InfoNu.nl > Zakelijk > Marketing > Kies de juiste marketing software

Kies de juiste marketing software

Je wenst zoveel mogelijk bezoekers naar je website te lokken? Hiervoor heb je een grondige marketing nodig. Je zou willen dat je potentiële klanten gemakkelijk je website terugvinden? Ook hiervoor zijn er tal van oplossingen. Aan de hand van de juiste marketing software zal je de verkoop via uw website kunnen verhogen.

De juiste marketing

Een website beheren is meer dan alleen de content beheren. Om succesvol te zijn die je tevens de marketing te verzorgen. Om je website optimaal te laten renderen dien je er in eerste instantie voor te zorgen dat je website zoveel mogelijk bezoekers krijgt. Maar niet elke bezoeker is ook onmiddellijk een klant. Je dient er dus voor te zorgen dat je potentiële klant in de toekomst gemakkelijk je website kan terugvinden. Bovendien kan je hen regelmatig herinneren aan je website door nieuwsbrieven te versturen.

Meer bezoekers via marketing software

Aan de hand van de juiste marketing software kan je op een kwalitatieve manier extra bezoekers aantrekken via zoekmachines zoals Google. Om te beginnen dien je ervoor te zorgen dat je website zelf is opgemaakt met zoekmachinevriendelijke software. Die zorgt ervoor dat je ranking in zoekmachines hoog genoeg is zodat mensen je gemakkelijk terugvinden. Naast de opmaaksoftware voor je website kan je optimalisatiesoftware aanschaffen die de marketing verzorgt en die begrijpt hoe zoekalgoritmen werken in combinatie met de kennis van wat bezoekers daadwerkelijk op zoek naar zijn. De resultaten van deze software zijn perfect meetbaar en opvolgbaar.

E-mail marketing

Zorg er in eerste instantie voor dat er zoveel mogelijk mensen zich inschrijven voor een nieuwsbrief. Hiervoor heb je uiteraard een reeks basisgegevens nodig van je bezoeker, zoals naam en voornaam en e-mail adres. Afhankelijk van wat je precies verkoopt kan eventueel de geboortedatum en de woonplaats van de bezoeker nog handig zijn. Maar vraag niet meer informatie dan nodig. Om de bezoekers beter in doelgroepen te kunnen indelen kan je vragen om hun interesse in bepaalde producten te specificeren. Bezoekers laten inschrijven voor een nieuwsbrief is nooit eenvoudig. Nodig hen daarom uit om deel te nemen aan een wedstrijd of geef hen de mogelijkheid bepaalde extra informatie op te vragen. Elk excuus is goed om je bezoeker te vragen om zich te registreren en zo gegevens te verzamelen.

De juiste e-mail marketing software

Er bestaat enorm veel software om je te helpen bij je e-mail marketing. Je dient dan ook op enkele zaken te letten alvorens voor een bepaalde applicatie te kiezen. De email marketing software dient eenvoudig te zijn in gebruik, maar toch professioneel en handelbaar vanaf eender welke computer. Zorg dat je kan kiezen uit verschillende soorten bestanden zoals HTML en tekst email. Bij de meeste e-mail marketing software kan je adresgegevens beheren en opdelen in doelgroepen. Erg belangrijk is dat je de e-mail kan personaliseren per ontvanger en dat de e-mail marketing software gebruik maakt van een interfase via uw webbrowser. Dit laatste zorgt ervoor dat de inschrijvingen automatisch aan contactlijsten worden toegevoegd.

Sms marketing

De meer uitgebreide software stelt je in staat om je bezoekers eveneens per sms op de hoogt te houden van je diensten. Hiervoor dien je natuurlijk wel het mobiele telefoonnummer op te vragen van je bezoeker. Zo kan je de potentiële klant aanbieden om over een bepaald onderwerp gratis via sms op de hoogte gehouden te worden. Zorg steeds dat het tekstbericht een zekere meerwaarde kan inhouden voor de klant.

Affiliate Marketing software

Door je met je website aan te melden bij een affiliate aanbieder kan je zonder al te veel meerkost, andere website beheerders op het internet, actieve marketing laten voeren voor jou producten. Hierbij kan eender wie in ruil voor een percentage van de verkoopprijs, jou producten te koop aanbieden. Dit percentage kan schommelen tussen 1% en 60%. Voor de uiteindelijke aankoop worden de geïnteresseerden natuurlijk steeds naar jou website doorverbonden. De tussenpartij waar je jezelf met je website hebt aangeboden zal dan de verdeelsleutel beheren en de onderlinge uitbetalingen verzorgen. Natuurlijk is het belangrijk dat dit zo transparant mogelijk gebeurd. Deze vorm van marketing wint snel aan populariteit en is gebaseerd op een duidelijke win-win situatie.
© 2009 - 2017 Raphaella, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Geld verdienen met thuiswerk via internet marketingGeld verdienen met thuiswerk via internet marketingInternet marketing is een fenomeen dat de laatste jaren alsmaar meer opgang maakt in de internetwereld. Het gaat om het…
Affiliate MarketingAffiliate marketing is een vorm van marketing die de laatste tijd steeds populairder aan het worden is. Deze vorm van ma…
Marketing audit: analyse en evaluatie marketingMarketing audit: analyse en evaluatie marketingMarketing audit is een (te) weinig gebruikt instrument voor marketing management-evaluatie. Wat houdt het precies in en…
Soorten marketing, strategie, kwaliteit en de 4P'sMarketing is opkomende rond 1950, vanaf daar heeft marketing grote sprongen gemaakt. Het wordt in iedere organisatie gea…
Economie: MarketingMarketing is niets anders dan de manieren waarop ondernemers hun producten verkopen. Er bestaan verschillende soorten ma…

Reageer op het artikel "Kies de juiste marketing software"

Plaats als eerste een reactie, vraag of opmerking bij dit artikel. Reacties moeten voldoen aan de huisregels van InfoNu.
Meld mij aan voor de tweewekelijkse InfoNu nieuwsbrief
Infoteur: Raphaella
Laatste update: 10-03-2014
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Marketing
Schrijf mee!