InfoNu.nl > Zakelijk > Diversen > 10 zakelijke apps die werken makkelijker maken

10 zakelijke apps die werken makkelijker maken

10 zakelijke apps die werken makkelijker maken In de online wereld van nu wordt veel business online gedaan en wordt bijna geëist dat iemand altijd en overal een bepaald bestand of bepaalde informatie kan openen. Smartphones ontwikkelen zich in rap tempo en dat heeft voordelen voor het zakelijke gebruik. Hierdoor kan er sneller, efficiënter en meer persoonlijk worden gewerkt. In dit artikel worden 10 apps behandeld die een grote bijdrage kunnen leveren aan je online mogelijkheden en alles net iets makkelijker laten lopen.

Apps die het zakelijke leven nog makkelijker maken

Met de razendsnelle opkomst van smartphones en de ontwikkelingen die werken makkelijker maken zijn er veel apps die het leven nog makkelijker maken. Zo is het social medium LinkedIn er voor iedereen die gemakkelijk wil connecten met collega's en klanten. Met Worldcard scan je visitekaartjes van connecties makkelijk in. Naar een klant toe? Met Park-line hoef je nooit meer geld in een automaat te werpen. Flipboard zorgt ervoor dat je al het relevante nieuws snel op je scherm hebt. Voor het opslaan, ontvangen en verwerken van diverse documenten en artikelen zijn er onder meer Quickoffice, Dropbox, Evernote en CloudOn. Heb je een Facebook fanpage? Dan is Paginabeheer een absolute must-have. Altijd weten wat je nog te doen hebt? De digitale to-do list van Any.Do staat voor je klaar.

LinkedIn

De app van LinkedIn is een 'must-have' voor iedere werknemer, werkgever en iedereen die opzoek is naar een baan. De app biedt nagenoeg dezelfde mogelijkheden als de desktop versie. De app is vooral handig om bijvoorbeeld vlak voor je een klant bezoekt nog even snel te kijken wie diegene ook al weer precies is. Ook het toevoegen van nieuwe contacten is heel goed geregeld en de app kan contact maken met je adresboek in je mobiel om zo mensen toe te voegen die jij nog niet als connectie hebt. Een ideale app om onderweg je zakelijke relaties warm te houden.

Flipboard

Flipboard, de gepersonaliseerde digitale krant. Althans, zo zou het omschreven kunnen worden. Flipboard kan gekoppeld worden aan verschillende sociale media, maar kan daarnaast ook als RSS Reader dienen. Flipboard volgt dus dat nieuws dat voor jou interessant is en dat alles met een 'swipe' over het scherm. In het begin zal het misschien even wennen zijn, maar na een dag of twee kun je niet meer zonder.

Any.Do

In de huidige samenleving heeft men vaak tig taken liggen voor vandaag, morgen of wanneer dan ook. De post-its (de gele plak briefjes) zijn niet aan te slepen om dingen even snel op te schrijven en dan verlies je ook nog de helft. Met de app Any.Do kan je al deze taken inspreken of typen, net wat je voorkeur heeft. Vervolgens kan je instellen voor wanneer deze is, wanneer je er aan herinnerd wilt worden. Noem maar op. Ook kan je verschillende taken opslaan in mapjes waardoor alles overzichtelijk blijft, bijvoorbeeld zakelijk van privé scheiden. Door middel van een pushbericht, dit kan zelf worden ingesteld, zit de app je achter je broek aan en vergeet je geen taak meer.

Paginabeheer

Met Paginabeheer van Facebook kun je overal en altijd al Facebook pagina beheerder de pagina-activiteit en statistieken bekijken. Dus altijd en overal toegang tot voor jou relevante informatie. Ook kan met deze app op je publiek worden gereageerd. Met deze app kan je tot wel vijftig pagina's beheren. Let op: dit is enkel bedoeld voor personen die een Facebook pagina hebben die 'geliked' kan worden!

Quickoffice

Quickoffice is ontwikkeld door Google en biedt de mogelijkheid tot het openen, maken en bewerken van Office bestanden. Ook kunnen middels deze app pdf-bestanden worden geopend en becommentarieerd. Google Quickoffice is beschikbaar op alle Android en iOS-apparaten. In combinatie met Google Drive kunnen bestanden direct in de cloud worden opgeslagen, waardoor je altijd en overal toegang hebt tot de meest up-to-date documenten. Onmisbaar in het huidige zakelijke verkeer.

Worldcard

Met Worldcard kan je visitekaartjes scannen en gelijk toevoegen aan contactpersonen. Ideaal als je veelvuldig visitekaartjes ontvangt. De app 'leest' de tekst en herkent deze, waarna dit wordt omgezet in een contactpersoon. De app heeft een Lite variant, waarbij maximaal 50 kaartjes kunnen worden ingelezen. Voor 5,99 heb je de complete variant waarmee dit onbeperkt is.

Dropbox

Dropbox kennen de meeste mensen inmiddels wel van de desktop. Het programma waarmee bestanden in de cloud kunnen worden opgeslagen en overal kunnen worden geopend door bevoegden. De app van Dropbox biedt precies hetzelfde aan, namelijk het altijd en overal kunnen openen van bestanden die op je Dropbox staan. Ook het uploaden van nieuwe bestanden is mogelijk met deze app. Varianten zijn Google Drive en Box.

Evernote

Evernote is een digitaal kladblok. Maar dan eentje waar je naast tekst ook foto's, screenshot en geluidsfragmenten kan opslaan. Het helpt bij het opslaan van alle denkbare informatie die je tegenkomt en wilt bewaren. Alle deze 'notes' kan je opslaan in speciale mappen en voorzien van labels, zodat naderhand alle informatie weer gemakkelijk is terug te vinden. Daarnaast kan Evernote gefotografeerde teksten omzetten in computerteksten. Dus als een visitekaartje wordt gefotografeerd is Evernote in staat deze om te zetten naar computertekst. Evernote heeft een gratis versie en daarnaast een upgrade die 5 euro per maand kost.

CloudOn

CloudOn is een gratis versie van Microsoft Word, Excel en PowerPoint en biedt dus de mogelijkheid om deze bestanden te maken en te bewerken. CloudOn maakt gebruik van je online opslagpunt (Dropbox, Box, Google Drive) om de bestanden op te slaan en te openen. Hierdoor kun je altijd en overal bij je bestanden op het moment dat je een internetverbinding hebt. CloudOn is de meest uitgebreide gratis Office versie die er bestaat en ook een zeer veilige. De verbinding tussen de servers van CloudOn en je mobiele apparaat of tablet is namelijk versleuteld. In de toekomst gaat CloudOn ook opties toevoegen waardoor groepswerk meer wordt ondersteund en het zelfs mogelijk is met meerdere mensen in hetzelfde bestand te werken.

Park-line

Met Park-line hoef je nooit meer muntjes in de automaat te gooien als je ergens betaald dient te parkeren. Dit scheelt tijd en vooral veel frustratie. Vooral als je op dat moment geen muntjes bij je hebt. Het werkt heel simpel: als je ergens gaat staan dan maak je een parkeeractie aan en eindigt deze als je weer weggaat. Eéns per maand wordt je totale rekening dan afgeschreven. Daarnaast kan je met deze app via GPS de dichtstbijzijnde parkeerplaatsen bij jou in de buurt vinden op dat moment. Dit scheelt ook weer veel tijd als je naar bijvoorbeeld een klant moet en van tevoren niet weet waar er geparkeerd kan worden. De aansluitkosten voor deze app zijn eenmalig 10,- en maandelijks betaal je 2,50 voor gebruik van de app. Bovenop elke transactie komt 0,15.
© 2014 - 2019 Lhuram, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Android 4.0, of Android Ice Cream SandwichAndroid 4.0, of Android Ice Cream SandwichGoogle introduceerde op 19 oktober 2011 een nieuwe versie van het mobiele besturingssysteem Android. Versie 4.0, ook wel…
Google Play Store werkt niet meer, wat te doen?Google Play Store werkt niet meer, wat te doen?Google Play, voorheen de Android Market, is de tegenhanger van de App Store. Het gebeurt helaas met enige regelmaat dat…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "10 zakelijke apps die werken makkelijker maken"

Plaats als eerste een reactie, vraag of opmerking bij dit artikel. Reacties moeten voldoen aan de huisregels van InfoNu.
Meld mij aan voor de tweewekelijkse InfoNu nieuwsbrief
Ik ga akkoord met de privacyverklaring en ben bekend met de inhoud hiervan
Infoteur: Lhuram
Laatste update: 25-03-2018
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Diversen
Bronnen en referenties: 1
Schrijf mee!