploma heb aangenomen word voor deze opleiding, omdat er stond: '"er is voor iedereen een kleine kans dat je aangenomen word". M.v.g Troy Reactie infoteur, 26-11-2008
Mij is verteld dat 1 op de 8 mensen wordt aangenomen op de opleiding

14jaar, 03-11-2008 23:17 #5
Ik ben een jongen van 14 jaar en zit nu op een havo/vwo school (3de klas, vwo aan bet proberen). Mijn grootste droom is om NG te doen, te halen en bij KLM een opleiding doen en daar ook gaan werken. Ik denk dat ik aan al jullie eisen kan voldoen. Weet het bijna wel zeker! Alleen mijn probleem is kleurenblindheid. Ik heb testjes gedaan op het internet met mn ouders en alleen. Ben nog niet naar een dokter geweest. En ben er achter gekomen dat ik elke kleur goed tot voldoende kan onderscheiden, alleen rood en groen lukt zeer matig. Bijna niet zelfs. Ik weet niet of kleurenblindheid nu mn toekomstdroom verpest. Ik heb daar graag een goed antwoord op zodat ik weet wat ik herder moet gaan doen. Reactie infoteur, 26-11-2008
Je zou het even bji de dokter moeten vragen, ik zou het zo ook niet weten

Ibrahim Amri, 15-09-2008 11:03 #4
Je kan het altijd worden. Het is belangrijk dat je ervan houdt. Ook is belangrijk dat je het niet moet opgeven.

Ramazan Fidan, 25-08-2008 20:50 #3
Ik heb eigenlijk een vraagje, Ik ben van Lwoo naar Kader en weer naar basis gegaan k heb wel een diploma in bezit mijn vraag is: als ik met best doe kan ik dan volgens jullie havo doen want mijn droom is van toen ik klein was een piloot worden me ouders wille dat ik in turkije studeer maar ik wil gewoon in nederland omdat ik in nederland bent opgegroeit en dat ik piloot wil worden want in Turkije ben ik 10 jaar kwijt om te studeren help me graag AUB. En nog een vraagje wat moet ik doen om een stuward te worden als mijn piloot niet kan worden?

van hartelijk bedankt

Mvg,

Ramazan Fidan Reactie infoteur, 01-09-2008
Je kunt natuurlijk altijd proberen een havo diploma maken maar er is voor iedereen een kleine kans dat je aangenomen word. Als je nou een havo diploma haalt maar met een andere studie nog als reserve dan is het iig geen verspilde tijd geweest

Rashid Willems, 30-07-2008 07:07 #2
In 2 jaren ga ik deze opleiding doen op kls, ik hoop dat alles goed gaat, deze informatie heeft een goede inhoud!

Esmerelda, 05-02-2008 16:18 #1
Ik ben blij dat er nuttige informatie aanwezig is over de KLM Flight Academy. Dit artikel heeft me goed geïnformeerd. Nu maar hopen dat ik de tests haal. Reactie infoteur, 10-02-2008
Bedankt voor je reactie, ik ben zelf naar de voorlichtingsdag geweest en ga ook aan de testen deelnemen

Infoteur: Etjuh007
Laatste update: 17-01-2008
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Banen
Bronnen en referenties: 1
Reacties: 45
Schrijf mee!