InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Bijou in plaats van juwelen

Bijou in plaats van juwelen

Bijou in plaats van juwelen Dure juwelen zijn zeker niet door iedereen betaalbaar. Maar het dragen van sieraden is voor veel vrouwen en meisjes een must. En liefst niet elke dag dezelfde halssnoer of armband. Gelukkig zijn er tegenwoordig veel juwelen op de markt met een prachtige uitstraling die niet zo duur zijn. Bijou is daarom in. Wie op vakantie gaat doet er ook goed aan geen dure juwelen mee te nemen. In dat geval is bijou ook een uitkomst om dat leuke strandjurkje extra op te fleuren met een leuke hanger.

Bijou overal ruimschoots verkrijgbaar

Sinds er uit China en India goedkope oorbellen, kettingen en armbanden worden geïmporteerd is de omzet van bijou ook in Nederland sterk gestegen. De Nederlandse markt kent jaarlijks een omzet van bijou van vele miljoenen euro’s. Bijou werd voorheen vooral verkocht in winkels zoals warenhuizen en bij kappers. In navolging van Frankrijk, Italië en Spanje kan de consument echter voor een zeer ruime keuze van bijou steeds meer terecht in gespecialiseerde winkels. Ook modezaken zien in de bijou een interessant bijartikel en zelfs winkelketens en drogisterijen hebben een groot assortiment. Voor de juwelier is de succesvolle verkoop van bijou een grote concurrentie en zeker in financieel mindere tijden wordt er vaak voor gekozen in plaats van voor sieraden van goud en zilver.

Speciale verkoopavonden voor bijou sieraden

Naast al die verkooppunten organiseren sommige firma’s speciale verkoopavonden. Enigszins vergelijkbaar met de al jaren bekende avonden waar tupperware aan de man, of meestal aan de vrouw, wordt gebracht, worden sessies georganiseerd onder het motto: Lijkt het u leuk om een gezellige avond met vriendinnen, kennissen, buren, collega's of familie te organiseren? Niet alleen aan huis maar ook op campings en in cafés worden dergelijke verkoopavonden georganiseerd. Daarbij worden de artikelen aangeprezen voor elke beurs vanaf amper twee euro tot enkele tientallen euro’s. De sieraden kunnen dezelfde avond nog worden meegenomen en als cadeautje verpakt. Bij minimaal tien personen kan het spektakel doorgaan en is iedereen anderhalf tot twee uur gezellig bezig. En de gastvrouw? Die ontvangt tien procent van de totale omzet van de avond.

Bijou voor een nieuwe uitstraling

Bijou is tegenwoordig een dankbaar product. Veel vrouwen kopen graag een setje bijou om er met die glimmende, sierlijke en vaak kleurrijke opfleurders weer heel anders uit te zien. Doordat de aandacht naar de bijou wordt getrokken valt het niet zo op dat de kleding die gedragen wordt eigenlijk van het vorige seizoen is. Zo kan bijou ook een prima bijdrage leveren aan het aanhouden van een deel van de garderobe.

Grote opvallers

Groot is de modetrend bij bijou. Grote hangers en bonte kettingen zijn immers de beste opvallers. Uiteraard zijn de bonte kleuren ook zeer geschikt om zwarte of donkere kleding op te fleuren. De ruime keuze van bijou geeft voldoende mogelijkheden voor ieders voorkeur en smaak. Bijou is ook zeer vaak goed te combineren met allerlei accessoires.

Bijou met humor

En degenen die humor zoeken vinden die ook omdat er allerlei voorwerpen in verwerkt kunnen zijn tot zelfs koikarpers of speelgoedautootjes en diverse miniatuur modellen van voorwerpen. Creatieve dragers van bijou die zelf sierraden maken verwerken soms oude bewaarspulletjes zoals bedeltjes van een armbandje van de communie of die broche van oma, of een stel oorbellen van de dertiende verjaardag. Er zijn speciale workshops om die oude bewaardingetjes te verwerken in een nieuw sieraad.

Geen dure juwelen mee op vakantie

Wie er ook in de vakantie mooi uit wil zien doet er ook goed aan om bijou mee te nemen en de dure gouden sieraden thuis te laten. Het risico voor verlies of diefstal is immers op vakantie het grootst. En op een door de zon gekleurde huid zal het verschil tussen bijou en andere sieraden minder opvallen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Bijou in plaats van juwelen"

Infoteur: Rickandie
Laatste update: 06-05-2018
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Special: Bijzonder glas
Schrijf mee!