InfoNu.nl > Zakelijk > Zakelijk > Cosmeticabedrijf L'Oréal

Cosmeticabedrijf L'Oréal

L’Oréal is 's werelds grootste cosmetica en schoonheidsverzorgingsbedrijf. Dit beursgenoteerde bedrijf produceert verschillende producten op het gebied van make-up, haarverzorging, parfum, huidverzorging en eau de toilette. Ook is het Franse bedrijf actief in de dermatologische, weefseltechnologie en farmaceutische velden. Het hoofdkantoor van van L’Oréal staat in Clichy, Frankrijk en het Nederlandse hoofdkantoor is gevestigd in Hoofddorp.

Geschiedenis van L’Oréal

In 1909 ontwikkelde Eugène Schueller, een jonge Franse chemist, een haarverf formule die de naam Auréale Schueller kreeg. Schueller fabriceerde zijn eigen producten en verkocht die aan kapperszaken in Parijs. Op 31 juli 1919 richtte Schueller zijn eigen bedrijf op onder de naam, La Sociéte Française de Teintures inoffensives pour cheveux. Onderzoek en innovatie waren de hoofd activiteiten van L’Oréal wat uiteindelijk de naam van het bedrijf werd. Na een goede start te hebben gemaakt met haarkleuring begon L’Oréal haar branche uit te breiden met schoonheidsproducten. Anno 2014 heeft L’Oréal 500 merken en duizenden producten op de markt gezet en is het uitgegroeid tot het grootste cosmetica en beauty bedrijf van de wereld. L’Oréal-producten kunnen bijna in elke winkel gevonden worden. Regelmatig wordt er veel aandacht aan publiciteit besteed en gebruikt L’Oréal altijd haar bekende slogan: ‘’Because I’m worth it,’’ ‘’because you’re worth it’’ of ‘’Because we’re worth it.’’ In 2003 had L’Oréal een winst van €14.029 bn. Een groot deel van de verdiensten kwamen van cosmetica en dermatologische activiteiten.

Richtlijnen van L’Oréal

De belangrijkste activiteiten van L’Oréal hebben te maken met innovatie en onderzoek. Vooral voor ‘’haar’’ en ‘’huid’’ worden er veel onderzoeken gestart om te kunnen blijven innoveren en uiteindelijk betere producten op de markt te zetten. L’Oréal heeft verschillende laboratoriums gevestigd in Frankrijk, De Verenigde Staten, China, Japan en Brazilië. Elk jaar worden er meer dan 3000 nieuwe formules geproduceerd door deze laboratoriums. Ook staat het bedrijf bekend om zijn proefdiervrije onderzoeken, waarin het bedrijf alternatieven zoekt voor het testen van producten op dieren. L’Oréal is ook druk bezig met het maken van producten die klantvriendelijker en beter voor het milieu zijn. Daarom lanceerde L’Oréal een ‘’new sustainability plan’’ in 2013 wat het bedrijf uiteindelijk 1 biljoen nieuwe klanten zou moeten opleveren voor 2020. Duurzaamheid is een trend geworden en dus verklaarde L’Oréal in 2009, dat het bedrijf wil besparen op water en energie. Ook zal er minder koolstofdioxide worden uitgestoten. Dit kan worden gerealiseerd door bijvoorbeeld zonnepanelen te plaatsen op de fabrieken en laboratoriums.

Merken

L’Oréal groep heeft verschillende merken binnen het bedrijf die in vier segmenten zijn verdeeld: de consumentenproducten, de professionele producten, de luxe producten en de actieve cosmeticaproducten.

Consumentenproducten

  • L'Oréal Paris
  • Garnier
  • Maybelline New York
  • SoftSheenCarson

Professionele producten

  • Kérastase
  • L'Oréal Professionnel
  • Matrix
  • Mizani
  • Redken
  • Shu Uemura Art of Hair

Luxe producten

  • Biotherm
  • Cacharel
  • Diesel Parfum
  • Ermenegildo Zegna Parfum
  • Giorgio Armani Parfum and Cosmetics
  • Guy Laroche
  • Helena Rubinstein
  • Kiehl's Since 1851
  • Lancôme
  • Maison Martin Margiela Parfum
  • Paloma Picasso
  • Ralph Lauren Fragrances
  • Stella McCartney Parfum
  • Viktor & Rolf Parfum
  • Yves Saint Laurent Beauté

Actieve cosmeticaproducten

  • La Roche-Posay
  • Innéov
  • Roget & Gallet
  • SkinCeuticals
  • Sanoflore
  • Vichy

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/L'Or%C3%A9al

Reageer op het artikel "Cosmeticabedrijf L'Oréal"

Infoteur: Belegger
Gepubliceerd: 05-09-2014
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Zakelijk
Special: CAC 40 index
Schrijf mee!