InfoNu.nl > Zakelijk > Zakelijk > Zakelijk sparen 2018 tegen de hoogste rente

Zakelijk sparen 2018 tegen de hoogste rente

Zakelijk sparen 2018 tegen de hoogste rente Zakelijk sparen doet u in 2018 tegen een hoge spaarrente. Er zijn een aantal interessante zakelijke rekeningen voor ondernemers met een aantrekkelijke spaarrente. U kunt zakelijk sparen tegen een vaste rente op een spaardeposito, maar ook met een variabele rente op een online rekening. Ga ook op zoek naar de hoogste spaarrente op zakelijk sparen.

Zakelijke rekening

Een zakelijke rekening kan een rekening met zakelijk krediet, een zakelijke spaarrekening of een gewone zakelijke rekening zonder krediet en rood staan. Er zijn legio mogelijkheden, maar als u ook op zoek bent naar een hoge spaarrente dan wordt het aantal interessante zakelijke rekeningen al een stuk kleiner.

Zakelijk sparen tegen hoogste spaarrente, vaste of variabele rente

Ook bij een zakelijke spaarrekening kunt u kiezen tussen vaste rente of een variabele rente. Als u probleemloos uw geld kunt plaatsen op een zakelijke rekening, kiest u voor een vaste rente op een spaardeposito. Die rente is hoger dan op een rekening met een variabele rente. Het is niet zo dat de verwachting en prognose is dat de rente in 2018 hard zal stijgen. U doet er toch goed aan om niet al uw geld lang vast te zetten tegen een vaste rente, maar om uw geld te spreiden. U plaatst dan een deel op een spaarrekening met een variabele rente en een deel op een rekening met een vaste rente. Belangrijk bij uw keuze is ook of u denkt dat de onderneming het geld weer snel nodig zal hebben. In dat geval neemt u het beste een zakelijke rekening waarvan het geld direct weer opneembaar is.

Zakelijk sparen 2018

Zakelijk sparen geldt niet alleen voor de grote multinationals. U kunt sparen voor een eenmanszaak, zzp'er, B.V., N.V., vereniging, stichting of onderlinge waarborgmaatschappij. Het kan allemaal. Zo kunt u slagvaardig ondernemen en geld achter de hand houden als er zich nieuwe investeringsmogelijkheden voordoen. U spaart in de meeste gevallen 24/7 en gratis. Eenvoudiger kan haast niet, terwijl het geld aangroeit met de spaarrente. Een dergelijke online rekening is eenvoudig en snel aan te vragen bij vele banken. Geef aan wat uw tegenrekening is en u kunt vrijwel direct aan de slag. Alleen geven ze niet allemaal evenveel rente en rendement en verschillen de voorwaarden onderling nogal eens, wat een rondgang op internet zeer nuttig maakt.

Regiobank is een nieuwe naam voor SNS Reaal

Even een paar banken voorstellen die zakelijk sparen en een zakelijke rekening aanbieden:
  • Regio bank is sinds 1 december 2010 de nieuwe naam van SNS Regio Bank.
  • Een andere bekende voor zakelijk sparen is MoneYou. MoneYou is een dochter van ABN AMRO.
  • De SNS Bank biedt een mooie rente met Meersparen en deposito's.
  • De ING Bank heeft ook een zakelijke bonus spaarrekening met basis- en bonusrente.
  • ABN AMRO heeft het ondernemers spaardeposito met een vaste rente.

Sinds 1 februari 2013 is SNS voor 100% in handen van de Staat.

Hoogste spaarrente zakelijk sparen 2018

De rente verandert nog wel eens, maar als u op zoek bent naar de hoogste rente kijkt u vooral naar de volgende banken:

Zakelijk sparen met de hoogste spaarrente, 12 januari 2018:

bankbasis rentemaximale spaarrente
Regio Bank 0,05%0,8%
SNS Bank 0,1%0,35%
ABN AMRO0%0,05%
ING 0%0,05%

Veilig zakelijk sparen met het depositogarantiestelsel in 2018

Ook zakelijk sparen kan vallen onder het garantiestelsel van De Nederlandse Bank. De hoofdregel is, dat kleine ondernemingen die een verkorte balans mogen publiceren, zich kunnen beroepen op het depositogarantiestelsel. Onder deze ondernemingen vallen de ondernemingen met gedurende twee jaar:
  • Minder dan 4,4 miljoen aan activa;
  • Minder dan 8,8 miljoen aan netto omzet;
  • Minder dan gemiddeld 50 werknemers.

Als de rechtsvorm rechtspersoonlijkheid heeft, kan gelden dat u zowel privé als zakelijk onder het depositogarantiestelsel valt. U kunt dan denken aan:
  • Besloten Vennootschap;
  • Naamloze Vennootschap;
  • Coöperatie;
  • Vereniging;
  • Stichting.

Ook stichtingen en een stamrecht B.V. voldoen normaliter aan bovenstaande eisen. Ook wie zakelijk gaat sparen ondervindt bij een faillissement van de bank veel ellende, stel u daarom ook altijd de vraag is mijn zakelijke rekening ook veilig bij een faillissement van de bank?

Slot

Een ondernemer wil ondernemen, maar wil ook niet dat op stillere momenten het geld niets of te weinig opbrengt. Beleggen op de beurs is vaak een te groot risico. Het sparen op een zakelijke rekening is dan veiliger en kan ook tegen een zeer aantrekkelijke rente.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Sparen bij ING bank in 2017 met hoge renteSparen bij ING bank in 2017 met hoge renteSpaaractie bij de ING bank? De ING Bank heeft zowel particulier als zakelijk namelijk vele mogelijkheden om te sparen in…
Is zakelijke rekening ook veilig bij faillissement bankIs zakelijke rekening ook veilig bij faillissement bankIs een zakelijke rekening of de rekening van een vereniging ook veilig bij een faillissement van een bank? Hoe hoog is d…
Depositogarantiestelsel 2017 en 2018Depositogarantiestelsel 2017 en 2018Ook met het depositogarantiestelsel is sparen niet zonder risico. Let voor uw spaargeld bij een Nederlandse of buitenlan…

Reageer op het artikel "Zakelijk sparen 2018 tegen de hoogste rente"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 13-01-2018
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Zakelijk
Special: Hoogste spaarrente 2018
Schrijf mee!