InfoNu.nl > Zakelijk > Diversen > Werken met kinderen vanuit je eigen huis

Werken met kinderen vanuit je eigen huis

Werken met kinderen vanuit je eigen huis Kinderen zijn erg belangrijk in onze samenleving en er zijn dan ook duizenden mensen die zich dagelijks inzetten voor kinderen. Ook binnen de thuiswerkbranche kun je werken met kinderen. Er zijn tal van mogelijkheden om met kinderen bezig te zijn vanuit je eigen omgeving en zo een centje extra te verdienen. Ontdek hier de mogelijkheden.

Thuiswerk met kinderen

Er zijn verschillende thuiswerkvormen die met kinderen te maken hebben. Veel mensen, en dan met name vrouwen, werken graag met kinderen. Je kunt op kinderen passen, feestjes organiseren, creatieve middagen inplannen of bijvoorbeeld kinderen opvangen na school of wanneer de ouders weg zijn.

Oppaswerkzaamheden

Je kunt op kinderen passen in je eigen huis. Dit is erg handig wanneer je op meerdere kinderen uit verschillende gezinnen tegelijk wilt passen. Je vraagt een vaste vergoeding per uur en laat de kinderen bij jou thuis brengen en ook weer afhalen. Natuurlijk moet je wel zorgen voor eten, drinken, snoepjes en speelgoed voor de kinderen om ze te vermaken. Je bent lekker in je eigen huis, maar je huis zal natuurlijk niet perfect netjes blijven als er iedere dag een aantal kinderen over de vloer zijn. Daarnaast moet je er wel rekening mee houden dat er regels verbonden zijn aan bijvoorbeeld het maximum aantal kinderen waar je tegelijk op past. Dit verandert echter ook weer wanneer je een tweede oppas in huis hebt.

Feestjes organiseren

Het is altijd een leuke bezigheid om feestjes en partijen te organiseren en dat kan prima vanuit je eigen huis. Je kunt jezelf aanprijzen als organisator van feestjes en partijen voor kinderen. Ouders zullen dan zelf contact met je opnemen om alles door te nemen. Zij kunnen hun wensen doorgeven, de hoeveelheid kinderen die mee zullen gaan en de dag en tijd van het feest. Hier kun je mee aan de slag vanuit je eigen huis. Je kunt uitnodigingen zelf maken of bestellen en deze in orde maken, activiteiten bespreken en vastleggen met de betreffende organisatie en snoepzakjes als afscheid maken. Je organiseert heel eenvoudig een feest dat van begin tot eind geregeld is. Je moet natuurlijk wel rekening houden met het beschikbare budget van de ouders.

Creatieve middagen

Ben je zelf creatief aangelegd en vind je het leuk om kinderen aan de slag te zien? Dan is het misschien wel heel leuk om creatieve middagen voor kinderen te organiseren. Zorg dat je alles in huis hebt om met meerdere kinderen aan de slag te gaan en zorg dat er een gezellig groepje ontstaat. Je kunt adverteren met je georganiseerde middagen en bepaald zelf de tarieven. Je kunt ervoor kiezen om kinderen van een bepaalde leeftijd uit te nodigen en iedere week een andere leeftijdscategorie aan te houden, maar je kunt ook kinderen van verschillende leeftijden ontvangen. Daarnaast is het een leuk idee om bijvoorbeeld eens een dag alleen voor jongens of alleen voor meisjes te doen. Een prinsessendag of een autodag!

Kinderopvang

Je kunt kinderen opvangen die anders na school in een leeg huis binnen komen, je kunt ze in de middagpauze van school opvangen en hen een boterham geven of je kunt ze bijvoorbeeld in de weekenden of vakanties een thuis bieden. Opvang is vaak voor meer uren dan oppas, dus is er ook meer mee te verdienen. Je moet er hier wel rekening mee houden dat er diverse regels zijn vastgesteld voor het opzetten van een kinderopvang.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Eigen tekst www.thuiswerk.nl

Reageer op het artikel "Werken met kinderen vanuit je eigen huis"

Reactie

Zekija, 12-10-2014 16:11 #1
Hoe kan ik een oppas worden in mijn eigen huis, wat moet mijn eerste stap zijn? Reactie infoteur, 14-10-2014
Beste Zekija,

als je een professionele babysitter in je eigen woning wilt worden, dan is het belangrijk je aan te melden als gastouder bij een gastouderbureau. De regels die gehanteerd worden bij dit soort bureaus zijn niet allemaal gelijk. Ik zou je dus aanraden een gastouderbureau bij jou in de buurt te zoeken en daar eens vrijblijvend langs gaan om te vragen wat je allemaal nodig hebt om aan de slag te mogen gaan.

Heel veel succes!

Groetjes, Marensa

Infoteur: Marensa
Gepubliceerd: 26-04-2010
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Diversen
Special: Thuiswerk
Reacties: 1
Schrijf mee!