InfoNu.nl > Zakelijk > Zakelijk > Postpakket: post verzenden via TNT Express

Postpakket: post verzenden via TNT Express

Postpakket: post verzenden via TNT Express TNT Express is de grootste post- en pakkettenverzender binnen Europa. Het bedrijf verzendt wekelijks meer dan 4,4 miljoen documenten en pakketten. Het bedrijf komt oorspronkelijk voort uit PTT Post. TNT Express biedt verschillende diensten aan, zoals Direct Express, Maatwerkoplossingen en een dienst die zich specifiek op bepaalde branches richt, zoals het vervoeren van medicijnen. Lees er alles over in dit artikel. TNT Express is marktleider op de Europese postmarkt. Voor het bedrijf werken wereldwijd in totaal meer dan vijfenzeventigduizend werknemers. Verder worden er wekelijk meer dan 4,4 miljoen documenten, pakketten en vrachten naar meer dan tweehonderd landen verzonden. Op jaarbasis gaat het op bijna tweehonderdvijftig miljoen producten. TNT heeft meer dan zesentwintigduizend voertuigen en zevenenveertig vliegtuigen in haar bezit. In totaal heeft het bedrijf meer dan tweeduizend depots en sorteercentra via welke de post wordt verzonden.

Geschiedenis van TNT Express

De geschiedenis van TNT gaat ver terug. Deze geschiedenis begon in 1799. Naar Frans voorbeeld werden de Nederlandse posterijen toen opgezet. Later zouden deze posterijen zich ook ontfermen over het telefoonnetwerk en het versturen van telegrammen. Het bedrijf groeide snel. In de jaren dertig van de vorige eeuw zorgde de introductie van de sorteermachine er bijvoorbeeld voor dat post veel sneller verwerkt en bezorgd kon worden. Aan het einde van de jaren tachtig werd de naam PTT Nederland geïntroduceerd. Rond diezelfde tijd was in Australië door Ken Thomas het postbedrijf Thomas Nationwide Transport (TNT) opgericht. PTT Nederland, dat inmiddels haar naam had veranderd naar KPN, nam dit bedrijf in 1996 over. TNT had toen al op internationaal gebied een grote naam opgebouwd. Deze naam genoot internationaal veel meer bekendheid en daarom veranderde KPN haar naam in 2002 naar TNT. TNT Post verkocht in 2009 haar pakketafdeling en ging verder onder de naam PostNL. TNT Express ging zelfstandig verder.

Postpakket verzenden via TNT Express

TNT Express verzendt post naar bijna alle landen. Een pakket dat u binnen de Benelux of Duitsland verstuurt arriveert binnen twee dagen op de plek van bestemming. Wanneer u een pakket binnen Europa verstuurt arriveert het doorgaans binnen vier dagen op de plek van bestemming. Ook post naar Canada en de Verenigde Staten is doorgaans binnen vijf dagen op de plek van bestemmingen. Pakketten die worden verstuurd naar Zuid-Amerika, Azië, Afrika en Australië zijn langer onderweg. De termijnen die daar voor staan verschilt per land, maar de post kan zeker twee weken onderweg zijn naar bepaalde landen.

Direct Express van TNT

TNT Express biedt verschillende diensten aan. De eerste dienst die TNT aanbiedt is Direct Express. Dit zijn de reguliere verzenddiensten naar verschillende landen. U kunt uw pakket inleveren bij een TNT-servicepunt. De prijs die u betaalt hangt onder andere af van de bestemming en van het gewicht van het pakket. Bij bedrijven die veel pakketten versturen komt TNT deze doorgaans ophalen of worden er afspraken gemaakt dat deze bijvoorbeeld met een vrachtwagen kunnen worden afgeleverd bij een TNT-servicepunt.

Maatwerkoplossingen van TNT Express

De tweede dienst die TNT aanbiedt zijn de Maatwerkoplossingen. Het gaat dan meestal om grote pakketten of een verzending van een bepaald volume die naar een specifieke plaats moeten worden verzonden. Soms kan het zo zijn dat een bepaalde verzending eerder op een bestemming moet zijn dan de normale tijd die er voor staat. U kunt dan een afspraak maken met TNT. U ontmoet dan een medewerker en maakt dan speciale afspraken met TNT die alleen voor u persoonlijk gelden. Ook als u verhuist naar het buitenland kunt u bij TNT terecht.

Medicijnen verzenden via TNT Express

TNT richt zich ook op speciale branches. Dit is de derde dienst. Het kan dan bijvoorbeeld gaan om de verzending van medicijnen. Daar worden specifieke eisen aan gesteld. TNT Express maakt in dat geval specifieke afspraken over de wijze van vervoering.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: TanteTati, Pixabay
  • http://www.tnt.com

Reageer op het artikel "Postpakket: post verzenden via TNT Express"

Reacties

Spooren, 09-02-2013 21:34 #2
Ik wil een pakket sturen van 10 kilo naar ecaudor. wat kost dat?
met vr. groet teun spooren

Frans Klaasen, 24-08-2012 13:30 #1
Hallo,
Ik wil een pakket naar Australië versturen van 5 kg, wat zijn de kosten hiervan?

Infoteur: Simcha
Laatste update: 13-10-2015
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Zakelijk
Special: Postsector
Reacties: 2
Schrijf mee!